Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
15.12.2009 23:10 - Naoki
Moje zběžné shlédnutí mi přinesl pocit, že jako povolání je vynikající na adaptaci různým situacím (hlavně kvůli mechanice augmentingu), ale osobně by mě nebavil kvůli tomu malému dmg...
16.12.2009 07:58 - ShadoWWW
Zajímavě zpracované nové dobrodružství Temné probuzení.
16.12.2009 13:51 - Blaine
WARNING: NASLEDUJICI POST OBSAHUJE VELKE MNOZSTVI POWERGAMEMINGU!!!

Podavam hlaseni z naseho prvniho epickeho hrani.
Slusne optimalizovane postavy daji skoro vse. Na 21. lvl jsme dali 4 encountery bez odpocinku svoji nominalni silou rozhodne vyrazne prekonavajici nase predpokladane moznosti.
Sestava:
  • revenant Fighter/pit fighter/Undying warrior
  • trpaslik swarm-summoner druid/
  • dragonborn bard/sorcerer/Prince of Hell
  • half-orc ranger/pit fighter/Punisher of gods
Fightera nejde zabit, i kdyz je pod nulou zustava na nohach a muze si minor akci utratit healing surge.
Druid ma takove mnozstvi resistu a redukci, ze za celou dobu byl jenom jednou bloodied a ma velke mnozstvi summonu s hromadnym damážem. Hodil strasne moc critu a diky zakladnimu crit buildu s nimi daval vyrazne vetsi zraneni.
Bard umel lehce lecit a daval slusne hromadne dmg diky paragonovske multiclass do sorcerera.
A ja se svym rangerem jsem nemel prvni tri encountery problem diky taktice cim vic pohybu tim lepe. V jednom encounteru jsem si behem dvou kol povodil elitni artilerku, v dalsim jsem ubral vice jak dve tretiny zivotu Pit fiendovi (ano, tomu soldierovi s tak velkymi defecemi, mel jsem stesti, jediny crit za cele sezeni, co jsem hodil sel do nej). V poslednim jsem mel smulu, hodne si me pokontrolovali, diky mym malym defencim jsem jednoduse trefitelny, dokonce tam byl debuff, ktery byl jako delany jenom pro me - pri kazdem hazeni dmg jsem dostal pulku dmg, ktere mi dala prisera v okamziku, kdy mi debuff aplikovala. Ale v jedne chvili jsem ji ubral 400 zivotu v jedne krasne kaskade (a padl pod nulu po sesti utocich ze sedmi...).

Tento test zjistil, ze nema cenu pro souboje pouzivat encountery z knih, ze kterych dobrodruzstvi budeme hrat (kamos koupil E1-E3 v Anglii) a je treba je uplne predelat.
Bude nasledovat testovani a vyrabeni uplne novych priser, abychom se mohli pri hrani aspon obcas pobavit nejakym soubojem. Jinak budou boje uplne eliminovany, hlavne takove ty vycpavkove, ktere v tech knihach jsou (treba o level nizsi, nez je nase parta... to nema cenu ani plytvat encounterove ability...).
16.12.2009 14:46 - Lotrando
postni někam ty postavy
16.12.2009 15:31 - Blaine
Ted je dostavam od kolegu, nahodim je pak vsechny naraz. Teda krome toho fightera, ten nema notebook a je mimo pocitac nekde v Plzni na skole (ne, nechodi na prava:)).
16.12.2009 15:40 - noir
Blaine: Hm, a jak se potýkáte se statusy? Kdo je u vás ruší? Stačí na to bard? A taky na léčení?

Slušně optimalizované postavy bych tomu teda neřekl - se mi zdá, že líp už ani udělat nejdou :o)
16.12.2009 16:13 - Blaine
noir: statusy se savem se neresi - jelikoz jsme vsichni krome barda martial (druida ma MC do fightera kvuli tomu), tak se da vzit epicky feat Martial Resolve, ktery znamena hazeni savu na vetsinu kondici na zacatku kola. Spolu s helmou proti dazu a stunu Coif of Focus, ktera zaprve dava +5 do savu a take pres daily se da za healing surge jednomu stunu/dazu uplne vyhnout a teoreticky jeste heroickemu featu Martial Freedom (+5 savy proti immo a slow), tak nas statuty moc netrapi. Teda takovy restrain nas docela prekvapil a v poslednim encounteru jsem tim docela trpel. Ale byl jsem sam.
Statuty bez savu proste jsou a neda se s nimi nic moc delat.
Pripocitejte od naseho DM pridane Epic defences a Expertisy, takze +2 do vsech obran krome AC a +2 do attack bonusu.

Trpaslik druid je tady

Jinak ohledne predmetu... mame jich tolik, kolik bychom jich meli mit, kdybychom skutecne hrali nejakou kampan od zacatku nebo aspon cely pragonsky tier. Spis dokonce mene. DM nam pridal oproti zakladnim pravidlum vyrazne dost itemu, aby pry byla sranda.

//Edit: oprava desiveho prepsani (heroicky feat na paragonsky tier...)
16.12.2009 16:25 - Lotrando
Blaine: pak je ten report dost o ničem, nemyslíš?
16.12.2009 16:32 - Blaine
Lorando: Ohledne predmetu si dovolim nesouhlasit. Spis bych rekl, ze postavy hrajici dlouhodobou kampan budou jeste lepe vybavene. A ohledne tech featu, tak vsichni jsme meli jeden feat, ktery se da nehradit. A ten druhy bych si proste nevzal, stejne me trefovali porad...
16.12.2009 16:44 - Lotrando
normální družina si nevezme jeden ultimátní feat a nebude mít jeden předmět 4x.

ten poslední odstavec si taky dost protiřečí, máte těch itemů víc nebo míň?
16.12.2009 16:46 - Naoki
Lotrando píše:
normální družina si nevezme jeden ultimátní feat a nebude mít jeden předmět 4x.

Proto to upozornění na začátku reportu ;)
16.12.2009 16:55 - Blaine
Lotrando: ten posledni odstavec jsem psal na trikrat, proto je tak silene napsany.

Takze jeste jednou: Mame vice itemu, nez cerstve postavene postavy na 21. lvl by mely mit podle pravidel. Mame 22., 21, 20. a pak nejake itemy nizsiho lvl. A "neomezene" mnozstvi itemu lvl 10 a niz. Coz je "exploitovane" vetsim mnozstvim Salve of Power na dobijeni nizkolevelovych daily schopnosti.
Ale stale mame mene itemu, nez by mely postavy na 21. lvl, ktere by prosly cely paragonsky lvl.

Ten ultimatni feat vnimam jako fix. Kolega tak dokonce vnima i Paragon Defences a Epic Defences, s cimz uz nesouhlasim, a tak nam oba dva featy nadelil zadarmo. Kazdy clen party by si expertizu vzal misto nejakeho jineho, protoze u kazdeho z nas je nejaky feat jenom jako vylepseni, ktere neni tak potreba (napriklad ten Devastating Critical u druida).

P.S.: omlouvam se za zmatecnost, bohuzel to pisu z prace a mam porad jeste hlavu v oblacich, protoze je toho fakt hodne a budu tady dneska jeste dlouho a uz toho mam plny zuby a chci si aspon an chvili oddychnout.
16.12.2009 18:17 - Spize
Blaine píše:
Ale v jedne chvili jsem ji ubral 400 zivotu v jedne krasne kaskade (a padl pod nulu po sesti utocich ze sedmi...).


Teda, nechci kazit radost, ale kaskáda je v erratech opravená na 5 útoků maximálně.
16.12.2009 20:33 - Naoki
Spize: jestli náhodou nemyslíš tu barbarskou. Ta je opravena, ale barbara ta neměli.
16.12.2009 21:05 - Spize
update PHB píše:
Blade Cascade [revision]
Player’s Handbook, page 109
On the Attack line, replace the second sentence with “Alternate main and off-hand weapon
attacks until you miss or until you make five attacks.”


Nikoli, tu hraničářskou.
17.12.2009 06:21 - Blaine
Spize: ja vim, dal jsem Armor Splinter (snizil jsem AC o 5, abych se kaskadou trefil) a pak kaskadu, celkem jsem se trefil 2x Splinterem a umrel jsem na debuff po ctvrtem utoku z peti kaskadou.
17.12.2009 07:34 - Lotrando
Naoki: přes upozornění dělá závěry, klasicky chybné předpoklady - E1 dobrodružství je špatné a nezábavné, protože jsme to ve čtyřech rozsekali - ale s podivnýma postavama
17.12.2009 08:27 - Blaine
Lotrando: To jsem nerekl:)
To je to, jak pisu bez toho, abych si to po sobe precetl a pisu to na nekolikrat. Omlouvam se, pokud jsem to napsal tak, ze to nebylo k pochopeni.
Nehrali jsme ani jeden encounter z E1, protoze nas DM chtel zjistit, jak budeme/nebudeme silni, aby jakmile budeme hrat nam mohl nabidnout nejake vyzvy, ktere budou pro tuhle partu zajimave.
Postavy jsou "trochu" jinak, nez bys cekal. Hlavne v itemech. To je vsechno o prvnim nastavenim od DM. Itemu mame vic, nez bychom meli mit pri vystavbe postavy na vyssim jak prvnim lvl. Ale mame jich mene, nez bychom meli, kdybychom hrali predchazejici levely.
Presny soucet itemu: klasika pro postavy na 21. lvl, plus 1 item kazdeho lvl od 15. do 19. s tim, ze si jde vzit i nizsi lvl, pri zachovani stejneho mnozstvi itemu. A pak "neomezene" mnozstvi itemu 10. a nizsiho lvl.
Proc to tak udelal? Aby to bylo zajimave, jak rikal.
Pokud jde o featy, jak jsem rekl, kazdy z nas ma jeden volny pripraveny na expertisu, pokud by se rozhodl, ze nam je vezme. Ja osobne bych si feat na zvysovani obran nebral, protoze uz na nej nezustalo misto. Jelikoz nam ho dal, tak proc ne.

Prvni sezeni (to jedine, ktere jsme odehrali). Vedlo k jeho zjisteni, ze jsme "moc" silni a proto bude muset do toho dobrodruzstvi zapracovat jine stretnuti, zmensit jejich pocet a pridat vic kontrolu ze strany priser. Prisera ktera umi jenom utocit na melee a nic nedela (napriklad mumie 21. lvl) je pro nej nezajimava.
Cele sezeni byla prakticky jedna velka arena a pouze souboje, zkouseni toho, jak parta jako fungujeme, co umime a co neumime. Ukazalo se, ze pokud nas budou prisery kontrolovat, jako to vyslo dvoum siege drakum nebo jak se to jmenovalo, kteri si me krasne povodili a nedovolili mi, jak dlouhlo to poradne rozpalit, tak by to mohlo byt docela zajimave.

Diky tomuhle testu, jakmile zacneme hrat E1 (pristi sezeni), tak budeme, krome zajimave dejove linie a nejakym uz behem tohohle testu ustanovenym vztahum v parte, moznost dat si i nejake stretnuti, ktere by mohly byt zajimave.

A k tem zaverum, ktere zminujes - k temhle zaverum jsem nedosel ja, ale nas DM, ktery to tak rekl a ja mu verim, ja jsem E1 necetl, mam jenom nejakou predstavu o zakladu o cem to je.
17.12.2009 08:31 - ShadoWWW


Tak už je to venku. Tentokrát docela rychle.
17.12.2009 08:38 - Blaine
Plane Below: na tohle si pockam po Vanocich, az se obnovi penezni zdroje:)
Ale rozhodne si to budu kupovat, pokud tam bude jen pulka toho, co tam ma byt, podle jedne recenze, tak se to sakra vyplati.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12969207763672 secREMOTE_IP: 3.145.59.187