Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
8.9.2010 13:20 - noir
Holt wizardi zjistili, že hráči umí líp optimalizovat a navíc se objevily schopnosti, které dávají za jeden úspěch víc bodů (třeba u Essentials Thiefa). Ale ta změna je oproti původním pravidlům dost výrazná - pro potřeby TOmb of Horrors jsem si v DMG ověřoval, nač se můžeme těšit. A na 9. levlu byl těžký DC 19. Ten je teď na 1.úrovni? To je fakt trošičku divný...
8.9.2010 13:32 - Quentin
V prvním vydání to bylo na první úrovni 10/15/20, tak si nestěžuj :)
(a já to tak hraju do teď)


EDIT: ale jak to čtu, tak se mi ty nové hodnoty docela líbí
8.9.2010 13:35 - Alnag
Na to se dá říct jen: Už zase!?!
8.9.2010 13:56 - Almi
noir, QuentinW: No, popravdě, taky mne překvapilo, že tyhle DC docela přesně kopírujou hodnoty, které ve svých hrách používám.

noir: Ona v tabulce trochu mate skutečnost, že třeba v AA jsem dával vyšší DC (prostě jsem zvyšoval level SC) čistě proto, že pak mohla být komplexita nižší a bylo za to víc expů. Aneb zábavnějí, zajímavější, drsnější :-)

Alnag: Třeba měli pocit, že do Rules Compedium neměli co dát.. :-))))
8.9.2010 14:06 - noir
Mě se to líbí i nelíbí současně. Je fajn, že těžké věci má šanci zvládnout jen někdo, kdo je na danou věc opravdu hodně zaměřený. Ale zase to vyžaduje, aby se na daný obor zaměřoval i výbavou - a když nenajde dobré věci, je v pytli...

Swordmage, kterého jsem vyrobil na TToH pro Meldina, má arcanu a historii na 9. úrovni na 21. Je pravda, že staré hodnoty pro něj byly fraška, takhle si nemůže být jistý ani on... Jenže netrénovaná postava se pak ani nemusí snažit něco zkoušet - neuspěje ani když by hodila dvacítku.

Největší problém vidím u Atletiky - což je skill, který může maxovat jediné povolání. Na druhou stranu se dá nejsnáz obejít...
8.9.2010 14:09 - Quentin
Píše:
Největší problém vidím u Atletiky - což je skill, který může maxovat jediné povolání. Na druhou stranu se dá nejsnáz obejít...

???
8.9.2010 14:13 - noir
Quentin: Atletika je od síly. Jenže většina silových povolání nosí těžší brnění (fighter, warden, runeprioest, warlord, paladin i silový klerik; menší problémy mají ranger a barbar, ale i ta blbá -1 může hodně ublížit). Kvůli tomu schytávají docela kruté postihy k atletice, což jim skill sráží dolů. Vlastně jen jeden build monka má primární sílu a nepoužívá zbroje s postihem na atletiku, akrobacii a endurance.
8.9.2010 14:22 - Quentin
Krutý je ten postih jen pro lidi se štítem nebo plátovkou. Fighter ve scalu s obouručnim kladivem je z obliga. Můj battle cleric má taky postih 0.

Ale jinak máš pravdu. Ostatní skilly takové postihy nemají.
8.9.2010 14:26 - noir
Quentin: Jo, to mi přijde krapet psycho. Hide a Chain ten postih mají, scale ale ne? Divný...
8.9.2010 14:41 - Quentin
Největší maso je charismovej paladin s plátovkou a štítem. To nesmíš ani padnou xichtem do louže, páč by ses utopil :-)
8.9.2010 20:47 - Alnag
Nevím tedy, jaké hodnoty máte vy na deníku, ale když tak koukám na svého barda na 15. úrovni a na novou tabulku tak:

Píše:
Easy 15 Moderate 22 Hard 30


Easy je skutečně easy. Ve všech dominantních skillech to dám i bez házení. I v mém nejhorším, je tam asi 60% šance na úspěch.

Moderate má u dominantních skillů šanci na úspěch tak 65-75%, to mi připadá fér. U těch nejhorších je to tak 30%. To mi taky přijde ok.

Těžké... no nevím, jak přišli na šanci 2 ze 3, to bych nedal ani u Diplomacie, ale uznávám, že jsem ji nijak zvlášť nehrotil. (Diplomacie? V AA?) Přijde mi, že kdyby to bylo o dva body nižší, asi by se nic nestalo, ale to je otázka, jak heroic to má být. Takže na té úrovni, kde momentálně jsme mi to přijde ucházející.

Ale opravdu? Dva roky a tři pokusy?
9.9.2010 09:54 - Almi
Alnag: bezchybná úvaha..mám prakticky stejný názor..včetně dovětku :-)
9.9.2010 18:19 - wlkeR
Nno. Me se libily stary DCcka, u novych jsem pouzival skoro vyhradne hodnoty Moderate, Hard a Hard +5. Takze odhaduju, ze nova cisla toho u me v druzine moc nepotentuji.
Hlavne ze nam konecne nekdo rekne, kery DC na kerej check. Vic po nich v teto oblasti snad ani nechci.
9.9.2010 18:48 - tuleník
IMHO systém funguje veľmi intuitívne, neviem, v čom máš problém. Proste pozriem na postavu ktorá sa má o niečo pokúšať a odpoviem si na otázku, aké ťažké by to preňho asi tak bolo. Nič iné v tom nie je. (Prípadne mi na to odpovie sám :D)
10.9.2010 13:43 - wlkeR
Jo, takze se ma hodit treba na Atletiku, ja si zjistim cisla tech, co se snazej, interpoluju DC a hazim?
Ne; mne delalo problem zjistit co je easy, co hard, a jak to dat do Challenge tak, aby druzina mohla failnout i v pripade, ze jim nepadnou 3 jednicky.(
10.9.2010 21:16 - tuleník
Prvý odstavec je správne, vstupné dáta sú level postavy a to, aké to chceš mať ťažké... v prípade že dotyčná postava v danej vlastnosti alebo odbornosti nie je doma, ideš na spodný doraz rozsahu, ak je to ťažko trénovaný profík, ideš na horný doraz rozsahu. Približne tak.
10.9.2010 21:17 - tuleník
Aby sme to upresnili: to TY alebo HRÁČI určujete obtiažnosť.
Ja sa pýtam často hráčov, že aká pre nich daná situácia je.
Samozrejme sú situácie, keď im to tam prásknem bez pýtania :D
10.9.2010 23:28 - ShadoWWW
Tak už Wizardi ukázali změny v podobě PDF updatu, které přinesou Essentials.
10.9.2010 23:36 - Nachtrose
updates píše:
Sneak Attack
Page 117: The feature now lets you deal extra
damage once per turn instead of once per round.
When you make an attack with a light blade, a hand
crossbow, a shortbow, or a sling and hit an enemy
granting combat advantage to you, that enemy takes
extra damage based on your level. You can deal this
extra damage only once per turn.


Tohle nejak nechapu, jaky je v tom rozdil a co mysli tim "based on your level"
10.9.2010 23:51 - Element_Lead
Ja to chapu jako prave ten sneak attack, jehoz velikost je zalozena na lvlu. (tiers of play). Spravne/spatne?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11795115470886 secREMOTE_IP: 18.223.171.12