Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
18.11.2009 22:31 - Blaine
Lotrando: to ale podle me neni reseni meho problemu. To jenom ten souboj prodluzuje vice. Nutnost vic taktizovat sice dela souboj zajimavejsim, ale kdyz jsou prekazky prekonany a souboj se dostane do faze, kdy uz skutecne jenom zalezi na tom, kolik jsme stihli dat zraneni do zbyvajicich nepratel pred tim nez zacneme davat at-will schopnosti, tak to zase dojde k te nudne fazy. Souboj by imho nemel trevat dele, jak sedm kol. Pokud trva je to bud cilem toho souboje - rozsahle bojiste, ruzne kryty, nutnost menit postaveni apod. nebo je to chyba na strane kostek (nic nepada, nikdo se netreuje) anebo je to "spatne" postavenymi schopnostmi.
Cely muj problem je o tom, ze kdyz nepadnou kostky kteremukoliv z tech mych hracu, kteri davaji nejake to sve male dmg, tak nam proste hrozne chybi. Nebyl tam nikdo, kdo by delal 40 a vic za kolo do jednoho cile bez problemu. Pripadne by dokazal udrzet zbesile tempo udelovani 25 a vic dmg do vsech cilu.
18.11.2009 22:33 - Lotrando
Pointa je samozřejmě v tom, že souboj skončí když se vyřeší vložená záležitost. Padne leader, například. Zbytek se rozuteče.

EDIT

ale u vás bych to viděl na ten nedostatek damage
18.11.2009 23:22 - Merlin
Lotrando, vzpomen jen na souboj co jsme hráli na kafíkovi. Byl jedinej a nebyl nijak závratně těžkej. A poměrně se protáhl, ačkoliv hráli víceméně zkušení hráči a postavy byly na 3 lvl.

Ano, chápu, že "bojem o vlajku" se dá hodně vyřešit. Nadruhou stranu, pokud se hráčům bude dařit vyřeší to s jedním prstem v zadku a s druhým v nose (nezaměnovat) a ztratí to na "smrtelnosti" (mě ještě žádná postava neumřela, nebýt toho, kdy zabily člena družiny, protože už se je moc pokoušel podrazit).

Celkově tím chci říct a jistě tím potěším mnoho odpůrců, že se pro mě 4e stává čím dál víc strategicko taktickou hrou. ( a ti co hráli se mnou kafíka snad potvrdí, že si potrpím spíš na jiné věci než na souboje)
19.11.2009 05:34 - noir
Blaine: Já se vysloveně těším na kombo barda a rangera s Agile Oportunist a Heavy Blade Oporunity.
19.11.2009 06:59 - Nachtrose
Trosku mimo aktualni topic:

ShadoWWW píše:
Vyšly nové updaty


Co jsem to tak zbezne prolitnul, tak nektere opravy hodne omezuji nektere zabehle veci. Hlavne zmena at-will powers u nekterych casti vybaveni na encounter asi nektere ani trochu nepotesi. Nicmene muze to shrnout nekdo, kdo ma ponekud vic nahrano, nez ja?
19.11.2009 07:35 - noir
Nachtrose: Je to pořádnej mazec, teď se na to dívám-úplně mi to ruší postavu. Teda ne tak definitivně, ale poměrně výrazně. Třeba double weapons jsou najednou dost k ničemu. Ani mi nevadí, že snížili zranění (u meče z d8 na d6), ale že už to není heavy, ale jen light blade, to už poněkud nemilé... Skoro bych řekl, že beastmasteři přestávají být ve srovnání s TWF buidly hratelní (rozdíl mezi K10 a K6 už je pořádně vidět), respektive mají být hraní s obouručákem...
A taky úplně krouhli Hero of Faith (místo do konce encounteru jen jeden úder!), což se ale tak trošku dalo čekat.

Jinak je tam spousta věcí vybalancovaných poměrně dobře. Třeba už nefunguje kombinace Bloodclaw a Reckless zbraní, u několika powers zaměnili oportunity oction za immediate action - t.j. už nemáš hafo útoků, ale jen jeden, třebu u Spitting cobra stance to je taky dost podstatná změna.

Taky se dá konečně hrát hobití barbar, doteď vlastně nešly používat at-willy.

A u itemů se pokusili omezit stunwizarda, což je jen dobře.
19.11.2009 07:51 - Nachtrose
noir: pokud ti zalezi az tolik na tom heavy blade, mozna by sel Almi obmekcit a zameni ti double sword za Eberronsku Zulaat:

Zulaat +2 2d4 — 30 gp 12 lb. Heavy blade Defensive, stout
—Secondary end +2 2d4 Heavy blade Off-hand

Jen zase prijdes o +1 do utoku.
19.11.2009 08:07 - noir
Nachtrose: Přemýšlím o tom. Anebo si můžu vzít Double Axe, ale to zase utrpí obrana Každopádně se pak jako striker budu trefovat hůř než náš bard, což je poněkud prekérní. I když co se dá dělat-plus jedna mě snad nezabije...

Problém je, že mám jakýsi instinktivní odpor vůči 2d4-házet si při 3W zranění šesti kostama je hnus. Vím, že je to zcela iracionální, ale mě to neba!

I když, jak tak koukám, tak kombo s Agile Oportunist už taky není taková bomba, co bejvalo, tak se možná bez heavy blade obejdu...
19.11.2009 08:16 - Nachtrose
Moje parta je zatim na lvl 3, takze tyhle komba zatim posoudit neumim :-) Jinak 6d4 mi zase neprijde tak strasny, tolik kostek se snad najde i kolem stolu, pokud ti ostatni pujci. U WoDu na srazu jsem hazel 8d10 i vic. Ono podle mne tyhle multirolly nejvic prudi, pokud to mas hazet jednou kostkou. Co pak takovej barbarskej rage strike lvl 25, ktery ma 9[w]? To musi byt teprve radost u 2dX zbrane ;-)
19.11.2009 09:21 - Blaine
Hah, z toho co jsem si zatim prolitl koukam ze hodne opravili rozbijeni pravidel. At uz je to pres reckless weapon, kdy si jenom za to, ze mate specialni item zvysite vyrazne damage, ktere mate nebo at to jsou vsemozne na sebe se nastakujici penalty do savu priseram. Zda se, ze uz nepujde udelat -16 penalta, kdy se ani solo prisera nema sanci zachranit.
Edit1: A upravili obrovske AC, ktere muze udelat avenger. Jeho bozska ochrana funguje jenom, kdyz bude mit cloth armor nebo zadny armor. Ale ne kdyz si vezme hide, jako to dosud bylo logicke si vzit.
19.11.2009 09:29 - Naoki
Od PP je barbar s 2d4 zbraní smrtíci kombo (na epicu). Kupte si vorpal zbraň, naučte se Ancient Forebears' Rage a zbytek družiny se může začit nudit, když vás bude pozorovat, jak si neustále přehazujete zranění. Kam se hrabe brutal...
19.11.2009 09:31 - Naoki
Mno, Avenger může pořád mít docela velký AC. Náš revenant avenger na 12. lvlu dokáže vytáhnout své AC na 30, což je hodnota, kterou má defaultně můj swordmage a pouze o 2 nižší, než AC fightera se štítem...
19.11.2009 09:35 - Blaine
Naoki: Nosi hide armor? Jestli ano, pak uz mu to nebude fungovat, ted jsem si to z hlavy pocital a nevychazi mi to: 10+6(lvl)+6(Dex/Int)+3(divine vec)+1(za dobry cloth)+1(za feat ke stitu)= 27 Coz by sakra melo odpovidat, je to striker a ne defender, krucis.

Ad Ancient Forebears rage - to je copak?
19.11.2009 09:38 - Naoki
Nosí cloth armor, který když je bloodied tak mu dává +2 AC a ref + má další item, či power (teď už nevím), který mu dává bonusy když je pod nulou.

Ancient Forebears' Rage: pokažde když primal powerem rollneš na dmg 1 nebo 2 automaticky se to změní na maximální hodnotu dmg té kostky.
19.11.2009 09:46 - Blaine
Naoki: ok, jedna daily power. Jednou denne, to je porad v pohode.
Ad ten cloth - kdyz ma takovouhle obranou vec, tak proc ne.
19.11.2009 09:51 - noir
Naoki: Jo, to je hodně psycho kombinace. Ale aspoň už odprasili ten power, který dělal CONST. útoků - to bylo poněkud vražedné.
19.11.2009 10:04 - Merlin
za-čí-nám se děsit čím dál víc. Už chápu, proč nejraději hraju na nízkých a nízcestředních levelech.
19.11.2009 10:07 - Lotrando
Merlin: tak já tam vidím spoustu skillů co mi umožní i jiný věci než kombit. Navíc, nikde není napsáno, že hráč dostane to co přesně do buildu potřebuje. Pro mě jsou třeba problém ringy.
19.11.2009 10:13 - Merlin
Lotr: já vím, že to není o tom naturbit co nejvícool postavu a dokážu vytvořit hru bez boje. Ta podpora pro věci mimo boj je však v pravidlech(schopnostech postav) v nepoměrné menšině. Navíc si nejsem jistý, jestli se hráči nezačnou po pár sezeních ošívat, když prakticky nenarazí na boj (a jejich postavy jsou na něj víceméně nachystané).
Ber to jako v kafíkovi. Taky jste měli nachystané postavy s bojovými powery a k souboji třeba vůbec nemuselo dojít. Pak se může dostavit takový pocit zbytečného...nevím...
19.11.2009 10:13 - Blaine
Merlin: neboj, docela dost veci ted touhle erratou zborili:) A o ty, ktere nezborili, ty neznam.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10445594787598 secREMOTE_IP: 18.217.108.11