Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
1.6.2008 09:40 - Alnag
Fritzs píše:
A když už sme u tý inteligence, kerý by měla být stajná jako se hráč odhaduje, neměl by si potom takové hráč dát všechny vlastnosti podle toho na co se cítí...?
Při své nadprůměrné inteligenci bys mohl nahlédnout, že ne všechny vlastnosti jsou si rovné při obtížnosti jejich hereckého ztvárnění. Všechny tři fyzické vlastnosti například můžeš z takovéh úvahy vynechat, protože hra a realita tady nejsou v poměru 1:1. Nehraješ LARP, sedíš u stolu a popisuješ, co děláš... ergo nepotřebuješ tyto tři zohledňovat vůči sobě.
Charisma, jak naznačuje článek se dá efektně odehrávat, pokud víš jak by mělo vypadat, aniž bys ho sám měl. Budeš k tomu potřebovat spíš jistou míru integeligence, zajišťující, že se dokážeš rychle a flexibilně rozvíjet model své charismatické postavy.
Obdobně u Wisdom. Nicméně určité psychické předpoklady RPG prostě má, to je nutné říct. A je snazší předstírat nižší inteligenci než vyšší než je ta tvoje. Vzhledem k tomu, jak široké dopady má intelektový potenciál na celkový projev se tomuhle prostě nevyhneš.
1.6.2008 09:54 - Quentin
Tak playtest dopadl vyborne!
powers delaj z boje uplne imba akci!
na kacku stacilo poslat hafec minionu, ktery mohla procleavovat, aby byla chycena k hrani na dalsich 10 let :)
navic sme hrali dost volne - porad sem si neprecetl, jak je to se second windem mimo boj, co to je skill encounter, jak se vybiraj potvory na "cr" .... ale jinak vseobecna spokojenost.
na pristi hre dokoname koboldi genocidu ]:-> (koboldi vymysleli zpusob jak dobit velke mesto, primym utokem nemeli sanci, tak strhli prehradu a zmenili civilizovane ulice v reky, parky v baziny a sklepy a prvni patra budov v pasti plne utopenych mestanu. Pak prichazi druzina, ktera mela ve meste ukol...)
1.6.2008 09:56 - Alnag
Quentin: Super. Nejsi první od koho tohle slyším. Pravidla samotná jsou dost sterilní, ale hraní nikoliv. Klidně se rozepiš víc, nestyď se...
Například Aeris mi říkal po ICQ, že by mu dost pomohlo mít Powers napsané na kartičkách (doufám, že ho nedezinterpretuju...)
Jinak ještě odbočka: diskuse o inteligenci jako dump-stat na EnWorldu.
1.6.2008 10:09 - Quentin
karticky asi nebudou spatnej napad.
byla to moc kratka hra, tvorba postav zabrala snad hodinu nebo dve.
po pristi hre reknu vic. Zatim se porad vyporadavam s tim, ze neni druid :D
1.6.2008 10:15 - Alnag
QuentinW píše:
Zatim se porad vyporadavam s tim, ze neni druid :D
Chudáci Wizardi, toho druida budou mít na talíři nejmíň rok, než vyjde PHB2. :) I když i tak se obávám, že to možná nebude to, co čekáte. Říkali něco o zaměření na tvaroměnu.
Tak jako ti koboldi s tou přehradou jsem pěkný mizerové... ale myslím, že to nabízí docela atraktivní herní prostředí, takže kvituju ten nápad. Úplně si představuju suché ostrůvky v ulicích, jízdu na prámu ulicemi jako v Benátkách nebo potápění se do sklepení a nadechování se ze vzduchových kapes. Do toho nějaká probuzená chapadlovitá potvora v hloubi, koboldí střelci na střechách... fakt hustej námět! Asi ti ho budu budu muset vykrást... nelze jinak. :))
1.6.2008 10:26 - Fibriso
Alnag: asi ne, spíše sem to blbě napsal já... měl sem ne na myslí Skilly jako dovednosti, ale ty Class features. sry.
AndTom: ja taky nemám na mysli s tím Min-muchkem že to budou dělat lidi jako ty, já, alnag nebo nedej bože Dalcor, ale spíše ti co to začnou hrát....

nejen na talíři :) , ale pravděpodobně všude kam se podívají. Ale pokud ho opravdu zaměří na Shapeshiftování, tak by si u mě mohli trochu polepšit....
1.6.2008 10:51 - Aeris
Alnag: Interpretoval si ma dobre. :-)
Je fakt, že tie kartičky sú podľa mňa fakt nutné, pretože prvé dve bojové stretnutia sme strávili v chaose s manažmentom schopností. Zapisovanie na pomocný papier a škrtanie nie je vôbec dostačujúce. Chce to minimálne pripraviť aspoň obyčajné malé papieriky s názvami schopností, ktoré potom treba používať ako napríklad Magicy - v ruke držíte tie, ktoré máte k dispozícií (at-will neobmedzené schopnosti si môžete položiť bokom) a postupne "odhadzovať" použité/minuté schopnosti-papieriky.
1.6.2008 10:54 - Fritzs
Alnag: A donedávna nikomu nevadilo, když kdokoliv hrál postavu s Inteligencí 20, což je mimo lidské možnosti, alespoň u začínajících postav...
Ovšem od doby, co je inteligence dumpstat, tak se na to musí najednou dohlížet...
BTW: Takže osoby s nižším IQ budou moct hrát lepší postavy... to je F.A.T.A.Lovská "retard streng" dotažená do absurdity...
1.6.2008 10:56 - Fritzs
Aeris: Teď mě to tošlo, wizardi dali do DnD powers aby pak mohli prodávak kartičky s powers, nejlépe ve formě nějakého random packy, aby si jich hráči museli nakoupit , co možná nejvíc, než budou mít všechny potřebný kartičky...
1.6.2008 11:02 - Quentin
Alnag píše:
Chudáci Wizardi, toho druida budou mít na talíři nejmíň rok, než vyjde PHB2. :) I když i tak se obávám, že to možná nebude to, co čekáte. Říkali něco o zaměření na tvaroměnu.
SUPER! my ho odjakziva hrajem hlavne jako beast mastera/shapeshiftera, ale nejakej storm build by taky nebyl od veci ;)
1.6.2008 11:09 - Alnag
Fritzs: Ech... mám pocit, že jsem napsal něco úplně jiného, než jak mne interpretuješ. Ale protože to bohužel není poprvé, považuji za marné ti to vysvětlovat. Zkus aplikovat tu svou naměřenou superiorní inteligenci a korigovat svůj úsudek samostatně.
Aeris: Já zase navrhoval kartičky tapovat event. je otáčet na rub, když je vyčerpáte. Protože představa, že hráči drží při hře v ruce kartičky mi nedělá úplně dobře, ale když je budou mít na stole, tak v pohodě. Mimochodem - hodil jsem odkaz na Power Cards do záhlaví otázky a plánuju pro svou skupinu něco na ten způsob udělat na WDnD day, mohlo by to usnadnit hru minimálně začátečníkům (což tam budeme všichni).
Fibriso: Však v pohodě... všichni ještě tápeme. Jinak o začátečníky strach nemám. Přijde mi, že to je na začátečníky a mladší hráče dost orientované v tom smyslu, že si to rychle osvojí a rychle dokážou udělat i další kroky k různým herním alternativám dle vlastní chuti. I když ještě uvidíme, nakolik je ta hra munchkin-proof. :))
1.6.2008 11:20 - Alnag
Protože přemýšlím nad svou první 4e postavou (která by měla být multiclass) chci se s vámi podělit o velmi lacinou formu multi-class, protože jinak je multiclass ve 4e poněkud mizerný (myslím, že tohle mi na té hře bude spolu s tím dumpnutím inteligence a hnusnými obrázky vadit nejvíc).
Nicméně pokud si vezmete jen základní multiclass feat (který jak jsem psal v sobě skrývá skill training a další hustou schopnost) a potom si vezmete paragon path z druhého povolání (na což vás onen feat krásně kvalifikuje) provedete velice zajímavý, laciný a efektní multiclass, který vás prakticky nic nestojí... ;-))
1.6.2008 12:05 - enwood
Podarilo se vam nekomu najit program na vytvareni charakteru pro 4e? Hledam neco jako redblade nebo etools a zatim nikde nic? :(
1.6.2008 12:11 - Alnag
Enwood - mám pocit, že to bude součást DnD Insider. Teď mně neberte za slovo, ale myslím, že dokonce i ta neplacená část. Tedy vytvořit postavu a vytisknout...
1.6.2008 12:25 - andtom
Fritzs píše:
Ovšem od doby, co je inteligence dumpstat, tak se na to musí najednou dohlížet...
Nene, osobní objevení Ameriky není dobré zobecňovat. Kdysi jsem listoval v knihkupectví Dech draka, může to být 5-7 let zpátky, fakt nevím přesně a tam byl článek, kde bylo jako příklad uvedeno toto: Postavy přijdou k propasti a začnou ji slézat. Nahoře zůstane pouze jedna ne moc inteligentní postava (nějaký ekvivalent půlorka v DrD, já Drd nikdy nehrál, tak z hlavy nevím, to je jedno). Ti dolů najednou zoufale potřebují vylézt po laně zpátky nahoru a tak volají na toho nahoře: "Hoď nám lano!" A ten nahoře vezme kotouč lana a hodí ho ... celý (s oběma konci)! :)) No a pak tam bylo v tom článku nějaké povídání o hraní nízké inteligence a jak je to prima roleplaying a to pro všechny u stolu. Jinak tuto historku o článku o laně nepíši poprvé, léta zpátky jsem to psal i na RPGF, když tam je něco jako fulltext, tak zkus zadat "hoď lano" nebo "hoď nám lano" a mělo by to najít. Ono to není žádný světoborný objev, to já se divím, že to způsobuje takové překvapení.
Fritzs píše:
Jednak se obávám, že si mě nepochopil, jelikož já měl na mysli teoretickou hru 15.6 na DnD day, jelikož zvažuju, že tam pojedu,
Fritzs píše:
A jak mě pak při té teoretické hře donutíš abych to zohlednil...
Aha, tak z této strany vítr vane. Klidně přijď zahrát, vítám každého hráče, který má zájem. Dávám Ti však do pozornosti Sirienův článek Důvěra ve vypravěče. Jestli má náhodou Tvá účast spočívat v ruinování hry a otrávení zábavy pro zbylých 5 lidí u stolu, kteří se chtějí společně bavit, tak pak bych si účast na Tvém místě rozmyslel. Navíc je to oficiální prezentační akce. Sestřelit hru stylem "a jak mě donutíš" není problém, a ta hra může být jakéhokoliv názvu, přijde mi úplně zbytečné mít potřebu si v tomto směru něco dokazovat na oficiální akci a škodit zábavě ostatních, kteří mají zájem.
Alnag: A nemůžeš ty kartičky vyrobit i pro ostatní skupiny? :) Pokud jsou náklady, tak se samozřejmě na nich budu podílet.
1.6.2008 12:29 - Alnag
Andtom: Pokusím se, ale neslibuju.
1.6.2008 12:59 - Fritzs
andtom: Ten článek je opravdu úžasný... až na to, že je totálně špatně. To, že má postava nízkou inteligenci, by nemělo znamenat, že je totálně blbá a neschopná normálně fungovat. Nízká hodnota nějakého statu, by měla snižovat šanci na úspěch v určitých akcích, ne říkat mě, jak mám hrát postavu a v dobře systémově vyřešeným RPG, by se nízká inteligence, jenom na základě tohodle měla projevit, tak, že úpostava opravdu an základě akcí, keré se jí nedaří, nebo do kterých se raději ani nepouští dojmem osoby slabšího intelektu.
andtom píše:
Sestřelit hru stylem "a jak mě donutíš" není problém, a ta hra může být jakéhokoliv názvu, přijde mi úplně zbytečné mít potřebu si v tomto směru něco dokazovat na oficiální akci a škodit zábavě ostatních, kteří mají zájem.
No, jenom do okamžiku, kdy to nezačne škodit na zábavě me... v okamžiku, kdy bys mě začel nadávat, za špatné RP kvůli tomu, že moje postava s int 8 udělala v boji chytré manévr, tak budu naštvané a to tak, že hodně... jaksi by ssji tím porušil moji důvěru va vypravěče a pravidla, kerá mě nijak nenutí hrát postavu s int 8 jako blba...
1.6.2008 13:00 - andtom
Mimochodem hrát za ne zrovna inteligentní postavu je naprosto funny, a kdo nezkusil, může litovat :))
Fritzs: Připadá mi z toho co píšeš, že do správných her z pravého zdroje hraní na iteligenci dosud neproniklo, což mě překvapuje. Tak třeba časem.
1.6.2008 13:18 - Alnag
Fritzs píše:
No, jenom do okamžiku, kdy to nezačne škodit na zábavě me..
Udělej mi radost a jestli pojedeš na WDnDday, tak nehraj v mé skupině. Zastávám totiž princip, že by se hráč neměl ptát, jakou zábavou mu mohou nabídnout spoluhráči, ale jakou zábavu on může nabídnout svým spoluhráčům. Myslím si, že s přihlédnutím k tebou deklarovanému přístupu ke 4e i k tomu, co tu teď píšeš bychom si fatálně nesedli.
1.6.2008 13:28 - andtom
Alnag píše:
Zastávám totiž princip, že by se hráč neměl ptát, jakou zábavou mu mohou nabídnout spoluhráči, ale jakou zábavu on může nabídnout svým spoluhráčům.
Škodolibost opřená o ostatní a princip "nikdo mě nedonutí" se těm ostatním nedá dost dobře nabídnout. S kým by tam se svým přístupem hrál netuším.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10513591766357 secREMOTE_IP: 18.117.91.153