Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
31.10.2009 01:07 - Nachtrose
Tak jo, trochu se spozdenim, ale jak jsem slibil, pro nocni a ranni ptaky, nastin dnesniho halloweenskeho specialu ( hraci za tim netusi, o cem hra bude ):

Postavy se vydaji z Dozinek smerem k Zimovisti a Pevnosti na Stinopadu. Cestou nejakym lesem je vsak zaskoci Ravenloftska Mlha™ a cela druzina se octne za hluboke bezmesicne noci uprostred neznama. Stoji na palouku, ze tri stran husty les a z jedne jsou videt svitici okna nejakeho staveni. Kdyz prijdou bliz, najdou dosti schatraly ranc a ze vnitr se ozyvaji vesele detske hlasy. Vejdou-li dovnitr, najdou skupinku nekolika ( 5-7 podle velikosti druziny ) deti jak si hrajou. Deti maj na sobe ruzne masky ( pirat, carodejnice, kostlivec atd. ). Dum je osvetlen svickami. Muze nastat nejaka interakce mezi druzinou a detmi, ktera ale vyusti v to, ze dospeli tam nemaji co pohledavat a ze Jacko Lampicka se bude zlobit, az se vrati atd atd. Nacez pohasnou svice a vyhoupnuvsi se mesic odhali pravou ( nemrtvou ) tvar onech ditek. Vypukne boj. Kazde z deti bude vlastne zmensena a nemrtva verze toho, co predstavuje. Pri smrti se ditko rozplyne se strativsi se prosbou o pomoc. V dome jinak nic zajimaveho neni. Pokud ale vyjdou za dum, naleznou ohromne dynove pole a nekde pri dome stejny pocet malych hrobecku, jako bylo deti. Kazdy je obrostly dynemi. Metagamingove by mohlo hrace napadnout zapalit na hrobecky svice ( kdyz uz jsou ty dusicky ). Po zapaleni svicky na hrobecku dyne na nem zacne sesychat az se nakonec rozpadne v prach. Po ocisteni posledniho hrobecku se za ruznych efektu z pole vynori hlavni boss vecera, Jack Pumpkinhead ( popsan nize/vyse ). Po smrti se rozplyne a zustane po nem jenom nekolik pytliku ve tvaru dyne ( stejne, kolik je postav ) s listeckem "Trick or Treat" ( sprym nebo dobrutka?) ktere muzou obsahovat temer cokoli od uhli az po platovou zbroj. nasledne so opet objevi Ravenloftska Mlha™ a postavy se ostnou na miste a v okamziku, kdy je mlha zahalila poprve. Ze se neco divneho delo jim budou pripominat jen predmety.

A ted par technickych a doplnujicich veci:

"Pytlik bonbonu" u Jacka se mel puvodne jmenovat Trick or Treat, ale nemel jsem smysluplnej preklad a "Koleda koleda" mi smysluplne neprijde. Dale premyslim, jestli ty jeho miniony udelat behaci dyne, nebo radeji litaci/vznasejici se. A posledni vec, nemate nekdo nejaky dobry napad na nejakej zajimavej Wondrous item s tematikou dyne? Mne zatim napadla jenom poletujici lampicka ve tvaru dyne, coz by bylo fajn, ale neni to ani nic moc, ani zrovna originalni ( zdravim tvurce Anarchy online ;-) ). To je asi tak vse, co me k tomu ted napada.
31.10.2009 09:17 - t2001
Co třeba zatmívací dýně? Předmět ve tvaru malé dýně, který postava muže jako DAILY hodit na cíl, pokud se mine, dýně se jí sama vrátí do ruky (muže užít znova). V případě zásahu má cíl místo hlavy dýni a to až do uspěšného save. Dýně=Blinded stav, afterefect: (po save) dazed 1 round. Pokud se ti zdá že blinded až do save je moc silný dej tam 1round blinded (pak dýně pukne a objeví se opět hlava) a potom dazed. Tak mě napadá že to mužeš přidat jako rechargable power svému Jackovi :-D
31.10.2009 09:31 - Nachtrose
t2001: jako power pro Jacka je to fajn napad, jako item pro hrace... maximalne v pripade, ze by byl jednorazovy ( mozna nekolik malo kusu ). Jinak se obavam, ze by to kdejakou i vaznejsi hru promenilo v dynovou komedii.
31.10.2009 10:10 - t2001
Nachtrose: Máš recht :) Raději to tam hod jako munici :D (a tím pádem možno v té první variantě)
31.10.2009 10:15 - Nachtrose
t2001: Jackova power jako 1 kolova, vrhaci dyne pak light thrown a save ends.
1.11.2009 14:10 - Nachtrose
Tak jsme vcera odehrali muj Halloweenskej special. Hra byla celkem fajn, ja jako DM se chytal uz o hodne lip, nez posledne ( pouzil jsem, i kdyz bez puvodniho zameru, neco malo, co jsem pochytil od Merlina pri Kafikovi :-) ), neco malo jsem snad i obstojne odimprovizoval, hraci meli taky kladne ohlasy, i kdyz urcite ne vsichni se bavili stejne.Co vsak bylo pro mne nejvetsi zklamani ( pominu-li ruzne vymysly hracu, jenz sli proti logice, presvedceni i dobrym mravum... ), byl souboj s jackem Pumpkinheadem. Ocividne jsem tu tvorbu solo monster nejak neodhadnul a asi po ctyrech kolech bylo po boji a pouzily se vseho vsudy tusim dve daily a jeden AP. Chudak jack, jenz byl v poradi iniciativy ctvrty, mel na zacatku sveho prvniho tahu 83 HP ze 140. Myslim, ze napriste dam lvl 2 parte aspon tak lvl 5 solo monstrum, to by pak mohlo byt vyrovnane ;-)
2.11.2009 07:02 - Nachtrose
Prinasim vam dalsi clanky ze sarlatanske kuchyne. Prvni je venovan zakladum Vojvodu a ten druhy nam prinasi neco malo veci, ktere by snad meli ulehcit praci vsem Obrancum.
2.11.2009 07:46 - wlkeR
Nachtrose: Ono to bude tím, že pokud se úroveň příšer(y, v případě sóla) = úrovni 5-členné družiny, je to encounter standardní obtížnosti. Opravdu těžkej encounter smí mít level až +4, ale pro nepříliš zkušené hráče stačí i +2. A vždycky terén výhodnej pro příšeru. Vždycky.
2.11.2009 07:57 - Nachtrose
wlkeR: ano, jsem si vedom nekolika chyb, jenz jsem v dizajnu a odehrani udelal. Prvni je moc nizky level, dalsi je bojiste bez prekazek a neposledni je to, ze chudak Jack nemel efektivni zpusob, jak na blizko bojovat s vetsim poctem protivniku. Asi jsem nemel zavrhnout tu puvodne planouvanou Aura2, pripadne mu dat nejaky ten burst, jimz by protivniky pushnul aspon 3 ctverce od sebe.
2.11.2009 08:03 - Lotrando
Nachtrose: nezvyšuj ani tak levev monstra, jako spíš střetnutí, prostě mu přidej nějakej kompars. Odvedeš tím pozornost od hlavního monstra. Pokud ho chceš mít vyloženě samotného, zvážil bych zjednodušení náročnosti jeho powers na minor akce. Aby stihnul něco udělat.
2.11.2009 08:16 - Nachtrose
Komparz si mel vyvolavat, ale nejak nedostal prilezitost :-( A navic mame trocho overpowered klerika a tak, kdyz ranger dostal kritikal z pytliku bonbonu, tak ho jednim healing wordem dostal zase na plne HP.
2.11.2009 08:17 - Lotrando
Tak zas jestli je to bavilo a navíc vyhráli, tak jsi vyhrál i ty, ne? :)

Mě takhle smázli wlkodlačího warlorda, prakticky celej fight ve stunlocku, ani si neuprdnul.
2.11.2009 08:31 - Nachtrose
Nerikam, ze me to nebavilo, ale byla to pro ne vyhra zadarmo ( i kdyz asi nikdo neprizna, ze by chteli tuzsi vyzvy ). Jen mi prijde skoda, ze tomu mega super uber bossovi natrhli prdel, nez poradne udelal bu bu bu ;-) Pobit sem je nechtel, ale takhle mi to prijde podobny, jak kdybychom se sesli a ja prohlasil hned na zacatku sezeni: "Tak fajn, vsichni si napiste treti uroven, tady mate neco malo magickych predmetu a par zlataku a uvidime se zase priste." To uz ty deti predtim jim dali vic zabrat.

A jak jsem psal jiz drive, podle ohlasu je to i bavilo. Co me jeste pobavilo, kdyz jeden z hracu prohlasil: "To uz neni jenom RPGecko, ale aj adventura." Oproti dvoum predeslym sezenim tam totiz bylo neobvykle hodne pruzkumu a interakce jak pred prvnim bojem, tak i pred druhym ( i kdyz tam uz min ).
2.11.2009 09:51 - ShadoWWW
E3 Princ Nemrtvých je venku.
7.11.2009 10:26 - ShadoWWW

Dračí příručka 2 je venku!
7.11.2009 14:28 - Nachtrose
Nemel vyjit az 17.?
7.11.2009 17:19 - ShadoWWW
Měl a má. Star trek?
7.11.2009 20:29 - Nachtrose
Tak na to muzu rict jen: WTF? o.O
9.11.2009 09:07 - Nachtrose
Mel bych jeste jeden zvidavy dotaz: je nejaka moznost, aby mel klerik jak odvraceni nemrtvych, tak tu druhou featuru z DP, kdy si kazdy spojenec v burstu muze spalit lecivou vlnu( nevim, jak se ted jmenuje )?
9.11.2009 11:28 - Lotrando
počítám že to nejde, je to trade-offf

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12709093093872 secREMOTE_IP: 3.144.77.71