Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
2.6.2008 13:23 - Aeris
Fritzs: Bádať nad tým stačí tak hodinu, keďže jediné nemeniteľné súčasti štatistík sú vlastnosti, trénované dovednosti a výber zamerania v povolaní (obojručky vs štít+meč u fightera atď). Na zvyšok je tu retraining.
2.6.2008 13:33 - noir
andtom: Ne, to bylo inkvizici jedno-pokud byli manželé i když ne. To nebyl její šálek kávy...
Ale jinak velmi trefné přirovnání!!!
Fritzs:Hm, mě se právě u 4e líbí, že se postavy dají vyrábět velmi rychle, ale přitom variabilně.
2.6.2008 13:33 - Alnag
Quentin: Přesně moje řeč. Figurkové resp. bojové mezipauzy udržují plynutí zábavy protože nabízí změnu a odreagování. :-)
2.6.2008 14:02 - andtom
Noir: Máš pravdu, inkvizice byla na poněkud závažnější věci. To jen obecně církev občas hřímala, že souložit se má akorát za účelem plození. Částečně lze chápat motiv, když se vezme v potaz úsloví "když zdechla koza mně, ať zdechne i sousedovi". V otázce "RPG a boje, ano či ne" se takovým úslovím pevně věřím nikdo nemíní řídit :)
2.6.2008 14:15 - Fritzs
andtom: No, teda já se bez figurek obejdu... ale jesi je bezpodmínečně potřebuješ ke spokojenosti, nic proti tomu nemám, jesi to tak vyzmělo...
2.6.2008 14:40 - andtom
Napadla mě taková věc do hry. Tak třeba v hospodě se v průběhu hry dají zahrát karty, kostky, to jsou také určité mezihry. A co tak pro osvěžení hry zahrát ... ten samotný figurkový boj. A nemusí to být v hospodě u stolu.
Bude třeba nějaká skutečně mocná bytost (hráči se ji nemohou rovnat) a ta nabízí figurkovou hru: vyhrajou-li hráči - něco dostanou (nemusí být věc, třeba informace, bytost může být třeba věštec, nebo můžou získat přízeň-pomoc, atd.), prohrajou-li hráči, o něco přijdou. Každý hráč dostane k ovládání nějakou figurku a ona mocná bytost bude hrát se svými. To osvěžující na tom by bylo to, že hráči by nehráli se svými postavami sami sebe, ale něco jiného (klidně zvířata, fantastické bytosti, cokoliv). Nebo by mohli hrát sami sebe (a bytost by také mohla hrát sama sebe nebo někoho jiného) a takto bezrizikově by se rozhodl boj, který by nebyl skutečným bojem jen hrou ve hře.
2.6.2008 14:46 - Aeris
andtom: To je náhodou veľmi dobrý nápad... "astrálny šach" s nejakým polobohom apod by mohol byť super spestrením a nenásilnou formou DMovho oznámenia "Nie, tak s týmto týpkom tu fakt svalmi ani fireballmi nepohnete." :)
2.6.2008 15:30 - Fritzs
andtom: A co kdyby si rovnou zahráli DnD...
2.6.2008 17:47 - andtom
Fritzs: No, zahrát si RPG můžou, fantazii se meze nekladou, ale kooperativní hraní vypravěče a hráčů nepřinese řešení konfliktu (nic jiného než kooperativní hraní RPG není, už Ti to tady bylo vysvětleno).
2.6.2008 18:55 - Fritzs
andtom: A včil mluvíš o čem, prosímtě...?
2.6.2008 19:10 - Baragryn
Okay guys and girls...I'm a bit disoriented in this forum, and given that the discussion is already on page x gazillion, I think I'll just admit that I don't know what has been discussed, and who has already tried 4th edition, etc. etc.
But, since I did have a chance to try it out in Seattle at a promo run by Wizards (they even had their own uniform wearing DM) I thought I'd share my rather odd experience.
There was a guy running another game, Badlands I think, where PCS were actually generated with a deck of cards. It looked interesting, the DM seemed very creative, and looked like he knew how to run a good game.
Unfortunately, I was there to play 4th edition.
As I already told Dalcor, I had a 1st level wizard with 24 HPs, and unlimited magic missiles, who could heal himself. The unlimited magic missiles were never necessary, because my other spells were much more powerful.
The rules and gameplay were fast and easy, everything has been "dumbed down" for quick play. Normally I love quick play, with the DM making decisions on the fly, but this wasn't the case. There isn't any room for DMs to make quick decisions...the dumbing down comes in the form of easy math.
They assume that the average D&D player can't count. There were dozens of situations where I said to myself "the rulesmakers didn't really have to go so far......adding two numbers together isn't really so bad, is it?"
I do like the new rule on spell durations however..no more counting. Everything that used to be counted in rounds, now lasts the length of the encounter.
Healing is no longer wounds closing. It means you catch your breath, steady yourself, and get back in the fight. This is what HPs were always meant to represent. Now they clearly do. With this clearly defined, it now means a cleric isn't so much a healer, as he is a "buffer" to bless, and strengthen his comrades, etc. and take care of the really serious healing.
PC deaths are going to be hard to come by with the new rules, which means strategy isn't as important, because everyone's PC already has a clearly defined role in combat. No need to improvise.
No need to be creative.
Hell, no need to play.
Still, I encourage you all to try it for yourselves.
2.6.2008 19:11 - Baragryn
Promin o anglictine, ale opravdu bych nedokazal vsechno rict v cestine....
2.6.2008 20:15 - Alnag
Ahoj Baragryne, díky za informace. Myslím, že drtivá většina zúčastněných tu už základní příručky viděla a někteří už i vyzkoušeli, názory se různí, ale to je v pořádku... i lidé jsou různí. Díky, že ses podělil a piš jak ti to lépe vyhovuje. :)
Hi Baragryn, thanks that you've shared information with us. I guess most of the people here has already read the core rulebooks, some of them even tried to play it. Each one here has different opinion, but that's OK... that's how works in human world. We wellcome your experience, don't worry to write the way you want. ;-)
2.6.2008 20:26 - Quentin
hele jak je myslena ta anketa ... libi, jako pravidla, nebo design?
2.6.2008 20:31 - Alnag
Dělal jsem jí trochu narychlo, tak jsem nad tím moc nepřemýšlel a je myšlená tak jako celkově. Ale není problém udělat novou s víc možnostmi, když mi řeknete, jaké chcete. Takhle se myslím už stejně moc nevyvine...
2.6.2008 20:59 - Quentin
HOHOOÓ, prave sem precetl skill challenges/skill encounters pravidla, je to fakt zajimave! uz se nemuzu dockat dalsi hry.
(uz bych s tim prehnanym nadsenim mohl prestat, ze? :) )
2.6.2008 21:03 - Alnag
Quentin: Naopak. Musíš vyrovnávat všechny skeptiky. Ale taky si myslím, že ty skill encounters můžou být zajímavé. I když těžké na rychlou a úspěšnou improvizaci.
2.6.2008 21:07 - Element_Lead
Trosku jste me zaskocili tim pristupem k valecnikovi. dle me to neni az tak do extremu udelane ze by valecnik mohl byt pouze defender a ne dobry damage dealer. nejlepsi obrana vzdycky byla utok a tak ja si toho sveho predstavuji. pravidla samotna to navrhuji tim ze ukazuji ofenzivniho/defenzivniho valecnika s tim ze oba dosahuji sveho postaveni v druzine ale kazdy jinak. valec typu zed se nekde rozkroci a nic za sebe nepusti. valec typu damage dealer by se mel pomoci chytreho manevrovani a masivniho damage ve stylo one hit one kill pohybovat po bojisti a rozredovat nepratele s tim ze ma dostatek hp na to aby to ustal na tak dlouho nez se ke slovu dostanou nukeri a strikeri budou rozmisteni na vyhodnych pozicich. urcite bych se nechtel omezovat tim ze valec je prece defender tak proc se snazit byt striker kdyz na to nema... ale to co rikam je spis takovy psychicky pochod a neni to zalozeno na hrani mozna to pravidla opravdu nedovoluji aby byl valecnik dobry damage dealer a musel se smirit "jen" s roli defendera coz ja jako bonus nevnimam. u paladina ci warlorda kteri svou pritomnosti posiluji ostatni bych to bral ale u valecnika by mohla byt precijen vetsi volnost. schvalne si du sestavit par postav ruznych povolani a budu srovnavat.
2.6.2008 21:14 - Gurney
Yashamaru: Souhlasím, ještě jsem to nezkoušel ale doufám že to není až tak striktně okleštěno, že by přímo "nešlo".
2.6.2008 21:14 - Aeris
yashamaru: Ranger, Rogue a Warlock prebijú v mobilite a damage-dealingu ktoréhokoľvek Warriora. Zmier sa s tým. Teda aspoň do doby, kým nebudú splatbooks s rozširujúcimi doplnkami, ktoré mi zatiaľ dosť chýbajú.
Tým nechcem povedať, že to nejde, len nikdy nebudeš tak dobrý, ako striker. Možno sa to dá trochu vyrovnať multiclassom, takže ak sa s tým pohráš, hádam dostaneš to čo chceš.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10195302963257 secREMOTE_IP: 18.224.0.25