Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
12.3.2010 12:36 - Nachtrose
noir píše:
Ne, želatinu už neeee!


Co usatka provadela? ;-)
12.3.2010 12:52 - Merlin
Nacht: tož ono nejde o to, že bych to nemohl hrát už teď. Původní postesknutí bylo na to, že (podle mě) vytváří autoři čím dál větší zhovadilosti, jen aby něco vytvořili. (asi někdo bude oponovat, že tvorové z krystalu jsou děsně cool a nejsou tak ortodoxní..a že kytkolidi jsou taky super a nemusí být všechno trpaslíci...). pro mě je to jen "násilné" vytváření.
12.3.2010 13:04 - ShadoWWW
Já jsem si vystačil už s rasami v PHB1. V PHB3 se mi líbí minotauři. Ale radši bych dal větší volnost (víc možností) pro současné rasy než vyvíjet nové...
12.3.2010 13:07 - Merlin
Shadowww: tak nějak jsem to myslel...spíš věnovat více pozornosti stávajícím rasám. Takhle mi to připadá, jako do určitého panteonu bohů přidávat bizardnější a bizardnější.
12.3.2010 13:15 - Nachtrose
Merlin: stavajici rasy maji Wining races clanky v dragonu a ted odstartovanou PHB Races serii. I kdyz by slo polemizovat, jak moc je to jen tahani penez v pomeru cena/vykon.
12.3.2010 13:28 - Merlin
Nacht: hmm..hmmm...na mém rozpoložení to moc nemění...představa, že některý z mých hráčů bude chtít hrát nějakou takovou zrůdnost (i když asi ne, jsou rozumní a mají rádi tvory, kteří mají zjevné pohlavní orgány) a já bych ji měl implementovat do svého světa...:/
12.3.2010 13:53 - Nachtrose
Merlin: posledni slovo, co je povoleno a co ne ma prece vzdy DM. Pokud hrac prijde s necim zajimavym i s danou "zvrhlosti" a treba doda nejake voditko jak ho zapojit do sveta, nemusel by to byt takovy problem a mohl by hrat treba "one of its kind", pripadne si danou rasu trochu prefluffovat ( co treba prokleti lesnich duchu, ktere z postavy udela napul cloveka, napul kytku? ). A pokud DM usoudi,ze to moc narusuje svet, proste to zakaze.
12.3.2010 14:24 - ShadoWWW
Rýp: Ale místo vymýšlení nových ras se mohli věnovat psaní DMG3 :-)
Na bizardnosti tu máme Open Grave (a vynikající!)
12.3.2010 20:54 - Naoki
No nevím Merline, ale mě to nepřipadá tak hrozné. Jediné s čím mám problém jsou Wildeny, jinak Minotauři jsou mytologickou klasikou (tam snad problém není), Githzerai jsou mou nejoblíbenější rasou už od 3.5 a Shardmind mi zrovna přijdou jako docela zajímavý koncept (už v 3.5 měly psionické krystaly vlastní osobnost, takže tahle rasa je prostě dotažení původního konceptu)
12.3.2010 21:22 - Gurney
Mě už když vyšly Forgotteny a PHB2 napadlo že by bylo nebylo špatné vyzkoušet hru kde by místo těch klasických ohraných ras byli právě různí Goliathové, Shardmindi, Devové a Warforged. Třeba právě ti Sharmindi mi přišli docela zajímaví.
13.3.2010 11:13 - Quentin
Píše:
Rain of Steel
Fighter Attack 5
You constantly swing your weapon about, slashing and cutting
into nearby enemies.
Daily ✦ Martial, Stance,Weapon
Minor Action Personal
Effect: Any enemy that starts its turn adjacent to you takes
1[w] damage, as long as you are able to make opportunity
attacks.

Tenhle damage je jen kostka nebo se přičítají i všechny ostatní bonusy? (focus, enhancement...)
13.3.2010 11:16 - kin
My to hrajem že příčítáme i všechy ostatní bonusy, kromě bonusu od atributu....
13.3.2010 11:17 - Alnag
Počítají.
13.3.2010 12:27 - Quentin
Wow, tak to je docela creepy power. Jako bych někoho slyšel řvát "bankai" 8)
13.3.2010 12:30 - Quentin
Hmm ...
Píše:

Flaming Sphere
Wizard Attack 1
You conjure a rolling ball of fire and control where it goes.
Daily ✦ Arcane, Conjuration, Fire, Implement
Standard Action Ranged 10
Target: One creature adjacent to the flaming sphere
Attack: Intelligence vs. Reflex
Hit: 2d6 + Intelligence modifier fire damage.
Effect: You conjure a Medium flaming sphere in an
unoccupied square within range, and the sphere attacks an
adjacent creature. Any creature that starts its turn next to
the flaming sphere takes 1d4 + Intelligence modifier fire
damage. As a move action, you can move the sphere up to
6 squares.
Sustain Minor: You can sustain this power until the end of
the encounter. As a standard action, you can make another
attack with the sphere.

Tady se k té 1d4+int taky počítají všechny ostatní bonusy?
13.3.2010 12:37 - Quentin
Trochu jsem pogoogloval a vypadá to, že kdykoli je v poweru damage roll (coz je i ta d4) a je tam weapon/implement keyword, tak se tam počítá focus i enhancement bonus. Statický hodnoty se ale nemění (např, když něco dělá 5 ongoing, tak je to pořád jen 5 ongoing).

ok?
13.3.2010 12:53 - Naoki
j
13.3.2010 21:57 - Almi
QuentinW: Jo, tak to je. Jinak by ty zranění stály často za prd. A Open Grave je věc, kterou taky beru do ruky asi z non core příruček nejčastěji..velmi povedená záležitost :-)

ALL: Potřebuju ujasnit jednu věc. Celou dobu pro mne byla notoricky známá, ale možná ji hraju špatně, tak se zeptám odborníků, co mají víc času ležet v pravidlech/ENworldu než já:

Pokud někomu nasázím několik stejných ongoing damage (nebo lépe - několikrát dazed), musí si házet záchranu na každý z dazed stavů? Prostě - mám potvoru, co ho trefí za dazed a přijde jiná a dá mu tutéž kondici. Musí házet save na obě?

A teď to zesložitíme: Co když jedna dává dazed do konce příštího kola, druhá dá dazed (save ukončí) a třetí v pořadí (pr účely příkladu) dá dazed+weakness (save ukončí oboje)?
13.3.2010 23:35 - Blaine
Almi: posledni errata strana 4:
✦ Overlapping Durations: When you are subjected
to identical effects that end at different times, you
ignore all the effects but the one that has the most
time remaining. Effects that a save can end work dif-
ferently, since you don’t know when they’re going to
end. You, therefore, track effects that a save can end
separately from effects that end at specific times.


Coz se zda, ze bys mel hlidat vsechno...
I kdyz bych rekl, ze kdyz mas na sobe nahozene 5x daze (save ends) bez zadneho dalsiho efektu tak proste ignorujes dalsi pridavne aplikace tohoto efektu. Stejne tak, kdyz mas na sobe 3x ongoing 10 (save ends) poison dmg od nejakeho hadiho jedu, tak proste beres, zes to dostal jednou a jakekoliv dalsi aplikace tohoto typu ongoing dmg ignorujes. Pokud bys mel ongoing 10 (save ends) poison dmg a ongoing 5 (save ends) necrotic dmg tak si hlidas obe dve, ale na zacatku kola aplikujes jenom tu vetsi sumu dmg. Takze je potreba hlidat vsechny rozdilne efekty, ale postacuje aplikoat jenom ten nejsilnejsi.
14.3.2010 08:32 - Naoki
Mno, pokud se nemýlím tak to funguje tak, že když máš 5x daze (save ends) tak si prostě na konci kola hážeš 5 savů, žádný ignore.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11666703224182 secREMOTE_IP: 3.147.73.35