Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
27.5.2010 12:11 - Blaine
yokuzava: to byl imho zamer. Dost vyraznou cast ilustraci dela typek co maluje webkomiks Penny Arcade. Proste je to knizka o munchkinovstvi:) Teda aspon tak ja nejak chapu zamer te knizky, jeste jsem se nedsotal k tomu, abych ji nejak cetl.
27.5.2010 12:51 - Sethi

Ilustrace jsou náhodou krutopřísné.

Ten mrtvý elf na začátku je nejlepší.

Jinak jsem to prolistovávala a přijde mi to... tak jako v pohodě. Ano, jsou tam návody na hypervymazléné drsnopostavy - ale tak jsou hráči, kteří to ocení, a zase si myslím, že i hráč, který má radši usedlejší věci, si tam najde inspiraci pro funkční kombinace, aniž by nezbytně musel změnit jméno postavy na Bijec Drsoňsson. A pasáže o plynulosti soubojů a hry vůbec mi přijdou hodně k věci. Nemluvě o tom, že je to poměrně pěkně napsané vtipné čtení.
27.5.2010 15:49 - yokuzava
:) njn, me se proste netrefili do vkusu ... :)
Hlavne vizualniho, pri mem permanentnim 3mesicnim RPG nemam moc casu vsecko cist.
Takze je pravda ze jsem to spis prilistoval a precetl jen malo. :))
27.5.2010 15:53 - Blaine
No ja se na to urcite chystam.

A tedka k jinemu tematu. Jsem si 100% jisty, ze tady nekde je takovy ten formular pro hrace "co chceme hrat, jake mame zajmy a tak". Zajimaji me hlavne otazky ohledne plot immunity, epicnosti hry, smerovani pribehu, mnozstvi vypravecskych pravomoci a tak.
Uz me to u nas v parte stve, dostavam nejaky podivny signaly a nedovedu se dobrat k nejakemu vysledku, jakym smerem tvorit hru:(
4.6.2010 08:03 - Babaj
zdravicko, opet tu mam kousek olova do zhaveho oleje.-)
chtel bych znat vase nazory na vyklad pravidel.

Predstavte si souboj, ucastnici:
Utocnik strelec, dva obranci: stitonos a jeho pritel zena-ork

Nastala situce:
zena-ork se kryje za stitonose a strelec-utocnik se ho presto snazi zasahnout. Herne :
na ctvereckovanem plane stoji za sebou na jedne linii strelec,3ctverce, stitonos,1ctverec a tam Zena ork...

litera pravidel:
*******************************************************
If every imaginary line
you trace to a target passes through or touches a solid
obstacle, you don’t have line of effect to the target.
-----------------------------------------------------------
To determine whether you can see a
target, pick a corner of your space and
trace an imaginary line from that corner
to any part of the target’s space. You can see
the target if at least one line doesn’t pass through or
touch an object or an effect—such as a wall, a thick
curtain, or a cloud of fog—that blocks your vision.
-----------------------------------------------------------
Creatures and Cover: When you make a ranged
attack against an enemy and other enemies are
in the way, your target has cover. Your allies never
grant cover to your enemies, and neither allies nor
enemies give cover against melee, close, or area
attacks.
✦ Determining Cover: To determine if a target has
cover, choose a corner of a square you occupy (or
a corner of your attack’s origin square) and trace
imaginary lines from that corner to every corner
of any one square the target occupies. If one or
two of those lines are blocked by an obstacle or an
enemy, the target has cover. (A line isn’t blocked if it
runs along the edge of an obstacle’s or an enemy’s
square.) If three or four of those lines are blocked but
you have line of effect, the target has superior cover.

*******************************************************************

podle pravidel o coveru mi vyplyva ze v tomto pripade ma jen cover(-2) a ne total.
ovsem pak jsem zabrousil do line of efekt... muze na nej vlastne strilet, pocita se stitonos jako solid objekt?

a pomerne otazka nasnade.. ikdyz by mezi strelcem a Zena-orkem stali tri stitonosi v rade tak podle pravidla o dotyku prekazky byho vlastne vic jak za cover nemohli skryt...
Samozrejmne podle selstiny a posouzeni dane situace a popisu Rp v hre by se vse doupravilo.. jde mi jen udelat si takovy celkovy nahled na vec , nebot takove pripady nastavaji pomerne casto.. jiste strelec je pako kdyz si stoupne do takove pozice, ale obcas nema zbyti si stoupnout jinam:-)

Kamenovat az po odpovedich :-))
4.6.2010 08:09 - Babaj
pokud je to dulezite, na doladeni,, co kdyby stitonos z naseho prikladu nebyl pritel Orka-zeny ale stitonos povolany jeho pritelem klerikem..

Knights of Unyielding Valor
You conjure four ghostly knights that carry huge shields emblazoned with the symbol of your deity.

Daily Conjuration, Divine
Standard Action Ranged 10

Effect: You conjure four ghostly warriors, each occupying 1 square within range. As a move action, you can move any of the knights 2 squares. They can’t attack or be attacked or damaged, and they last until the end of the encounter.
Enemies can’t enter a square occupied by a conjured knight, but allies can move through the knights’ spaces as if the knights were allies. The conjured knights grant cover to allies but not enemies.
4.6.2010 08:10 - Babaj
osobne tyto stitonose hraji jako allies tak i tak ten cover.. jen jsem to uvedl abych treba neco neprehledl:-)
4.6.2010 09:42 - Lotrando
Má cover a není to solid object v tom smyslu, že by zaplňoval celý čtverec (pro total cover). Obecně, střelbě zaclání nepřátelé za -2.
5.6.2010 22:55 - Naoki
Dámy a pánove, předvádím vám tu kombo, které mě trápí v tom, že jsem na něj nepřišel já, ale spoluhráč. Schválně co mi k tomu řeknete vy:

Power
Archer’s Glory
One enemy falls, and those that remain are about to learn what heroism is all about.
Encounter Martial
Free Action Personal
Trigger: One of your ranged attacks drops an enemy to 0 hit points or fewer
Effect: You gain an action point that you must spend before the end of your next turn.


Feat
Martial Mastery
Epic Tier
Prerequisite: 21st level, any martial class
Benefit: When you spend an action point to take an extra action, you also regain the use of a martial encounter power you have used during this encounter.


Jak to funguje? Náš střelec zabije potvoru, pak použije utilitku, čímž dostane akční bod, ten použije k útoku a tím že ten akční bod použil si tu encounterovku obnoví. Když takhle třeba narazíme na miniony, máme jistotu, že nám to poměrně snadno pokosí...
Any insight?
5.6.2010 23:09 - Alnag
Naoki: Nejsem si úplně jistý, že je to představuje výjimku z pravidla "No more than once per encounter, you can spend an action point to take an extra action..." (PHB, s. 259) Ale za předpokladu, že by byla, pořád to předpokládá, že s toho miniona trefí. A že to minion bude. Není to až tak ultimátní.
5.6.2010 23:15 - Naoki
Mno, mělo by to tu vyjímku představovat, jinak by ta utilitka byla k ničemu... i když faktem je, že to tam není výsloveně uvedeno
na druhé straně že to není ultimátní... takhle se ze strikera dá v pohodě udělat controllera
6.6.2010 07:49 - ShadoWWW
Výjimka to určitě je. Jak psal Naoki, jinak by ta utilitka byla k ničemu, a pak je to typický příklad základního pravidla Specific beats general.
6.6.2010 08:09 - noir
Podle mě to takhle nefunguje. Ta utilita zdvojnásobuje množství Action pointů, které může postava použít. Tedy ne každý druhý encounter, ale úplně každý encounter. A ještě se hodí epickým osudům, které mohou používat víc Action pointů v jednom encounteru - určitě má tuhle specialitu nějaký bardský a mám pocit, že jsem něco podobného viděl i u warlocka.

U powers, které umožňují AP použít nad rámec, se to vysloveně zmiňuje.
7.6.2010 12:51 - noir
Díval jsem se na Wizardy, že vyšla jako ukázka MM3 Lolth. A přijde mi, že s obtížností to zase krapánek přehnali. Jako bojovat proti mrše, co má tohle:

Dominating Rebuke (charm)At-Will
Trigger: An enemy hits Lolth.
Effect (Immediate Reaction): The triggering enemy is dominated until the end of the enemy’s next turn.

Fúúúj!
7.6.2010 12:57 - Sethi
Mám tu dungeon annual, chcete to?
7.6.2010 13:14 - Naoki
Píše:
Díval jsem se na Wizardy, že vyšla jako ukázka MM3 Lolth. A přijde mi, že s obtížností to zase krapánek přehnali. Jako bojovat proti mrše, co má tohle:

Dominating Rebuke (charm)At-Will
Trigger: An enemy hits Lolth.
Effect (Immediate Reaction): The triggering enemy is dominated until the end of the enemy’s next turn.

Fúúúj!

A to je teprve první forma. Kdo ví, co bude v té druhé...
7.6.2010 13:16 - noir
Ušatá: Máme tě přemlouvat, vyhrožovat ti, nebo se rovnou pokusit o úplatek?
7.6.2010 13:19 - Sethi
Já že mi to nepřijde zase tak úchvatné, čtyři dobrodružství, tak jestli to má smysl.

Ale tak nahraju to.
7.6.2010 13:39 - Sethi
Tu.

Heslo již tradiční.
7.6.2010 14:03 - Lotrando
thx

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.093190908432007 secREMOTE_IP: 3.147.65.65