Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
15.9.2009 08:13 - ShadoWWW
Tak americký Amazon se pochlapil. Dnes ve tři ráno odeslal mou zásilku s DMG2 a přidal i trackování zásilky v rámci standardní zásilky! Super.
15.9.2009 08:17 - Lotrando
jj, mě už to taky poslali, ale to trackování má jen dva stavy :)
15.9.2009 11:55 - Babaj
zdravicko, opet tu mam male tematko k diskuzi.
predmet:Power zdroj Dragon 375

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ooze Incarnate Warlock Attack 9

Your body and items turn to caustic jelly as you slide
through a throng of foes.

Daily ✦ Acid, Arcane, Implement, Polymorph
Standard Action: P ersonal

Effect: You shift your speed, including through squares
occupied by enemies. Until the end of your next turn,
you can squeeze without penalties to your attack rolls
or speed.

Targets: Creatures whose spaces you shift through
Attack: Constitution vs. Reflex

Hit: 3d8 + Constitution modifier acid damage, and you
push the target 1 square.

Miss: You push the target 1 square.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


tak co je k diskuzi .-) ?
jak vyhodnocoovat dmg a jak vyhodnocovat ten push...

pokle popisu je mozne vstupovat do mista stejneho targetu nekolikrat a zvlaste pokud se s kazdym vstupem target pusne tak by se dalo rici , ze pri pusovani cile pred sebe by se dalo do jeho pole vstoupit i tolikrat kolik mam pohybu...

vim ze sen hrace by byl i nalozit tolik dmg:-) ale hapu ze od tohodle poveru na 9 lvelu by to bylo do jednoho targetu asi tlok co by ani na 30lvelu nedalo.. ale mam v pameti ze by se zde dalo lehce vstahnout pravidlo o nestakovani dmg ze stejneho zdroje, ale co zby va s tim Pushem??

napadli mne dve . mozna vic mechanik jak to vlastne probiha..
1.urcovat a vyhodnocovat co se deje pri kazdem probihani jednotlivymi monstry dokud mi nedojdou movepointy... otazka je co pri probihani jednoho monstra vicekrat... pokazde push a hod hit a nasledne dmg? pricemz se na zaver projevi jen ten nejvyssi dmg ( nebo vsechny?.. asi ne) nwbo pokazde push a hit per target a dmg hazet jedno pro vsechny(asi nejprijatelnejsi vysvetleni)

2. probehnout cile a po dobehnuti vyhodnotit push (prijde mi nejak nerealisticke s predstavou toho poweru co dela) u dmg a hitem je dilema stejne jako u bodu 1.


mnu, jde mi o vas nahled na tento power a popripade vas nazor na vyklad pravidel pro tento pover ,zvlaste pro opakovane targetovani stejneho cile systemme ,at uz pushovani prd sebou a vbihani na jeho misto ,nebo opakovane probihani.
15.9.2009 12:02 - Blaine
Co takhle rict, ze kazde power muze dat do kazdeho cile dat dmg jenom jednou za kolo(pokud samozrejme neni napsano jinak). Tim se zabrani i vice problemum treba u orboveho wizarda.
15.9.2009 12:27 - Nachtrose
Babaj píše:
Targets: Creatures whose spaces you shift through


No, nejsem jsi jistej tak uplne, ale utok se provadi az na nepritele, skrze jehoz policko projdes, ne do jehoz policka vstoupis. A az nasledne ho odtlacis od sebe. Co sjem tak pocital, tak pri rychlosti 6 das jednomu cili toto zraneni maximalne 2x za tah, a i to jen v pripade, ze zacinas tesne vedle nej ( max. jeden ctverec od nej ).

krok 1 - shift do ctverce protivnika
krok 2 - shift za nej + utok + odtlaceni
krok 3 - shift k protivnikovi
krok 4 - shift do jeho ctverce
krok 5 - shift za nej + utok + odtlaceni
krok 6 - shift k protivnikovi
15.9.2009 12:35 - Lotrando
Babaj píše:
Your body and items turn to caustic jelly as you slide
through a throng of foes.


Osobně bych vycházel z formy zápisu, napřed efekt a potom hit, ale to zvýrazněné slovo znamená tlačit, takže pokud jde o pouhé pushování, mělo by to fungovat i tak, že nepřítele "odtlačíš". damage dáváš jen jednou každému cíli v každém případě.

nezapomeň, že když by jsi ho chtěl někam shodit, hází si safe .)

EDIT:

on je ve skutečnosti nějaké želé, ne? a i když nejsem příznivcem přenosu fluff textu do herní mechaniky, tady to celkem jasně osvětluje co tím měl autor na mysli
15.9.2009 12:52 - Babaj
s dmg az takovou patalitku nevidim, da se to vzit jako dmg z jednoho zdroje v dany cas. ikdyz to taky neni uplne ono.. to je prave namet k te diskuzi, a treba i wizardi na to meli co rict :-) mno ja se s merlinem dohodnu asi na variante jednoho hodu spolecnyho dmg pro vsechny targety a pushovat budem asi kazdy vniknuti na policko... aspon tak mi to pripada verohodny i kpovaze toho poweru.. sice , jako hraci by se mi libila varianta i toho gmg .-) ale zase jsem realista a nasupat singl targetu 9 lvl powerem treba za 18k8 + 6*con je dost overpowered a to nemam pripocitanou moznost zvysene rychlosti .-))
15.9.2009 13:53 - Nachtrose
Lotrando: fluff text je tam skutecne jenom fluff a hraci vetsinou vynikaji v exploitovani. Nicmene, pokud se budeme drzet doslovneho vyklady jak jsem to popsal ja, tak na jeden cil pujde maximalne 6d8 + 2CON dmg, zatim co houfu nepratel jse udelat teoreticky az 12d8 + 4CON dmg ( secteno ). Coz mi rozhodne prijde rozumnejsi, nez tech 18W tlacenim pred sebou. Nicmene pokud trvate na tom fluffovem zele: shift do nepritele = obaleni hlenem, shift z nej + push = hlen pokracuje v ceste + "vyplyvne" svou obet ze sebe.
15.9.2009 14:26 - Lotrando
babaj: pokud bych se měl držet striktně výkladu od wizardů, tak , you shift your speed, takže naplánuj pohyb a proveď ho, a čím projdeš, to zasáhneš. pak nemůže být řeč o jakémkoliv tlačení cíle před sebou a dokonce nemůžeš projít ani jedním cílem dvakrát, protože on se shiftne až poté co ty jeho pole opustíš, ale ty to nemůžeš naplánovat, protože nevíš kde bude stát. třeba proto, že bude na tvůj push reagovat.
15.9.2009 14:36 - Blaine
Lotrando: +1. Presne tak.
15.9.2009 14:49 - Babaj
ale cil se neshiftuje je pushovan, tedy je to nuceny pohyb kery neovlivnuje on ale ten kdo force move vyvolava... takze ono teoreticky.. moje predstava jak to v realu vypada je ze se zmenim v neco zelatyno/rosolovite na dotek leptajiciho a jmu se roztrepane a boulovite presouvat do tesne blizkosti svych nepratel a svym telem je leptam, na sve ceste je do sebe nepozrivam,ale na tesny kontakt je mista malo a tudis svu cil svym pohybem odtlacim a tim se o nej stale otiram leptajicim telem a bud ho tedy tlacim pred sebou a tim ho dele leptam nebo ho odtlacim do boku a vleptam se na jineho protivnika.. dokud mi to muj boubelaty pohyb dovoli.. pak me telo nepatrne ztrati svuj leptajici ucinek , ale jeste dozniva ona rosolova konzistence......

z toho usuzuji ze je mozna tedy kaza z variant vyse uvedenych...


jinak souhlasim, ze striktne podle pravidel... bych mel provest svuj shift... konec... vyhodnotit koho jsem projel.... na kazdeho projeteho hodit hit... jestli zasahl , zpusobit dmg a posunout od meho mista o 1 ctverec.... takhkle vidim asi ten algoritmus, ale nejak mi nesedi s tim co ma ten power delat...hlavne nesedi ten push vyhodnoceny az podle mista kam doshiftujes...

proste pokud by byla ma uvaha o tom provedeni tak porad mi z toho nejak vyplyva .. sic na nej pusobim dele tou leptajici zelatinou, tak ho lepta porad stejny zdroj a tudis by nejak nemel dostavat vice dmg..(preci jen tu davku leptave hmoty dostal na cele kolo uz pri prvnim dotyku) ale vytezm z toho to odlaceni.. takze porad mi z toho vyplyva ... jeden spolecny hod na zraneni pro vsechny a pushovat podle jednotlivych krocich shiftu...
15.9.2009 14:57 - Babaj
Blaine píše:


jaka +1?
15.9.2009 15:07 - Babaj
nejdriv jsem to pohlcovani a vyplivovani moc nechapal.. ale tak to jde taky probrat a je to jeste logictejsi nez ta ma puvodni predstava.. sice zase proti hraci ale co uz muzem .-))

takze nakonec bych to asi shrnul, ze prubeh hrani tohoto poweru bych navrhoval.. opet dmg hodit spolecne a jen jedno.. a ten push vyhodnocovat az kdyz odshiftujez z pole oponenta....

oki tak to mi uz sedi i na predstavu v deni primo na placee :-)) uz to vidim sservene zele pohlcuje tisice skretu a vyplivuje je za sebou jako Kukabus nevhodne odpadky .-))
15.9.2009 15:18 - Merlin
Já ti dám želé, že ti z toho bude špatně....
15.9.2009 15:21 - Lotrando
babaj: sorry, myslel jsem samozřejmě push, ale tou reakcí může být jeho immediate reaction.

teď na to koukám do builderu a přijde mi to jasný

vyhodnotíš pohyb

čím projdeš na to máš právo zaútočit

a jsou to jednotlivé útoky, tudíž nejspíš házíš pokaždé na damage, ale nemám čas tot eď hledat
16.9.2009 07:39 - Babaj
mno moment takze se priklanis k te variante kdy davaz pokazde dmg?:-) teda pokud hitnes? takze se muze stat ze do singl targetu muze vrazit pri trech hitech , rychlosti 6 9k8 +3*con +3*bonusy a pak na zaver ho o tri ctverce odhodis?(z tri hitu po jednom ctverci) Ono totiz takhle to vyzniva z toho builderu ale na 9 pover mi to prijde dost silny...

mnu myslim ze tak jak jsem uvedl vyse.. ze budu hazet jeden spolecnej dmg pro vsechny cile a podle ppohybu je budu odhazovat je asi nejprijatelnejsi varianta... kdyz jsem se dival tak oastatni povery na 9 do singlu delas tak jen 3D8-10 + nejaky efekt takze tohle s moznosti plosnaku by bylo srovnatelny s ostatnima poverama 9lvl
16.9.2009 08:15 - Nachtrose
Priznam se, ze ani po nahledu do CB nejsem o nic chytrejsi z toho, nez do ted. Vyhodnocovat zasahy az po uplnem ukonceni shiftu je zajima myslenka, nicmene nikde neni psano, ze se musi shiftovat jen jednim smerem. A jak pise Babaj, takhle jsou mozny na jeden cil 3 utoky, zatimco pri vyhodnocovani utoku prubezne ( jak jsem to popsal ja ) jenom 2.
16.9.2009 08:22 - Lotrando
nerozděluj move a budeš to mít o dost jednodušší
16.9.2009 08:26 - Nachtrose
V cem?
16.9.2009 08:32 - Lotrando
provedeš move a pak vyhodnotíš hity, žádné pohyb o čtverec, pak hit a push a teď ti řeknu, kam jdu dál.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10929894447327 secREMOTE_IP: 18.226.96.61