Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
15.2.2010 22:50 - kin
Bude další DnD day? Když nám toho 20týho března vyjde to PHB3... :)
16.2.2010 00:44 - Alnag
Kin píše:
Bude další DnD day? Když nám toho 20týho března vyjde to PHB3... :)


Nevím o tom, ale to je asi otázka na Dalcora (který na druhou stranu asi má spoustu jiných starostí). Každopádně co jsem tak koukal, tak v důsledku ekonomické situace je podpora pro Evropu velmi vlažná (až žádná) a i tam, kde kity dostanou nebudou figurky ale jen tokeny a tak... prostě bída.
16.2.2010 22:21 - kin
Alnag: Hm, to teda je...no necham se překvapit, kdyby byl tak by to bylo fajn .)
17.2.2010 07:33 - ShadoWWW
17.2.2010 12:20 - ShadoWWW
Nový build Shadowy Rogue je přiblížením Tuláka ke starému (dobrému) Zlodějovi z dřívější edice.
17.2.2010 12:29 - yokuzava
No jeste jsem to nezkoumal, ale muzu zacit jasat? :))))
17.2.2010 12:30 - Alnag
Jo... konečně bude rogue trochu normální.
17.2.2010 13:08 - Merlin
Včera první boj s novou skupinou...s klerikem se to fakt nedá...na konci boje měli pomalu víc životů než na začátku a všechny léčivé vlny...jdu hrát šachy :)
17.2.2010 13:13 - Almi
Merlin: No, bude to asi chtít rozšířit pásmo fatálních neúspěchů, ubrat na realističnosti..a nebo se prostě zaměřit v boji na klerika či začít používat skutečně nebezpečné bestie :-)
17.2.2010 13:18 - Nachtrose
Merlin: jak moc je ten klerik speclej na heal? Podle tve reakce bych skoro usoudil, ze maximalne :-) Btw. jakej maji lvl? Pac se mi to takhle od stolu nejak nezda, co popisujes, tolik healu bez surge zase klerik nema co vim.
17.2.2010 13:20 - Blaine
Nacht: ma jich moc... ono se do spoji s tmp. hpcky a tak. A pak najednou vyjdes, ze proste leci takova mnozstvi zivotu, ze vlastne partu pri "ferovem" souboji nikdy nemuzes ohrozit. Muzu potvrdit.
17.2.2010 13:27 - Nachtrose
Blaine: proto se taky ptam na lvl. Teh tempHP tolik neni a nepocita se k nim healers lore, pacifist healer ani dalsi podobne vychytavky. Ale kazdopadne uznavam, ze s klerikem v parte je treba stavej stretnuti trochu jinak, nez treba s warlordem. A s healspec klerikem dvojnasob. Taku jsem takoveho mel. Nejhorsi bylo, ze jsem hracce daval doporuceni, jak ho postavit ( no, vlastne jsem ji ho stavel ) a na lvl 4 by byla schopna lecit ... no, uz si to nepamatuju, ale muzu to zase nekdy spocitat, jen vim, ze horni mez byla nekde u 40 a to mam pocit, ze bez daily :-)
17.2.2010 13:49 - Merlin
nacht: 9 lvl. deva pelorův klerik ...peacemaker, nebo co.
Btw. nějak nehodlám stavět souboj podle toho co je ve skupině za rasu, nebo povolání. Souboj má plynout z děje, a jestli dojde k souboji s orky, které podle pověstí vede Oni, tak si nebudu vymýšlet něco jinýho jen abych dostal klerika. :)
Jinak souboj byl (9 lvl): deva klerik, trpaslík válečník (ochranná želva), half ork ranger, half ork rogue......proti Oni night hunter, behemoth blood tail, 2* ork bloodrager.
behemoth utekl z boje skoro nechodíc, oni sražen do bezvědomí, jeden orc zraněn, druhý zkrvaven...oba prchli po pádu Oni.
17.2.2010 13:55 - Nachtrose
Merlin: staci prihodit monstrum - dve navrch, nemusis nic jine vymyslet ;-) Pripadne jim trochu zvednout staty.

/edit: mimochodem stretnuti stejneho lvl jako je druzina dava s prstem v nose i moje parta a to maji "jenom" warlorda.
17.2.2010 14:05 - noir
Melin: No jo, holt 3x brute moc nefunguje - řekl bych, že skoro na žádnou družinu. Tyhle potvory se dají dostat pomocí stavů rychle do pytle. Mě tam chybí nějaká artilerie, která by šila po klerikovi zdálky a přitom zdrhala před strikerama. Když se hlavní damage dealer honí po někom, koho nemůže doběhnout, a ten přitom zraňuje, léčitele , tak je to dost nepříjemné.

Mě vadí u klerika jiná věc - mu vlastně nevadí skoro žádné stavy. Weakened? No a, stejně nedávám damage. Prone? Pch, postihy se mě netýkají, když stejně neútočím. Dazed? I tou jednou standardkou na vás dosáhnu a vyléčím vám tunu životů, nebojte.

Prostě, co snižuje účinnost defendera a strikera, výrazně omezuje kontrolera, léčivým klerikům moc nevadí.Škoda.
17.2.2010 14:16 - Merlin
Nacht: když souboj začal, nebyl tam rogue..takže to byl encounter 10 proti 3*9 lvl. To ti přijde jako "vyrovnaný"?

Noir: vycházel jsem z popisovaného enc. v manuálu. Jinak souhlasím s těma stavama, ty zvládá docela v pohodě.
17.2.2010 15:34 - Lotrando
Almi píše:
a nebo se prostě zaměřit v boji na klerika či začít používat skutečně nebezpečné bestie :-)


myslíš jako postavené proti hráčům?

Merlin: deva, pelor, klerik, peacemaker .... proč? protože je to optimální build? co mají za vybavení? to co si řekli? tak se nediv.

Nachtrose: žádný kostky navíc, akorát to rozhodí rovnováhu a dostaneš se do spirály, ze který už nevypadneš.

obecná rada, a už opakovaná: stavte to na víc než jeden encounter, když budou muset hospodařit se zdroji jako jsou daily, HS, itemy bude to zajímavější. a ono se vždycky něco může zvrtnout i při běžné obtížnosti, a zdroje se vyčerpávají, až přijde ten poslední encounter, kterej si vybere poslední zbytky jejich sil. Příště jim dejte těžkej třeba hned ten první, a pak už jednodušší a naposled zase těžší, ať to nemůžou odhadnout podle toho s kým hrajou, ale chovají se podle situace. Nenechte je spát, nebo za cenu nějakých dynamických změn (potvory se zorganizují. přivolají posily), ale řekněte jim to, ať se mohou rozhodnout. Vložte požadavky na nebojové schopnosti, ať nemohou všechno nacpat do attacku. Do každého encounteru vložte úkol, který ho zlehčí, nebo jehož nesplnění ho ztíží.

Nebojujte ale s hráči a jejich postavami, klidně jim dávejte do cesty překážky, vymýšlejte zvraty, ale bojujte jen s těmi informacemi, které může mít nepřítel, ne s těmi které máte vy.
17.2.2010 15:42 - noir
Ještě mě napadá, že se ze strany GM vyplatí vypálit Action pointy potvor co nejdřív. Když to vyjde, tak dvě dazed nebo blinded postavy v prvním kole můžou znamenat fakt hodně velkou změnu rovnováhy.

Anebo víc používat surprise roundy.
17.2.2010 16:02 - Almi
Lotrando: Ne proti hráčům, spíš zajímavé, takové, které se doplňují navzájem nebo dokáží využívat zajímavě terénu atp. Tak, aby souboj měl šťávu a byl zajímavej. Určitě ne stavěné speciálně proti postavám, to pak není zábava ani pro jednu stranu.

On Nachtrose, pokud jsem dobře pochopil, nemyslel kostku či dvě navíc, ale potvoru či dvě navíc...

Merlin: odmítat stavět bojový encounter na tělo družině je chyba. Okrádáš se tím o zajímavé možnosti a pak to dopadá přesně tak, jak jsi popsal nebo to drhne jinak - souboj je v druhý půlce nudnej nebo ztrácí dynamiku (a tomu se dá čelit tím, co popsal Lotrando ve svém postu - funguje to, taky se to snažím používat). Příklady encounteru v MM (zejména jedničce) jsou fakt jen pro inspiraci.

Noir: Pálit AP hned jak to jde je svatý pravidlo. V nedělním hraní jsem ho po delší době porušil a málem jsem už AP použít nestihnul, rázem jsem byl pod hromadou nejrůznějších efektů, které mi potvoráka vypnuly...
17.2.2010 16:07 - Alojz
chcel by som sa spýtať že na ktorej strane sú postihy za tmu (po prípade za svetlo u Drowa) a postihy za obtiažnosť terénu.

A potom že či sa HS dajú používať aj na dobíjanie encounter a daily powers.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.099943161010742 secREMOTE_IP: 3.145.42.94