Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
31.5.2008 19:28 - Fritzs
Alnag: Kostka má blindsence takže může cítit moji nebezpečnost!!! A co se té inteligence týče... minulou edici to bylo povětšinou charisma... žádná velká změna, možná je to naopak naschvál, jelikož munchkini sou taky hráči a tito si dumpstatu žádají...
31.5.2008 19:33 - unknown
Mám dojem že inteligence je dobrá pro zvýšení AC, aspoň někde to tvrdili a jinak u těch povolání to je dobré na útoky. Jinak charisma je dobrá pro warlocky a rogue mají na to dost zajímavé skilly, kdy třeba jako rogue můžeš posouvat postavu o x polí adekvátní tvojí charismě, což mi příjde jako cool bojové využití charismy. Obecně se mi zdá že těch dumb statů je tam míň a všecky staty jsou k něčemu (aspoň někomu ,-) )
31.5.2008 19:33 - jonka
to su ja :)
31.5.2008 19:35 - jonka
pravidla píše:
Armor Class: Add the armor bonus of the armor you wear and the shield bonus of the shield you carry. If you’re wearing light armor or no armor, also add your Dexterity modifier or Intelligence modifier, whichever is higher.
toho jsem si taky nevšim že to je zdvojený vlastnostma:
píše:
✦ Fortitude: Add your Strength modifier or Constitution modifier, whichever is higher. ✦ Reflex: Add your Dexterity modifier or Intelligence modifier, whichever is higher. If you’re using a shield, add its shield bonus. ✦ Will: Add your Wisdom modifier or Charisma modifier, whichever is higher.
31.5.2008 19:36 - Alnag
A nyní trochu Magicu... pardon... 4e Power Cards.
31.5.2008 19:40 - Alnag
Fritzs: Kostka sice může cítit moji nebezpečnost, ale nemám jí jak "zkomunikovat", že se má vzdát. Tedy já osobně bych to ruloval jakože s kostkou nelze vyjednávat.
Jonka - ano, inteligence se dá počítat k Reflexní obraně a AC, ale k té se dá počítat i Dexterity. Vzhledem k tomu, kde všude ještě přijde Dexterity k duhu je Inteligence adept na dump stat. Ono totiž by každá stat měla být zajímavá pro každého (nějak). Ve 3e byla Charisma dumpstat přestože třeba pro Paladina nebo Sorcíka byla zajímavá... no nic no.
31.5.2008 20:09 - Fibriso
dříve byla dump stat dle classy, teď to zjednodušili na univerzální Int (pro kouzelníky cha) a vzhledem k tomu, že savy se berou z lepšího ze dvou skillů, utoky se berou taky z ruznech statů...
tohle Min maxování provedené k dokonalosti...
plus prošel jsem si php trochu podrobněji že ecountry mohou být i nebojové. Do šestého levelu jsem u všech classů našel celkem 3 schopnosti podporující nebojovou složku (ok, 4 když připočtu jump)
můj silný pocit z 4e - jak tu někdo řek, je to MMORPG hack and slash s tím, že vývoj postav je silně omezen. Uvidíme jak se to bude chovat při hře....

plus moje osobní mínus - není tam absolutně vůbec nic co by jen trošinku vzdáleně připomínalo Druida (či barda)
31.5.2008 20:14 - Alnag
Fibriso píše:
plus prošel jsem si php trochu podrobněji že ecountry mohou být i nebojové. Do šestého levelu jsem u všech classů našel celkem 3 schopnosti podporující nebojovou složku (ok, 4 když připočtu jump)
Ech... můžeš to trochu rozvést? Nebojové encountery se táhnou přes dovednosti. A ty jsou všechny uplatnitelné i nebojově.
31.5.2008 20:25 - Fritzs
Fibriso píše:
tohle Min maxování provedené k dokonalosti...
Nesouhlasím, u klasickýho min/maxování se aspoň musíš zamyslet, co vlastně obětuješ... tady snížením int neobětuješ nic=> je to špatný min/maxing
31.5.2008 20:46 - andtom
PHB, p. 17 píše:
Intelligence describes how well your character learns and reasons.
To že se "reason" dál v pravidlech neřeší přes nějaký skill nebo něco podobného číselně/házecího neznamená, že hráč nemá za svoji postavu uvažovat pouze do výše její Int. O tom je totiž také roleplaying. A ve hře se uvažování používá prakticky na každém kroku. Inteligence je tedy IMHO pro hraní postavy dost podstatná věc, tak tomu bylo vždycky.
31.5.2008 20:56 - Fibriso
ano, tom je ten problém, snížením neobětuješ Nic, dřív snížením něčeho si se o něco připravil. i když to je fakt... to není min maxing, ale Munch-maxing.

Hldedal jsem nějaké dovednosti, které by se daly využít i jinak než na hack and slash. Jejich tam deset tuctů a drtivá většina je jich jen přidej damage, přidej k utoku...
myslím, že více uvidím a budu vědět jak je to v realu 15th v ČR, až si to zahraju... jen přečtením mi to přijde jako mlátička....
31.5.2008 21:09 - andtom
Fibriso píše:
ano, to je ten problém, snížením neobětuješ nic
Myslím, že obětuješ hodně a to jak v sociální komunikaci, řešení problémů (nápady), plánování ... tak i v bojích - pouze inteligentní protivník je schopný pružné improvizace, použití pokročilé taktiky a je schopen lépe vyhodnotit situaci a rozhodnout se. A opačně.
Edit: Pokud bys hrál toho 15.06. se mnou, tak na to hráče se kterými budu hrát na začátku upozorním, aby nezapoměli zohledňovat limit inteligence svých postav. Mé NPC budou též.
31.5.2008 21:22 - Alnag
Fibrizo: Tak moment dovednosti = skills. Vidím tu přesně 17 dovedností a všechny mají velmi zjevné nebojové využití. Nejsem si jistý, že si rozumíme a bavíme se o tomtéž.
Nicméně znovu opakuji - non-combat encounters se řeší pomocí dovedností skills a to tak, že hráči produkují kreativní návrhy jak řešit situaci, sbírají úspěchy za jejich aplikaci (skrze skills) a pokud nasbírají dřív dostatek (X) úspěchů než nasbírají (Y) neúspěchů, uspějí v celém encounter, které je nějak definované (zarámované). Je to popsané v DMG.
Pokud pod dovednostmi myslíš powers (tady bych preferoval termín schopnosti nebo síly), tak ty jsou převážně bojové, nicméně jsou mezi nimi i nebojové (cca 15%, jak jsem to tak zběžně odhadoval). Totéž platí i pro featy (odbornosti). Velmi nebojové jsou také rituály.
Závěrem bych ještě dodal, že se domnívám, že boj je integrální součástí D&D. Neměl by být jeho jedinou součástí, ale dívat se apriori s despektem na snahu učinit boj atraktivní nebo zábavný mi přijde poněkud... netaktické. Zábava ve hře je kontinuální záležitost. Pokud se hráči dobře naladí v nebojové fázi mohou se pak lépe bavit v té bojové a naopak. Proto chci hru, kde obě části jsou atraktivní a zábavné a v současné chvíli mám pocit, že 4e mi dává nástroje, aby boj takový byl. V té nebojové části si to snáze umím zařídit sám. Někdo to má možná jinak, ale chtěl jsem tohle říct, když tady slyším to o hack and slash a tak.
31.5.2008 21:28 - Fritzs
andtom: A jak mě pak při té teoretické hře donutíš abych to zohlednil... mám vysokou wis, viděl sem někoho cghytrýho todle udělat a tak sem to zopakoval i když mám int 8. Mám cha 16, takže ze sebe dokážu udělat chytrýho i když mám int 8. Atd.
Takže int budu nakonec zohledňovat, jenom proto, že mě tuším snižuje skill rank na knowledge...
31.5.2008 21:37 - Alnag
Fritzs: Dám ti jednu životní radu... nikdy svému DMovi neklaď otázku "a jak mne donutíš... XY?". Spoustu takových dotazů máme tady v sekci hlášky v oddílu poslední slova :-D
31.5.2008 22:26 - Fritzs
Alnag: No, tak takovou hru bych snad ani rači nehrál... Prostě, kdyby mě někdy DM udělal todle:
Hráč1: "No, tak sem na to přišel, musíme nejdřív zatáhnout za..."
DM: "Mlč, kolik máš inteligenci...? 8...? Tak sorrym, ale seš moc blbej aby tě to napadlo, musel bys mít nemíň 15, což má tady Pepa. Pepo...?"
Hráč2: "Já to ňáko nechňápu Dý-eme..."
nebo todle:
Hráč1: "Použiju power Moosestrong heavypunch, keré mu sioce dá jenom 1W+con dymidž, ale posune ho o třpět čtverců dozadu a vzlhedem k tomu, že láva začína dva čtverce za ním..."
DM: "Ne todle udělat nemůžeš, máš int 8, můžeš používat jenom to co máš nejsilnější a to je Tigerball powerslash, to je 3*W+con, seš moc blbej abys udělal něco chytrýho."
Hráč1: "Fajn, Pepo, můmáš nějakou schpnost na posouvání..." (podívá se do deníku Hráče2)"...jo a protože máš Int 15, tak ti dandžmástr určitě *dovolí* použít todle a šoupnout ho do lávy..."
Hráč2: "Ale já nechňápu, proč bych měl použít todle, když todle dělá větší dymidž...?
a úplně nejhorší je tohle:
Hráč1: (in character) "Pane kníže, potřebovali bysme vaši pomoc..."
DM: "Já se na to vys**u, máš do p***le ineligenci 8, roleplejuj to taky trochu, tvoje postava je retard, tak taky mluví jako retard."
Hráč1: "Pepo, ty máš inteligenci 15, takže tady podle toho kr... dandžmástra bys s nim měl promluvit ty..."
Hráč2: "Jo!" (in character) "Hej, knížáku, musiš nám helfnout..."
Hráč1: (zvedne se od stolu a za nechápavých pohledů DM a některých dalších zúčastněných beze slova odejde)
31.5.2008 22:51 - Spize
Hele, kdy jste napsledy zohledNovali statistiky postavy v RP? Co se mě týče, tak to už je hodně dlouho, co jsem něco podobného činil. Páš mý postavy měly nadprůměrnou int a podprůměrnou wis. (To kvůli skill pointům, jinak by mi vo tu Int vůbec nešlo.)
31.5.2008 23:13 - Alnag
Spize: Zajímavá otázka... vždycky jsem bral významěji jiné ukazatele postavy - skilly, featy a tak. Přiznám se, že zrovinka na vlastnosti jsem taky moc nehleděl.
1.6.2008 01:12 - andtom
Fritzs píše:
A jak mě pak při té teoretické hře donutíš abych to zohlednil...
Tak tomu říkám pádný argument na všechno :))
Fritzs píše:
mám vysokou wis, viděl sem někoho cghytrýho todle udělat a tak sem to zopakoval i když mám int 8. Mám cha 16, takže ze sebe dokážu udělat chytrýho i když mám int 8. Atd.
Je potřeba pochopit rozdíl mezi Int, Wis a Cha. Analytické myšlení a racionální uvažování při řešení problému řeší pouze Int. Nedá se tam místo toho strčit ani Wis ani Cha. Pokud není viděna jedinečnost abilit, tak to pak není na čem stavět.
Pokud jde o příklady, řeknu to takhle. Kdo z jakéhokoliv důvodu nemá na to nebo nechce hrát s postavou s jinou inteligencí, než má jako osoba v reálném životě, tak je ideální pokud postavě zvolí inteligenci přibližně na úrovni jakou si jako osoba tipuje v reálném životě. Jinak mu bude kolidovat roleplaying. Dát si inteligenci 8 a oddávat se jako hráč zamotaným intrikám nebo naplánovat komplikované vniknutí do hradu nebo pohybovat se mistrně takticky pružně po bojišti a koordinovat ostatní jako Napoleon Bonaparte, to jaksi nejde dohromady. Toto je zpětná vazba nízké inteligence, k tomu byla připomínka a takto to vidím.
1.6.2008 09:21 - Fritzs
andtom: Jednak se obávám, že si mě nepochopil, jelikož já měl na mysli teoretickou hru 15.6 na DnD day, jelikož zvažuju, že tam pojedu, ne forge-hru. Fakt, co kdybych měl postavu s int 8, kerý by se chovala jako postava kerá dle tvého názoru musí mít int minimálně 13...?
Jo a hele, já su na základě jakýchsi testů nadprůměrně inteligentní, což se tada projevilo velmi hodně slušným výsledkem na masarykovským TSP (dostal sem se BTW.) ale o mé schopnosti věnovat se dvorským intrikám a zvládat nějakou vojenskou strategii docela pochybuju...
A když už sme u tý inteligence, kerý by měla být stajná jako se hráč odhaduje, neměl by si potom takové hráč dát všechny vlastnosti podle toho na co se cítí...?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13370394706726 secREMOTE_IP: 3.145.191.22