Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
16.9.2009 08:36 - Babaj
mno ale lotrando jak jsem napsal vys.. kdyz ti probehnu cil 3* tak jak to vyhodnotis po dokonceni tohoto shiftu?
16.9.2009 08:38 - Nachtrose
Vzhledem k tomu, ze protivnik muze push rezistnout ( aspon nekteri ) ma svou logiku to vyhodnocovat postupne. Pripadne to muzes delat tak, ze hrac rekne popredu zamyslenou trasu, ale vse se vyhodnocuje jednotlive a trasa se pripadne muze menit, pokud vysledek nedopadne podle ocekavani.
16.9.2009 09:43 - Lotrando
no, ale move je elementarni akce, dále nedělitelná. když zastavíš, můžeš se dál pohybovat jen pomocí nové akce. a způsob zápisu je - move, co jsi prošel jsou cíle, cíle hitni a pushni.

můžem se o tom dohadovat jak dlouho chceme, ale podle mě z povahy classu i poweru vyplývá, že nejde o area či zone effekt, ale o multi attack. tudíž více hodů. a z formy zápisu zas to, že se to prování jako dvě oddělené fáze, fáze pohybu, určení trajektorie a fáze vyhodnocení zásahů do toho, co jsem cestou potkal.

btw, cíl je po odtlačení v novém postavení až po skončení power, ne během ní.

tak asi tak.

ale klidně si to exploitujte jak chcete :)
16.9.2009 10:00 - Vaeranias
Tedy, 4e zatim aktivne nehraju, ale tohle bych myslim resil celkem proste - staci si predstavit, jak se sliznaty boubelak
Vali bojistem. Protivnik bud uskoci (to je ten push) nebo se dostane do kontaktu s ziravym slizem. Nedovedu si predstavit, jak by mne mohl sliz tlacit kam chce on, aniz by mne pritom oziral.
Na skutecne tlaceni musite byt v kontaktu, a to byste museli zasahnout. Cili pokud nespusobite zraneni, pak protivnik muze uskocit kam chce.
Pokud zraneni zpusobite, tak muzete ovlivnit, kam pujde. Jako DM bych to nechal na tom, jak je to zahrano.
Nemyslim, ze by bylo pak nelogicke, honit jeden cil po bojisti a snazit se ho co nejvic oslizit nebo ho nekam dohnat. Ma pokazde sanci uskocit, takze to devitilevelove power celkem odpovida. Neni to o tolik drsnejsi nez treba kdysi acid arrow.
16.9.2009 10:29 - Babaj
lotrando .. ano to je mechanika vicemene popsana podle pravidel ale nesedi mi ten push az na zaver... leda by byl cil tim proslizovanim a leptanim tak otresen ze podvedomne ustoupi o par krucku(1ctverec ) ode mne ,ktery ho v tomto kole tak poleptal .-) s timhle nahledem by mi to pak sedelo i roleplay:-)

Vaeranias : ono push neni ze reaguje a vedomne utika.. to je force move..move, ktery on nechce vedomne udelat ,ale je k nemu donucen..
16.9.2009 10:39 - Lotrando
Babaj: to je ale jen o tom, kam až chceš dotáhnout jazykový výklad a jak moc chceš rozložit standardní akci na nějaké fáze, o kterých pravidla nic nepíšou.

Díval jsem se po netu, ale nikde tuhle power nerozebírají, takže je to buď moc nový, nebo to nikdo nepovažuje za problém. Nejsem z toho ale moudrej.
16.9.2009 10:45 - Max
Vaeranias píše:
staci si predstavit, jak se sliznaty boubelak
Vali bojistem

Ano, ale nějak se pomíjí pojem času. Logicky čím déle leptám, tím větší DMG. Když něčím prosvištím (rychlostí třeba 20 políček za kolo) tak bych řekl, že bych měl každému políčku dát 1/20 poškození.

Takže bych řekl, že to celé moc na "skutečnou představu" napasovat nepůjde. Pak zbývá buď houserule nebo pokus o doslovný pravidlový výklad.

Pokud bych tu power chtěl skrouhnout, uvažoval bych o poškození jako o celku, které následně "rozdistribuuju" mezi projité cíle.
16.9.2009 14:42 - Kublajchán
Já to chápu takhle:

1. proměním se ve sliz
2. určím směr celého pohybu (tj. určím i cíle útoku)
3. začnu se pohybovat
4. při průchodu polem obsazeným nepřítelem hodím útok a příp. i dmg
5. nepřítel se posune jedno pole opačným směrem než je další směr mého pohybu (push)
6. dalšího nepřítele stejně - až do konce celého pohybu

Přestavuji si sliz, který se jako had proplazí bojištěm a každý koho zasáhne (projde jeho polem) od něj vyděšeně odskočí (uklouzne atd.)

Max píše:
Pokud bych tu power chtěl skrouhnout, uvažoval bych o poškození jako o celku, které následně "rozdistribuuju" mezi projité cíle.


To se mi nezdá. Jak jsem psal výše, mysím si že těch 3d8 dáš každému koho "oslizneš". Na 9.lvl je to celkem síla, ale chtělo by to ozkoušet v praxi.

Dalo by se to převést i na jiné povolání. Válečník/ranger, který se prožene bojištěm a každého v cestě odmrští...
16.9.2009 14:50 - Merlin
v podstatě taková slizská radlice
16.9.2009 15:08 - Lotrando
Kublajchán: asi jen s tím, že push je od tebe kterýmkoliv směrem. jinak souhlas, hlavně s bodem 2 :)
16.9.2009 15:10 - Kublajchán
Merlin píše:
v podstatě taková slizská radlice


Jo to je ono:-) "Radlice" by sedělo spíš na toho válečníka. Úplně živě vidím minotaura. Ale to už jsme někde jinde.
16.9.2009 15:17 - Kublajchán
Lotrando: Aha. Já myslel, že push = (od)strčení tzn. že cíl se pohne směrem od tebe. Tím pádem, pokud naplánuješ celý pohyb, tak víš který směr je ten opačný. Asi bych to měl spíš nakreslit:-)
Každopádně by to řešilo problém s opakovaným zásahem jednoho protivníka.

Asi zkusím v sobotu na DnD day warlocka:D

EDIT: teď když si to po sobě čtu, tak mám pocit, že svou myšlenku bez obrázku asi nevysvětlím. No nic, tak snad jindy...
16.9.2009 15:22 - Sethi
Sliz, říkáte...

16.9.2009 15:24 - Kublajchán
Uši: Díky za pomoc. Nějaký takový jsem měl přesně na mysli. Díky díky díky...
16.9.2009 15:50 - Merlin
Baciluši: hmm..tak to já bych se odstrkávat nenechal..nebo jen kousek a zase bych se přistrčil..odstrčil..přistrčil..eh..no nic...pravidlo pull-push-pull-push asi nefunguje
16.9.2009 16:07 - Sethi
Technicky vzato je to bezpečné, pokud nezůstaneš v kontaktu moc dlouho.

Bohužel další více-méně sfw slizy nemám.
16.9.2009 16:08 - Nachtrose
Lotrando: push je pohyb od utocnika nejkratsi moznou cestou. Pokud to chapu spravne, tak jsou maximalne 3 ctverce, kam je mozno cil odsunout.
16.9.2009 16:19 - Lotrando
když stojí v jeho čtverci, tak hitne a udělá push. podle mě je těch směrů víc, ale píšu to ve spěchu, tak se třeba pletu
16.9.2009 17:40 - Nachtrose
Jak jsem psal jiz drive, z doslovneho prekladu mi vychazi, ze utok a push se vyhodnocuji, az kdyz projdu ZA cil. Cimz se mimo jine komplikuje az znemoznuje ono zminovane tlaceni pred sebou.
16.9.2009 18:36 - Kublajchán
Nachtrose píše:
utok a push se vyhodnocuji, az kdyz projdu ZA cil.


Souhlas, tak to vidím taky. Cíl se ti prostě klidí z cesty, takže na něj nemůžeš útočit víckrát, protože pohyb už je předem naplánovaný.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.058639049530029 secREMOTE_IP: 3.145.183.137