Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
2.4.2009 14:29 - Blaine
Ten warlock nikdy nedostane tolik... dostane tak maximalne dvakrat za kolo a hlavne jenom ve svym tahu - ten fighter to ma silne napriklad v kombinaci s Come and Get It nebo Shift the Battlefield, kdy si pritahne oponenty k sobe a dalsi tri kola si je dokaze vsechny markovat a udrzet u sebe, hlavne kdyz k tomu pridame jeste dalsi aspekty immobilizace a tak od wizarda. A vem si to, ze nemusis mit ty chany, ale klidne muzes byt v platech a mit bastard sword - jako napriklad ten muj fighter kvuli kteremu o tom mluvim. Me ta feature prijde az prilis silna, proste 5-6 zivotu po kazdem melee utoku? TO napriklad uplne neguje vsechny miniony na zacatku, spousta dalsich priser je taky uplne znegovana.

Weapon a Implement Expertise se scaluji s levelem - na epic tieru uz maji dokonce +3 - je to must have feat. A ja se hodne priklanim k tomu, ze je to stealth errata ve forme featu a ze to zmenim tak, ze vsichni proste dostanou na 5., 15. a 25 lvl +1 do utoku.

Minioni davaji na vyssich lvl moc mala dmg... i kdyz se trefi, tak je jejich dmg tak ubohe, ze ztraceji svuj smysl.
2.4.2009 15:57 - Almi
Blaine: V jedné družině, co hraju, mi pobíhá ekvivalent Gotreka - trpaslík, battlerager fighter. Tahá se bou velkou sekeru, občas se s ní trefí a pak dá tomu přiměřené zranění. Ale má 4. level a díky tomu, že se specializuje na temporary HP je šílenej. Prakticky ho nejde umlátit, protože za každý útok na něj, pokud ho přežije, dostane 8 dočasný životů. nad tuhle hodnotu jde sice jen občas (když se trefí), ale i tak je téměř neumlátitelnej. Jediný, co na něj funguje, jsou střelci (ranged útoky)..
2.4.2009 17:44 - Nachtrose
Double sword byl hodne servanej myslim na ENworldu hlavne v kombinaci s Tempest Fighterem jako hodne overpowered zbran.
2.4.2009 18:14 - Lotrando
bacha na stackovani temp HP, stackuji se jen invigorating, ostatni je max. a dost. tim padem ma resist 4+, sem tam neco k tomu.

EDIT:

PHB píše:
Don’t Add Together: If you get temporary hit
points from different sources, use the higher value as
your temporary hit point total instead of adding the
values together.


MP píše:
Each time an enemy hits you with a melee or a close
attack, you gain temporary hit points equal to your
Constitution modifier (after the attack is resolved).
When you gain temporary hit points by hitting
with an attack that has the invigorating keyword,
those temporary hit points stack with any other temporary
hit points you already have.


jinými slov

+5 max const, ale čím pak tluče nepřátele?
+1 Improved Vigor - Fighter, trained in Endurance Invigorating powers grant +1 temporary hp
+2 Dwarf Stoneblood Dwarf - fighter, Battlerager Vigor Add half Con modifier to Battlerager Vigor temporary hp

je těch osm temp hp, ale jak říkám, mít namaxovanou constituci na +5.

const +3, +1 IV, +1 dwarf (3/2) je +4


k tomu sem tam +3 nebo +5 za power s key word.
2.4.2009 18:59 - Blaine
No muj fighter je na 9 lvl a jak davame pauzu, protoze to je behem cestovani, tak jim vsem dovolim asi hodne retrainout - asi bych to videl na to, ze jednu vec, za kazdy lvl, kdy neretrainovali anebo uplne od zacatku - a protoze nechci prijit o postavi, jejichz pribehy jsme tak dlouho budovali, tak jsem premyslel, ze jestli vyjde neco zajimaveho magovi, tak mu dovolim treba i prehazet staty nebo tak... je to proti pravidlum, ale ja chci aby hraci byli spokojeni, aby je bavilo hrat to co maji. No a ten fighter je vlastne uz od cervence two-handed valecnik, ale premyslel ze by to zmenil - jemu se to strasne libi, hraje teda tedka "samuraje", ale co by neudelal pro powergame, ze?

No on je Double sword dobry i pro rogua - je to totiz light blade, takze muzes davat sneak attacky s d8 zbrani. A jeste je defensive. A mas tam jen jeden ench, jestli se nepletu, takze usetris za enh na dve zbrane. No proste se mi to moc nelibi.
2.4.2009 21:41 - Gurney
Battlerager mi přijde trošku moc, přece jen mít prakticky resist 3 nebo 4 (dwarf) na veškeré útoky a ve svém kole si to přilepšovat ještě invoragating powerem je už trochu hustý ve srovnání s klasickou +1 na útok (Fighter weapon talent) s jednoručku nebo obouručkou. Nemluvě o tom že battlerager fighter v kroužkovce (takže nepotřebuje ani Int/Dex) má +1 k damage rollům - s některými zbraněmi včetně 1d12 Greataexe dokonce +2 (!) - pokud má nějaké temporary HP - což je u něj prakticky automatický pokud ho během minulýho kola někdo nesejmul ranged attackem.

Double sword - naštěstí hrajem v grupě tři šermíři a čtvrtej k tomu nemá zas tak daleko, takže bysme někoho s podobnou zbraní poslali hodně rychle do háje, owerpovered nebo ne :)
2.4.2009 22:48 - Lotrando
greataxe asi nemá +2, nepřeháněj
2.4.2009 23:10 - Gurney
MP píše:
When wearing light armor or chainmail, you gain a +1 bonus to damage rolls with melee and close weapon attacks whenever you have temporary hit points. This bonus increases to +2 if you’re wielding an axe, a hammer, a mace, or a pick.
Tedy včetně Greataxe

Taky mi to přijde přehnané :)
3.4.2009 07:12 - Lotrando
aha, měl jsem nějak zafixováno, že je to na tupé zbraně
3.4.2009 13:53 - Almi
Lotrando: On se právě specializuje na vigor, takže má +5 konstituci, +8 hp dostává dočasně.

..takže jeho prběh kola vypadá tak, že dostane od protivníka zásah, čímž přijde o něco životů (zasažen je velmi často, díky nízkým zbylým statům), a má 8 dočasných HP (od potvor se nesčítá). Ve svém kole zaútočí a pokud se trefí útokem se správným keyword, přičte si další doačsná hp (nepamatuju si kolik přesně). Takže je ve výsledku připraven na další kolo s 10 a více dočasnými HP, takže se sundavá sakra těžko. A protože tahá sekeru, tak jako trpaslík i to zranění, co dá, není malý. Naštěstí se netrefí často a jak říkám - dá se ustřílet. A musím říct, že střelbě po včerejší session přicházím na chuť (2 střelci s dlouhými luky, každý v 1. kole prime shot a double shot = perverzní úsměv na tváři DM :o))..jen kdyby takhle padaly kostičky vždycky..
3.4.2009 14:02 - Sethi
Píše:
každý v 1. kole prime shot a double sho

móc vtipný. >.>'
3.4.2009 14:06 - Spize
Hele, co z Fightera dělá tank? Že má o 3+(1/lvl) životů víc než jiná postava se stejnou odolností a může na sebe nalákat spoustu nepřátel? TO nalákávání nepřátel chápu, ale jinak mi nepřijde, že by byl válečník nějak výrazně lépe situován na to, vydržet žár bitvy. Co se AC týče, tak mám +7 šupinovka, dejme tomu +2 když používám štít a... vo moc vejš už nejdu, ne? A ostatní záchrany většinou stojej za... Nestojej za řeč.
Nebo na to mám špatnej úhel pohledu?
3.4.2009 14:21 - LZJ
Co vlastně znamená "tank" a "tankovat"? U našeho stolu na DnD dni to nikdo nevěděl. Žádný MMORPG nehraju, tak ty terminologie neznám.
3.4.2009 14:23 - Sethi
schopnout přitáhnout si pozornost nepřátel na sebe, aby neohrožovali parťáky v pyžamech, a, to je důležité, přežít to.
3.4.2009 14:25 - Spize
L.Z.J.: Omlouvám se. Tank=Defender
3.4.2009 14:36 - Bretan
Gurney: když to nebyla Great axe +2, tak co je pak tohle?

Sethi píše:
aby neohrožovali parťáky v pyžamech

Velice pěkný přirovnání...:))
3.4.2009 14:40 - Beltar
Spize:
Já si myslím, že to je tank, právě proto, že má schopnosti na to si u sebe nepřátele udržet, nebo je trestat, když po něm nejdou.
A neměl by mít o 3 (+level) životů víc, měl by mít i vysokou konstituci, což mu dává třeba o 10 životů víc a taky větší počet léčivých přílivů.
3.4.2009 15:24 - yokuzava
Nemel by nekdo obrazek Dragonblade ninji? vetsi nez mam jako avatara? :)
3.4.2009 15:30 - Sethi


google? =)
3.4.2009 15:37 - yokuzava
:) Sethi, google jsem pouzil ale asi pred mesicem a byly tam same hruzy... Diky :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11252617835999 secREMOTE_IP: 3.143.9.115