Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
13.5.2010 14:12 - Blaine
Pokud zautocis utokem, ktery take dava ohnive zraneni proti prisere, ktera ma "zranitelnost na vsechno 5" nedostane navic 5 dmg za utok a 5 za ohen, ale jenom 5 navic za svoji zranitelnost proti vsemu.
polopaticky rychly preklad. Ted si to preved do resistu, je to uplne stejne.
13.5.2010 14:14 - Quentin
ze to nevzda co :D
13.5.2010 14:15 - Babaj
ale to dal to nic neresi
13.5.2010 14:17 - Lotrando
resist i vulnerability se aplikuje jednou per damage. každý útok dělá jednu damage, i když může mít různé typy. podstatné je, že se aplikuje jen jednou, resistuje jen jednou atd.

to vysvětlení vulnerability od zákaznické podpory to potvrzuje z opačné strany

dostaneš 5+5, ale přidáváš jen jednou 5, ne 5+5 + 5+5, je to jen zjednodušené na vulnerability all, aby to bylo jasné.

EDIT

prostě ti napaří 5 jedněch a 5 dlaších a pak se k tomu najednou připočítá ta zranitelnost.
13.5.2010 14:20 - Alnag
Babaj: Sorry. Ale ten customer service reply je úplně jednoznačný. Možná, že předtím, to z pravidel nevyplývalo explicitně (nebylo to tam napsané, kdyby ano nebylo by třeba se ptát customer service). To, jak jsem na to došel já je jednoduchý a vysvětloval jsem ho hned na začátku. Power je jeden zdroj zranění. (To zranění je pak nějak komponované.) Není to jediný výskyt, kdy záleží na počtu zdrojů zranění ve hře (např. nesčítání postihů ze stejného zdroje). A tudíž to dávalo smysl, dává to smysl i designérsky, logicky a jinak.

Každopádně, teď, když máme oficiální odpověď by ses v tom už mohl přestat plácat jako tučňák vyhozený 200 metrů vysoko do vzduchu a přiznat, že to holt tak je (byť Wizardi mají třeba taky klapky na očích :D)).
13.5.2010 14:37 - Merlin
Já si jen dovolím podotknout, že tu nikdo nebojuje za výhodu či nevýhodu, ale o to, že každý to chápe nějak jinak a ze svýho úhlu pohledu :).
Popravdě hráči sami navrhovali pro ně "nevýhodnější" řešení...tak asi tak. TEČKA!
13.5.2010 15:04 - Babaj
jsem spis zklamany.. z toho kolik preciznosti do pravidel davaji a kolik erat musi dovymyslet aby pak ani nevedeli nebo zapomeli dat do pravidel jasnou vetu jak to vlastne mysli a na dotaz pak musi domyslet pravidlo, ktere je proti selskemu rozumu... dobra .. pravidlo jednoho rezistua jedne vulneabirity za utok mi to ted pokryje ikdyz dle selskeho rozumu je to paskvil :-)
13.5.2010 15:49 - Quentin
Divny, ze vsem ostatnim poroucel selsky rozum tu oficialni variantu :D
(teda aspon me)
13.5.2010 16:58 - Babaj
QuentinW píše:
Divny, ze vsem ostatnim poroucel selsky rozum tu oficialni variantu :D
(teda aspon me)


zvlastni nejsi taky z Prahy? vy tam na ten selskej rozum mate zvlastni patent a pochodyy :-))

zvlastni ,ze ja se dopidil k temer podobnemu vysledku na zaklade stavajicich pravidel. pravda muj vyklad je k hracum jeste vice tvrdsi, bo by neumoznoval ve vulnerabilite bonus k uderu mecem nebo padu z vysky ,ale jen k pojmenovanemu zdroji , stejne tak i u resistu.. proste akceptuji , ze se opirate o pravidly nepodlozene pravidlo a budu ho rad vyuzivat ,nebot je silnejsi nez pravidlovy vyklad :-)))
13.5.2010 17:45 - Babaj
mno a ted zpet k eratam :-)klate myslite ze to bylo opravdu ucelem ze upraveny :

***************
Healer’s Lore
Page 61: In the second sentence of the class feature, replace “grant healing” with “let a creature spend a healing surge to regain hit points.” This change limits the potency of surgeless healing, such as with astral seal.
Your study of healing allows you to make the most of your healing prayers. When you let a creature spend a healing surge to regain hit points with one of your cleric powers that has the healing keyword, add your Wisdom modifier to the hit points the recipient regains.
*****************************************

opravdu nepricita ani k

**************************
Cure Light Wounds
You utter a simple prayer and gain the power to instantly heal wounds, and your touch momentarily suffuses you or a wounded creature with a dim silver light.

Daily Divine, Healing
Standard Action Melee touch

Target: You or one creature

Effect: The target regains hit points as if it had spent a healing surge.
******************************************************************************


ja jen kdyz jsou ty vody tak krasne scerene,aby rec nestala :-)))
14.5.2010 08:07 - Quentin
Podle pravidel se to tam zjevne nepocita. Ja bych to tam pocital.
14.5.2010 08:49 - Babaj
prave... taky bych rek ze by to tam asi melo patrit..ale pravidla jsou neuprosna nebo opet nedodelek ze strany wizardu.. mnu co uz .-) ja jen jestli nekde neco oficialniho uvidite tak dejte vedet :-)
14.5.2010 08:51 - Sethi
Ne, nepřičítá ani k tomu.

Ale tak... Pět životů sem, pět životů tam...

Když pominu, že jsme se včera hned dvakrát nacházeli méně než pět životů od totálky... Na druhou stranu ani v jednom z těch případů to nebylo kvůli těm pěti životům, které zmizely z bezvlnového léčení. Takže v klidu =)
14.5.2010 09:02 - Babaj
mno ono nekolik malych bonusu v dobre poskladane sestave poweru ti dokaze i prodlouzit zivotnost skupiny ve vice encountru jdoucich po sobe.. on jeden encounter neni tak pro mne jako clerika smrtici jako pak ty nasledujici.. mam bohuzel hodne dajlovek na kerch ziju a tak se mi ty bonusy docela hodi ikdyz jsou male... jasne ze je to mucha oproti nejvetsimu postihu a to je ze to nepridava do regenerace :-) je pravda ze kdyz nahodim divine power(teda nahodil)
tak jsem utankoval skoro cely encounter a kdyz se to povolilo a ja si mohl dovolit se sam mene lecit tak stream of life vse dostalo na nasi stranu a jeste mi zbylo na regeneraci sebe... tam chapu ze to bylo OP .-) ale ty dalsi jak rikas jsou male muchy ,ale presto:_( ted i ty male muchy je treba honit :-)
14.5.2010 09:03 - Babaj
ale u techhle poweru.. cure light wounds.. mi slo spis o recht jako nahled na leceni jako takove:(
14.5.2010 17:12 - Sethi
L'otázka.

Až v PHB3 jsem našla nějakou bližší definici stance. Což je teda divné, ale budiž.
PHB3 píše:
Stance
When you use a stance power, you assume a stance that lasts until you assume another stance or until the end of the encounter. You can assume no more than one stance per turn.

Jak se stance chová k takovému bezvědomí? Aisska si teda v té své jen tak jako nevinně hoří, k tomu se asi jeden nemusí ani moc zamýšlet, ale těžko si představit, že by nějaké fighterské stance fungovaly, když je uživatel mimo provoz...
14.5.2010 18:02 - Nachtrose
Se podivam doma, ale mam pocit, ze v phb1 to bylo i s podminkou nebyt v bezvedomi.
14.5.2010 18:16 - Alnag
Stance je popsaný v PHB1 na straně 55 (u vysvětlování power). Ale nic nového pod sluncem tam není. Navíc PHB3 to přepisuje. Já bych řekl, že to je prostě nějaké vyladění bojovníka a že to asi holt pokračuje... :)

Ten metaherní designérský důvod je, že stances jsou až na pár výjimek daily powers a kdyby se daly tak snadno znegovat, nebyly by hodné té "síly".

EDIT: Na druhou stranu ENWorld diskuze doporučují rulovat to tak, že když bezvědomí odpírá použití opportunity akcí, tak i efekty stance mohou být (povětšinou odepřeny až do získání vědomí).
14.5.2010 18:43 - Nachtrose
Jenze stance je nejaky postoj, zvednuty stit, pripravene sipy, cokoli. A postoj se v bezvedomi hodne spatne udrzuje. Takze pokud to neresi pravidla, asi bych pristoupil na docasne vypnuti. I kdyz podle mne by bylo logictejsi vypnuti uplne.
14.5.2010 21:46 - Blaine
Nacht: myslim ze puvodne bylo, ze se vypne uplne. A upravili to tak, ze se vypne na chvili. Teda aspon my to tak hrajeme.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1114661693573 secREMOTE_IP: 13.58.151.231