Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
30.9.2009 13:20 - Nachtrose
AV2 tu daval Tusim Corax vlastni, zkus prolistovat trochu zpet. A co se DMG2 tyce, tak s lepsi verzi buhumzel nemohu slouzit.
30.9.2009 16:07 - yokuzava
Mas recht, jenom mi tam nejak nechce fungovat notoricky zname heslo. Je to ten hlodavec, nebo zdejsi web v nejake kombinaci ktera me nenapadla?
30.9.2009 16:49 - Nachtrose
Mel by to byt onen hlodavec, pokud vim. Ale mam pocit, ze winzip s tim mel u mne problem, rozlousknul to az 7zip.
1.10.2009 14:39 - yokuzava
Diky, mel jsi pravdu. Sice to nechapu, ale opravdu az 7zip to rozbalil uspesne.
1.10.2009 14:39 - yokuzava
Mel bych dotaz. Jaky je rozdil mezi standartni obycejnou verzi zakladnich prirucek a jejich Deluxe verzemi?
1.10.2009 14:43 - Merlin
ve vazbě?
1.10.2009 14:43 - Nachtrose
Yokuzava: k priruckam nevim. Ale k tomu archivu; kdyz jsem taky neco zbalil v 7zipu s heslem do formatu zip, tak to jinde neumelo rozbalit.
1.10.2009 14:45 - yokuzava
No ne, opravdu me zajima ten rozdil. Pokud to je jen ve vazbe tak nechapu ten pridomek Deluxe. Puvodni pravidla maji taky peknou tvrdou vazbu... Hmm Hmm Hmmmm... ?
1.10.2009 14:48 - Merlin
tak jestli jsou v kůži a s klipsnou z imitace zlata....PC hry to tak dělaj běžně
1.10.2009 15:13 - ShadoWWW
Je to navíc opravené o updaty. Bohužel po vydání deluxe edice vyšly další updaty, tak by se to dalo shrnout slovy: je to v kožené vazbě se zaopracovanými prvními updaty.

Mně docela stačí obyčejná verze a vytištěné PDF s oficiálními updaty, compendium a tyto vysvětlující obrázky pohybu, některé z nich jsou právě ty opravené nebo doplněné v deluxe edici.
1.10.2009 16:25 - yokuzava
Takze vesmes je to vyhozeni penez pro nekoho kdo by to kupoval. Fajn, to jsem potreboval vedet. :)
3.10.2009 17:15 - tuleník
Chlapci a dievčatá, existuje u niekoho funkčná kombinácia templátu do Magic Set Editora a aspoň pár kariet preložených do CZ/SK? Lebo mne momentálne bezchybne nefunguje ani nijaká z anglických kombinácií, zrejme je templát v inej verzii a set v inej...
3.10.2009 19:36 - Mirkul
Tak mám dva dotazy. První se týká válečníka, který když někoho trefí příležitostným útokem tak přeruší jeho akci. Zajímalo by mě, jestli se to vztahuje i na volné útoky, které vede na označeného nepřítele. A druhý dotaz je takový všeobecný lehce k zamyšlení. Jak moc je pravděpodobné, že se do sebe časem pustí neutrální deva paladin uctívající bohyni Ioun a chaoticky zlý tiefling zloděj (který má období kdy je hodný a jindy zase tak "trochu" zlý?
4.10.2009 01:39 - Conlai
Armfisch: Válečníkova schopnost Combat Superiority se vztahuje na Opportunity Attacks. Útok na marknutého nepřítele, který útočí na někoho jiného nebo shiftuje, přes vlastnost Combat Challenge je immediate interrupt a zastavování se na ni nevztahuje. Mimochodem, Combat Superiority nepřerušuje jakoukoli akci, ale jen pohyb.

Co se druhé otázky týče, řekl bych, že to zcela závisí na hráčích. Interpretace přesvědčení se můžou dost měnit, podobně jako přístup k potenciálně "krizovým" situacím.
Jen bacha na to, že 4E není primárně určená k boji mezi hráčskými postavami... nebo alespoň nezaručuje, že postavy s různými rolemi budou v takovém střetu mít rovné šance. Možná i proto je v příručce doporučeno, aby postavy byly dobré nebo "přinejhorším" neutrální.
4.10.2009 03:47 - tuleník
Boj medzi PCčkami som v reále zažil max. v počítačovej hre. A aj to práve len od príliš naivne naskriptovaného paladina. Už sa na rôznych fórach x-krát riešilo, aj tu, že paladin nie je naivný trotl, ktorý sa s bojovým pokrikom vrhne na každé okoloidúce zlo, ale že tiež žije v realite (keby nie, nevyšplhá sa na x-tý level, ale by ho zabili alebo by padol hneď na začiatku). Hlavne ak je situačne viac ako jasné, že aby bol porazený hlavný záporák, sa hodí mať aj toho hajzlíka zlodeja a aj toho lakomého trpaslíčieho evil žoldniera, keďže nik iný sa napr. nenašiel. Hoci to nič nemení na tom, že by ich najradšej pri prvej príležitosti vymenil/opustil. Keďže je okrem toho lawful, tak ak je na území mimo svojej jurisdikcie, asi by vinníka z družiny vydal miestnej spravodlivosti a nezačal doňho rezať. (Toto vysvetlenie je skôr zamerané na lawful good paladina, neutral by mal menšie problémy, evil by mal problémy opačné, transpozícia myslím nerobí problém.)
DnD nebolo primárne určené k boju vnútri družiny nikdy, to byť kooperatívna hra a ako taká je aj dizajnovaná. Družinu dáva dokopy spoločný záujem, presnejšie niekoľko spoločných záujmov - a žiadny z nich nemusí byť spoločný pre úplne všetkých. Player killing IMHO nikdy nič nevyriešil. Zabitý si nahodil postavu číslo ďalšiu a pokračovalo sa až do ďalšieho player killingu, čo spravidla provokoval 1-2 hráči zo subštandardným intelektom a otravovali tým hru ostatným. Takže takýto konflikt by sa mal odroleplayovať a nie odbojovať a mal by sa držať v medziach, kedy nezačne hráčom nezapojeným do konfliktu otravovať hru, nie že sa budú postavy 5x za sedenie do krvi hádať. DnD naozaj nie je o tom, ako sa dvaja z družiny mlátia 20 sedení. IMHO by pri takom hraní s priemerne vyspelými hráčmi s akým-takým IQ neboli sedenia ani 4, lebo už na druhý, max. tretí krát by to hráčov alebo DMa prestalo baviť a pokračovalo by sa bez narušiteľov, alebo vôbec.
V podstate to znamená že ti hráči zle roleplayujú. Buď nájdu dôvod, prečo byť členmi jednej družiny, alebo nastáva otázka, prečo sa vlastne vôbec dali dokopy a je načase poslať najrušivejšiu postavu k ľadu a nahradiť postavou, ktorá zapadne lepšie. Hrať chaotic evila, ktorému na počkanie prepína, v partii klaďasov je dosť blbosť, pokiaľ ho snáď nemá najväčší silák skupiny na vodítku s náhubkom a nevypúšťa ho len v prítomnosti enemíkov. Pokiaľ schválne nehráte frašku, je ťažké si predstaviť, že by neustále problémy kvôli jeho prepínaniu neodvádzali družinu od plnenia úloh.
(Podobne divné mi príde, keď niektorí DMovia spomínajú, že im hráči v podstate hneď pri stretnutí zarezávajú všetky NPCčka... je to opäť problém hráčovho subnormálneho intelektu a DMa, ktorý tiež niečo nepochopil.)
4.10.2009 11:11 - wlkeR
Co se konfliktů mezi PCčkama týče, dal bych 3 možnosti, jak to může vypadat:
a) Obě postavy si lezou na nervy. Řešení: dokud si vyloženě neškodí v souboji proti třetí straně, nech je - kdo si hraje, nezlobí. A pokud jsou spolu samotní hráči normálně zadobře, je takový hašteření i docela dobrá zábava.
b) Jedna postava vyvolává konflikty. Řešení: přesvědč hráče, aby svojí postavu trochu krotil. Žádné množství roleplayingu by nemělo přebít zábavu z hry, a to pro všechny.
c) Není to ani tak záležitost postav jako hráčů. Řešení: pokud se začnou tlouct hráči, povolej nejrespektovanějšíh člověka z party ať do nich nahustí trochu psychologie. Pokud to selže, je asi na čase se rozloučit.

Zajímavou alternativou je domluvit s hráčem zlé postavy, která je dost blízko nějakýho toho backstabu, že ji přenechá DM jako záporňáka a nahází si novou. Takej zloděj by se mohl odplížit do nepřátelskýho tábora a domluvit se, že jim družinku přivede až pod nos a v boji se přidá na jejich stranu. Možností, co z tohole může vylézt jsou spousty, jen je důležitý mít zrádce připravenýho i v NPC podobě pro čas, kdy se poprvý otevřeně postaví proti svým bývalým společníkům.

Páni, něco takovýho si musim vyzkoušet :3
4.10.2009 11:17 - Mirkul
Conlai: Díky za vysvětlení.

tuleník: Tak paladin je jak už jsem říkal neutral a na příštím sezení mu chci ještě pro jistotu připomenout, že bohyně Ioun zas tak nepase po tom vymítit zlo ze země, kromě uctívačů Vecny, ale spíš uchovat vědění, které se za ta léta podařilo nashromáždit. No a tiefling má rozdvojenou osobnost. Tu hodnou hraje on, tu zlou zatím budu ovládat já jako GM a budu se ho snažit držet na uzdě ohledně navážení se do družiny, možná ho časem nechát hrát je oba, ale až se vymezí určité hranice. Jinak hráči už jsou zkušení, takže pokud nebudou dělat kraviny tak si to pouze vyříkají a nepustí se do sebe..snad :-) No a ohledně zájmu, ten mají zatím společný, problém bude možná pozdějí kdy budou muset odevzdat to co našli a každý to bude chtít dát někomu jinému. Asi to budu řešit pomocí kopií.
4.10.2009 15:08 - Čindi
Jeden dotaz, dá se někde v Praze sehnat obdoba 4stěnné kostky, třeba osmistěn, kde by byla každá hodnota 1-4 dvakrát?
5.10.2009 18:17 - Nachtrose
Kolik a jake ( pokud vubec nejake ) poster mapy ma Pevnost na Stinopadu?
5.10.2009 18:35 - wlkeR
Čindi a k čemu to, jako? Oo; Chápu, že se k4kou blbě hází, ale pokud potřebuješ 1k4 osmistěnkou, prostě to vydělíš dvěma (zaokrouhlit nahoru, bacha). A pokud potřebuješ 2k4, já to se svejma uživatelama dýk a falchionů vyřešil tak, že si hoděj k8 a k výsledku 1-4 přidaj +1 (což simuluje vystředění pravděpodobnosti hodu 2k4 k číslu 5.)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1084840297699 secREMOTE_IP: 18.222.200.143