Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
4.6.2008 17:09 - Alnag
Corvus: Poslyš a jak jsi řešil ve 3e různé dostřely a dosahy kouzel a five-foot step, opprotunity attack a takové věci. Bez battlegridu? Dá se to... nějakou dobu jsem to tak dělal, hlavně proto, že nebýval stůl nebo nebyl dost velký... ale opravdu nevidím žádnou změnu v tomto ohledu.
Místo five-foot stepů se teď postavy slidují? No a? Dosahy jsou na čtverce a ne na stopy? Kde je ta "zásadní" změna, který víc vyžaduje battle grid? Nevidím jí. Buď byl potřeba vždycky nebo nebyl. Whatever, ale nevidím to protlačování figurek.
4.6.2008 18:04 - Corvus
ja som hraval naplno s figurkami asi 3 hry a potom som to zrusil lebo som mal toho plne zuby..momentalne ale pouzivame grid v AE a niekolko sesnov som to predychaval a povedzme ze som si zvykol hoci keby mozem tak ho zrusim
a tie 5 foot stepy a casom aj AoO som prestal pouzivat uplne. dostrel a rozsahy som riesil odhadom.
Alnag píše:
Kde je ta "zásadní" změna, který víc vyžaduje battle grid?

rozdiel medzi 3e a 4e co sa tyka figurok je to ze si nepamatam na class features ktore by boli na figurkovanie priamo zamerane a bez figuriek zbytocne (ako ten shifting). jednoducho ked odmietnem hrat s gridom tak mozem kopu powers rovno skrtnut.
4.6.2008 18:43 - LZJ
Ve 3.Xe, když se vezmou do úvahy AoO a zloději, kteří chtějí v boji flankovat (takové míváme často) a postavy, které nechtějí být obklopeny nepřáteli, tak ti stejně vyjde, že grafické zobrazení je nutné ;-)
Mě tenhle styl řešení boje celkem vyhovuje, i když netvrdím že jako jediný.
4.6.2008 18:51 - andtom
Corvus: To je obdobná situace, jako kdybych přestal házet kostkou a rozhodování by bylo ponecháno na volno (a tak se samozřejmě dá RPG hrát, proč ne) a teď se zlobil, že když nepoužiji kostku, tak můžu spoustu věcí v pravidlech škrtnout. Akorát z figurek se dělá symbol wargames a kapitalistického vydřidušství :) a z kostek minimálně, to je celý rozdíl.
4.6.2008 19:10 - Fritzs
andtom: LOL! Zkus si spočítat nakolik tě vyndou kostky... (a hraješ li hry jako třeba Shadowrun, tak ani žádný speciální kostky nepotřebuješ kupovat, stačí vybrakovat Člověče nezlob se a Monopoly) a nakolik tě vynde battlegrid s figurkama.
A figurky sou symbolem wargames, představ si to, že by to bylo tím, že k hraní vargames sou figuerky v nějaké podobě dycky potřeba, kdežto u RPG ne... teda dopufám, že ty hry co hraji bez figurek, jsou ty pravé hry...
Jo, jináč, zítra to testujem, takže se teda ukáže jesi je to opravdu tak strašné, jak si myslím...
4.6.2008 19:20 - Quentin
píše:
Jo, jináč, zítra to testujem, takže se teda ukáže jesi je to opravdu tak strašné, jak si myslím...
jenze s timhle pristupem to strasne bude. Jedine + je, ze to budes hrat s dobrejma lidma a pod kvalitnim DM ... tak to snad vyjde
4.6.2008 19:25 - Alnag
Fritzs píše:
...nakolik tě vynde battlegrid s figurkama.
Myslíš na kolik mne vyjde vyjet z A3 papír (nebo dva) se čtverečky z počítače a na kolik použití barevných zátek od PET lahví. Pane jo, abych nezkrachoval...
Jinak, když člověk jde na testování s předpokladem, že to "bude tak strašné, jak si myslí", tak to díky efektu sebenaplňujícího se proroctví opravdu tak strašné i je. :)
4.6.2008 19:28 - andtom
Fritsz: Jako kdyby nestačilo vybrakovat Člověče nezlob se a Monopoly kvůli "figurkám". Kostku dokonce ztěží vyrobíš na koleně (aby házela rovnoměrně), kdežto figurka může být cokoliv a nemusí být ani z jiné za peníze kupované společenské hry jako pořádná kostka. A nejlepší battlegrid, co jsem hrál, byl ručně nalinkovaný papír, no tom položené sklo, k tomu fixa a hadřík na mazání. Výborná věc.
Fritzs píše:
Jo, jináč, zítra to testujem, takže se teda ukáže jesi je to opravdu tak strašné, jak si myslím...
No to se opravdu ukáže. Jakoby každý nevěděl, jak budeš nespokojen. Nezapomeň to zaobalit do: "dal jsem tomu šanci, ale fakt to je hrůza" nebo něco na ten způsob. Případně "jsem spokojen, je to výborná wargame". Nebo vypíchni jednu-dvě dobré (leč drobné!) věci, aby to jako nebylo černobílé, aby ta zásadní nespokojenost vypadala věrohodněji. Nebo překvap na jiný způsob, ale o stejném výsledku.
4.6.2008 19:29 - Quentin
alnag: my pouzivame warhammerove kostky jako figurky ... nejen ze kopy sestistenek vypadaji dobre, ale otacenim cisel se da i neco hlidat ... treba "vsechny sestky maji slow" nebo "vsechny trojky jsou bloodied" podle potreby :)
4.6.2008 19:43 - Alnag
Andtom píše:
No to se opravdu ukáže. Jakoby každý nevěděl, jak budeš nespokojen. Nezapomeň to zaobalit do: "dal jsem tomu šanci, ale fakt to je hrůza" nebo něco na ten způsob. Případně "jsem spokojen, je to výborná wargame". Nebo vypíchni jednu-dvě dobré (leč drobné!) věci, aby to jako nebylo černobílé, aby ta zásadní nespokojenost vypadala věrohodněji. Nebo překvap na jiný způsob, ale o stejném výsledku.
Myslím, že na toto "objektivní" hodnocení tady čekáme všichni... :)
4.6.2008 20:13 - Fritzs
Andtom: A co teprv až to budeš hrát ty, to se teprv ukáže, že:
píše:
No to se opravdu ukáže. Jakoby každý nevěděl, jak budeš nadšen. nezapomeň to zaobalit do: "fakt sem se snažil najít chyby, ale je to fakt boží" nebo něco na ten způsob. Případně "jsem spokojem je to výborný RPG". Nebo vypíchni jednu-dvě špatné (leč drobné!) věci, aby to jako nebylo bíločerné, aby ta zásadní spokojenost vypadala věrohodněji. Nebo překvap na jiný způsob, ale o stejném výsledku.
Myslím, že toto "OBJEKTIVNÍ" hodnocení to čekáme všichni!
Nicméně z toho plyne, že jedinný povolený názor na 4E tady na D20 je: "Je to boží"
4.6.2008 21:08 - Alnag
Fritzs píše:
Nicméně z toho plyne, že jedinný povolený názor na 4E tady na D20 je: "Je to boží"
Ne, z toho plyne jedině, že si myslím, že jsi předpojatý a že zřetelně neovládáš ani prachobyčejné základy logiky. :)
4.6.2008 21:13 - andtom
Fritzs píše:
Nicméně z toho plyne, že jedinný povolený názor na 4E tady na D20 je: "Je to boží
"
To určitě není jediný názor tady a vlastně nikdo tady takový názor ani neřekl. Jsou tady různé názory včetně kritických, a to je úplně v pohodě. Jediné v čem jsi tady osamělý je to, že pokud někdo něco kritizuje, tak ho mrzí, že tato kritizovaná věc je ve hře, kdežto když něco kritizuješ Ty, tak máš nefalšovanou radost z toho, že to tam je. Pod heslem "čím hůře, tím lépe" jsi tady dle mého jak kůl v plotě, to jo. Takže je fakt zbytečné z toho dělat napínavou detektivku, jestli se Ti to bude zdát opravdu tak strašné, jak si myslíš. Bude.
4.6.2008 21:43 - Fritzs
andtom: Jo, mám z toho upřímnou radost, jelikož DnD ukusovalo moc velkou část trhu i když existují i lepší hry (a tím myslím nejen Forge-hry, akle třeba White Wolfa, Shadowrun atd.), takže z mého pohledu:
Prodá se míň DnD=>prodá se víc ostatních RPG=>na ostatní RPG bude víc peněz=>bude jich víc=>budu mít větší výběr.
Jako pro spotřebitele je pro mě jenom dobře když DnD stratí svoji dominantní pozici na trhu!´
4.6.2008 21:46 - Quentin
a toho hodlas dosahnout tak, ze budes hru pomlouvat? zaslouzil bys banan
4.6.2008 21:52 - Gurney
Fritzs: LOL
Quentin: To by byla škoda, už kvůli příspěvkům jako byl ten poslední :)
4.6.2008 21:56 - Fritzs
QuentinW: Pomlouvám...? Já pouze upozorňuju na nedostatky...
4.6.2008 21:57 - Quentin
vykonstruovane nedostatky ... jako ten spor o nutnost drahych figurek
btw my k te hre mame taky svoje vyhrady, i kdyz to nevidis. Travime totiz svuj cas vyvracenim tech tvych teorii :D
4.6.2008 21:58 - jonka
píše:
Jo, mám z toho upřímnou radost, jelikož DnD ukusovalo moc velkou část trhu
Finta je ale v tom, že DnD svoji 4e na trhu nic neztratí, moje proroctví je opačné. Mimochodem víš co je zajímavé? Že spousta indie-guys (apoň co vím ze storygames) je čtvrtou edicí nadšená a to daleko nepokrytěji než tady. Takže ono 4e podle mě nebude "zas tak marná", spíš to je fakt ve tvojem přístupu, že ty máš záměr a radost z toho že se ti tam něco nelíbí, a myslíš si, že to bude ke škodě DnD. Opak je podle mě pravdou, protože spousta věcí je o zvyku. *wink*
4.6.2008 22:00 - Alnag
Fritzs píše:
Prodá se míň DnD=>prodá se víc ostatních RPG=>na ostatní RPG bude víc peněz=>bude jich víc=>budu mít větší výběr.
To je ovšem další nesmyslná úvaha, která nicméně zcela souzní s dříve prezentovanou vratkostí zde tebou předváděného uvažování. Kdybys totiž o fungování trhu s RPG věděl, jak že evidentně nevíš, tak by ti bylo jasné, že se všichni výrobci RPG modlí za to, aby D&D bylo úspěšné. Oni by totiž neprofitovali ze ztráty, ta ztráta by je stáhla sebou. Naposledy, když bylo D&D neúspěšné - konec éry AD&D znamenalo smrtelnou ránu mnoha dalším firmám zatímco s rozkvětem d20 vznikla řada her včetně některých tvých oblíbených právě díky novému boomu hobby průmyslu. Fakta jsou očividně proti tobě...
Nicméně alespoň už všichni víme s jakým cílem sem chodíš a proč se tu pořád snažíš otrávit diskusi. Díky za upřímnost.
Quentin píše:
a toho hodlas dosahnout tak, ze budes hru pomlouvat? zaslouzil bys banan
Fritzs totiž hřeší na to, že je to tu velmi svobodomyslné a že ví, že svoboda slova je mi velmi drahá a že jsem prohlásil, že nástroj typu ban tu nepotřebujeme, takže zkouší hranice a čeří vody, aby viděl, kdy mi rupnou nervy. :o)
Jonka: To se nedivím. Protože jeden z designérů (Mike Mearls) pil zcela nepokrytě "cool-aid", označení pro čerpání nápadů z indie-her. Ve skutečnosti je nejvíc překvapivá reakce lokální...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10143518447876 secREMOTE_IP: 52.15.63.145