Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
31.10.2010 10:33 - Beltar
Tak abych taky přidal svou trošku do mlýna.

Cílová čísla si přeci DM může nastavovat jak chce a to že se mu doporučené hodnoty nelíbí není problém.

Proč je 4e pro mě o tolik moc lepší než předchozí edice nebo DrD je v Powers postav. Za těch patnáct let co to hraju, se vžycky našli hráči, kteří chtěli dělat věci jako: "Vrazím svým štítem do jeho, tím mu rozhodím obranu a pak ho bodnu" a každý z těch systémů na to odpovídal jen - jsi válečník, hoď si na útok a nedělej nesmysly. A teprve 4.edice jim umožnila styl boje, který si opravdu užívají.
31.10.2010 10:41 - andtom
Alnag: Ve 3e a spol. se po levelech zvedají útoky, ale nezvedají se obrany. Skilly se ve 3e zvedají volbou investování určitého počtu bodů za level (což umožňuje individualizaci postavy).

Alnag píše:
Skilly se zvedají, aby to bylo konzistentní s celým systémem a aby měl jen jedno unifikované pravidlo (oprava vlastnosti + 1/2 levelu + další opravy + 1d20 vs. Obtížnost).

Skilly ve 4e nejsou konzistentní s bojem, protože už na prvním levelu se může postava ve skillu naboostovat snadno tak, že Hard obtížnost skillu dá na prvním levelu s prstem v nose na 90-95 procent (skilly neznají nic jiného než Easy, Moderate, Hard). S bojem to není to ekvivalentní - obrany jsou absolutní hodnoty bez ohledu na to, jaký level má postava, které se je snaží prorazit. Jinými slovy ve skillu může být postava frajerem od začátku, co se týče boje je na začátku lamou. Tj. skilly a boj ve 4e nejsou konzistentní. Resp. jen zdánlivě, postavám se u obou věcí každý sudý level zvedá všechno,. aby měli radost (skilly, obrany, útoky), jádro skillů a boje je však odlišné.
31.10.2010 10:54 - Vojtěch
Alnag: No jistě, přesně tak! Proč se ale vždycky historicky zvedaly skilly a všechno? Protože je přímá reprezentace toho jak se zlepšují hrdinové. I ty skilly se zvedají, aby se hrdinové dokázali přenést přes obtížnější překážky. Já tvrdím, že překážky, stejně jako pasti a potvory mají také určený lvl. Pokud ho hrdinové postupně převyšují, tak se stávají triviálními. Není důvod proč by hrdinové nemohli být postaveni na 13. úrovni třeba před překážku lvl 11 a naopak. Podle tebe je ten vzestup jen pro účely konzistence, ale já myslím, že by měl mít reaálný odraz ve hře.

Pravidla pro obtížnost určují také tak, že snazší je pro družinku taky výzva s lvl o 1-2 nižší než je její lvl, obtížná zase vyšší. Pokud se má družinka vůči prostředí zlepšovat, tak nemůže lvl prostředí pořád plavat na stejné úrovni jako lvl družinky. To, že se družinka občas dostane někam, kde je to pro ni triviální nebo na to nestačí, je v pořádku.

Když je lichova hrobka je uzavžena mocnou pečetní runou, kterou tam sám nakreslil, tak to není jen hard arcane check na odstranění. Je to lvl 14 hard arcane check protože to tam načáral lvl 14 lich, nezávisle na družince, ale na prostředí. I když postavy nakrásně smahnou licha s pohůnky někde na 11. úrovni po tuhém boji, tak je ta jeho hrobka chráněna v závislosti na tom, kdo runu položil a ne na tom jaká družinka se k tomu zrovna připlížila. Jak by na to družinka mohla vyzrát? Mno třebas se před tím dostali k nákresu té runy a po konzultaci s mágem na univerzitě mají sepsaný postup jak to udělat (bonus k hodu), ale to už je záležitost další tvorby dobrodružství. Tabulka obtížnosti by měla být pouze orientační.
31.10.2010 10:56 - andtom
Beltar píše:
"Vrazím svým štítem do jeho, tím mu rozhodím obranu a pak ho bodnu"

Feint, měla ho už 3e.

Beltar píše:
jsi válečník, hoď si na útok a nedělej nesmysly

Až na pár drobností bull rush, disarm, sunder, feint, overrun, grapple, trip, dirty trick, drag, reposition, steal ... Je pravdou, že gnóm dost těžko posune baseballovou pálkou draka, jak tady někde padlo.
31.10.2010 10:57 - Alnag
Andtom píše:
Alnag: Ve 3e a spol. se po levelech zvedají útoky, ale nezvedají se obrany.


No jak komu... některá povolání tam mají AFAIK i levelový bonus k AC (systém je samozřejmě krajně nekonzistentní a právě nízké AC ve 3e na vysokých levelech občas dělalo problémy...)

Andtom píše:
Skilly ve 4e nejsou konzistentní s bojem...


Ale to víš, že jsou. Základní modifikátory jsou stejné.
abilita + 1/2 level + 3 proficience + feat
abilita + 1/2 level + 5 skill training + feat

Já vím, že se ve 4e nepoužívá hod Skill vs. Obrana (nebo možná ano, ale nevšiml jsem si toho), nicméně v přechodovém stádiu 3e => 4e (tj. ve Star Wars Saga Edition se taková kouzla najít dají). Což je dobrý pohled do designérského uvažování a vysvětlení, jak to bylo.

Tvoje tvrzení jsou sice pěkná (docela bych chtěl vidět to boostování skillu pro úspěch na 90%), ale v zásadě jdou trochu poměrně hodně mimo jádro mého sdělení. Já tvrdím, že skilly i bojové schopnosti jsou srovnatelná čísla, která otevírají možnost jejich srovnávání. A obrany jsou srovnatelné s DCčky. A není to tvrzení, které jsem si vycucal z prstu, dá se to odpozorovat z vývoje systémů a jejich předchodových stádií.
31.10.2010 11:03 - andtom
Alnag: Jak mohou být skilly a boj konzistentní, když řadový goblin má ve 4e obrany konstantní bez ohledu na to, s jakou postavou na něj narazím, kdežto překonání něčeho skillem má svoji "obranu" (tj. DC) ve výši závislé na levelu postavy, s jakou ji jdu překonat.
Bojoví protivníci (včetně pastí apod.) mají konstantní číslo obrany, nebojové překážky do skill encounteru mají nekonstantní (relativní ve vztahu k levelu postavy) číselnou hodnotu DC. Konzistentní, jo?

Edit: Boostování skillu na Hard na 1.-.6 úrovni jsem popsal, ale zopakuji: Vzít si skill jako trénovaný (+5), navázaná abilita 16 +2 za rasu (bonus +4), feat Skill focus (+3), dohromady +12. Jelikož na d20 hodím alespo'n jedničku, je to min. 13. Nahý hard na 1.-6. levelu je 14-15. Tj. pravděpodobnost 90-95 %. Další možné bonusy ke skillu jsem zanedbal.
31.10.2010 11:11 - Vojtěch
Beltar píše:
...

Proč je 4e pro mě o tolik moc lepší než předchozí edice nebo DrD je v Powers postav. Za těch patnáct let co to hraju, se vžycky našli hráči, kteří chtěli dělat věci jako: "Vrazím svým štítem do jeho, tím mu rozhodím obranu a pak ho bodnu" a každý z těch systémů na to odpovídal jen - jsi válečník, hoď si na útok a nedělej nesmysly. A teprve 4.edice jim umožnila styl boje, který si opravdu užívají.


Ani náhodou! Pokud na to nemáš nemáš power, tak si tenhle trik musíš stejně dodělat od oka. A co když je to encounter nebo daily power a ty to chceš, nedej bože, zopakovat. To už pak jako nejde? Následuje pak stejný postup jako byl ve všech předchozích edicích, ale i jiných hrách. To hoď si na útok a nedělej blbosti odpovídal líný DM, nikoli systém. DM je tam od toho, aby nějak doplnil to, co pravidla nepokrývají, všechno se do nich nevejde. Tady se Wizardi vytáhli s poradní částí DM guide, a snažili se DMovi práci usnadnit, ale to neznamená, že kdykoli jindy jsi se nemohl z balkónku vymrštit na lustr, zhoupnout se a kopnout do sukuby, která poletuje poblíž, abys ji narazil na sícen na protější zdi třeba. Tady může systém powers být spíš omezující, protože hráči častěji přemýšlejí jak použít ten který power. Na nestandardní akce postav myslím v d20 systému daleko více hraje třeba Iron Heroes.
31.10.2010 11:15 - Alnag
Vojtěch: Víš. Ty si myslíš spoustu věcí. Ale špatná východiska vedou ke špatným závěrům...

Vojtěch píše:
Protože je přímá reprezentace toho jak se zlepšují hrdinové.


A napadlo tě někdy, že to není přímá reprezentace. Zkus chvíli přemýšlet nad tím, co jiného by to mohlo být. Např. metaforická reprezentace. Hrdina se zlepšuje (kung-fu filmy, star wars, jakýkoliv mýtický příběh). Ale mýtický/kung-fu hrdina je po deseti letech zametání dvorku jaksi lepší ve všem - umí lépe bojovat a umí (konečně) získat i dámu svého srdce. Nedává moc smysl, jak se zametáním dvorku zlepšila jeho schopnost balení, ale nepochybujeme o tom, protože je to příběh, jaký chceme...

A hrdina ve 4e se také zlepšuje. Akorát ne pomocí té části charakteristiky, která se jmenuje (+1/2 level).

Vojtěch píše:
Pokud ho hrdinové postupně převyšují, tak se stávají triviálními.


Bingo. Tak proč, proboha, otravuješ hrdiny s triviální překážkou? O dvě stránky dozadu tvrdíš, že postavíš hrdiny před překážku, která je o 10 úrovní níž (soudě z udávaných čísel). Ono totiž ta DC jsou pro určité rozteče úrovní stejná.

Vojtěch píše:
Podle tebe je ten vzestup jen pro účely konzistence, ale já myslím, že by měl mít reaálný odraz ve hře.


Ten postup je tam z řady různých důvodů. Primárně proto, aby ten systém matematicky fungoval a ušetřily se nějaké svaté krávy.
Jinak diskuze není o tom, co ti si myslíš. Nebo tedy může být, ale nezdá se mi, že tak byla doposud vedena a nezdá se mi tak ani příliš korektní. Já si třeba myslím, že bych měl vyhrát ve Sportce, ale to je mi tak houby platné. Důležité je, jaká je to ve skutečnosti, nikoliv jaká jsou tvoje zbožná přání. A jak už tady do tebe asi tak 10 stránek hustíme. Vztah 4e k simulaci reality je poněkud vágní.

Vojtěch píše:
Je to lvl 14 hard arcane check protože to tam načáral lvl 14 lich, nezávisle na družince, ale na prostředí.


Nezlob se, ale tebe bych opravdu za DMa mít nechtěl.
Ta úvaha je naprosto zcestná. Ty vlastně trestáš hráče za úspěch. Když jsem teda tak dobrý, že jsem porazil na 11. úrovni drsnějšího kostěje, tak za trest budu teď čelit dungeonu, který je plný pastí s vyšším levelem, protože můj DM věří v autentičnost prostředí?
Trest za úspěch? Děkuji, nechci.

Místo abys řekl - ano, když se hráči s kostějem střetli, byl už na 14. úrovni, ale když pečetil svou hrobu, byl ještě na 11. úrovni, tak zase vymýšlíš, jak co nejlépe zazdít adekvátní výzvu. (Předpokládám, že kdyby sis na začátku hry namaloval mapu a rozhodl se, že v kopci za vesnici spí drak na 30. úrovni a hráči udělali hned na 1. úrovni tu hloupou chybu, že na křižovatce odbočili směrem ke kopci, tak bys je nechal sežrat... že?)
31.10.2010 11:27 - Alnag
Andtom píše:
Alnag: Jak mohou být skilly a boj konzistentní, když řadový goblin má ve 4e obrany konstantní bez ohledu na to, s jakou postavou na něj narazím...


Protože zkušený DM takového goblina exponuje na odpovídajících levelech (kdy je odpovídající výzvou pro postavy). Jinak nasadí slabšího nebo silnějšího goblina, proto jsou tam ty potvory v různých variantách. A protože tento typ goblina je určený pro omezený počet levelů (řekněme 5) tak to je odpovídající tomu DCčku.

Bojoví protivníci a pasti jsou vybíráni podle levelu postav (s určitou +/- tolerancí), skill challenge jsou určovány podle levelu postavy. Ano, konzistentní. Jen to nechceš vidět.


Andtom píše:
Boostování skillu na Hard na 1.-.6 úrovni jsem popsal, ale zopakuji: Vzít si skill jako trénovaný (+5), navázaná abilita 16 +2 za rasu (bonus +4), feat Skill focus (+3), dohromady +12. Jelikož na d20 hodím alespo'n jedničku, je to min. 13. Nahý hard na 1.-6. levelu je 14-15. Tj. pravděpodobnost 90-95 %. Další možné bonusy ke skillu jsem zanedbal.


Takže to ukotvěme na původní - tj. první úrovni (jak jsi psal předtím). DC je momentálně 19 (dívám se do Rules Compendia).

Mám postavu a rozhodnu se boostovat jeden skill. +5 za vlastnost, +5 za level, +2 za rasu, +2 za background, +3 za skill focus. Víc toho na 1. úrovni opravdu dohromady nedám. To je +17 v opravdu optimálním případě, pro jeden jediný skill.

To dokazuje, že mistrovství lze dosáhnout, ale za poměrně vysokou cenu a pouze v malé míře specializace. To mi připadá OK.
31.10.2010 11:57 - Lotrando
Tak hrajte sandbox, když se vám líbí. Já pořád nechápu vaši potřebu obhájit něco, co je každému víceméně putna (tedy hraní sandboxu). Snad jen, že těch lidí, kterým se sandbox líbí je pořád méně a méně.

P.S. pokud někdo chtěl vysvětlit jak funguje 4E a proč funguje dobře, měl už příležitostí dostatek.
31.10.2010 12:23 - andtom
Alnag: To je zajímavé, protože mám staženy aktuální "Compiled Rules Updates 10/05/2010" (což identifikuji jako z 5. října 2010) z oficiálních stránek WotC, Hard na prvním levelu je 15. Kolik těch tabulek už vytvořili, která je platná?

I kdyby to bylo 19 ... kdo se naboostne na prvním levelu, má pak hodně omezeno další trénování (spíše jen extenzivně, ne znalostně, kouzelným předmětem a pod.), neboť automatické zvyšování skillů je kryto automatickým zvyšováním DC.

Alnag píše:
To je +17 v opravdu optimálním případě, pro jeden jediný skill.

To, že jediný, není ve 4e omezení jako obvykle. Skilly ve 4e se hrají s podtitulem: najdi v komplexním úkolu využití pro svůj favoritní skill. Přijde skill challenge "Audience u krále" a mám vysokou Nature? Donesu mu kytku a ještě vyfásnu +2 circumstance bonus za kreativitu. "Šplh po útesu?" Atletika ne, mám Nature, tak koukám po kořenech ve skalách a rozeznám ty pevné, kterých se chytnu. Apod.

4e má skilly zpracované způsobem, který má své plusy a minusy (tak jako všechno na světě). Lidé vidí to, co vidět chtějí, nic víc, nic míň. Prohlášení ve stylu "4e je nejlepší a ostatní hyne na úbytě" je toho důkazem.
31.10.2010 12:29 - Alnag
Andtom píše:
Compiled Rules Updates 10/05/2010


Ne. Ta je z 10. května. Měsíc/Den/Rok. Anglický zápis data. To je první revize pro DMG2. (V rules compendiu je druhá revize).

Andtom píše:
I kdyby to bylo 19 ... kdo se naboostne na prvním levelu, má pak hodně omezeno další trénování (spíše jen extenzivně, ne znalostně, kouzelným předmětem a pod.), neboť automatické zvyšování skillů je kryto automatickým zvyšováním DC.


A pak je tu samozřejmě zvyšování základní znalosti nebo jiné featy...

Andtom píše:
Skilly ve 4e se hrají s podtitulem: najdi v komplexním úkolu využití pro svůj favoritní skill.


To taky není tak docela pravda. Kdybys chtěl být hodně striktní, určil bys pro Skill Encounter fixní primární skilly a vše ostatní by sloužilo jen jako možnost bonusu. Ale vím, že se to hraje prostě stylem kdo co vymyslí. Nicméně to samozřejmě vyžaduje jistý common sense z obou stran (jinak to dopadá bizarně).

Andtom píše:
Prohlášení ve stylu 4e je nejlepší a ostatní hyne na úbytě je toho důkazem.


Říkal kdo?
31.10.2010 12:48 - Vojtěch
Alnag píše:
Vojtěch: Víš. Ty si myslíš spoustu věcí. Ale špatná východiska vedou ke špatným závěrům...

To samé bych mohl tvrdit já o tobě a k ničemu to nepovede. Pojďme se vyhnout mluvčím a vrátit se k argumentům.
Píše:

Vojtěch píše:
Protože je přímá reprezentace toho jak se zlepšují hrdinové.

A napadlo tě někdy, že to není přímá reprezentace. Zkus chvíli přemýšlet nad tím, co jiného by to mohlo být. Např. metaforická reprezentace. Hrdina se zlepšuje (kung-fu filmy, star wars, jakýkoliv mýtický příběh). Ale mýtický/kung-fu hrdina je po deseti letech zametání dvorku jaksi lepší ve všem - umí lépe bojovat a umí (konečně) získat i dámu svého srdce. Nedává moc smysl, jak se zametáním dvorku zlepšila jeho schopnost balení, ale nepochybujeme o tom, protože je to příběh, jaký chceme...

A hrdina ve 4e se také zlepšuje. Akorát ne pomocí té části charakteristiky, která se jmenuje (+1/2 level).

No vždyť! Tam jsem říkal, že mi to vadí, ale musím nad tím přimhouřit oko jako u amerického akčňáku. A pokud mluvíme o tom, že se hrdina naučil najednou lépe bojovat a konečně ze sebe vymektal vyznání lásky, tak pro to, že protivníci se nezměnili a stejně tak se nezměnilo dejme tomu DC přisouzené tomu vyznání (pokud bychom třeba odvaze nějaké přidělili, neříkám, že bychom měli). Hrdina se zlepšil a konečně to dokáže. Před tím to nesvedl, protože s tím nedával ani easy DC takové úrovni.
Píše:

Vojtěch píše:
Pokud ho hrdinové postupně převyšují, tak se stávají triviálními.

Bingo. Tak proč, proboha, otravuješ hrdiny s triviální překážkou? O dvě stránky dozadu tvrdíš, že postavíš hrdiny před překážku, která je o 10 úrovní níž (soudě z udávaných čísel). Ono totiž ta DC jsou pro určité rozteče úrovní stejná.

Ale tady nejde o otravování. Tady jde o to, že pokud mám třeba borce na můstku nad vodou a bitví se s gnolly, tak pokud tam do té vody borce gnoll bull rushem shodí, tak má DC (klidná voda má myslím na plavání DC 10) na to aby se udržel na hladině, což pro něj může být problém, pokud má zbroj a štít na ruce. Třeba bude muset zahodit štít s tím, že ho pak vytáhne Pokud se jindy a jinde, na břehu rybníčka na vyšší úrovni třeba s obrem bijí a ten natáhne borcova kamaráda v těžké zbroji tak, že ho dá do bezvědomí a on odletí do hloubky, tak borec neváhá a hupsne tam a kolegu všemu navzory vytáhne. Hráč si je jistý, že kolegu vytáhne, protože mechanicky má ponětí co to bude obnášet. DC je pořád za klidnou vodu, ale má postihy za to, že tahá kamaráda a zbroj. koukne kolik má plavání a snadno si řekne umím plavat dost dobře, abych to zvládal a nemusím se snažit si sundat zbroj, aby mi nehrozelo utopení třeba. Dává to hrdinovi jistotu v tom, co dokáže a na co si může věřit. Tady je dobré mít vztah k realitě, protože postavy nejednají podle toho, co někdo před tím napsal do scénáře, ale podle toho, jak se jim jeví současná situace.
Píše:

Vojtěch píše:
Podle tebe je ten vzestup jen pro účely konzistence, ale já myslím, že by měl mít reaálný odraz ve hře.

Ten postup je tam z řady různých důvodů. Primárně proto, aby ten systém Matematicky fungoval a ušetřily se nějaké svaté krávy.

Které proboha? :D
Píše:
Jinak diskuze není o tom, co ti si myslíš. Nebo tedy může být, ale nezdá se mi, že tak byla doposud vedena a nezdá se mi tak ani příliš korektní.Já si třeba myslím, že bych měl vyhrát ve Sportce, ale to je mi tak houby platné. Důležité je, jaká je to ve skutečnosti, nikoliv jaká jsou tvoje zbožná přání. A jak už tady do tebe asi tak 10 stránek hustíme. Vztah 4e k simulaci reality je poněkud vágní.

Že 4E má vágní vztah k realitě? Kde se to v pravidlech píše?
Píše:


Vojtěch píše:
Je to lvl 14 hard arcane check protože to tam načáral lvl 14 lich, nezávisle na družince, ale na prostředí.

Nezlob se, ale tebe bych opravdu za DMa mít nechtěl.
Ta úvaha je naprosto zcestná. Ty vlastně trestáš hráče za úspěch. Když jsem teda tak dobrý, že jsem porazil na 11. úrovni drsnějšího kostěje, tak za trest budu teď čelit dungeonu, který je plný pastí s vyšším levelem, protože můj DM věří v autentičnost prostředí?
Trest za úspěch? Děkuji, nechci.

Místo abys řekl - ano, když se hráči s kostějem střetli, byl už na 14. úrovni, ale když pečetil svou hrobu, byl ještě na 11. úrovni, tak zase vymýšlíš, jak co nejlépe zazdít adekvátní výzvu. (Předpokládám, že kdyby sis na začátku hry namaloval mapu a rozhodl se, že v kopci za vesnici spí drak na 30. úrovni a hráči udělali hned na 1. úrovni tu hloupou chybu, že na křižovatce odbočili směrem ke kopci, tak bys je nechal sežrat... že?)
$
A to dělal celý dungeon on? Pokud byli pohůnci lvl 11, tak asi pasti budou odpovídat spíš jim. To že bossova osobní truhla je chráněna líp je v pořádku, nebo předpokládáš že Lich je debil a nechrání věc, nakteré existenčně závisí jak nejlépe umí? A také jsem, pokud vím, zmínil, že postavám bylo předem sděleno, že tako runa existuje a že bude něco extra. Také dostali možnost se na to připravit. Pokud se na to vybodli, tak netrestám úspěch, ale nedbalost. Možnost uspět tam pořád je, ale je menší.

Co se draka týče, ten je skutečně nejspíš o hodně mimo možnosti hrdinů. Musíš uznat, že je-li na kopci drak jak stodola a spí tak ten, co ho jde i přes to, že jde z dálky vidět a obejít kolem, vyrazí vzbudit, tak si dost koleduje. Drak může mít roli NPC, ale nemusí. To je na hrdinech, jestli se cítí na to draka budit. volba hráče. To je jako kdyby tam bylo jezírko lávy s drahokamem uprostřed. Je tam, ale půjde si pro něj hrdina doplavat? Taky prvek prostředí co nemusí nutně odpovídat úrovni hrdinů, ale být tam, stejně jako drak, může. Důležité je aby nepřekážel ve hře a existovala i cesta okolo.
31.10.2010 12:59 - Vojtěch
Jo, co se skill challenge týče, tak jsme snad přímo nabádáni jako DM určit skilly spojené s challengem. Pokud hráči chtějí využít jiný, tak tak můžou, ale jen jednou a proti vyššímu DC (a asi by také měli popsat jak na to ten skill naroubují), jestli si to dobře pamatuji z pravidel. Takže i ten nature check by asi měl při audienci s kálem smysl, akorát bys třeba vychválil ty vlastnosti národního stromu, které by metaforicky podpořily tvou žádost.
31.10.2010 13:08 - andtom
Alnag: Však právě tak je to zapsáno na wizardích stránkách: 10/05/2010, takže to čtu 5. října 2010: Official D&D Updates Archive

Alnag píše:
Říkal kdo?

Moje PM schránka.
31.10.2010 13:16 - Alnag
andtom píše:
Alnag: Však právě tak je to zapsáno na wizardích stránkách: 10/05/2010, takže to čtu 5. října 2010: Official D&D Updates Archive


Mea culpa. Máš pravdu. Tak to je pořád původní (tj. první revize), a aktualizace na Essentials verzi teprve přijde. To by mohlo změnit i tu tvou tabulku.

andtom píše:
Moje PM schránka.


Nějaká ukecaná.
31.10.2010 16:00 - Smud
ShadoWWW píše:
Assassin v HoS nebude. Nakonec ho kvůli nátlaku předplatitelů DDI nechávají exkluzivním DDI povoláním. Byla o tom zmínka na letošním GenConu.


Prvni informace z poslednich nekolika stranek, co ma pro me nejakou hodnotu, diky ;)
31.10.2010 16:45 - wlkeR
Wow, čék přijde po prodlouženém víkendu na kosku a přijde se 140 příspěvkama o oka... Což si nemůžu dovolit, takže se zeptám: Narazil tu někdo z pravidelných čtenářů na nějaké připomínky k preview Hexblade-a?
31.10.2010 17:41 - Alnag
Smud píše:
Prvni informace z poslednich nekolika stranek, co ma pro me nejakou hodnotu, diky ;)


Nicméně... jak jsem pochopil novou vlnu spekulací - Heroes of Shadow bude něco ve stylu "XXX Power" book, tzn. budou tam spíš doplňky. Např. Hexblade je essentialová varianta čaroděje, která tam bude rozšířená. Pro Assassina tam možná bude taky rozšíření (tedy nebude tam to povolání v základu... ale nové powers a tak... ale možná taky ne, s tím Assassinem je to vůbec takové všeljaké).
31.10.2010 19:45 - Vojtěch
Smud píše:
ShadoWWW píše:
Assassin v HoS nebude. Nakonec ho kvůli nátlaku předplatitelů DDI nechávají exkluzivním DDI povoláním. Byla o tom zmínka na letošním GenConu.

Prvni informace z poslednich nekolika stranek, co ma pro me nejakou hodnotu, diky ;)


Kdo se neptá, na to co ho zajímá, nic se nedozví ;)))

Heores of Shadow má obsahovat i nové rasy, takže to skoro vypadá jako nějaké malé PHB... nebo že by tam napěchovali ještě nějaké ty návody na hraní anti-hrdinů (což v popise slibují) a bylo to skoro jako compaign setting?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.092288970947266 secREMOTE_IP: 18.117.182.179