Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
16.3.2010 13:26 - noir
Lotrando: No fakt nemáš :o) Ne, pokud je efekt stejný. Dva stejné efekty najednou znamenají, že savuješ jen proti jednomu. V tvém příkladu je jedno důležité slůvko - a aby vyniklo, je hned na začátku - sometimes.
16.3.2010 13:32 - Alnag
Lotrando píše:
Když tě omráčí mrtvolný zápach a pak ti někdo jednu vrazí, máš dvakrát daze a savuješ 2x.


Podle mně nikoliv. Je to totiž tentýž efekt (byť z jiné power). Dokazuje to i tvoje citace. Viz:

Lotrando píše:
Sometimes an effect is a single condition (...) Another kind of effect (...) which includes both ongoing poison damage and a –2 penalty to Will defense


To popisuje poměrně jednoznačně, co je to efekt. A ano, ty děláš jeden save proti balíčku z daného efektu. Máš skromný efektový balíček (daze) s jednou condition, máš efektový balíček (postih k will a ongoing damage) a házíš si proti celému balíčku a ukončuješ také celý balíček. Ale pokud náhodou na tebe někdo vybalí ongoing poison damage a -2 penalty to Will z jiné power než hellish poison, bude to tenýž efekt. Protože efekt není definován názvem, ale tím jaký má efekt (tj. co dělá).

Ale můžeme se na to zeptat na ENWorldu. Jen bych potřeboval vědět odkud má Naoki tu citaci. (Tu si mimochodem také přečti, myslím, že potvrzuje, co píšu.)
16.3.2010 13:39 - Lotrando
ono se to trošku zkomplikuje, když máš item co dokáže odstranit jednu kondici

a nebo

když máš bonus na save proti efektu do konce encounteru


a mě přijde divoký, mít třeba +5 save na ongoing proti všem druhům zranění, či omráčení atd.

Alnag: je to stejná kondice :)
16.3.2010 13:45 - Alnag
Lotrando píše:
Alnag: je to stejná kondice :)


Tak ještě jednou, abys to zachytil. Cituji tvůj příspěvek.

Lotrando píše:
An effect is a single condition.


Chápeš? Jestli ne, napostuji to ve velmi konkrétních a jednoznačných příkladech na ENWorld, aby nebyly pochyby. Ale myslím si, že je to jasné. A dává to smysl. Nemyslím si, že by se někdo chtěl přehrabovat dvaceti daze conditions, které musí ukončit na konci kola. To by ta hra byla velmi smutná...
16.3.2010 13:50 - Jarik
Tak jsem prave vyresil prehlednost toho, co mam na sobe za stavy.
Krom nasledujicich tilesu http://www.dragonfiresigns.com/sc_images/products/528_large_image.jpg
si poridim desky pro 1.tridu (co jsou na pismenka).

A pri hre si akorat vytvorim 'radecek' s jednou kombinaci stavu, ktere schytam z powery. a na ten radecek si vzdy hodim :D a kdyz uspeji, tak jej zrusim :D
16.3.2010 14:13 - Lotrando
alnag: zachytil jsem, že má špatnej den.
16.3.2010 14:33 - Alnag
Lotrando: Omlouvám se, ale domnívám se, že mám pravdu. Zvaž, jak bys postupoval na mém místě ty. Není na tom nic špatného - nicméně postnul jsem to na ENWorld a jsem zvědavý na výsledek. Vlákno je zde.
16.3.2010 14:37 - Lotrando
Já taky nechci házet proti x efektům. A pravda je, že se to dost špatně hlídá, takže možná v zájmu hratelnosti je dobré hlídat jen jednu kondici. trošku z toho ale vybočuje ongoing různých typů.
16.3.2010 14:40 - Alnag
Efekt je vždycky nasolený balíček kondic, postihů, a ongoingů. Je to jejich kombinace. (Teda IMO.) Jak to myslíš, že vybočuje?

EDIT: A už je tam i odpověď.
16.3.2010 14:50 - ShadoWWW
Takže se háže jen jednou.
16.3.2010 14:53 - Alnag
Pokud je to přesně totožná kombinace v daném balíčku (bez ohledu na to, z jakého je zdroje) tak jednou.
16.3.2010 14:55 - Nachtrose
Ongoing poison, ongoing fire a ongoing (untyped) jsou podle mne 3 ruzne kondice, co se poskozeni a zachranych hodu tyce. Ale jak jsi napsal, je to nejspis jedna, co se bonusu k zachranym hodum tyce.
16.3.2010 14:57 - Lotrando
enworld: tohoto typu odpovědi jsem se bál :)

alnag: různé typy ongoing se tedy taky savují společně?
16.3.2010 14:58 - Merlin
he? takže když budu mít fire 5, poison 5..každý z jinýho zdroje, od jiné potfory..tak stačí jeden hod?
16.3.2010 14:58 - Alnag
Lotrando píše:
alnag: různé typy ongoing se tedy taky savují společně?


Ne. Ty se pochopitelně savují zvlášť. Nejsou totiž totožné. (Taky se neptáš, jestli se condition (dazed) a conditon (weakened) savuje společně)?) Společně by to bylo, kdyby to šlo z jednoho zdroje. Např. power by způsobila 5 poison damage (ongoing) a 5 fire damage (ongoing) (save end both).
16.3.2010 15:12 - Blaine
Jediny pripad, kdy by se savovalo na ongoing zaroven (a slo o odlisne utoky) je pripad, kdy bys mel ongoing 5 fire dmg (save ends) a ongoing 5 fire dmg (save ends). I kdyby ti jednu dal drak a druhou ve stejnem kole nejaky salamandr. Treba. Proste ten druhy efekt ignorujes, rpotoze jednou uz tenhle efekt mas.
16.3.2010 15:32 - Alnag
Protože je totožný. :D
16.3.2010 16:49 - Naoki
tu citaci co jsem dal já je z PHB3 (úplně na konci jak popisují různé termíny, proto jsem říkal že to asi vychází z nějakého updatu)
17.3.2010 00:18 - ShadoWWW
V MP2 je u Rangera zmínka o schopnosti povolání Prime Shot. Je to na str. 33 vlevo dole v tom fluffovém rámečku s názvem Ranger Builds and Running Attack. Bohužel v MP2 jsem žádnou Rangerovu schopnost Prime Shot nenašel.

Pikantní ale je to, že v PHB3 se objevil Heroic Tier Feat s názvem Prime Burst, který má v předpokradech Prime Shot. :-/
17.3.2010 00:32 - Alnag
ShadoWWW: To bude tím, že jsi nehledal na správném místě - PHB1 - str. 104 dole.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10966181755066 secREMOTE_IP: 18.118.254.94