Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
18.11.2009 18:41 - Alnag
Merlin: Já jsem tohle viděl řešené už dřív na zahraničních fórech a rada byla - zkraťte potvorám životy (klidně na polovinu) a přitvrďte zranění, které dělají (např. o kostku). Ale nezkoušel jsem. Může to být potenciálně smrtelné (na obě strany). Jenom prodávám jak jsem koupil.

Jinak ono to není jen o tom, jak se hráči probírají schopnostmi (i když u toho, jak někdo 5 minut řeší svůj tah občas umírám), ale taky o počtu kol, které ten souboj má.

Nejnudnější jsou ovšem sólo potvory, které když vyčerpají svou paletu schopností (což se stane rychle) jsou už jen pytel velkého množství životů.
18.11.2009 18:43 - Merlin
Blaine: no, to by byla strašná zábava hrát na 1 lvl s postavama na řekněme 12 :)

nicméně, já mám hrůzu i z toho, že bych měl jet od začátku. nejsem komber, ani taktik. Dovolím si neskromně tvrdit, že jsem spíš vyprávěcí a sociálněrolový typ a jde mi to. čím víc mi dáš na výběr ze schopností, tím hůř....
18.11.2009 18:45 - Blaine
OMG o cem jsem to mluvil...
kolega z party píše:
insert (18:40:07 18/11/2009)
nube, az se uzdravis tak zacni premejslet, co by sis chel zahrat na 21 levelu....budem hrat nejaky epicky dobrodruzstvi (samozrejme az dohrajem to tvoje)....btw. ocenil bych, kdyby to nebyly ty overpowered postavy jako ranger nova round, wizard jistej stunlock, ale nezakazuju je, jen zvaz jak by pak byla pro vas zabavna hra


Alnag: presne tohle jsem taky cetl, ale nezkousel jsem to.Alnag píše:
...ale taky o počtu kol, které ten souboj má.

Jo tohle byl problem u nas.
18.11.2009 18:45 - Merlin
Alnag: jak říkáš...trošku se mi kombinuje obojí. snažím se dělat souboje zajímavé (nemám jich tolik), takže jsou v různém prostředí, složitém terénu a se "zajímavými" potvorami. No a hráči mi občas promýšlí řádově minuty jeden tah, aby co nejlíp potvoru dostali a ta už je třeba, jak říkáš pytel životů...:/
18.11.2009 18:46 - Blaine
Merlin: tak nech Babaje, aby ti to vytvoril :D
18.11.2009 18:48 - Merlin
O to nejde, to on by to vytvořil. už tak pomáhá s tvorbou Krtkovi. Ale to není ono. To si můžu vzít archetyp někde z netu
18.11.2009 18:57 - Almi
Souhlas s předchozíma příspěvkama. Jinak mi to přijde jako typický "plechovka efekt" = nikdo je nezabije, ale oni taky nejsou shcopni nikoho pořádně zabít. Pokud se sami hráči nepokusí postavy předělat, doporučuji nějaký pěkně vypečený encouter nebo miniquest, který je z toho rychle vyléčí. A věřím, že to jde. I když bych raději šel cestou dobrovolnosti.
18.11.2009 19:41 - wlkeR
To je úchylný, jaktože mi tahle diskuse zmizí z pravýho sloupce, hned jakmile se přihlásím? D:
18.11.2009 19:44 - t2001
Vidím, že snaha o "super" tah je vlastní všem skupinám. U nás to řešíme tak, že pokud rozhodování přesáhne rozumnou mez...a hlavně, pokud se zasekne na jednom člověku (celou družinu nechávám taktizovat déle)vydám vyrování a otáčím cca 30sekundové přesípací hodiny...pokud hráč neoznámí činnost je buď:
1) žádná...postava zmatkuje a panikaří (drsné, stačí tak jednou a uvidíte jak to zrychlý přemýšlení)
2) provede akci kterou hráč zmínil ale nebyl si jí jist
3) provedu něco za něj - pouze At-Will nic jiného
pak se to většinou docela hýbe
18.11.2009 20:17 - tuleník
Blaine: "A ze to vlastne uz ani neni dobre, kdyz si nekdo vezme svoji roli hodne k srdci."
Toto mi príde ako terminologický mismatch. Treba rozlišovať medzi "rolou postavy" čo je to "divadlo", ktoré postava hrá (a o toto v roleplayingu ide) a "rolou" či skôr "úlohou" daného povolania (to je ten controller, leader, etc.), čo je isté vodítko, aké úlohy plní daný class. Takže nie je úlohou hráča hrať dokonalého controllera, healera, etc. a tuná je práve jasne vidieť že takéto chápanie je nezmysel a zrejme to ani nebolo cieľom dizajnu (čomu sa nečudujem).
Pekne je to vidieť aj na classoch z PHB 2, kde sa implicitne uvádzajú aj sekundárne úlohy ku ktorým sa v danom classe dá smerovať (napr. avenger je primárne striker ale výberom patričných powers sa mu dajú pridať aj schopnosti controllera). Koniec koncov my dialektici tvrdíme, že aj tak je každý z nás určený mixom občas si protirečiacich vlastností... inak by sme IMHO nemali žiadne vnútorné konflikty :)
18.11.2009 20:25 - Blaine
Tulenik: Myslim, ze v mem kontextu to vsichni pochopili, jak to myslim:)
A k tem sekundarnim rolim. Jde o to, ze jak wizard, tak cleric uplne zrusili svoji sekundarni ulohu a jeli ciste tu primarni. Uz to nebyla pravda u fightera, ktery je defender s lehkou primesi contolera a warlocka, ktery byl striker a... uhm, ted nevim co dalsiho, protoze ani svoji primarni imho neplnil podle predstav sveho majitele.
A myslim, ze cim dal jdeme od prvniho vydani nejake postavy, tim vic se na ni nabaluji mozne sekundarni ulohy s urcitou primesi te primarni. Napriklad paladin pred Divine power byl pul na pul defender a leader. Ted jde udelat tak krasne cisty defender, kam se na nej hrabe treba fighter. Tohle jsem videl ve hre. Dva ruzni paladinove pri one-shotech, dva ruzne pristupy, uplne jiny zpusob hry.
18.11.2009 20:55 - Alnag
Blaine píše:
Alnag: presne tohle jsem taky cetl, ale nezkousel jsem to.


Trochu stranou, ale nechcete to někdo vyzkoušet? (Myšleno 1/2 hp, +d damage potvor) Uznávám, že to vypadá jako krapet nebezpečný house-rule (ve smyslu, že všichni tam chcípnete může nastat poměrně snadno), ale představa dalšího tříhodinového boje mne docela děsí. (A to mám jinak souboje rád.)
18.11.2009 21:09 - Gurney
Merlin píše:
To, že se souboj vleče je v poslední době to, co mě děsně prudí.

To mě poslední dobou začíná štvát taky a to jsme lvl 5 a každý má tři nebo čtyři předměty. Doufám že ke dvou hodinám na souboj se nikdy nedostaneme...
18.11.2009 21:10 - kin
Alnag: Teď v sobotu to zkusim, hráči to stejně přežijou (ty hajzlové taky přežijou úplně všechno... :D)
18.11.2009 21:19 - Alnag
Kin: To je boží! Díky! Prosím, dej pak vědět jak to probíhalo (i jaký to vzbuzovalo pocit.)
18.11.2009 21:20 - Blaine
Alnag: v kampani bych to zkousel az to nejakem serioznim testu a s nasi soucasnou intenzitou hrani se mi nechce venovat nekolik sezeni zkousenim house-rule.
Kin: pokud odzkousisi, poreferuj.
18.11.2009 21:23 - kin
Odzkouším, poreferuji...sám jsem na to hodně zvědavej...

(a prodlužující se souboje mi taky pomálu začínají lézt na nervy, tak snad to pomůže)
18.11.2009 22:16 - Naoki
Uvidíme teda. I když naše družina není nakombená na maximum přesto to bude docela zajimavé...
18.11.2009 22:24 - Lotrando
A co takhle vložit do boje nějakej úkol. Mě se myslím teˇdpodařilo vygradovat dva souboje, kdy hráči vyhráli pěknou taktikou. V prvním nějakou deklarací určitých věcí v rámci SC. V druhém případě pak důsledným útokem na leadera protivníků. Oba souboje byly hodnoceny jako těžké. Roli hrál i terén. V prvním případě nešlo utéct - byli v aréně a ve druhém hrál terén hodně pro hroti hráčům - omezoval volný pohyb - takže stálo hodně akcí se k leaderovi dostat.

Když bych to měl zjednodušit, zkuste do boje přidat další prvek, který zvrátí poměr sil.
18.11.2009 22:25 - Blaine
Naoki: ono jde o to, ze na nizsim, jak, rekneme, 16. lvl, se moc nakombit neda. Ano zakladni frost cheese jde udelat na tom 11. lvl, spikovani funguje od 12. lvl, ale treba -13 do savu jde az kolem 20. lvl. A ty vetsi hnusarny jeste pozdeji. At uz je to nova round nebo nekonecny stunlock/dmg v prubehu jedne akce atd. Ono stejne vetsina je jenom teoreticka a neznam nikoho, kdo by to skutecne chtel hrat. Snad krome toho nova roundu (ranger/pit fighter, mozny jeste do avengera, jednou denne spustit vsechny daily a vsechny itemy na to dat co nejvetsi mnozstvi utoku za kolo a za pomoci 29. lvl daily stance tento pocet utoku zvysit dvoj az trojnasobne), kdy zazarite jednou denne, ale po zbytek dne jste uplne neschopni.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083377122879028 secREMOTE_IP: 3.22.119.251