Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
1.6.2008 23:28 - Element_Lead
Navic anglicky a jeste s chybou :)
1.6.2008 23:29 - sirien
jonka píše:
Ono je to totiž sporné i v druhém extrému, když je vysoká int/wis a hráč na to prostě nemá knowledge nebo nápady jak to roleplayovat nebo na to prostě nemá. Co pak? Postihovat hráče za nedostatečný roleplaying? Můžu za to, že si chcu zahrát postavu s vysoukou wis/int třeba z důvodu že se mi zdá cool? Podle mne by se postihovat nemělo.
To je důvod, proč miluju pokročilé RP styly. Místo toho abys měl depku protože se svejma 130 IQ nemáš na to zahrát postavu s INT 18 CHA 16, protože v těch situacích prostě nestíháš, tak si sám najedeš do scény, kterou si sám od začátku popíšeš a rovnou popíšeš třeba nepřítele jak vpadl do Tvé geniální pasti kvůli intrice, u které popíšeš jen důsledky a naznačíš jak jsi k nim došel, ale konkrétně to neřešíš. Tvoje postava s INT 18 to prostě vymyslela dobře a se svojí CHA 16 měla na to ukecat ty správné lidi tím správným způsobem.
Jenže to jsme už trochu u dost jiného herního stylu, než je DnD as written.
píše:
andtom: No, learns and reasons, podle mě sedí opravdu tak na to řešení logických rébusů.
To co si neuvědomuješ je to že ony ty testy studijních předpokladů, logické rébusy atd. velmi silně koreluje s inteligencí která Ti umožní naučit se vyhazovat do vzduchu mosty ve správnou chvíli, vymyslet přepad ve vhodný moment nebo se rychle naučit velké množství vědomostí (proto se ostatně u těch příjimaček dělaj)
Kromě toho je vtipné, jak se oháníš RAW a přitom se snažíš tvrdit, že INT a WIS se používají jinak než je výslovně uvedeno v PHB (dle andtomovy citace, nečetl jsem). Vyber si - buď RAW nebo Tvůj výklad, oboje naráz ne-e.
yashamaru: Ahoj :) Ne že bych se tímhle sporem skutečně upřímně nebavil, ale co se DnD týče tak bych fakt věřil spíš Alnagovi, který ho roky a roky hraje, překládá a dělá k němu články, než Fritzsovi, který je silný zastánce indie scény a pro DnD nikdy moc kladných slov neměl a pokud si dobře pamatuju z jedné diskuse na RPG F tak ho naposledy hrál v jeho druhé edici před mnoha lety, než byl osvícen nezávislostí ^¤^
1.6.2008 23:36 - Element_Lead
Ahoj :) Ten prvni odstavec v mem prispevku neni muj vzkaz fritsovi ale jeho citace aby vedel na co mu odpovidam. Bohuzel sem se nejak nedohodl s tim Q a nejak sem ji nezvladl :)
1.6.2008 23:44 - jonka
Co se týče toho featu +5 životů. berte to tak, že 5životů=prakticky jeden level navíc, krom toho u válečníka/tanka není důležité kolik toho udamaguje ale kolik toho ustojí, protože platí žiju tedy zraňuju. Mě se to zdá jako relativně užitečný skill (do některých buildů) Ale nevím jestli tam nejsou zajímavější featy na to jsem zatím nekoukal.
1.6.2008 23:52 - Alnag
Yashamaru: Předně potvrzuji, že nelze vzít feat opakovaně, pokud to u něj není výslovně uvedeno (protože Fritzs to rád RAW, je to na straně 192 :)). Jinak to, co je potřeba zohlednit u toho featu je to, že ten relativní poměr tvého přírůstku k tvému počtu životů bude sice klesat, ale ten rozdíl (náskok) mezi tebou a protivníkem stále zůstává. A je to vždycky o tom, že ustojíš cca o 1 kolo běžného boje víc... což může být docela klíčové. Není to nijak ultra-muchkin feat, ale rozhodně bych ho nepovažoval za slabý.
Koukám, že jsi tomu válečníkovi docela napěchoval Sílu, ale co se týče zdejší diskuse, nejsem si úplně jistý, že tahle bude ve 4e vypada min-max postava. Protože mám pocit, že pravidla preferují trochu jinak stavěný koncept... ale to uvidím s víc zkušenostmi.
K tomu rozdílu mezi AC a útokem. Jednak se podívej který útok budeš používat - přesněji řečeno, kterou power budeš používat. Například at-will (tedy vždy použitelná) válečnická power "Sure Strike" ti dává k útoku +2. Jiné (např. Cleave) nikoliv, nicméně i třeba s Cleave máš šanci na zásah sebe sama takříkajíc 65% (8 a víc). V případě Sure Strike 75%. To je velice slušné číslo. BTW: Hází se jen útok (obrana je fixní číslo) - reakce na tu poznámku o dvou kostkách.
EDIT: Jonka mne koukám předběhnul... :o)
1.6.2008 23:57 - Alnag
BTW: Jestli chcete vědět, co je to munchkinismus - dělám si taky postavu, je to rogue s multiclassem do rangera. Dex 18, Cha 14, Wis 13, Str 12, Int 11 (andtomovi bych se nezavděčil :o), Con 10. Je to člověk a na první úrovni má featy Warrior of the Wild a Skill training, díky čemuž má dohromady 9 skillů (a 9 skillů ze 17 je poměrně brutální arzenál). Zase v boji bude trochu lame... i když kombinace sneak attack a té rangerské schopnosti... :)
EDIT: yashamaru - neboj, pochopil jsem to a upravil ti to na citaci. jinak ten text stačí vybrat a pak kliknout na čudlík označený Q
2.6.2008 00:04 - jonka
Vyznáte se někdo v healing surge? v PHB se píše:
PHB píše:
Healing Surge Value: When you spend a healing surge, you regain one-quarter of your maximum hit points (rounded down). This number is called your healing surge value. You use it often, so note it on your character sheet.
PHB píše:
After a short rest, you can spend as many healing surges as you like outside combat.
Znamená to, že prakticky s počtem HS 6+Con jsem schopný se sám o sobě udržovat denně na plném počtu životů, pokud nebudu mít nějaký perný den? Prakticky Second Wind můžu použít instantně v bitce, ale po bitvě mám takových second windů tolik kolik mám HS. Chápu to dobře?
2.6.2008 00:19 - Element_Lead
píše:
K tomu rozdílu mezi AC a útokem. Jednak se podívej který útok budeš používat - přesněji řečeno, kterou power budeš používat. Například at-will (tedy vždy použitelná) válečnická power "Sure Strike" ti dává k útoku +2. Jiné (např. Cleave) nikoliv, nicméně i třeba s Cleave máš šanci na zásah sebe sama takříkajíc 65% (8 a víc). V případě Sure Strike 75%. To je velice slušné číslo. BTW: Hází se jen útok (obrana je fixní číslo) - reakce na tu poznámku o dvou kostkách.
AHA!!! :D Ono se nehaze na obranu. To mam z drd. Tedka to dava smysl ja sem si rikal ze je to nejaky divny... :)
Ohledne toho valecnika podle me strenght je nejdulezitejsi vlastnost a u fightera ta nej nej. Urcuje jakou mas sanci na zasah a taky za kolik to bude. Con zivoty neovlivnuje ve srovnani s 3 edici prakticky vubec a ta dex na uhybani a inic je sice dost dulezita, ale povolani co sou rychlejsi stejne pojedou pred nama a stejne nas rozeberou jinak nez prez AC. Ale nedelal sem to jako min/max to byl jen takovej vtipek na popichnuti. Jen mi prijde ze mit naboostovanou str vzhledem k tomu co fighter pouziva te vyjde pravidlove lepe nez mit hlavni vlastnosti lehky nadprumer ale vyrovnane. Ovsem znovu zduraznuji to ze mluvim o classu fighter ne warlord ne paladin... hold to mame jednodussi :P
2.6.2008 00:50 - Fibriso
Ok, vypadá to že nějací fandové hodili na wizardy bobek (v jejich vlastním foru) a udělali si dle svého :D
Rozšíření povolání, něco trochu pokulhává
nějaké další rasy, kdyby bylo Php (a MM málo)
něco je dobré, něco ještě lepší (například homebrew Class featura BLEET! - do 20 polí vyvolá na 20 kol ovci. Neskutečné možnosti...)

Ok, ale teď vážně. Musím uznat, že se docela předvedli a je to (až na ty ptákoviny) dost dobrá práce.
2.6.2008 08:00 - Aeris
jonka píše:
Znamená to, že prakticky s počtem HS 6+Con jsem schopný se sám o sobě udržovat denně na plném počtu životů, pokud nebudu mít nějaký perný den? Prakticky Second Wind můžu použít instantně v bitce, ale po bitvě mám takových second windů tolik kolik mám HS. Chápu to dobře?
HS sa obnovujú každých 24 hodín. Napríklad: máš dajme tomu 20 HS na deň, keď v jednom boji použiješ jeden, ale počas odpočínku povedzme tri, tak potom do konca "dňa" budeš mať už len 16. Takže nejaký manažment HS je treba mať.
2.6.2008 09:41 - noir
Ten min-max válečník má jeden problém: Zoufalé obrany proti ref a will.A protože nějaké útoky proti nim má v 4e už skoro každý, bude se takový válečník dát bez potíží obejít-což je přesně věc, která by se mu neměla stát. Není to striker, ale defender. DObře postavený ranger dá IMOHO víc zranění a trefí se snadněji. Tak proč se snažit konkurovat něčemu, nač stejně nemáš a nevyužít séíš schopností, které ti umožňují být lepší v něčem jiném? Třeba to být hrází, kterou nikdo neprorazí a vydržet téměř všechno, co proti tobě nepřátelé použijí?
2.6.2008 10:01 - Alnag
Jonka: V podstatě je to tak. Mezi bojem se můžeš léčit v podstatě jak chceš. Spíš jde o to, jak se udržíš na nohou v boji...
2.6.2008 10:08 - Aeris
noir: Presne tak. Od môjho rangera (skoro) všetci nepriatelia utekali k fighterovi, pretože pokiaľ tak neurobili, hneď som ich rozsekal. Avšak potom sa už pohnúť od fightera veľmi nemohli, pretože by to tiež znamenalo dostať po hube. :) .. Ale je fakt, že ja som sa hýbal oveľa viac než fighter, on má skor zaujať pozíciu v "choke pointe," teda najlepšie úzkom mieste, kam ja naženiem tú hordu minionov, ktorú on následne už nikam nepustí... a kto je tak sprostý, aby sa o to predsa pokúsil a prežil odvetný útok, opäť natrafí na mojich dvoch ostrých miláčikov. :-)
Obojručne špecializovaný fighter by síce mohol byť lepším útočníkom ako je ten náš v parte, ale myslím, že by možno občas mal problém udržať ten bordel od handrákov. :)
2.6.2008 11:25 - Element_Lead
Nahod build rangeru at muzem srovnavat s Alnagovym...
2.6.2008 11:56 - Aeris
yashamaru: Na prvom leveli vyzeral vlastnosťami takto: Str 16, Dex 18, Con 11, Int 11, Wis 14, Cha 8. Two Blade Fighting Style. Rasa - elf.
Po odskúšaní základov sme skočili na level 11 (spoluhráči chceli odskúšať ten feeling "ako to bude vyzerať neskôr") a to vyzeral takto: Str 19, Dex 20, Con 12, Int 12, Wis 16, Cha 9.
2.6.2008 12:25 - Fritzs
Jenm bych jedovatě pozamenal, že v okamžiku, dky se u RPG začnou řešit buildy, začíná se pomalu, ale jistě přesouvat směrem k wargame...
2.6.2008 12:30 - Quentin
fritzs: A to my prave chceme. Chceme poradne hrat nejaky propracovany pribeh a roleplayovat jako o zivot, jenze to hraci vydrzi max 2-3 hodiny (proc myslis, ze jsou sezeni fate nebo wushu tak kratke). Proto hraju DnD, kdyz uz mam dost tak soupnu boj - prepnu castecne do figurkoveho modu a "odreaguju se". Po boji pauza, pak nadech a pokracujem v jizde!
Horsi je to u lidi, kteri jenom figurkujou. Ale kdyz je to bavi, tak at.
2.6.2008 13:00 - andtom
QuentinW: Jj. Doufám, že co napíši neporušuje netiketu: figurkový mod plní s nadsázkou podobnou funkci jako sex pro citový vztah mezi mužem a ženou :) Btw. Ten, komu nevonělo, že muž a žena spolu souloží pro radost a obohacují si tím vztah, byla pokud se nepletu inkvizice :))
2.6.2008 13:07 - Lotrando
andtom: you made my day /grin
2.6.2008 13:16 - Fritzs
QuentinW: Nic proti figurkám, ale bádat kvůli tomu šest hodin nad buildem považuju za ztrátu času...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.077512979507446 secREMOTE_IP: 3.140.185.123