Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
12.10.2009 00:40 - Blaine
Naoki: Just as planned. *levy koutek se zveda v mirnem sebeuspokojeni*
12.10.2009 12:06 - Nachtrose
Nachtíkova informační služba vám přináší další správu o Vistani. V této části se Vistánští štařešinové podělili o tajemství karavan.
12.10.2009 14:25 - kin
Naoki: jen počkej až se dostaneš s Nikem domů...už chvíli mám něco v plánu, jen musim počkat až to tam příběhově sedne ;) (pár hraní ještě)

Blaine: Přesně! ;)
13.10.2009 23:25 - Alnag
Novinky: Tak u WotC začalo rozdávání vánočních dárků, tentokrát o něco dříve. Na dlažbu jde Scott Rouse (Brand Manager D&D) a troufám si tvrdit, že jeden z nejschopnějších od dob Ryana Danceyho... přímý vliv na hru to samozřejmě nemá, ale třeba šance na revizi GSL se tím snížila z mizivé na nulovou... a vůbec. Byl fakt dobrý, co jsem ho vídal na ENWorldu... (Zdroj)
13.10.2009 23:50 - Merlin
já ho nechtěl vyrazit, ale ten kaktus jsem měl fakt rád....koho zajímá, že byl záchod obsazenej. mohl jít do akvárka!
13.10.2009 23:56 - Alnag
Máš pravdu Merline.
14.10.2009 08:24 - Merlin
Alnag: nebuď na mě zlej :) sem to chtěl jen odlehčit :)
14.10.2009 08:31 - Nachtrose
Mel bych takovej zvidavej dotaz. Jak vlastne pridelujete zkusenosti ( ve 4E ) pokud mate tezce pribehove sezeni s minimem az zadnymi boji nebo SC. A trosku rozvest by to mohl treba Merlin na prikladu s kafikem. Kolik a za co by jsme tak mohli dostat zkusenosti?
14.10.2009 08:34 - kin
No já to dělam tak, že pokud se mi líbí hláška, scéna, nápad, prostě cokoliv "rp" co hráč-postava udělá, tak mu dam "čárku", a na konci hry mu dam tolik XP, jako kdyby každá čárka kterou má byl zabitý minion jeho lvlu...
14.10.2009 08:37 - Merlin
Nechtrose: ve 4e se snažím dodržovat 10 encouterů na level. Ve třetí edici jsem přiděloval xp za splněné questy, za hru, za vyjednávání.

Pokud bych tedy měl přidělovat xp za Kafíka, tak by to nejspíše bylo: za souboj, za postupné objevování jednotlivých spojitostí a stop, (+ případné bonusy za aktivní přístup, v případě pasivního přístupu za rp hru-pokud je postava třeba stydlivá, nebo hloupá).
14.10.2009 08:45 - Lotrando
za souboj: rovnoměrně všem zúčastněným
za SC: opět stejným způsobem, množství XP odpovídá počtu potvor dané úrovně rovno složitosti (1/4:3, 2/6:3 ..) Tady je potřeba vydefinovat si SC předem, což ale může vést k nějakému tunelu, nebo vykomunikovat s hráči SC během hry, což chce zase zkušenost. V případě kdy nevíš, polož si otázku, "Oč tu běží?" Jestliže se s hráči dohodneš na varintách pro úspěch a neúspěch, můžeš přidělit XP. Když jsem tohle zaváděl, dával jsem XP hodně, dneska jen u složitosti vyšší než 3 (tuším 8:3)
za questy: za finalizovaný quest dávám XP jako za menší encounter, ale popravdě mi to moc připomíná MMORPG, takže spíš zřídka.

To že hráči na sezení nedostanou žádnou XP, protože se nebojuje je přirozené. Pokud neriskují není XP. Boj je zjevný risk, samozřejmě existuje spousta dalších věcí ztělesněný v SC, které jsou riskantní a proto jsou ohodnoceny.
14.10.2009 09:01 - Nachtrose
Kin: jaky hrajete system? Neni to trochu proti idei spolecneho postupu, pokud dostava jedna postava vic XP ( i kdyz treba o malo ), nez ostatni?

Jinak jde mi o to, ze zatim hrajeme stylem zhruba tri boje za ctyr hodinove sezeni a taky davam vice XP, protoze hrajeme zridka, tak at postupuji trochu svizneji. Nicmene bych rad v dohledne dobe zacal omezovat boje a rozsirovat prostor pro ruzne jine aktivity, ale chtel bych pri tom zhruba zachovat rychlost postupu ( cca 1,5 - 2 sezeni na uroven pri hrani jednou za tri tydny az mesic ).
14.10.2009 09:38 - Element_Lead
Ja jsem daval co hra to uroven a hrali jsme kazdy tyden a podruhe uz bych to tak neudelal. Moc rychle nove moznosti postav, stare se jeste ani nezkusily a uz se postupovalo. Nikdy jsem totiz zkusenosti moc neresil, pripada mi to jako prezitek. Neco jako health bar ve first person shooters.

Edit zapomel jsem napsat pointu. Myslim si ze staci dat prvnich pet urovni docela rychle cca. 1 uroven za hru, pak uroven neco mezi a plynule najet do jedna uroven za 2 hrani. Pak jeste vic pribrzdit.
14.10.2009 09:43 - Lotrando
Přesně jak říká Yashamaru. Nežeň to dopředu, nebo vás to zahltí. Nebojová střetnutí můžeš klidně použít na místo bojových i při výpočtu bojových, cena 10 střetnutí za level pak zůstává zachována. Jen je potřeba si uvědomit, že ta nebojová střetnutí musí být o více než šesti úspěších, jinak to časem budeš dávat dost lacino
14.10.2009 10:11 - Rytíř
Já dávám XP zásadně na oslavách vítězství. Dokud se neudálo nic, co by stálo za oslavu, není level. Funguje to suprově => je to hrdinské a není s tím žádný počítání :)))
No dobře, malinko přeháním. Ale jen malinko.

Jen poznámka - odměňovat dobrou hru zkušenostma mi přijde dost ošemetné. Každej sme jinej, něco se samozřejmě dá změnit, namotivovat, ale základ nezměníte. Takže tím de facto odměňujete postavu hráče za to, jaký je a že se vám líbí.. nic proti tomu, jen si to je třeba uvědomit ;) Že to taky může ostatním třeba i kapku vadit... hlavní je, aby všichni hráči byli se systémem rozdávání XP srozuměni a spokojeni.
Dřív sem to dělal taky, dneska už bych se tomu vyhnul. Dobrou hru mi přijde lepší odměňovat zase ve hře, aktivní postava získá prostě trochu víc.. jedno zda vlivných přátel, peněz, magickejch věcí..
14.10.2009 11:21 - Merlin
-mí hráči postupují zhruba 3-4 sezení
-nespěchej s postupem. Užijí si dostatečně se schopnostmi, budou se těšit na další a budou si mazlit ty co mají
-xp za RP nedávám, oceňuji hráče sociálními odměnami (více se o ně zajímají CP, dostávají domy, získávají příátelé, uznání, vlastní questy, zvláštní předměty a stávají se členy různých organizací)
14.10.2009 11:28 - Blaine
Pod Merlinuv prispevek bych se klidne podepsal. Jenom na zacatku (tj. prvni dva levely) jsme postoupili jednou za dve sezeni, protoze zacinali ve vezeni, kam je hodili skreti a museli se odtud dostat a pak se pohybovali ve velmi nebezpecnem prostoru, takze HODNE (rekl bych nadbytecne) bojovali. To uz ted nedelame, ted spis resime to, kdo se stane novym kralem jednoho ostrova, ktery nikdy krale nemel a vsechny strany jsou tak nejak v pravu. Nejaky ten boj se najit da, ale je to rteba boj, ketry zabere cele sezeni, protoze je rozlezly po nekolika budovach a proto velkou cast hry zabije jenom premistovani se a taktizovani se zonami, terenem a tak.
No a pak jsou treba dve kratka sezeni, kde neni ani jeden boj, ale pribeh se nekam pohne.
14.10.2009 11:41 - Quentin
prvni 4 sessiony po lvlu, pak lvl za dve hry a od desateho mozna jeste vic zpomalit. 17 sessionu do paragonu, to skoro odpovida jedne serialove serii :)
14.10.2009 11:48 - Blaine
QuentinW: me to vychazi 23 session do paragonu:) coz je jedna serialova sezona:) a tak akorat si myslim. Protoze to vyjde lehce pod rok, coz je pri nasi frekvenci hrani.
14.10.2009 13:16 - Alnag
Já mám raději častější levelování. Líbí se mi, když se mi postava vyvíjí rychle. :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10915899276733 secREMOTE_IP: 3.144.84.155