Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
8.1.2010 20:51 - ShadoWWW
Spouštěč je akce, událost nebo účinek, který umožňuje provést spuštěnou akci. (Některé schopnosti vyžadují spouštěč, ale jsou volnými akcemi nebo nejsou vůbec akcemi).Dva typy akcí, příležitostné akce nebo okamžité akce, vyžadují spouštěče.

PŘÍLEŽITOSTNÁ AKCE
* Spouštěč: Příležitostné akce umožňují provést akci jako reakci na nepřítele, který snížil svou pozornost. Příležitostný útok (viz PHB, str. 290) je typ příležitostné akce, kterou může provést každý účastník souboje. Příležitostné útoky spustí nepřítel, který opustí tvé sousední pole nebo sousední nepřítel, který provádí cílený útok na dálku nebo plošný útok na dálku.
* Jen jednou za tah účastníka souboje: Nemůžeš provést víc jak jednu příležitostnou akci v tahu každého jiného účastníka souboje. Ve svém vlastním tahu nemůžeš provést příležitostnou akci.
* Přerušení akce: Příležitostná akce přerušuje akci, která ji spustila.

Existují dva druhy okamžitých akcí: přerušení a reakce. Určitá pravidla platí pro všechny okamžité akce, ať to jsou akce přerušení nebo reakce.

OKAMŽITÁ AKCE
* Spouštěč: Každá okamžitá akce, obvykle schopnost, uvádí svůj vlastní spouštěč. Příprava akce (viz PHB, str. 291) je je způsob, jakým si může nachystat okamžitou akci každý účastník souboje.
* Jednou za kolo: Můžeš provést jen jednu okamžitou akci za kolo, buď okamžité přerušení nebo okamžitou reakci. Pokud jsi nepoužil okamžitou akci od konce svého posledního tahu, můžeš ji provést, když ti to dovolí spoštěč. Ve svém vlastním tahu nemůžeš provést okamžitou akci.
* Přerušení: Okamžité přerušení ti umožňuje zasáhnout, když nastane určitá podmínka daná spouštěčem, a jednat ještě před vyřešením akce, která spouštěč vyvolala. Pokud přerušení znemožní spouštějící akci, je ona akce ztracena. Například na tebe nepřítel zaútočí cíleným útokem nablízko, ale ty použiješ schopnost, která ti umožňuje přesunout se pryč jako okamžité přerušení. Pokud pak na tebe nepřítel už nedosáhne, je útočná akce nepřítele ztracena.
* Reakce: Okamžitá reakce ti umožňuje reagovat na spouštěč. Nastalá spouštěcí akce, událost nebo stav se kompletně vyhodnotí před tím, než budeš reagovat, pokud nemůžeš přerušit pohyb tvora. Pokud tvor spustí tvou okamžitou reakci během pohybu (například vstupem do tvého dosahu), použiješ svou akci před tím, než tvor dokončí svůj pohyb, ale až po tom, co se pohnul aspoň o 1 pole.

Okamžitá reakce může přerušit jiné akce, které účastník souboje vykonává po spouštěcí akci. Pokud ti například určitá schopnost umožňuje zaútočit jako okamžitou reakci na útok, který tě zasáhl, zareaguješ dřív, než nestvůra, která tě zasáhla, může udělat něco dalšího. Pokud má nestvůra schopnost, která umožňuje zaútočit na tebe dvakrát jako standardní akci a první útok tě zasáhne, můžeš provést okamžitou reakci ještě před druhým útokem.

P.S.: Účinek = efekt = překlad angl. effect
8.1.2010 21:22 - Alojz
Ale hej, to viem, čo je, to som si prečítal. Dám radšej konkrétny príklad
Fireball, treba cieľ a hod na útok proti cieľu. Keď sa hod na útok podarí tak dostane terč zranenie.
Feather Fall, treba spúšťač a keď sa splní požiadavka alebo požiadavky tak nastane efekt.
To sú rozdielne tipi kúziel čo má wizard. A otázka smerovala ako porovnanie. Pretože napríklad v DrD+ treba hod na samotné vyvolanie kúzla či sa vôbec podarí a keď sa podarí tak hod na samotný útok.
No a teraz neviem či v DnD 4e. berú tak že sa automaticky každé kúzlo alebo iná schopnosť podarí vôbec vyvolať.
8.1.2010 21:32 - Naoki
Ve 4e jsou kouzla která se ti prostě podaří automaticky (splníš-li uvedené požadavky, jako použití správné akce, trigger apod.). Na tomto základě jsou stavěne kouzla která vyšla v jednom dragonu, která automaticky dávala dmg bez potřeby hodu.
9.1.2010 12:02 - Beny
Alojz jednoduše řečeno, 4E neřeší sesílání kouzla nebo schopnosti, kouzlo nebo schopnost vyvoláš vždycky, je jen otázka zda se trefíš nebo ne, viz hod na útok ....
10.1.2010 21:08 - Nachtrose
Dnes u hry jsem narazil na problem crit vs quarry. Nekde hloubeji je to v diskuzi popsano, ze i quarry da max dmg. Myslim, ze na ENworldu nebo i jinde jsem zahlid nekolik tehle diskuzi a nedobrali se k zadnemu kloudnemu vysledku. Osobne si myslim, ze se quarry, sneak attack ani curse pri critu nemaxuji. Jak to resite vy?
10.1.2010 21:19 - Alnag
Nachtrose: A proč by nemělo?

Ta diskuze na ENWorldu je tady.
10.1.2010 21:28 - Nachtrose
Alnag: treba proto:

PHB píše:
Maximum Damage: Rather than roll damage,
determine the maximum damage you can roll with
your attack.
This is your critical damage. (Attacks
that don’t deal damage still don’t deal damage on a
critical hit.)


Update píše:
If
you can make multiple attacks in a round, you decide
which attack to apply the extra damage to after all the
attacks are rolled.


Nebo jasneji na sneaku:

Update píše:
You decide whether to apply the extra damage after
making the damage roll.


Proste jsem z toho ponekud zmaten. Max quarry, sneak atd je vice player friendly, to uznavam. Jinak nevim proc, ale az do dnes jsem byl v presvedceni, ze jsem v erratech videl i ze prvni zasah na quarry/curesed da automaticky bonus dmg o.O
11.1.2010 08:33 - Lotrando
A co když dá roguna ze sneaku útok a pak s akčním bodem ještě jeden. Ke kterýmu to přičte. Podle mě je v druhém útoku už je třeba prozrazená, takže nemá možnost ten sneak attack dát.

Obvykle to hrajem v rámci power, třeba více útoků, ale z jedné akce.

A popravdě, nemaxovali jsme kostky ze sneaku a quarry. Ale zdá se, že jsme to pochopili špatně. :)
11.1.2010 08:44 - Nachtrose
Lotrando: roguna potrebuje pro sneak attack jen bojovou vyhodu, nemusi byt skryta. A funguje to, aspon podle pravidel jak jsem je pochopil tak, ze zautocis, hodis poskozeni a pak az si reknes, zda pridas i sneak attack. Tudiz mi z toho vyplyva, ze poskozeni ze sneak attacku neni soucasti hodu na poskozeni z utoku, ktery se maxuje.
11.1.2010 08:48 - Lotrando
Tak jistě, pokud tu bojovou výhodu má protože je skrytá? třeba střelec s kuší.

S tím maxováním souhlasím.
11.1.2010 10:24 - Nachtrose
Lotrando píše:
Tak jistě, pokud tu bojovou výhodu má protože je skrytá? třeba střelec s kuší.


Ano, tady by pak byla otazka, zda ma bojovou vyhodu po celou dobu schopnosti s vice utoky, nebo jenom pri prvnim otoku z teto serie, ale to snad resi pravidla pro skryvani, ktere jsem zatim moc nestudoval a ani je tu nemam k nahlednuti.

Píše:
S tím maxováním souhlasím.


Chapu to spravne, ze souhlasis s maxovanim jenom [W] a nikoli sneak/quarry/curse/whatever?
11.1.2010 12:02 - Merlin
Nacht: no, my to tuším taky hrajem tak, že max je jen W. Ostatní věci se dohazují, protože se u nich rozhoduješ až po zásahu
11.1.2010 13:02 - Lotrando
Maxujeme pouze zbraně.
11.1.2010 13:16 - noir
Maxujem i sneaky, quarry a curse, protože tak je to správně.
11.1.2010 13:24 - Alnag
Podle mně je to klasický rozdíl mezi 3e uvažováním (spravedlnost) a 4e uvažováním (heroičnost, übercoolness efekty). Heroický hrdina, když už dá krit, tak ho pořádně osladí... a proto maxujeme, maxujeme a zase maxujeme...
11.1.2010 13:33 - Merlin
aha..tak to asi zůstanu stále u 3e uvažování
11.1.2010 13:52 - Blaine
My taky maxujeme vsechno co se dava pri normalnim zasahu.
11.1.2010 14:31 - Lotrando
Tak vynechme pocity a dojmy, zde je odpověď od designeru
GENCON 2008, čas 1:30+
11.1.2010 15:45 - Nachtrose
Lotrando: tohle je potvrzeni, ktere jsem potreboval. Fajn, tak jsem to zahral spatne, ale tolik rozdilu to zatim neudelalo u 1d6 HQ rangera. 2d8 SA rogue by se mohl citit vic ukrivdenej :-) Jen mi vrta hlavou, kdyz se o tom vi od 2008, proc to v nekterych erratek neklarifikovali? Opravujou ruzny ptakoviny a napriklad tohle je celkem podstatna vec.
11.1.2010 16:19 - Quentin
Nachtrose: Je to hned mezi prvnimi FAQ na wizardich strankach, myslim.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.098022222518921 secREMOTE_IP: 3.128.203.143