Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
13.7.2009 18:10 - Quentin
Potrebuju munchkin advice; je lepsi vigor nebo triumph barbarian?
14.7.2009 08:19 - Lotrando
Wizardi oznámili release Monster Builderu
14.7.2009 08:28 - ShadoWWW
Lotrando: Vypadá to dobře. Sice v dostupných materiálech (MM, MM2, magazínech a dobrodružstvích) je víc bestií, než kdy využiji, ale na specialitky a podporu fanouškovských modů je to užitečný tool.

Když si to vezmu - už v bestiářích DrD bylo toho víc než jsem kdy použil. A DnD 4E má monster řádově ještě mnohem víc.
14.7.2009 08:29 - Merlin
No..z MM a MM2 mi zůstává asi milión šest set nestvůr, který nepoužiju (nedostane se na ně) , natož abych si dělal další :)
14.7.2009 08:37 - Lotrando
Ono se to hodí na předělávání, stejně jako na tvorbu nových. A já třeba ty potvory předělávám dost často. Level, elite, solo. Navíc další na řadě je patrně encounter builder a to bude hodně dobrý.
14.7.2009 08:40 - Merlin
jo...využití bych našel..to ne, že ne...kdybych já nebyl tak línej předělávat nestvůrám zbraně..takže tam by mi to určitě pomohlo.
14.7.2009 08:42 - Nachtrose
Lotrando to vystihnul docela presne. Kdyz na nic jiny, tak na upravu monster se to hodi.
14.7.2009 08:55 - Merlin
jo, to uznávám...na to by to bylo fajn :) nemuseli by mi všichni orci běhat se sekerou, nebo s čím to běhaj :)
14.7.2009 09:01 - Nachtrose
Nebo kdy potrebujes nejake monstrum posunout o par levelu nahoru/dolu a nechce se ti to pocitat ;-)
15.7.2009 07:12 - ShadoWWW
V Dragonu dnes vyšla zajímavá dovednostní výzva Wilderness Travel (jiný zdroj zde)
15.7.2009 08:07 - LZJ
Díky za report o Artificerovi - to je dobře, že další classa vypadá užitečně a zajímavě. Spoluhráče velmi oslovila paragonská varianta Self-forged.

Gandalf je Invoker? To je zajímavé, my jsme si v DrD dělali legraci, že je hlavně pyrofor - kvůli těm slavným ohňostrojům. :-)
V každém případě mě podle jména a bojové role Invoker vůbec nezaujal, ale zkusil jsem si jednoho udělat tady vedle a vypadá taky velmi zajímavě - zvlášť ty utility na pomáhání svým.

A Monster Builder - to je něco, na co jsem před nějakou dobou myslel. Chtěl jsem speciální encounter na 10. úroveň, MM 2 ještě nebyl, takže jsem studoval levelování potvor, aplikaci šablon a změnu na elite. Zrovna tohle by mi velmi pomohlo.

Merlin: Vyměnit zbraň můžeš jednoduše - potvory z principu mají zranění podle typu a úrovně. Aspoň polde vytvářecí tabulky z DMG. Takže jen řekneš, že ork má něco jiného. A navíc těch kostek u zbraní se nepoužívá tolik - je dost zbraní se stejnou kostkou, tak jim vyber něco se s tejnou kostkou.
15.7.2009 11:19 - Almi
Merlin: Od té doby, co vyšel MM2 a ještě víc Creature Incarnations - Orcs už orkové nikdy nejsou stejní... lze postavit mraky encounterů a každý bude jiný. Což je super. Neohrajou se a jsou vždycky pro postavy zajímaví.

S Lotrandem jsme přemýšleli, když jsme vedli oba hry pro stejné hráče, jak to udělat, aby se to nekoírovalo a ukázalo se, že jsou Bestiáře v DnD 4e dělaný tak zajímavě, že prostě jeden hraje třeba s goblinama druhej s koboldama. U obou se člověk vyblbne, neliší se jen názvama, ale vůbec způsobem boje a fungování a takhle to jde se vším. Což je nádhera.

Navíc - stále žasnu nad tím, jaké nové efekty se dají vytvořit ze stávajících poměrně jednoduchých pravidel. Prostě se jejich zkušenosti s Magicem nezapřou.
16.7.2009 13:53 - Blaine
Potom co jsem prosel Psiona bych chtel nekoho dalsiho pozadat o nazor na nej:)
A nejvic by me potesil nejaky report o tom, jak se s nim hraje, protoze ten zakladni princip me hodne zaujal, ale rad bych si precetl o tom, jak to vypada v samotne hre.
16.7.2009 15:52 - noir
Psiona jsem jen viděl a je hodně zajímavý. Podle mě je to první opravdu povedený controler. Líbí se mi, jak hodně jsou wizardi ochotní a schopní měnit systém, který jsme pokládali za neměnnou kostru.
Jen se mi zdá, že hlavně nízkolevelové at-willy jsou saugmenty HOOODNĚ silné, a to i na vysokých úrovních. Třeba úplně blbý Dishearten dokáže dávat až -8 na attacky. Psion ho dokáže augmentovat skoro furt, čímž umí jednoho nepřítele skoro zrušit... Mind trust je to stejné v bledě modré.

Ten systém je flexibilní, nepotřebuje moc book-keeepingu a přitom baví. Je tam sice pár děr - třeba třetí lidská at-will je naprd, nedá se augmentovat. Uvidíme, jak to bude fungovat s různýma featama a paragon paths. Zdá se mi, že půjde "ohýbat" líp než klasická povolání 4e.

Zkusil bych si ho hned zahrát, jen momentálně nemám tu možnost.
16.7.2009 16:33 - Blaine
no ja osobne ho necham na pokoji, protoze po spatnych zkusenostech s playtesty - artificer, ktery je v EPG UPLNE jiny nez byl v Dragonu loni a stejne tak Barabarian, ktery byl v playtestu hodne spatny a v PHB2 uz je hratelny.
16.7.2009 17:06 - noir
Blaine: Ale ten PSION neni playtest, ne? On je to "special debut article" - tudíž totéž, co byl bard. A ten byl stejný v článku i knžce...
16.7.2009 17:38 - Quentin
Blaine píše:
Barabarian, ktery byl v playtestu hodne spatny a v PHB2 uz je hratelny.


Rikas, ze barbarian porad neni nijak moc dobry, jen "hratelny"?
16.7.2009 18:34 - Blaine
QuentinW: bohuzel jsem mel zkusenost pouze s playtest barbarem a byl vcelku spatne pouzitelny... na to, ze je to melee striker ma moc male defence - hlavne ten s Constituci - mas jenom Fort, dokonce ani AC. Srovnej treba s Avengerem, ktery ma nejvyssi AC ze vsech - a je ve stejne knize. A damage per round (dpr) budou mit podobne, mozna avenger i vetsi (skoro jisty hit, dvakrat tak vetsi sanci na krit, pokud budes mit high-crit weapon, tak se da udelat hodne zajimavy dmg). Ale bohuzel nemuzu posoudit z vlastni zkusenosti, nehral jsem barbara primo z PHB2.
16.7.2009 19:17 - ShadoWWW
Vydaný Psion není Playtest, ale finální verze. Nijak se už měnit nebude. Akorát v PHB3 bude mít navíc ještě další schopnosti (Powers) a přibude jeden build.
16.7.2009 19:59 - noir
Blaine: Ne-e. Barbar je brutalni, a to zcela. On obrany moc nepotřebuje-ma tuny životu a temporary životů, regeneruje apod. A ty jeho encounter utoky, to je mazec. Neznam jine povolani, ktere muze mit 22 utoku za kolo (se spravnym clenem druziny)- a to jen encounter atakama!
High-crit weapon (neboli jagged) je ztrata spousty vyhod. A barbar s miliony utoku ma sance na crit hodne vysoke-a to ani nemluve o tom, ze ma diky statum sanci koupit si feat, diky nemuz bude mit high crit furt. Avenger ho neziska, ani kdyby se rozkrajel. A nezapomen, ze aby si mohl avenger hazet dvakrat, musi splnit nekolik podminek- diky cemuz je ta schopnost u tretiny jeho powers nepouzitelna...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11114907264709 secREMOTE_IP: 3.140.198.173