Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
13.5.2010 13:28 - Merlin
Alnag: no joo pořád...(slubuju, že se budu skoro držet tématu)*
Nacht: tak to je mi líto, jsem rád, že jsem nikdy nemusel kvůli "mému" názoru a tomu, že si myslím, že je jediný správný rozpouštět družinu



* od příštího příspěvku
13.5.2010 13:30 - Blaine
To si nemyslim. Ja mam pocit ze smiseneho zraneni takovy, ze na vysokych lvl maji jak prisery, tak hraci velke moznosti ruznych resistu. A aby nektere souboje nebyly uplne zabite jenom kvuli pritomnosti nejakeho resistu, tak jsou kombinovane zraneni a ty je potreba resistovat vsemi druhy.
Viz treba wizardske kouzlo kdesi v epickych lvl, ktere dava snad vsechny elementarni druhy zraneni a diky tomu se da pouzit vzdy, protoze nic nema resist na vsechny.
Samozrejme krome "resist all", ktere resistuje vsechno zraneni, ale zase nikdy neni extra vysoke a diky tomu to snizeni neni tak markantni.
13.5.2010 13:34 - Blaine
Merline: Vis co musim resit ve sve parte? Treba nucene teleporty nepratel sikmo do vzduchu (teda to jsem musel do te posledni erraty, tam uz to myslim nejak osefovali). Coz znamena ze presunes nepritele spravnym smerem (a na misto, kde ho chces mit) a jeste dostane zraneni z padu. To je dost dobry, co? Bohuzel to podle vsech pravidel bylo v proadku, ale diky tomu, ze je parta schopna dohody jsme si rekli, ze vzdy budeme teleportovat bud primo nahoru (a bude falling dmg) nebo jenom vodorovne (a bude na jinem miste). No a ted je to myslim uz nejak spravene.
Takze bych se nebal, ze jste jedinou partou, ktera takovehle veci resi:)
13.5.2010 13:36 - Babaj
to ano ale taky si myslim ze ta prvotni myslenka je spise opravdu takova aby ty resisty nebyli az tak ultimatni a aby se nerezistovalo vickrat za uder a pokud ano tak v ojedinelych pripadech.. nakoukl jsem namatkou do MM a stejne jsem tam moc skladanych nebo vrstvenych zdroju nevidel.. ale jen jsem nakoukl... casto tam byva ten untype + specific (+extra specified pri nejake prilezitosti treba crit)
13.5.2010 13:37 - Babaj
blaine na skoro vsechny ty co ho davaji v hazard si haze save throw :-) takze porad ma dobrou sancui se tomu vyhnout
13.5.2010 13:39 - Nachtrose
Ugh. Fine. This ->
Does the Resist All and Vulnerable All
conditions affect any and all damage from
falling damage to weapon damage to untyped
damage or only the listed types of damage
(fire, radiant, pyschic, etc.)?
Customer Service Reply:
It is to all damage. Though you may only this
extra damage once for each attack. For
example: If you attack with a melee attack that
also deals fire against creature with
'vulnerability all 5' he will not take 5 extra for
the melee and 5 extra for the fire, but rather
he will take 5 extra due to his vulnerability all
(though if he then falls he would take extra on
the fall damage as it is a separate damage
sourse). Happy Gaming!
13.5.2010 13:43 - Blaine
No a tohle to rozcesava. Doufam, ze uz to je jasne.
13.5.2010 13:44 - Babaj
jeste pro nachtika... predstav si to tak ze resisty jsou proste aury ktere pohlcuji urcite energeticke projevy jako je ohen, blesk ,tlak... ale nezaprani uz trhajicise maso.. na to bohuzel musi byt neco vydatnejsiho treba tuhe svastvoaby to trhani zmensilo.. ale to uz nepatri mezi aury tedy mezi resisty..

a z pohledu dmg si to predstav tak ze untype dmg je uz to nicici drtici trhajici

a ty specifikovane jsou ty energeticke
13.5.2010 13:47 - Alnag
Nachtrose: Děkuji. To jsem přesně říkal celou dobu. Babaji, už to vzdej.
13.5.2010 13:53 - Babaj
zvlastni, ze se odvolava na pravidlo, ktere v pravidlech neuvedli :-) a to ze uplatnujes jednu resistanci za utok :-)))
13.5.2010 13:55 - Babaj
ja dosel ke stejnemu vysledku a to podle pravidel :-))) nevim asi by meli toho customera vymenit :-)))
13.5.2010 13:56 - Merlin
To je jasný..co není v pravidlech uvedeno a zakázáno, je povoleno...
13.5.2010 13:56 - Lotrando
babaj: uvedli, to se ti celou dobu snažíme vysvětlit.
13.5.2010 14:01 - Babaj
lotrando tak to sem pasni.. jestli je to teda v jiz zminovanem popisu tak blize objasnit, protoze to tam nevidim :-) mozna je jeste nejaky jiny vykklad toho prekladu .-)
13.5.2010 14:04 - Babaj
Resist: Resistance means you take less damage from
a specific damage type. If you have resist 5 fire, then
any time you take fire damage, you reduce that damage
by 5. (An attack can’t do less than 0 damage to you.)
******************************************************


any time
- kdykoli; vždy; žádný čas; kdykoliv


nebo to snad citite v tom jednotnem cisle?
13.5.2010 14:06 - Babaj
proste bych rad vedel jak jste prisli na to ze resistujes jen jednou v utoku. a nerikejte mi ze vam to rekl nejaky customer :-)))
teda blain nemusi ten uz pustil, ze na to sel po selsku :_)
13.5.2010 14:06 - Blaine
tam nejde o tu cast, kterou ty citujes, ale o tuhle:
Píše:
If you attack with a melee attack that
also deals fire against creature with
'vulnerability all 5' he will not take 5 extra for
the melee and 5 extra for the fire, but rather
he will take 5 extra due to his vulnerability all
(though if he then falls he would take extra on
the fall damage as it is a separate damage
sourse)
13.5.2010 14:07 - LZJ
K těm rozděleným dmg: Dokonce jsem teď prošel pravidla, errata a FAQ. Ale všude je teď jen to dvojitou dmg (10 hrom a blesky), ale tu nuceně rozdělenou (5 blesky + 5 hrom) fakt nikde neřeší. Je to divný - ten případ není až jednoznačný a nějaké oficiální vyjádření by se hodilo. BTW víte, jak často se tohle objevuje? Třeba to vyřeší oerratováním té potvory, aby dávala nějakou dmg, které je pravidlo jasnější :-)
------
K teleportu do vzduchu: Není ve 4e někde jasně napsáno, že teleportovat jde jen na místo, které teleportovaného udrží? Snad dokonce vodního tvora jde teleportovat do vody, ale suchozemce na volnou hladinu nikoliv.
Naopak teleport šikmo na horu nebo dolů není proti ničemu, jen musí být cílové místo v dosahu a splňovat všechna pravidla (např. viditelnost).
---------------
A ještě tohle
Píše:
Effect: You and each ally in the blast gain resist 5 to all damage until the end of your next turn.
Sustain Minor: The effect persists.

zmíněné mě inspirovalo k jedné nedořešené pravidlové otázce:
Když se ten zmíněný You pohne a bude sustainovat, bude ten efektní blast pořád kolem něj nebo zůstane na místě původního seslání?
A co když takový efekt vytvoří zónu v rozsahu "close burst" a opět bude zóna udržována - zůstane zóna na místě původního burstu nebo bude pořád kolem pohybujího se sesilatele?
Nebo mám v textu hledat ještě jinou právnickou kličku?

Ono mě to až tak netrápí, různé výklady toho moc nezmění, ale rád bych byl konzistentní. Možná to pravidla přímo řeší, ale nechce se mi to teď hledat ;-)
13.5.2010 14:07 - Babaj
prelozit:-) plsky... bo jak si to prekladam ja tak to nevidim:_(
13.5.2010 14:11 - Babaj
L.Z.J. : ono jde o to ze ten blast mas jen na to aby jsi urcil targety a na nich se projevi ten sustainovany efekt, takze pak kcastra neresis.. tedy jen to aby sustainoval a a no v eratach uz ten teleport zprisnilia do vzduchu se portnes

TELEPORTATION
✦ Destination: Your destination must be a space you can occupy without squeezing. If arriving in the destination space would cause the target to fall or if that space is hindering terrain, the target can make a saving throw. On a save, the teleportation is negated.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.099920988082886 secREMOTE_IP: 52.14.85.76