za souboj: rovnoměrně všem zúčastněným
za SC: opět stejným způsobem, množství XP odpovídá počtu potvor dané úrovně rovno složitosti (1/4:3, 2/6:3 ..) Tady je potřeba vydefinovat si SC předem, což ale může vést k nějakému tunelu, nebo vykomunikovat s hráči SC během hry, což chce zase zkušenost. V případě kdy nevíš, polož si otázku, "Oč tu běží?" Jestliže se s hráči dohodneš na varintách pro úspěch a neúspěch, můžeš přidělit XP. Když jsem tohle zaváděl, dával jsem XP hodně, dneska jen u složitosti vyšší než 3 (tuším 8:3)
za questy: za finalizovaný quest dávám XP jako za menší encounter, ale popravdě mi to moc připomíná MMORPG, takže spíš zřídka.
To že hráči na sezení nedostanou žádnou XP, protože se nebojuje je přirozené. Pokud neriskují není XP. Boj je zjevný risk, samozřejmě existuje spousta dalších věcí ztělesněný v SC, které jsou riskantní a proto jsou ohodnoceny.