Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.
No já už mám nějakou dobu pocit, že co se "crunch" části 4e, tak už je to jen "power creep". Jsem skutečně zvědavý jak dlouho wizardům vydrží Martial/Divine/Arcane/??? Power 2/3/4 a Adventurer's Vault 3/4/5 a podobné úlety.
Protože pokud budou pokračovat podobně tak bude čas na 5. edici dřív, než se nadějeme. Takže upřímně doufám, že se víc budou věnovat příručkám a článkům "fluffového" typu, které nezabíjejí systém...
Co myslite, je tohle dostatecne velke bojiste pro 4 postavy a 7 nepratel?
Pro dolneni postavy: 2x fighter, 1x devoted cleric, v prubehu boje se 1 fighter zameni za warlorda a pribude bow ranger
nepratele: 1x artillery, 2x brute 4x minion
na kazdou strechu se da vylezt. Postava/nepritel na zebriku poskytuje CA vsem.
Ano, nektere veci jsou tam trochu mimo. At uz podle me nevyhodne -2 do zasahu, ketre trefuji JEDEN cil. Ve srovnani s hromadnymi utoky, ktere nemaji zadny postih (a sweeping strike ma dokonce BONUS), ale trefuji/markuji vsechny okolo. Proc si brat utok do jednoho cile, ktery sice da poradnou ranu, ale jde absolutne proti zamyslene teorii, ktera je za defenderem, coz fighter je primarne?
Ano, ty utoky vyrovnaji strikerske dmg, protoze je to melee utok, tak se na jen da aplikovat hodne ruznych bonusu, zatimco na hromadne close bursty se proste ty bonusy pouzit nedaji, ale i tak. Bude tenhle fighter dal plnit svoji hlavni ulohu?
No ale, i tak - neni lepsi trfit vic cilu? Nemas pak vetsi damage per round?
Hlavne v kombinaci se spravne navolenou zbrani, pripadne featy, ktere reaguji na crit, ktery se logicky pri vetsim mnozstvi utoku musi vyskytovat casteji. A samozrejme je tady dlasi vec, uz jenom to, ze utocim casteji za kolo znamena, ze se i casteji trefim. Zatimco, kdyz vsechno investuji do jednoho velkeho utoku a netrefim se, tak jsem v kole nic neudelal, krome oznaceni jednoho protivnika a to je v bitve, kde se pohybuje 10 ruznych oponentu trochu malo.
Yash: no, ani ne. Nebo aspon to nebyl puvodni plan. Vsichni se to teprve ucime, tak nechci do nich moc busit. Nicmene zvazim vymenu 2 melee minionu za ranged, pripadne dam tomu magovi encounter teleport a pornu ho v prvnim kole na strechu. Doma na to znova mrknu. Dik za inspiraci.
Jeste se vratim k tomu memu bojisti. Myslite si, ze ma vyznam pocitat nejake bonusy a postihy pro strelce na stechach? Napriklad ze nemuze strilet na postavu tesne vedle domu, pokud sam nestoji primo na kraji strechy, stejne tak na nej nemuze zautocit tato postava. Strelec na zemi musi byt aspon n+1 ctvercu od domu, kde n je vzdalenost cile na strese od kraje strechy, jinak ma cil kryti a podobne?
No ma cenu treba brat to, tak, ze si predstavis, jak to vypada a pouzit pravidlo "na kolik ti vidi ruzku postavicky na battlegridu". Pokud vidi pouze na jeden, tak +5 do obran, pokud na vsechny krome jednoho, tak +2. No a pokud nevidi na zadnou, tak nemuze strilet na cil.
A pouzivat to vsude, aby si tvoji hraci zvykli, ze to tam je a aby to zacali taky pouzivat. Je to pak mnohem zajimavejsi a pak se da docela dobre hrat s ruznymi bojisti.
No pokud bude stat primo pod strechou a ten druhy bude stat primo nad nim, tak vidi jenom "jeden" roh. Jde na nej utocit, ale nevyplati se to. Teda takhle to delam ja, hracum se to libilo, vlastne to byli oni, kdo to navrhl.
Pokud mas na mysli, ze budou vedle sebe na gridu, tak strelec na strese teoreticky vidi vsechny rohy, zacimco ten pod nim jen dva. Jak ale presne urcim, kolik rohu kdo vidi, pokud ten na strese poodstoupi dal od kraje?
No podle toho, jak mas tu strechu, v tu chvili je vsechno na tom, jak se hraci dohodnou. Vetsinou prave davam ten "jeden" roh. A dalsi policko uz ne. Ale je to skutecne situace od situace a bojiste od bojiste jinak. Pokud bude strecha hodne vysoko, tak proste nevidi, pokud ne, tak ten nahore vidi spatne.
Několikrát jsem už řešil problém převýšení. Pokud postava nahoře nestojí těsně u hrany tak nemá line of sight na první dva čtverce pod hranou a naopak. Těsně u hrany dávám obvykle cover těm nahoře... pokud se krčí nebo schovávají (cimbuří atd.) tak klidně i přísněji...
Asi pouziju alnaguv system. Mozna postrada nadech realisticnosti, o jaky jsem se snazil ja, ale je dostatecne jednoduchy, bez zbytecnych propoctu. Ted jeste jedna vec: mejme za to, ze domy jsou prizemni. Strelec stoji na kraji, postava na vedlejsim ctverci pod nim. Postava na melee zautocit: nemuze vubec, muze s reach zbrani, muze s cimkoli, ale bez reach utoci proti heavy cover?
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<