Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
28.10.2010 23:39 - Vojtěch
Ne, že bych na začátku netvrdil, že to je problém dost specifický. Především pokud by se sešly u jedné věci dvě osoby různých úrovní. Netvril jsem, že je to herní problém veledůležitého významu, ale že v tom shledávám vnitřní rozpor a rušivý element.
28.10.2010 23:41 - Alnag
Vojtěch píše:
Především pokud by se sešly u jedné věci dvě osoby různých úrovní.


Ani tak ne... :D
28.10.2010 23:45 - andtom
Vojtěch: Možná je matoucím to, že čísla u útoků a obran jsou absolutními. Možná proto dali růst skillů o jedna za sudý level, protože to samé platí u útoků a obran. Zdánlivě obdoba... akorát útoky a obrany jsou absolutní hodnoty (a dají se přes ně poměřovat postavy na různých levelech), kdežto skilly je potřeba vidět pouze relativně, vždy ve vztahu k DC.
28.10.2010 23:49 - Vojtěch
Pak hází na různé DC pro stejnou věc na stejný skill (víme, abstrahuješ to jen tím, že každý z nich hází třeba medium check, ale některé věci mají naznačené fixní DC)
28.10.2010 23:51 - Alnag
Vojtěch píše:
mají naznačené fixní DC
a těch věcí je čím dál tím míň, když tak koukám do Compendia, a většinou se týkají jen takových těch ryze fyzikálních výkonů...
28.10.2010 23:53 - Vojtěch
Měli to sjednotit hned z kraje a nerobit v tom burdel ;)
28.10.2010 23:54 - andtom
Fixní DC by tam autoři moc být neměli, narušuje to ideu. Myslím i Aid another mělo DC 10 a udělali s tím něco ...
28.10.2010 23:57 - Alnag
Andtom: Ano. Je to myslím 10+1/2 úrovně.

Vojtěch píše:
Měli to sjednotit hned z kraje a nerobit v tom burdel ;)


Máš pravdu, jsou to záludní bastardi.
28.10.2010 23:59 - Vojtěch
Mno, u pastí jsou koukám pořád. Tam mi to zrovna celkem vadí.

EDIT: Aid anoter zrovna mohlo být DC 10 + 1/2 úrovně cíle (challenge/potvora), ale ať žije jednoduchost :P
29.10.2010 10:58 - Dalcor
Prostě u 4E je třeba vypnout mozek- zámek je težší, čím jsi silnější, gnóm vezme baseballkou draka a posune ho o dvě políčka dál...

Vezměme prosím příklad. Na konci dungeonu je truhla obsahující důležitý prostředek pro pokračování v příběhu. Ta truhla je zamčená tak že roguna na 3. úrovni ho není schopná otevřít (prosím berme to čistě teoreticky a odmítněme take 20 - třeba že je ta nějaké příběhové ošetření že může u zámku strávit jenom učitou dobu, než bude mít nemoc z ozáření - viz Cesta slepých ptáků). Ve 3.5 E by šel udělat level dva tři a vytrénovat skill aby se mohl vrátit a opět to zkusit. Ve 4E je mu to prd platné, protože až za 4 levely příjde bude zámek "sám od sebe" těžší. Mě to příjde stupidní a nelogické. Každému co jeho jest...

Odpovídá to ovšemd esignu hry, což je správně, akorát já na to koukám nechápavě a ymslím si něco o World of Warcraft
29.10.2010 13:42 - andtom
Dalcor: Je to tak, ve 4e v podstatě zrušili co se týče znalosti skillů zlepšování postavy po levelech. V této oblasti bylo upuštěno od level systému. Má to popsané důsledky. Mně to také chybí.
Možná právě proto tam není nic, co odpovídá skillu Craft (něco). Vyrábět třeba luk nebo šípy stále stejně obtížně by asi hráče štvalo.
29.10.2010 13:54 - Vojtěch
Depac, ono by se myslím mělo předem určit lvl dungeonu, který si tvoříš a v něm nasekat podle patřičných tabulek pasti a checky. Pak to všechno šlape. Běda ale když si tam fighter zapomene sbírku kartiček pokemonů a vrátí se později pro ně. Zloděje mohl nechat klidně doma, protože už to zvládá v pohodě sám, i kdyby nakrásně došlo k respawnu (ty potvory se taky nechytají) ;)

Osobně bych tohle řešil nenecháváním určení checků ad-hoc na místě, pokud to není nějaká neočekávaná situace, ale po určení už to pro danou věc zbytečně neměnit. Pravda asi bude někde mezi dvěma debatními tábory, kdy já pohlížím na všechna DC jako na konstanty a Alnag/Almi/Lotrando jako na proměnné. Myslím, že to původně bude zamýšleno tak nějak mezi. DC by mělo odpovídat lvl dugeonu +- autobus (challenge level easy je o lvl níž než postavy třeba atd., XP a odměna se určí podle toho, check je moderate pro tuto úroveň challenge, hard pro neasociované skilly třebas) žádné náhlé přizpůsobování se aktuální úrovni postav. Pro tohle také opovažuji 4E vhodnější pro různé kraťasy, kde se není třeba ohlížet a vracet.
29.10.2010 13:59 - Vojtěch
Andtom: Neštvalo. Pokud má luk konstantní DC na výrobu, tak se pak může postava s lepší úrovní skillu může pokusit luk vyrobit rychleji, udělat ho z lepších materiálů, nebo třeba i magický - takové věci mají zvyšují DC a postava tak pociťuje výhody získané za své investice do tréningu skillu.
29.10.2010 14:03 - andtom
Abych byl úplně přesný, skill systém ve 4e může mít určitý level systém, a to v počtu tří levelů (v ideálním případě). Jde o to, že nějakou činnost v rámci Skill Challenge podřadí DM postavě např. na Heroic tieru pod Hard, tu samou činnost pak postavě na Paragon tieru podřadí jako Moderate a na Epic tieru to bude mít Easy. Tři levely bych tam viděl (pokud začne na Hard). Tři ke třiceti.
29.10.2010 14:20 - andtom
Vojtěch: Luk má podle mě konstatní DC tehdy, pokud se jeho kvalita nemění. Pokud bychom Tvou úvahu o luku aplikovali na Dalcorův příklad, tak o x levelů později až se postavy vrátí k truhle, tato by musela od minula zbytnět, oplechovat se, být zakouzlená (prostě změnit kvalitu). Tam ale stojí tatáž truhla.

Ale jinak idea o vyrobení lepšího luku je fajn.
29.10.2010 14:35 - Vojtěch
To mi přijde zbytečně kostrbatý systém pro často opakované činnosti, kterým se pak mění sem a tam DC bez nějaké vnitřní logiky jiné než udržení si poměrné šance na úspěch. Lepší je určit činnosti lvl a obtížnost a té se pak držet.

To co zmiňoval Dalcor je přesně to, conad čím jsem remcal já. Nejde, pokud je někde truhla, aby někdo prohlásil, že je to hard check na mém lvl. Já se tam třeba o tři levely později vrátil a on zase střelil podle té tabulky, že je to hard lvl check a ta truhla měla najednou jiné DC. Ten lvl je na začátku pro danou věc mít konstantní, čímž tedy i DC. Z toho co bylo řečeno to vyznívalo, jakoby se to mělo dělat právě takhle podivným způobem. Možná jsme si tu s pány jen nerozuměli.
29.10.2010 14:46 - Smud
Nemuzete si zalozit jine vlakno pro edicni valky? Ja bych tu rad cetl nejake hodnotne informace k tomu, co me zajima.
29.10.2010 15:15 - Alnag
Dalcor píše:
Ve 3.5 E by šel udělat level dva tři a vytrénovat skill aby se mohl vrátit a opět to zkusit.


Nezlob se, ale mně přijde tenhle popis chování právě jako z počítačové hry a nebo z Kung-fu filmu (tvoje wushu není dost mocné, musíš ještě 10 let nosit vodu a zametat dvorek...) Nelogické je IMO samotné zadání (alespoň z pohledu utváření příběhu).

Pokud je věc v truhle esenciální pro pokračování v příběhu, potom proč vlastně bráním hráči, aby ji získal?
Pokud je cílem, aby ji hráč nezískal, potom proč dávám možnost, aby ji získal? (Dvacka může padnout i bez take 20).

Tenhle způsob uvažování je mi cizí. Pokud chci, aby věc získal, ale bylo to napínavé (to je asi jediný důvod, proč vůbec házet, že?) tak se předem rozhodnu, že k zisku dojde a hod se týká pouze toho, za jakou cenu. (Třeba jak moc bude ozářený.)
29.10.2010 15:22 - Alnag
Smud píše:
Nemuzete si zalozit jine vlakno pro edicni valky?


A co takhle - nemůžete nevést ediční války? Nemůžu říct, že bych jejich smysl úplně chápal. (Tedy snad kromě potřeby exteriorizace problému - tj. problém není ve mně, problém je v systému.) Přece vám nikdo nebrání hrát Pathfinder, jakoukoliv starší edici DnD, Cadwallon, WoD nebo já nevím co.

Kro se prosím bere ta potřeba řešit systémy, které vám očividně nevyhovují, protože máte jinou filosofii vyprávění příběhu, než kterou podporují? Ten systém se nedá zlomit na to, aby dělal, co vy chcete, bez toho, že bude fatálně narušený. Elegantní cesta je hrát jiný systém, nikoliv řešit, že DCčka mají být fixní a levelování má postavy kvantitativně vylepšovat.

4E je o plovoucích DC a kvalitativním zlepšování. Nelíbí? Nehrajte.
29.10.2010 15:25 - Quentin
Vojtěch: Pokud chceš hrát hardcore sandbox, tak nehraj 4e. Pokud ne, tak nad těmahle úvahama můžeš mávnout rukou, protože je ve hře vůbec nepotkáš ;-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1273078918457 secREMOTE_IP: 18.117.81.240