Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
3.6.2008 18:35 - Alnag
Zkoušel jsem řadu metod přidělování XP a levelování (od klasických - podle pravidel), přes metodu od oka, po hodnocení hráčů mezi sebou (bonusové XP podle hodnocení spoluhráči) až po současné level za session resp. level za 2 session (používám ve SW, ale je to prašť jako uhoď). Zatím si nikdo nestěžoval...
3.6.2008 18:39 - Quentin
Alnag: neptal jsem se na rozdavani expu, to my v 4e plne vyhovuje (old drd times), ale na to jak postupujete na dalsi uroven herne (IC)
3.6.2008 18:44 - Alnag
Překvapivě jsem tohle nějak zvlášť neřešil. Prostě konec session - level up. Nová session, všichni jsou level up :))
4.6.2008 01:22 - Fibriso
Já sem to taky tak dělal... 2 sešny na level up. trochu z jiného soudku, koukal sem do Php a nějak mě tam zarazil Feat Wintertouched. zdá se mi to nebo je tam tak nějak do do počtu? proč tam není tedy ještě něco ve styli Firetouched? jako kdyby ho tam přihodili narychlo....
4.6.2008 02:30 - bigbythewise
yashamaru píše:
A smim se zeptat kolk her jsi ve 4edici odehral pripadne vedl?
Ani jednu. Ja jsem ale taky nikdy nepsal, že mě 4E nebude bavit nebo že je špatná. Jde o posun k MMO systémům a to musí vidět snad každý. O tom byla koneckonců moje reakce.
4.6.2008 09:46 - LZJ
QuentinW: Jo In game? Tak to vidím podobně jako Aeris - prostě postava dělá různé věci (boj, kouzlení, dovednosti), cvičí se a jednou za čas se to projeví. Nebo tak dlouho slouží svému bohu, že občas získá nějakou novou schopnost, víc kouzel a tak. Ale nějak zvlášť to neřešíme, klidně si můžu představit, že postava objevila nějaký svůj talent, který se zatím neměl jak projevit.
4.6.2008 13:04 - ShadoWWW
Popravdě, nejlepší zpráva by byla, kdyby byl ohlášen překlad 4e do češtiny. Nebo aspoň 3.5e. To by bylo super. A vzhledem k tomu, že už jsou na netu i překladové klíče, by to nemusel být zas takový problém. Určitě by to zvýšilo prodej 4e. Nechcete dát do ankety ještě volbu: "Koupili byste si nová pravidla, pokud by byla v češtině?"
4.6.2008 13:06 - Dalcor
Shadowww - máš přebytečný milion, nebo dva aby jsi to zasponzoroval? Komerčně do toho nikdo v ČR nepůjde.
4.6.2008 13:14 - Quentin
myslim, ze vetsi sanci na prodej by mela kniha ve ktere jsou hlasky jako "wolverine strike" nez "úder rosomáka" :D
4.6.2008 15:08 - Spize
LoL, Goblini maj bonus do Charisma.
4.6.2008 15:16 - Dalcor
To je asi jako že Taraskus měl bonus na Hide :)
4.6.2008 15:19 - Fritzs
ShadoWWW: Dost nesmysl... aby se tady RPG prodalo, tak se musí menovat Dračí Doupě... možná by měl jakousi šanci Shadowrun 4th edice, jelikož tu kdysi dávno vyšla 2. edice, ale asi by taky nebyla nijak závratná...
4.6.2008 15:21 - Dalcor
Fritzs - z hlediska hráčského zájmu si myslím že by s (DnD a pouze DnD) problém nebyl, s hlediska komerčního zájmu právnických osob je to neprůchodné.
4.6.2008 15:24 - Quentin
píše:
LoL, Goblini maj bonus do Charisma.
píše:
To je asi jako že Taraskus měl bonus na Hide :)
sice to zni divne (a ja tu nemam knizky abych to zkontroloval), ale krapet by se tomu verit dalo. Treba u nas jsou goblini neutralni rasa, vynalezci, dulnici a obchodnici ... hrozni sejdiri
4.6.2008 15:39 - Taipan
Myslím, že charisma může být i jako odraz nějakého negativního faktoru. I zlý záporňák může lidi upoutávat, být charismatický. A goblini jsou oblíbení jateční shiti. :-D
4.6.2008 15:42 - Alnag
Myslím, že D&D by se prodalo v pohodě... v nějakém menším nákladu. Myslím, že kompetentní vyjednavač by sehnal i tu potřebnou licenci (konec konců pro Wizardy je to vyloženě WIN situace). Ale počáteční kapitál a nejistá návratnost... to je problém. Jedině nějaký nadšenec, kterému by na investici až tak nesešlo. Takže spíš má někdo zbytečných několik milionů?
Jelikož Charisma není krása, v čem je přesně problém?
4.6.2008 15:50 - Dalcor
Popiš CHARISMA goblina, rposím tak aby byl charismatický?
4.6.2008 16:08 - Alnag
Dalcor: Goblini jsou rasa s přirozenou schopností přesvědčit druhé prakticky o čemkoliv. Už od dětství se dokáží vylhat a vymluvit prakticky z jakékoliv nastálé situace, což jim umožňuje přežít v jinak nepřátelsky naladěné a xenofobní společnosti. Ačkoliv jsou druhými mnohdy nazírání jako slabošský národ, opak je pravdou. Každý goblin, který se dožije dospělosti je silnou osobností a byť raději přenechávají vůdčí pozice jiným a řídí věci spíš z pozadí, pokud je to nezbytné, dokáží projevit nečekané ba až neuvěřitelné vůdčí sklony.
:))
4.6.2008 16:37 - Corvus
btw vsimol som si kopa powers je zamerana na posuvanie protivnika.. teda bez battlegridu nemaju prakticky vyznam...
naozaj si niekto vazne mysli ze figurkovy boj nie je v tejto edicii ocividne pretlacany?
4.6.2008 16:50 - andtom
Corvus: Ono záleží co se myslí pod protlačováním figurkového boje v této edici. Jestli se tím míní to, že je boj udělán pro hraní na nějakém batlegridu, tak to určitě. Ovšem to byl i ve třetí edici, nevidím posun mezi 3ed a 4ed co se týče směřování na battlegrid. Ve AD&D takový boj nebyl, i když co jsem hrál AD&D, tak DMové sejně používali na stole nějaké posouvací zabrazovátka pro to, kdo kde stojí a kde jsou NPC, pokud to bylo potřeba.
Druhá věc je, jestli je potřeba originální (TM) figurky. To dle mého potřeba není, tak jako předtím stačí jakékoliv posouvatelné zobrazovátko. Originální figurky jsou jen jak kdo chce (tak jako předtím).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10663294792175 secREMOTE_IP: 3.145.156.46