Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
24.2.2010 18:40 - Alnag
Merlin: Podstatná otázka zní, proč by to nemohl použít? Je to pro tebe nějaký problém? A když ne, má smysl to řešit. Make players happy.
24.2.2010 22:58 - Merlin
Problém to není (mimo herní, kdy kněz pacifista má svírat v rukách zakrvácený bastard :)- jen mě to prostě zajímalo. A na štěstí a spokojenost jim kašlu :) to patří jen mě :)
25.2.2010 09:19 - Almi
Merlin: Ty jo, chlape, máš zvláštní dar nalézat problémy :o)))

Podle mne můžeš v pacičkách třímat cokoliv, jen nemáš-li patřičné předpoklady či umění, nevyužiješ to (nedostaneš profeciency ani bonusy. Jinak proč ne?

Co se vidění týče, tak k tomu přistupuju asi tak, že kdo má low-light vision, tak vidí ve scéně, kde je aspoň trochu světla (i kdyby jen měsíce). Pokud má darkvision, tak vidí všude. Pokud chystám scénu, kde by vidění mohlo mít nějaký zásadní vliv (typicky - podtvory, kterým světlo vadí a tak se ho pokusí zhasnout a postavy sežrat, potvory, co hází růzí efekty způsobující zóny tmy i za dne, potvory budou mít výhody za to, že nejsou na přímém slunci atp., tak na to hráče jemně upozorním při začátku scény a doplním info, pokud se o to nějaká postava blíže zajímá (a utratí za to patřičené akce).

Prostě vše tak, aby se hráči bavili a já mohl občas zaprasit, ale mohl říct "jo, já to říkal" :o))))
25.2.2010 09:33 - Merlin
Almi: to víš, sem šikulka.

Mě šlo konkrétně o to, jestli, když mám darkvision (reálný dohled postavy třeba 2 km) a stojím ve světle, tak jestli vidím jak normální smrtelník v dosahu světla, nebo jestli vidím 6 čtverců (pochoden) barevně a pak další necelé 2 km černobíle, zatímco smrtelník vidí jen těch 6 čtverců :)?

Nehledám v tom srovnání s reálem (i když bych mohl, páčto s nočním vidění prostě za světla nic nevidíš..navíc tě může hezky oslepit)
25.2.2010 10:59 - Lotrando
Merlin: tohle je podle mě o dohodě s hráči. Přípustné jsou všechny varianty, které vám přijdou rozumné. My obvykle tohle moc neřešíme, typicky máš totiž no-human rasy, co vidí všude a humany, co jsou slepí jak krtci :)
25.2.2010 11:19 - Merlin
Lotrando: já vím, že jsou obě varianty možný :) my jsme se dohodli, to my se dohodnem vždycky. Já řeknu jak to bude a uzavřu to :DDDDDDD.
26.2.2010 12:06 - Návštěvník
Mám dotaz na iniciativu. Pokud mají dvě postavy nebo postava a nestvůra stejný výsledek hodu na iniciativu, kdo jede dřív? Nebo jedou stejně?

Co např. situace, kdy postava i nestvůra mají stejně a postava ve svém tahu nestvůru zabije (sníží ji životy na 0) - může ještě nestvůra zaútočit?

Vím, že v DrD to bylo tak, že když mají stejně, mohou ještě zaútočit oba. V rozšířeném soub. syst. to pak bylo určeno tak, že rozhodovala obratnost > OČ > zranění > náklad > síla > inteligence
26.2.2010 12:24 - Nachtrose
PHB píše:
When combatants have the same initiative, the combatant
with the higher initiative bonus (the total of
one-half your level, your Dexterity modifier, and any
bonuses) goes before the other. If their bonuses are the
same, they can roll a die or flip a coin to break the tie.


A jak tak koukam, tak sam to resim spatne. Resim to totiz podobne, jak jsi napsal init > dex > int...
26.2.2010 12:38 - kin
Tak to já to řešim naprosto nepravidlově a špatně...když má postava stejnou inic jako potvora, tak dám hráči vybrat jestli chce být před, nebo za potvorou...jsou to holt hlavní protagonisté no :)
26.2.2010 14:10 - Sethi
kin píše:
Tak to já to řešim naprosto nepravidlově a špatně...když má postava stejnou inic jako potvora, tak dám hráči vybrat jestli chce být před, nebo za potvorou...jsou to holt hlavní protagonisté no :)

To je podle mě pěkný způsob, jak to řešit. Především s tím odůvodněním, že hlavní hrdinové jsou přece... no... hlavní hrdinové.
2.3.2010 18:21 - ShadoWWW
Dnes byly vydány nové opravy pravidel.
2.3.2010 18:30 - Nachtrose
Updates píše:
Some bonuses are untyped. Bonuses that have
no type add together. However, if you gain multiple
untyped bonuses from the same named game element
(a power, a feat, a class feature, and the like),
only the highest bonus applies, unless stated otherwise.
For example, if you spend an action point and
can see two warlords who have the Tactical Presence
class feature, you gain the bonus to attack rolls from
only one of the warlords, whichever one provides the
higher bonus.”


Tohle mi prijde jako zajimava oprava. Mozna proto, ze na zminovanem exploitu nefunguje nikdo z me party mi to ani nejak moc nevadi. A trosku mi to pripomelo BANG! ktery ma taky podobne pravidlo: ve hre vzdy pouze jedna karta stejneho jmena.
3.3.2010 10:01 - Blaine
Tak jsem si ty updaty prosel a jsem s nimi spokojen. Musim rict, ze narozdil od prosincovych, ktere vlastne likvidacne reagovaly na nejcasteji pouzite power-buildy. To, co je v breznovem je balancovani veci, ktere jsou bud hodne mimo nebo aspon zdanlive anebo jsou zneuzivane v ruznych kombech. At uz je to demigodska 30.lvl feature (nekonecno pouziti jedne encounterove power), solitairy, ktere se pouzivali v dalsim prehrsli super komb nebo pasek 10. lvl, ktereho se vyplatilo nakoupit fakt moc a diky nemu se ziskalo nekonecno leceni bez pouziti healing surge.
3.3.2010 11:06 - noir
Blaine: Jen dva dotazy
1/co udělali se salves of power, prý ta změna měla být dost výrazná?
2/ušel tentokrát změnám Punisher of the gods, nebo ho hodlají wizardi měnit při každém updatu?
3.3.2010 11:30 - noir
Hm, už na to koukám. Hezký! Good bye, orbizardi!
3.3.2010 12:23 - Blaine
noir: Tak moje prvni reakce byla: WTF! a pak jsem se trochu zamyslel a prijal jsem ty zmeny mnohem lepe nez nektere predchozi. Uz jenom z toho duvodu, ze orbizard byl proste totalne mimo a ujizdel pred vsema o nekolik delek. Dokonce pekne zmenili i Student of Caiphon (18-20 crit na fear/radiant powers), takze nejde vyuzit s invokerem, ale uz funguje jenom s warlockem. Teda presneji receno, jenom s powerama warlocka ci studenta.
Salves of power byla prakticky zrusena, coz je taky dobre. Prece jen pro takoveho druida (vlastne rekneme si to uprimne - pro kazdeho) moznost pouzit prvo nebo peti levelovou daily v kazdem souboji byla trochu mimo.
3.3.2010 12:33 - ShadoWWW
Mě zaujalo, že za dva měsíce by měl být další update. To mi přijde trochu moc, dělat update každý dva měsíce (leden, březen, květen...) Mohli by to udělat trochu stabilnější. Aspoň na půl roku.
3.3.2010 12:43 - Sethi
Knight of Glory píše:

Daily ✦ Conjuration, Divine, Implement
Standard Action Ranged 10
Effect: You conjure a ghostly knight that occupies 1 square
within range, and the knight makes the following melee
attack. It lasts until the end of the encounter. You can
move the knight 5 squares as a move action.
Target: One creature adjacent to the ghostly knight
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 3d10 + Wisdom modifier damage.
Sustain Minor: The knight persists, and it repeats the
attack.


Není tam to uvedení vytrvání rytíře tak trochu navíc, když už je dané, že se drží do konce střetnutí? Nebo mi jen něco uniká?
3.3.2010 13:03 - Blaine
Usata: asi je to prehlednuti a preklep. Bral bych ze je potreba koukat jenom na to, ze minorkou s nim muzes zautocit.
3.3.2010 16:00 - Lotrando
a nebo že stun na castera ho zruší?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10352301597595 secREMOTE_IP: 18.222.121.170