Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
27.7.2010 14:24 - Smud
Diky :) (akorat jsem si toho vsiml)
28.7.2010 09:03 - ShadoWWW
Spousta novinek na zlatém podnose.

Edit: Tak přidáno ještě to orčí dobrodružství :)
28.7.2010 23:05 - Gurney
noir píše:
Hehe, tohle mě pobavilo: takhle vypadá stránka DnD 4e po updatech: ...

Z tý fotky to nemůžu poznat, ty updaty máš natvrdo přilepený? Právě přemýšlím jak updatovat svoje pravidla a je mi líto to přelepovat nastálo, obzvlášť když za měsíc můžou přijít další errata. Na druhou stranu, orientovat se v tom s vytisknutýma updatama v ruce už přestalo být reálný.
29.7.2010 07:10 - ShadoWWW
Ono poslední updaty přestalo být taky reálný vlepovat. Někde přibyly celé dlouhé odstavce, takže to tam ani nejde efektivně vlepit. :-(

Řekl bych, že proto Wizardi vydají letos Rules Compendium, kde mají být nejdůležitější pravidla všech Core pravidel v jednom. Jednak tím znovu hráčům prodají to, co už jednou mají, a jednak si třeba přestanou hráči ztěžovat, že jsou Core 1 pravidla už příliš nepřehledná.
29.7.2010 10:02 - Alnag
A taky jde takový rumor, že PHB1, DMG1, MM1 se přestane tisknout a pomalu zmizí z oběhu (neověřené info).
29.7.2010 13:15 - Blaine
Alnag: rumory se siri strasne rychle. Strasne rychle, taky jsem to vcera cetl na /tg/.
2.8.2010 07:54 - noir
Esenciální rogue: http://www.wizards.com/dnd/article.aspx?x=dnd/dramp/20100730
Bléé, to je ale taková nuda!
2.8.2010 17:33 - noir
Jo a vypadá to, že se chystá jedna drobná změna i u klasického rogueho - sneak attack se bude moci uplatnit jednou za turn, ne za round. S warlordem se jedná o dost brutální kombinaci...
2.8.2010 17:49 - Alnag
A shortbow...
4.8.2010 06:55 - ShadoWWW
Mile mě překvapil Demonomicon. Je pěkně stylový a má výbornou atmosféru, při čtení pravidel mám spoustu nápadů. Čekal jsem, že po Draconomiconech vyjde už jen slabý odvar na tahání peněz, ale atmosférou je tento modul skoro stejně dobrý, jako Open Grave (který považuji za nejlepší tematický modul).

Naopak velkým zklamáním je pro mě Tomb of Horrors. Nemastné, neslané, rozkouskované. S původní legendou nemá moc společného.

Původní hra zamýšlena jako one-shot s častým umíráním postav a jejich výměnou, smrt číhala na každém rohu. Ale v každé místnosti byl schován východ ven a postavy se mohly kdykoli rozhodnout skončit, vrátit se domů. Většinu nástrah tvořily důmyslné pasti, nestvůr tam bylo jen několik.

Nová Tomb of Horrors není one-shot, ale několik epizodních minidobrodružství, žádné nebezpečí není životu nebezpečné. Exit v každé místnosti se nekoná a většinu nebezpečí tvoří nestvůry, pastí je minimum.

Tomb of Horrors vydaná v rámci DM Rewards mi přijde lepší než ta v tvrdé vazbě. Jsem rád, že jsem do ní neinvestoval (i když jsem měl nutkání).
4.8.2010 09:36 - Blaine
ShadoWWW: toho jsem se bal, ze nedodrzi to, co delalo puvodni Tomb of Horrors takovou jaka je. No nic, jsem rad, ze jsem do toho nesel, ze jsem nechtel investovat.
4.8.2010 09:55 - Almi
ShadoWWW: A jakýje vlastně rozdíl mezi oběma Tombs of Horror? Tedy, kromě rozsahu stránek, atp.? Jsou oboje stejná, nebo?
4.8.2010 10:31 - ShadoWWW
Tomb of Horror z DM Rewards je bližší přepis původní ToH. Zatímco ta vydaná má být pokračováním Return to Tomb of Horrors, což je druhoediční pokračování původní ToH. Pak myslím existuje i Return to ToH v přepisu pro 3.5E.

Je to trochu zmatek, ale pokud si chcete zahrát ToH s původní atmosférou, tak lepší je šáhnout po té z DM Rewards.
4.8.2010 11:42 - Smud
Puvodne jsem si chtel Tomb of Horrors koupit, ale asi to nakonec neudelam. Prozenu moji druzinku skrz ToH z DM rewards, akorat to sedne i levelem postav :)
4.8.2010 12:51 - Sethi
A zase ke starým dobrým zbraňoimplementům.

Teoretická postava, říkejme jí třeba Andalf, má dlouhý, ostrý kus železa. Andalf není žádné ořezávátko - ostrým kusem železa dokáže nejen někoho jebnout po hlavě (weapon), ale i přes něj vysílat kouzla (implement; Arcane Implement Proficiency).

Implement Expertise (Heavy Blade) přidá bonus jen k implementovým powers.
Weapon Expertise (Heavy Blade) přidá bonus jen k weapon powers.
Versatile Expertise (Heavy Blade + něco) přidá bonus jak k implementovým, tak k weapon schopnostem, a to nehledě na to, co Andalfův trenér dosadí za položku "něco."

Neexistuje feat, který by dělal úplně totéž, co Versatile Expertise, s tím rozdílem, že není třeba doplňovat žádné "něco"? Nehledám v tom žádné další výhody. Jen mám ráda ve věcech pořádek a to nevyužité, ve vzduchu povlávající neužitečné něco ve mně budí iracionální odpor.
4.8.2010 13:18 - noir
Ušatá: Nějak nerozumím. IMHO Versatile Expertise dává ANdalfovi ten bonus k Heavy blade(jako implement) Heavy blade (jako weapon), žádné něco navíc tam nevidím.


ShadoWWW: Já má trošku problém s Demonomiconem a vůbec formátem potvor po MM. Ta zranění jsou příliš vysoká. První potvora, kterou jsem viděl v Demonomiconu bylo cosi na 11.levlu. Dělalo to při kritice 57 zranění. když si vezmu, že takový kouzelník mívá na 10. úrovni životů taky 57 (s CONST. 12), přijde mi to psycho. Aby obyčejný soldier (ne solo)sejmulo jednou náhodnou kritikou postavu, to mě popravdě moc nebaví.
4.8.2010 13:23 - Sethi
noir píše:
Ušatá: Nějak nerozumím. IMHO Versatile Expertise dává ANdalfovi ten bonus k Heavy blade(jako implement) Heavy blade (jako weapon), žádné něco navíc tam nevidím.


Jo, to by si taky člověk myslel. Ale při výběru těch konkrétních expertýz se neudává, co má být jako implement a co má být jako weapon. A ty Heavy Blades se dají vybrat jen jednou. Takže v závěru mám HB jako implement, HB jako weapon a ještě další implement a/nebo weapon dle vlastní volby. Tři (možná čtyři) za cenu jednoho.

Uznávám, že je moje stížnost iracionální. Nemůžu si pomoct.
4.8.2010 13:24 - Alnag
Versatile Expertise může být staff (jako implement), heavy blade (jako weapon). Je na vás, jak si to obsadíte.
4.8.2010 14:22 - Almi
Noir píše:
Já má trošku problém s Demonomiconem a vůbec formátem potvor po MM. Ta zranění jsou příliš vysoká.


Teď jsi mne rozesmál... co je špatného na tom, že se zranění vrací tam, kam patří? Nevšiml sis, že souboje bez téhle úpravy jsou fakt směšně lehké? O tomhle víkendu jsem si vyzkoušel podruhé (a tentokrát na vyšším levelu) nová zranění a sedla jak prdel na hrnec - souboj N+2 až N+3 je fakt hodně tuhej a bez daily ho nedáš. A tak to má podle designu být. Předtím jste se docela smáli.

Navíc - (a) pokud družina dovolí, aby se taková potvora dostala kouzelníkovi na tělo, je to špatně; (b) ano, je to náhoda, je šance 5%, že taková postava skončí umírající. Určitě to není díky basic attacku. Určitě jsi viděl silnější schopnost. Ale znovu se ptám - je to špatně? Vždyť "zvednout" postavu je tak snadné! Hra s tím počítá. A navíc, bez toho by souboje byli zoufalá nuda, nemyslíš? nebo si fakt myslíš, že je správné, aby potvora na 1. levelu dávala zranění 1d6+3 a na 14. levelu 1d8+5??
4.8.2010 14:57 - Lotrando
Špatný na tom je, že s tím hráč jen velmi těžko něco udělá. A to není zábava. Prostě kdyby šel tím útokem do hodnoty zkrvavený, tak je to přesně to o čem mluvíš, ale vyřazený je okamžitě o +1 vyšší encounter a spousta dalších důsledků. Vůbec si nechci představovat, kdyby nedej bože ještě bylo kolo překvapení atd.

btw, daily powers a jejich použití není možné vidět tak zjednodušeně, protože je to vždy o celém souboru zdrojů, s nimiž se hospodaří. powers jsou jen jedním zdrojem, druhým jsou třeba HS a obecně platí DP=HS+.

Navíc, postavy nad paragonskou úrovní jsou schopné paralyzovat protivníky ve střetnutí klidně n+3 a vyřídit je s použitím DP. Pokud ale chceš, aby zvažovali strategi a taktiku použití zdrojů, musí po sobě následovat více střetnutí s proměnlivou a ne nutně stoupající obtížností. Jen tak dosáhneš zábavnosti a vyhneš se stereotypu, kdy ti postavy odpálí DP kdykoliv si zamanou a pak se zdejchnou a "jdou spát".

Dynamika sledu střetnutí je velmi důležitým parametrem zábavnosti.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11706113815308 secREMOTE_IP: 3.14.142.115