Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
26.3.2009 10:55 - andtom
Alek: Podle mě to jde. Jde o melee attack zbraní. Jestli by v tom měla být nějaká divnost, tak ta už začala u Bolstering Strike: útok zbraní a používá se Charisma. Takže se netrap :)
26.3.2009 10:59 - Alek
Píše:
Jestli by v tom měla být nějaká divnost, tak ta už začala u Bolstering Strike: útok zbraní a používá se Charisma. Takže se netrap :)

To je fakt, jen jsem dostal od DMa za úkol si ten útok náležitě popsat, to bude oříšek :-)
26.3.2009 11:07 - andtom
Alek: Když je Cha pro útok zbraní, tak bych za tím viděl duchovní vedení té fyzické zbraně. No a tím featem se tu svoji duchovní sílu, co vede zbraň, naučí paladin trochu pozměnit.
Edit: Ta paladinova vnitřní duchovní síla tu zbraň vede, nicméně fyzický základ, aby operoval zbraní, spočívá ve fyzické síle. Proto je tam předpoklad Str. Jinak by ruka fyzicky neustála vedení zbraně duchovní sílou a zbraň by padala z ruky ;)
26.3.2009 11:27 - Jarik
Alek:
Mel jsem stejnej "problem" na posledni hre... a dosel jsem k zaveru, ze Str tam klidne muzes pridat.
Neni podstatne, kterou vlastnosti utocis. Dulezite je, jak utocis (zda weapon nebo bez ni) :D
U mne tohle je ztvarneno ve stylu "krles, krles, krles" :)
26.3.2009 13:20 - Blaine
Ale power attack nic se silou nedela:) Jediny co tam je ta sila, je ze pozadavek mit silu 15, kdyz si ten feat beres. Pak uz je to jenom o tom, ze mas dost sily, aby kazdy tvuj melee utok byl prudsi silnejsi a nebyl tak presny, proste se poradne rozmachnes a nekoukas tolik kam se chces trefit, hlavne, ze se trefis. Je ti to proste vic jedno (to je ta -2 attack, +2 dmg)
26.3.2009 13:54 - Alek
Blaine: já vim, ale chápu power attack (a stejně asi andtom a Jarik) tak, že pracuje se Sílou, už třeba ten požadavek to naznačuje. Šlo právě o tu podstatu, u silového útoku je to jasný, na úkor nepřesnosti zkusím víc zranit, ale jak to vysvětlit u charisma. Ale teď mi vlastně došlo, že se to dá vysvětlit i jinak; ten -2 útok nemusí oslabovat zrovna ten bonus za Char, ale třeba základní útok.

Tak díky za navedení na správnou cestu. ;-)
27.3.2009 15:39 - ShadoWWW
Tak PHB2 ještě ani nedorazil do Rytíře, a už na něj vyšly opravy. :-/
27.3.2009 15:57 - Blaine
Hah errata stealth erraty:)
Btw v dobrodruzstvi, kde jsem DM jsem se rozhodl implementovat tri nove featy jako pausalni zvyseni pro vsechny charaktery... Na 5., 15. a 25. lvl dostanou vsechny postavy +1 do utoku

A na 15. a 25. dostanou +1 do vsech defensi krome AC
27.3.2009 16:43 - ShadoWWW
Bohužel se zase musím vrátit k překladu vykání/tykání. Původně jsem kapitolu Souboj překládal ve vykání, protože mi to přišlo lepší. Nyní musím konstatovat, že jsem se mýlil. A protože se chystám k totálnímu překopání/úpravě Souboje podle nových úprav klíče, vracím se i ktéto věci.

Největší problém je u popisů účinku/efektů schopností (powers), kde může vznikat pochybnost, jestli se množné číslo vztahuje jen ke konkrétnímu hráči nebo celé skupině.
Jeden kamaád mě poprosil o překlad postav z Keep on the Shadowfell. Jsem s tím těmeř u konce. (Hned, jak to dopřekládám, to tu nechám vystavit. Poslední oříšek je překlad divine). Všechny deníky postav jsem překládal v tykání a s výsledkem jsem spokojenější, než kdyby to bylo ve vykání.
29.3.2009 11:24 - Vip
Ave,
mam dotazek ktery se mi bohuzel nepodarilo zatim nikde najit jeho reseni.

jak je to s pouzivanim LARGE weapons ? nikde jsem nenasel feat nebo weapon profeciency jez by umoznovala tyhle zbrane pouzivat. :(

dekuji za radu
29.3.2009 11:34 - Blaine
Vip: Nikde neni nsapsano, ze by to neslo, ale mam takovy pocit, ze minimalne bych hraci s takovou zbrani nepocital proficienci bonus. Pokud samozrejme nema rasu, ktera to umi - minotaurus a bugbear
29.3.2009 11:53 - Vip
Blaine: mno v charakter buildru ji proste mas porad cervenou. tzn ze nekde nejni neco uplne v poradku :D
pokud rozumim spravne tomu co rikas tak hrac muze mit zbran i na kterou nema profeciency ale nebude mit jen prof. bonus do utoku ?

pravda ze bugbear ma u sebe napsano ze muze vetsi zbrane. toho jsem si predtim nevsiml. diky za upozorneni.
29.3.2009 12:06 - Blaine
No jak rikam, tohle by bylo moje vlastni reseni - pokud to protivi nejakemu pravidlu, bohuzel. Ale jinak je pouzivat nemuzes, ale zase si to prici tomu, kdyz vezmes velky kul, abys vypichl oko nejakemu kyklopovi, ze ano. Takze jak rikam, ja bych to povolil, ale hrac by nemel prof. A ani by si ji nemohl vzit, coz je podle me ulitba pravidlum, ktere to asi nedoporucuji.
29.3.2009 12:27 - Sethi
jaký to dává smysl? hraju to, co chci, a nějak si na to ty pravidla našroubuju, ne? ty pravidla by neměly člověka omezovat, ale podporovat. nakonec, jde přece o to zabavit se...
29.3.2009 12:29 - Blaine
Sethi: No ja bych to dovolil, ale proste bych nedal prof bonus - zbran je moc velka na nejake obratne ovladani, ktere prave prof bonus je.
29.3.2009 13:46 - Vip
Blaine: jo, zni to jako rozumna zalezitost. mozna casem az s tim pojede par levelu tak mu treba pak sedne do ruky a mohl by neco dostat ale do zacatku bez.
30.3.2009 09:34 - ShadoWWW
V novém Dragonu je článek o nových základních příručkách PHB2, MM2 a DMG2. MM2 vychází 23. května a DMG2 19. září. V obou případech chce WotC pořádat DnD Day.
Nový Dragon si můžete stáhnout zde. (heslo: d20.cz)
30.3.2009 11:27 - Dalcor
Já bych jen chtěl říct že k DnD Day na 23. květnu momentálně čekáme jen na vyjádření Černého rytíře
2.4.2009 13:40 - Blaine
Takze rad bych se zeptal jinych DMu, jak resi nove pridane Expertise featy (Weapon a Implement Expertise) a take jaky je vas pohled na miniony na vyssich lvl.

Dalsi problem, ktery vidim je "novy" fighteruv build v Martial Power - Battlerager (temp. hp po kazdem hitu melee nebo close utokem), ktery fightera na heroickych a asi i nizsich paragon lvlech posilnuje do neuveritelnych vysin - teda aspon to tak vypada)

Dal bych chtel znat vas nazor na Double Weapony v Adventures Vaultu - hlavne na Double Sword (defensive, offhand, light a heavy blade - automaticka volba pro kazdeho rogua).

Zajima me hlavne mehcanicky pohled, protoze RP ospravedlneni je mi v tomto pripade dost jedno - ono se da obhajit skoro vse. Jelikoz je to pro me "problem", ktery docela potrebuju vyresit behem pristich par mesicu, kdy si davam pauzu od DMovani a hraju si sveho githyanskeho swordmaga ve Scales of War z Dungeonu, tak jsem si rekl, ze to sem napisu a uvidim, jake na to maji nazory jini lide.
2.4.2009 14:09 - Korax
Ja osobne nemam problem s featy Weapon a Implement Expertise, protoze +1 to Attack je sice zajimavy, ale ne ultimatni.

Miniony na vyssich levelech pouzivam jen pokud predstavuji vyzvu (napr. vysoke AC) a je alespon nejaka sance ze mohou ovlivnit taktiku v boji. Nemyslim si ze navyseni urovne v pripade minionu typu "Zombie Rotter" ma nejaky smysl.

Battlerager fighter je pro mne zajimavy a rad bych si ho alespon na zkousku zahral. Je pravda ze v chainmailu s warhammerem a vysokou konstituci bude mit dost temp HP a tim jakousi virtualni rezistenci proti jakymkoliv utokum. Na druhou stranu Warlock s infernal paktem a featem "Improved Dark One’s Blessing" dostava take pekny naklad temp HP.

Otazkou je jakych zmen se dockame v "Arcane Power" pro magicke povolani.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11866402626038 secREMOTE_IP: 3.139.86.56