Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
11.1.2010 16:24 - Lotrando
já to našel u Wizardů.
11.1.2010 18:32 - Nachtrose
QuentinW: uz dostat se k tomu FAQu je celkem vykon, v tom maj solidni bordel.

Wizards FAQ píše:
10. Which dice do I maximize when scoring a critical hit?

Only the dice you would normally roll to calculate damage are maximized. If another bonus (like from a weapon or feat) causes you to roll extra damage dice when scoring a critical hit, those dice are rolled as normal.


Taky trosku zavadejici ( pro mne ), ale ve svetle predchozi diskuze uz chapu, co tim chtel basnik rict.
12.1.2010 13:44 - Sethi
Mám takovou.. skupinku úzce souvisejících nevinných dotazů.

Za prvé, to, že potvora (anebo postava) může hitnout sama sebe jsem už vyčetla, ale šlo tak nějak o situaci, kdy byla ovládnutá a bila se jen základním útokem. Mě ale zajímá, zda postava může vědomě (a úmyslně) zasáhnout sama sebe útokem, který to na první pohled umožňuje (tzn. asi by se po sobě bojovník těžko oháněl štítem, ale mág už se podle mě do sebe nějakým tím kouzlíčkem strefit může).

Druhá věc je, zda se cíl může nechat zasáhnout dobrovolně - tj. přijmout ránu, i když by útok normálně nepřekonal příslušnou obranu. Nehodnotilo by se to automaticky jako kritický zásah, podobně jako když je cíl v bezvědomí?
12.1.2010 13:52 - Merlin
Já doplním...může postava udeřit cíl s menším zraněním než chce? T.j. má třeba rozsah 1-8, hodí 8, ale chce způsobit (z jakýchkoliv důvodů zranění jen 4).
12.1.2010 13:59 - noir
Merlin: Jednoznačně ne. Pokud by tomu tak bylo, pak by ztrácely smysl featy jako War Wizard of Cormyr, které umožňují, aby sesilatel zasáhl spojence s menší pravděpodobností.
12.1.2010 14:01 - Sethi
A ještě trochu těch sebemrskačských dotazů. Může se postava rozhodnout neházet záchranné hody? Tedy, vím, že může v určitých případech - jako je třeba klerikův emoheal - ale nedá se to aplikovat na všechny efekty, které vyžadují osobní vůli, aby se z nich člověk vyhrabal?
12.1.2010 14:04 - Merlin
noir: a navážu podruhé...pokud se Inspiruji, můžu ovlivnit za kolik směrem dolů? Příklad: náš warlord používá Cry for mercy (nebo jak se to jmenuje) a to funguje jen, když je bloodied, on se inspiruje, ale nechce zrušit bloodied, což při vyšších hodech má reálnou možnost...může "nevyužít" celého léčení?
12.1.2010 14:05 - Nachtrose
Merlin: tohle bych asi bral, ze ne. Kazdopadne muze se rozhodnou uderit "naplocho" a tedy nesmrtelne, pro pripad vyrazeni.

Usatka: nevim zda a kde to resi pravidla, ale osobne bych rekl, ze v prvnim pripade ano, v druhem pripade ano a ve tretim ne. Na samozasahy jsou uplne idealni plosna kouzla "targets all creatures", ale to jsi asi na mysli nemela. Co se kritikalu tyce, tak Coup de grace je autocrit, ale zasah na bezbrannou ( helpless ) postavu neni automaticky Coup de grace, ten se musi hlasit. Je to rozdil asi jako mezi "jeste ho nekam kopnu" a "slapnu mu na ohryzek".
12.1.2010 14:08 - noir
Merlin: Řekl bych, že taky ne. Podle mě to posouvá hru někam jinam. Už jen proto, že občas je výhodnější, když padne jednička než dvojka - třeba u té barbarské dailiny, která všechny jedničky přepracuje na trojky.
12.1.2010 14:16 - Merlin
Noir: no já si taky myslím, že to nejde....je to holt riziko. nemůžeš se podle mě povzbuzovat "po kapkách"
12.1.2010 14:17 - Sethi
Jde mi o zaměření sama sebe u powers s jediným cílem (já bych měla zcela konkrétní případ, ale nechce se mi se spoilovat).

Nechápu, proč by se člověk nemohl rozhodnout nebojovat s nějakou kondicí - i kdyby se to mělo třeba vyjádřit jen postihem na nějaký ten záchranný hod, který tedy sám od sebe probíhá.
12.1.2010 14:26 - Merlin
Uši: protože to je mimovolní reakce?
12.1.2010 15:24 - Lotrando
Merlin: souhlas

Uši: trefit se musíš, i když se někdo "chce nechat" trefit, tak třeba odečteš nějaké aktivní bonusy

Obecně - je to pro hráče nějaká výhoda - tak roll. Je to narativní prvek - tak se dohodněme.
12.1.2010 15:34 - Sethi
Když je to nevýhoda, jen hráč má... podivné sklony? =)
12.1.2010 18:03 - Alnag
Taky jsou tam ještě spoluhráči... kteří trpí hráčovými podivnými sklony.
13.1.2010 08:25 - Lotrando
tak vem kudlu a uřízni si prst, uvidíme kolik hodíš na útok :)
13.1.2010 12:06 - Almi
Uši: tak nějak mám ze zítřejší hry obavy, když čtu tvoje poslední posty zde... :o)
13.1.2010 13:13 - Alnag
Almi: Hlavně se podívej na její avatar. Ten teprve vzbuzuje obavy... ;-)
13.1.2010 14:30 - Sethi
Kdo mluví o zítřejší hře? Já se jen připravuju na všechny možné alternativy =)
13.1.2010 20:26 - Sethi
Jen abych si tedy rozumněla...

Chápu správně, že wizard má v knize napsáno hafomoc kouzel a každé ráno (po každém dlouhém odpočinku) se jako rozhodne, která z nich (podle příslušného počtu na úroveň) umí?

Není to trochu... zbytečně komplikované?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11424899101257 secREMOTE_IP: 3.144.187.103