Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
31.5.2008 12:16 - Dalcor
Alnagu na Nexu už se na konverzi pomalinku začíná pracovat, stejně jako na konverzi na True20 a další systémy. Ale ten feeling (na který dám více než na systém) mi moc nesedí.
Ilya píše:
Mel jsem prilezitost v Seattlu hrat 4 edici. A muzu rict ze jsem docela zklamany. Nejenom z toho systemu, ale z DMu ktery byl WOTC zamestnanec. Podle mne ten clovek musi zaregistrovat ve skole Masters of Many Worlds, nebo najit jinou praci, protoze stoji za hovno. Kricel na hraci kdyz hodili kostky bez povoleni, nebo mluvil kdyz on mluvi, co je fajn pokud ma co rict...ale, pak tam stal a vypravel blby vtipy ktery nikdo neocenoval...zadny roleplay....vubec..ale meli jsme "tabletop game" a uzil jsem si prvni bitvu v 4 edici.
Mel jsem 1st level wizard, ktery mel 24 hitpointu, a mohl delat magic missle neomezeni, a taky dokazal healovat sam sebe.
Podle mne, 4 edice je konec D&D.
Omluvte prosím gramatiku, Ilya je američan a já se těším že ho doufám uvidím na Game Day v Práglu
31.5.2008 12:22 - Alnag
Conlai píše:
Fakt dobrá wargame s prvky RP... jen doufám, že tam těch prvků RP bude víc, než se na první pohled zdá.
Jasně... jediná wargame, kterou znám, kde jedna strana musí systematicky prohrávat, aby hra frčela dál a byla zábavná. :))
Jinak ale vcelku s Conlaiem souhlasím. Ty pravidla prostě na pohled nejsou cool, to už jsem tu ostatně snad psal. Jenže to, že si berou tu z MMORPG, tu z Magicu a tu z DnD nebo jiných RPG různé prvky a kombinují je, mi jaksi nepřipadá jako negativum, byť mám pocit, že mnozí to tak vnímají.
Nebo když to řeknu jinak, zajímají mne hlavně výsledky. Chci to zkusit se svými hráči, chci vidět jak to funguje (a nebo nefunguje) v praxi. Chci vidět jejich reakce, to jak si s tím sednou. To jak je to bude bavit. To jaké situace budou při hře vznikat. A jestli to budou chtít hrát znovu. Je mi naprosto a úplně ukradené, jestli je to vykradené WoW, jestli tam je něco z magicu a jestli si někdo myslí, že je to co já vím výplod mimozemšťanů nebo wargame. Protože to jsou jen takové nálepky.
31.5.2008 12:36 - pipux
Alnag píše:
revize tu je. Půlork a gnóm šel pryč, thiefling a dragonborn šli dovnitř.
Teda nevím, tiefling si existoval rozšířeně už v 3e, jako subrasa lidí (jestli jsi hrál Icewind Dale 2 apod.), jen mu podtrhli vizáž, že teď vypadá víc jako démoničák. Mi jako moc chytrá úprava nepřipadá. Stejně tak drakonikán (viz Newerwinter Nights, druhý datadisk - postava Deekin)
S tím gnómewm, to naložili dobře. Pro většínu hráčů byl asi jen jakýmsi štíhlým trpaslíkem.
Prvky MMORPG, na které nadáváte jsou o subclassování? Tj. hráč si na určitým levelu vybere specializaci? (v DnD ad prestižní povolání?) To přeci nemusí být špatný nápad -> jako ve skutečném životě, na začátku nikdy nevíš kam tě to zavane s přibývajícími zkušenostmi ;) .Až vyzkoušíš ...
Ilyo, Dalcore, nemějte jim to za zlé. Kdo ví, třeba si WotC chtějí jen naházet peníze (spousta společností vydává updaty, když bankrotuje ... jakási "smrtelná křeč" tvorby takhle bývá) :)
31.5.2008 12:41 - andtom
Také to je jediná wargame, kde jedna strana může vyhrát v první minutě, protože jaksi pouze ona disponuje neomezenými zdroji. První střetnutí ve hře, vypravěč ho vyhrává, vítězoslavně zařve "yes, vyhrál jsem!!!", načež běží spláchnout svoji přípravu na kampaň do záchodu :)
31.5.2008 12:48 - Alnag
Pipux: To jistě, ale tady je řeč o rasách v základní příručcce (takových jako základních). Ono i na gnóma časem dojde. Mimochodem docela ho pochlapili, mrkněte do monstráku, potkat teď takovou bandu gnómů bude docela o život.
Prvky MMORPG - tím se myslí hlavně to, co se v D&D dřív (od jeho počátků) nazývalo ochrana niky (niche protection). Tj. že každé povolání má přidělené určité úlohy ve skupině (obvykle v boji, ale nejen) na které je specializované. Někdo tvoří takový ten frontální štít, nárazník, vydrží velké zranění. Někdo plodí velká zranění, někdo léčí a podporuje, někdo kontroluje bojiště, likviduje masově...
31.5.2008 13:01 - andtom
Alnag píše:
Prvky MMORPG - tím se myslí hlavně to, co se v D&D dřív (od jeho počátků) nazývalo ochrana niky (niche protection).
... a také na tom byly standardně stavěny od počátku prastaré počítačové RPG hry, které se designovaly na skupinku postav a ne na jedinou postavou: Eye of Beholder, Wizardry, Might&Magic, Realms of Arkania ... Prostě MMORPG prvky :)
31.5.2008 13:02 - Alnag
MMORPG = Might & Magic Or tabletop RPG :)
31.5.2008 13:11 - Fritzs
pipux píše:
To přeci nemusí být špatný nápad -> jako ve skutečném životě, na začátku nikdy nevíš kam tě to zavane s přibývajícími zkušenostmi ;)
RPG =/=skutečný život.
-vlastně větzšina RPG nemá se skutečným životem nic moc společného.
31.5.2008 13:13 - Alnag
Fritzs: To, že RPG nerovná se skutečný život ovšem neznamená, že nemůže některé z atributů skutečného života napodobit, některé potlačit, některé naopak zvýraznit. Pokud to činí hru atraktivní, zábavnou nebo snáze srozumitelnou, pak je úvaha o vztahu k reálnému životu na místě. :)
31.5.2008 13:20 - pipux
Fritzs: No, pokud je tomu tak jako v MMORPG, postava si na začátek vybere standardního bojovníka, vyzkouší si jaké má skilly (protože na nízkých úrovních jsou ceny za zkušenosti směšné, může si naházet všechny skilly a pozkoušet); jak se má pak třebas na 10té úrovni rozhdovat jestli půjde cestou warlorda (hromotluk s halapartnou), nebo šermíře (baleťák s dlouhou jehlou), už tuší jaké to asi bude. Výhodné pro začátečníky, lepší než skok do neznáma.
Toť ono přirovnání k reálnémů životu (nemůžeš být třebas odborník na přenosové protokoly fyzické vrstvy ISO/OSI, předtím, než je z tebe správce sítí :P )
31.5.2008 13:21 - andtom
Alnag píše:
některé z atributů skutečného života napodobit, některé potlačit, některé naopak zvýraznit
Toto je dle mého podstata RPG a důvod, proč je to tak zábavné.
31.5.2008 13:39 - Alnag
Asi to bude znít divně, ale když si to teď čtu znovu, přijde mi jako hodně zajímavá novinka ten retrain/switchnutí powers. Nejdřív jsem si říkal - meh, munchkinismus. Ale pak jak mne tady popíchla ta diskuse a začal jsem si číst ty powers a tak víc důkladně mi přišlo, že to je taky jedna taková "ze života".
V podstatě to teď vidím tak, že postava se vám nějak vyvíjí v něčem se zlepšuje a učí se něco nového a zároveň umí pořád stejné množství věcí, takže nejste zahlceni příliš mnoha možnostmi. Dám třeba příklad...
Máte power, díky které se umíte schovávat. Později získáte jinou power, díky které se umíte ještě lépe schovávat (je to takový logický následovník té první). Prostě vaše postava už v tom nabrala nějaké zkušenosti a je teď lepší. Takže teď máte dvě powers a jednu nepotřebujete. Tak tu nižší přetrénujete na začínající schopnost co já vím lépe skákat. Vaše postava se zas naučila něco nového. A je to přitom pořád nízká power (schopnost), takže je v tom zase více méně začátečník. A pořád umí dvě věci.
A nějak mi to prostě souzní s tím, jak bych si to představoval...
31.5.2008 13:46 - Dalcor
To se ale musí vypnout logika, ale myšlenka v tom je
31.5.2008 13:48 - Fritzs
Alnag: A proč se mě prostě a jednoduše s levelem nevylepšuje power, co už mám, popřípadě se mě vylepší, když do něho nainvestuju nějaké body, či, co... a nový power si normálně koupín za nějaké body, nebo ho dostanu s vzrůstajícím levelem. Takle je to zaběhnutý v každým RPG a nevidím žádný důvod proč by to mělo být jinak. A navíc mi to připadá přirozenější než retraining powers.
pipux: A co když mě žádná z nabízených 4řech (což je dost málo) možností nevyhovuje...?
31.5.2008 14:14 - pipux
Tak s radostí vymyslíš herní systém flexibilnější, lepší, nejlepší ... :)
31.5.2008 14:21 - Alnag
Fritzs: Protože, když se ti to vylepší automaticky, ztrácíš nad tím kontrolu, jsi pasivním příjemcem toho, co ti pravidla nakážou. Tak je to do jisté míry vždycky, ale víc mi vyhovuje, když si o tom můžu částečně rozhodovat sám.
Proč to není za body? Protože to je zbytečný komplikujících mezikrok?
Pokud ti žádná z nabízených čtyř možností nevyhovuje, můžeš si udělat vlastní. Nicméně ta otázka se dá položit i tak, co když ti ve 3e nevyhovuje ta právě jedna možnost uvedená v tabulce povolání na tobě příslušném levelu? Taky si můžeš udělat vlastní i když změna do tabulky povolání se IMO u DMa prosazuje mnohem hůř než nová power. Čtyři možnosti jsou lepší výběr než jedna. (Pozn. ve 3e je možnost místo toho jít do multi-class, ale ani skrz to nedokážete tu úroveň přeskočit, takže když chcete něco, co je výš, musíte vzít možnost co je níž.)
PS: To neberte jako kritiku 3e. To jen konstatuju odlišnosti...
31.5.2008 14:27 - Alnag
Jiná zajímavá věc (budu sem teď postovat takové střípky toho, co mne zaujme, bude fajn, když se také zúčastníte): Dovednost Intimidate se dá použít v boji - když je protivník bloodied (tj. má méně než polovinu životů), abyste jej přinutili se vzdát. Standardní akce, proti Will defense, postih pokud nemluvíte jeho jazykem a on má bonus na Will podle toho, jakou má k vám attitude (+5/+10). Ale každopádně zajímavá možnost jak ukončit boj nikoliv tím, že nepřátele ubijete...
31.5.2008 14:55 - Fritzs
Alnag: Fachčí to aji neinteligentní stvoření (želatinovou kostku)
pipux: Už existují... a je jich opravdu hodně...
31.5.2008 15:01 - Alnag
Fritzs: Myslím, že ne... protože cíl tě musí vidět a slyšet a kostka nemá oči ani uši. Používá jiné smysly. Navíc logicky by to byl taky nesmysl. DM musí taky uplatňovat vlastní rozum. Spíš jsem to chtěl vypíchnout jako zajímavost.
31.5.2008 19:23 - Alnag
První rada pro munchkiny: Multiclassujte!
Základní featy pro multiclass v sobě obsahují skill training (což je feat sám o sobě), plus získání schopnosti dalšího povolání. K nezaplacení :))
Trochu se to vyrovnává tím, že pokud chcete v multiclass pokračovat, zaplatíte tři featy na to, abyste si mohli prohodit powers s multiclassovým povoláním, čímž se ta počáteční výhoda zaplatí (až přeplatí).
Inteligence je vyloženě "dump-stat", stále jsem nezjistil, k čemu je dobrá. Dokonce i v požadavcích na featy nefiguruje zdaleka tak často a s vysokými hodnotami. Takže pokud nehrajete Warlorda, Wizarda nebo Warlocka...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.075106859207153 secREMOTE_IP: 18.222.184.162