Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
2.6.2008 21:17 - Quentin
Alnag píše:
skill encounters můžou být zajímavé. I když těžké na rychlou a úspěšnou improvizaci.
tady pujde hlavne o skill ... DM si na ten system po par hrach zvykne a pojede to jako po masle. Ze zacatku to ale urcite skripat bude, to verim.
2.6.2008 21:20 - Alnag
Yashamaru: Myslím, že není takový problém, aby válečník udílel velké zranění, ale postrádá tu mobilitu - to může být větší problém. Řešilo by to nejspíš přivlastnění (event. přizpůsobení) powers z jiného povolání, což bych neviděl jako velký problém, ale záleží jak u kterého DMa...
2.6.2008 21:23 - Alnag
BTW: Přidal jsem odkazy od Fibriza na ty fan-made doplňky do záhlaví. Díky za ně a omlouvám se, že mi to trochu trvalo.
2.6.2008 21:30 - Element_Lead
píše:
2.6.2008 21:14 - Aeris yashamaru: Ranger, Rogue a Warlock prebijú v mobilite a damage-dealingu ktoréhokoľvek Warriora. Zmier sa s tým. Teda aspoň do doby, kým nebudú splatbooks s rozširujúcimi doplnkami, ktoré mi zatiaľ dosť chýbajú. Tým nechcem povedať, že to nejde, len nikdy nebudeš tak dobrý, ako striker. Možno sa to dá trochu vyrovnať multiclassom, takže ak sa s tým pohráš, hádam dostaneš to čo chceš.
Ale ty me nerozumis. Ja se nesnazim aby byl warrior lepsi nez ranger/rogue/warlock ono to dost dobre nejde a nikdy to neslo. Tato povolani jsou delana tak ze maji shit defense pripadne jinou nevyhodu a maji lepsi utok. Nikdy nevymyslis nic novyho vzdycky tu bude class co ma utok 2 a zivoty 1 a vzdycky tu bude clas co ma utok 1 a zivoty 2... Tady nejde o to prekonat nemozne tzn. byt s valcem lepsi dmg dealer nez dmg dealer class. Ale byt s valecnikem schopny stoupnout si doprostred bitky a rozemlit vsechno okolo a je jedno jesi to je za jedno nebo dve kola protoze valec ma na to aby to tam ustal. rogue ranger ani warlock ne. (todle je samozdrejme nadsazene jsem si jist ze to jde zahrat tak aby tam ty classy vydrzely protoze kdyby ne dostali by sme se zase na zacatek jen s jinym povolanim a jinou situaci).
2.6.2008 22:02 - Quentin
sice to asi vychazi z toho, ze ten system jeste nemam zazitej, ale zacinam mit strach z toho, ze kvuli vsem tem combat encounterum, rolim potvor v boji, abilitam a druhum budu asi na kazdym lvlu radsi pouzivat co mi MM naserviruje a pri druhe, treti kampani se zacnu opakovat :-/
2.6.2008 22:04 - Aeris
yashamaru: Ja ti rozumiem. Ale pokiaľ si jediný defender a máš chrániť ostatných, tak pobehovanie a vymlacovanie nie je priorita, pretože väčšina monštier si dokáže spočítať dva a dva, že či ich viac ohrozuje zmeť fireballov, alebo plechovka s jeden-a-pol-metrovým železným klackom.
2.6.2008 22:05 - Alnag
Quentin: Neboj, Wizardi na tebe myslí... už mají určitě rozpracován Monster Manual 2. :)
2.6.2008 22:11 - Quentin
vsak ono nebude dlouho trvat, nez si na tu hru zvykneme a prejdeme do easy modu jako ve 3,5. Co na tom, ze v MM je o tom stranka, me dycky stacilo napsat si Hp, AC, AB, Dmg :) tak k tomu ted hold pridam jeden nebo dva powers a mozna zachrany
2.6.2008 22:14 - Alnag
Quentin: Souhlasím s tím, že ve 3e jsem měl easy mód, někdy dokonce takový, že jsem potvoru prostě flusnul na papír v momentě kdy jsem jí zavedl na scénu (něco jako AC ... hm 20, attack hm... +5), ale bojím se, že jak jsou teď ty potvory komplexnější a provázané, budu líný je výmýšlet a asi si spíš koupím nový monstrák, když mne ten současný omrzí. Což zase uvidíme jak nastane brzo...
3.6.2008 01:55 - bigbythewise
Kdo je Baragryn? Ten jeho post se mi libil. Presne vystihl to, kam se 4E dostala.
3.6.2008 07:43 - Element_Lead
A smim se zeptat kolk her jsi ve 4edici odehral pripadne vedl?
3.6.2008 08:50 - Dalcor
Bigby> Baragryn je Ilya, je to kamarád se kterým jsem odehrál celou řadu her v tzv. Sebrance ( z ní sem chodí ještě Fibriso). Obávám se že to co napsal je pravda a já se toho upřímě děsím.
Mě se třeba extrémě nelíbí že bufferovací kouzla jsou na encounter. Mám s tím problém už v Cadwallonu a teď je to ještě horší!
Hello Baragryn and Wellcome, please could you tell us which of the "more powerfull first level spell" you mean in your post, isntead of classical Magic Missile?
3.6.2008 09:13 - Quentin
bigby, dalcor, baragryn: Privedli ste me na uvahu, proc a jak vlastne hraju Dnd.
Existuji ciste gamisticky zamereni hraci, kteri by mozna i udelali lepe kdyby parili treba wow, a pak jsou narativni hraci, kteri by mozna udelali lepe, kdyby hrali FATE nebo jeste nejakou vic HC indie.
Ja jsem na hrane a navic je high fantasy muj top zanr, takze to s tim pfuj pfuj H&S Dnd porad zkousim. 4e me na prvni pohled vydesila, dokud sem si ji nezahral. Je jeste taktictejsi nez 3,5 a presto je dost zjednodusena na takovou uroven, abych jako vypravec mohl porad venovat pozornost dynamice scen, atmosfere, pribehu, vtipum...
to ze jsou buffy do konce encounteru je prece VELKE + nove edice! a kazde dalsi zjednoduseni vitam. Stejne tak kazde vylepseni, ktere pomuze DM delat zajimave sceny - treba skill encountery - mnam :)
3.6.2008 09:28 - Aeris
QuentinW píše:
bigby, dalcor, baragryn: Privedli ste me na uvahu, proc a jak vlastne hraju Dnd. Existuji ciste gamisticky zamereni hraci, kteri by mozna i udelali lepe kdyby parili treba wow, a pak jsou narativni hraci, kteri by mozna udelali lepe, kdyby hrali FATE nebo jeste nejakou vic HC indie. Ja jsem na hrane a navic je high fantasy muj top zanr, takze to s tim pfuj pfuj H&S Dnd porad zkousim. 4e me na prvni pohled vydesila, dokud sem si ji nezahral. Je jeste taktictejsi nez 3,5 a presto je dost zjednodusena na takovou uroven, abych jako vypravec mohl porad venovat pozornost dynamice scen, atmosfere, pribehu, vtipum... to ze jsou buffy do konce encounteru je prece VELKE + nove edice! a kazde dalsi zjednoduseni vitam. Stejne tak kazde vylepseni, ktere pomuze DM delat zajimave sceny - treba skill encountery - mnam :)
Vidím, že my dvaja sme si veľmi podobní :)
3.6.2008 09:47 - noir
Já mám z buffů na encounter radost. Spíš mi vadí nutnost sledovat stavy-u každé potvory si pamatovat a značit, jestli je pod vlivem markingu, paladinovy challenge, cílem hraničáře a jestli ji náhodou ani neproklel warlock. Ale je to jen pohled teoretika, třeba bude praxe jiná. Nicméně na pohled je to zdržovačka...
3.6.2008 09:53 - Quentin
Noir: doufam, ze mi tohle budou pripominat hraci
3.6.2008 10:02 - andtom
QuentinW, Aeris: Také se hlásím, protože co je špatného na "RPG hře-šťabajzně", se kterou se dá kromě jiného i dobře odreagovat :) Přece nemusí mít každý upjatou intelektuálku a k tomu si případně hledat milenku.
3.6.2008 10:08 - Alnag
S tím značkováním nepřátel - jo to je taky problém, četl jsem o tom už dřív. Hráči to většinou řeší tak, že každý má jinak barevný kamínek (takový ten žetonek do Magicu nevím, jak se tomu říká) nebo nějakou podobnou značku a ten frkne vedle figurky příslušné potvory, pak je to jasně vidět z battle plánu.
Dalcor: Můžeš nějak specifikovat v čem je problém, že buff trvá celý encounter. Protože mně to přijde (podobně jako dalším) fajn, že se to nemusí sledovat...
Quentin: Gamističtí hráči by možná to a narativističtí možná ono, ale vtip je v tom, že žádní takoví hráči neexistují. Dokonce ani ta prokletá teorie nemá dělit hráče (teda údajně) a reálná sebraná data ukazují, že je to blbost. D&D je hra koncipovaná na zlatý hráčský střed a designéři moc dobře vědí, kde ten střed leží ;-)
3.6.2008 10:18 - Dalcor
Je to cestak quick playi a jednoduchosti, na druhou stranu - archetyp kněze se mění na BUFFERA, F/M se nemusí bát že mu ve čtvrtém kole combatu zmizí klíčové kouzlo Mirror Image. Dále to trochu vyvrací logiku - jednou mi kouzlo trvá hodinu podruhé 3 vteřiny.
U Cadwallonu je zásadní problém že i MANA se dobíjí po encounteru, resp opposition, opět to trochu popírá logiku (protože oppsition je třeba soudní proces ale i souboj) a do další opposition se ti mana dobike (tj odejdeš na toaletu během soudního sporu, příjdeš a jseš znovu nabitej).
3.6.2008 10:19 - Quentin
Alnag: neexistujou extremy, ale ruzne zamereni hrace najdes. Rozdil mezi nasim Gotharem a treba Bajem je proste tolik do oci bijici, ze nemuzes rict, ze se hraci nedaji delit. Dokonce je takove male deleni i v DMG :)
Ze je Dnd zamerene na zlaty stred nevyvracim. Vlastne ho proto hraju.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11500191688538 secREMOTE_IP: 18.221.239.148