Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
29.5.2008 15:09 - Fritzs
Alnag: Dobře, jesi tě zajímá, jak si myslím,. řže by to mohlo a *mělo* vypadat, dobře, ukojím tvou zvědavost:
Potvory: měli by je zkrátit, polovina z nich je úplně k ničemu a navíc vypadají divně... jediné ospravedlnění jejich existence, je, že je kdysi v 70. a počátkem 80. let někdo vymyslel a nikdo nenašel odvahu je ze hry vyškrtnout, aby to náhodou někoho nenaštvalo... sice podle tohodle článku někeré opravdu vyškrtli, něcméně spoustu z nich je opravdu hodně debilních a to i v tom novým monstráku... nic, co bych nedokázal vymyslet během 5ti minut... upřímě práce vymýšleče monster u WoTC by mě nesmírně bavila, protože, bych byl placenej za to že se celé den flákám a k večeru dám dohromady během p5ti minut absolutně nesmyslnou příšeru, keroú pak bude banda geeků brát vážně...
V monstráku by měli být klasické, archetypální potvory: Draci, Obři, Minotauři, Kentauři, Upíři, Zombie, možná pár čistě DnDčkových jako jsou beholdeři a illithidi, ale prosím žádné azery, geleb duhry, grelly, hook horrory a podobné nesmysly... taky víc normálních zvířat by dle mého názoru jenom prospělo...
Bojový systém, by mohl zůstat úplně stejný jako v 3tí edici, možná s mírnou úpravou příležitostných útoků... zjednodušení by nebylo špatné, ale zase by asi ani nebylo až tak moc potřeba.
Povolání bych taky nechal víceméně tak, jak bylo v 3tí edici, kde každý povolání fachčilo dopst jinak, nicméně s trochou snahy a multiclassování mohl kdokoliv fungovat jako kerékoliv z DnD rolí (což sou tank, nuker, controler/debuffer, buffer/healer)... koneckonců, setkal sem se zs názorem, že 4e, není role playing game ve smyslu hraní role v příběhu, ale role playing game ve smyslu hraní role v družině čističů encouncerů, což jse již zmiňovaný tank, nuker, controler/debuffer, bufer/healer...
29.5.2008 15:23 - Alnag
Fritzs píše:
koneckonců, setkal sem se zs názorem, že 4e, není role playing game ve smyslu hraní role v příběhu, ale role playing game ve smyslu hraní role v družině čističů encouncerů, což jse již zmiňovaný tank, nuker, controler/debuffer, bufer/healer...
Ale ty jistě nevěříš relevanci názorů vznikajících v době, kdy hra ještě nespatřila světlo světa, že? :o))
29.5.2008 15:29 - Fritzs
Alnag:No, IMHO se tehdy docela trefil... dyť koneckonců včil máš dycky v příručce u každýho classu uvedenou jeho týmovou roli... a dokaž mě, že ty týmový role nejsou podle týmovéch rolí z MMORPG...
29.5.2008 15:39 - andtom
Fritzsi, z toho co píšeš vyplývá, že se Ti v podstatě docela líbí věci na třetí edici (bojový systém, povolání). By mě zajímalo, jestli se Ti 3ed takhle líbila po svém uvedení. No, a teď je uvedena 4ed ...
Edit: Týmové role v MMORPG vzešly z pen&paper RPG, alespoň v AD&D a D&D se odjakživa fungovalo na kooperaci.
29.5.2008 15:40 - Alnag
Fritzs: To je logika, pochroumaná jak kdyby stála na Ground Zero v okamžiku pádu dvojčat, nemyslíš? Takže z toho, že povolání mají u sebe uvedenou týmovou roli => D&D je RPG ve smyslu hraní role v družině čističů encounterů.
Wow. Nebo možná WoW. Tolik logických děr a argumentančních chyb v jendoduché implikaci sem snad v životě neviděl. Kde je ten sirienův oblíbený seznam... ať si můžu odškrtávat. To, že týmové role jsou nejspíš převzaté z MMORPG není nic proti ničemu. To jaksi neimplikuje to, co se tu snažíš naznačovat, víš...
29.5.2008 15:52 - Fritzs
andtom: Já druhou nehrál... a i třetí sem hrál jenom párkrát... a upřímě líbila se mě víc, než todle a z toho, co vím o druhý edici, tak se mě líbila celkem taky... ale tady je těch změn prostě strašně moc najednou, je to jako kdyby anulovali víc jak dvacet let vývoje, koneckonců, celej novej systém přesvědčení není krokem kupředu ke zjednudušení, je to krok spátky do dob první edice...
Jo, týmový role sou možná převzatý původně z DnD, enomže tam nikdy nebylo natvrdo uvedený, že popstavy spolu musí spolupracovat... koneckonců ta hry byla hratelná i když by měli všici jedno určitý povolání... nicméně tady je prostě IMHO tank, nuker, buffer potřeba, protože hra je na to IMHO stavěná a anvíc je to tam explicitně řečený, což je věc, kerou kolikrát ani v regulérním MMORPG nenandeš (míněno tak, že u povolání není napsaný jakou roli v partě zastává)...
Takže z mého hlediska je přílišný důraz na roli v rámci družiny a její volbu docela zásadní minus...
29.5.2008 15:58 - Alnag
Fritzs píše:
Jo, týmový role sou možná převzatý původně z DnD, enomže tam nikdy nebylo natvrdo uvedený, že popstavy spolu musí spolupracovat...
Což nemusí ani teď. Jenom je to pro ně výhodnější...
Fritzs píše:
koneckonců ta hry byla hratelná i když by měli všici jedno určitý povolání...
Což jde i teď, akorát to může být občas obtížnější.
Fritzs píše:
Takže z mého hlediska je přílišný důraz na roli v rámci družiny a její volbu docela zásadní minus...
Pokud jsi týmový hráč, tak nevidím úplně jasnou příčinu v tom, proč by ti týmové role měly vadit. No a pokud nejsi týmový hráč...
29.5.2008 16:03 - Fritzs
Alnag: Ano, přesně oproti minulým edicím jsem do hry v týmu nucen, protože jinak moje postava (a s ní celé tým) pudou do kytek...
Alnag píše:
Což je i teď, akorát to může být občas obtížnější.
Je to obtížnější=>nikdo to nebude dělat, nebo, když si vyberu z týmovýho hlediska nevhodnou roli, tak na mě budou ostatní hráči naštvaní, fakt bezva!
Jo a to víte, že ressovat de už od 8mé úrovně...? Smrt už není nic zásadního, smrt je: "RESS PLS"
29.5.2008 16:06 - Corvus
tie role v skupine boli aj v 2e aj v 3e, len neboli explicitne pomenovane MMOPRG terminologiou (co vobec nebolo stastne, jediny dovod na to vidim v prilakani wowkarov). skupina bez clerica/wizarda/fightera to mala vzdy tazsie..
29.5.2008 16:09 - jonka
Fritz: myslím že už to moc lámeš přez koleno ,-)
Fritz píše:
Jo a to víte, že ressovat de už od 8mé úrovně...? Smrt už není nic zásadního, smrt je: "RESS PLS"
To už bylo i v 3e.
29.5.2008 16:09 - Alnag
Fritzs píše:
Ano, přesně oproti minulým edicím jsem do hry v týmu nucen
No, buď se na to můžeš dívat tak, že jsi nucen. Nebo můžeš použít jiný úhel pohledu a říct, že "hra tuto variantu mechanicky podporuje". A to máme přece rádi, když systém něco podporuje nebo ne? :))
29.5.2008 16:10 - jonka
Líbí. Graficky si sice (u mne) oproti minulu pohoršili, protože v 3e se prostě strefili do mého vkusu úpravou i výběrem výtvarníků, ale co se dá dělat. Co se týče obsahu je to příjemné číst a nechávat se překvapovat spoustou nových nápadů, snad se to bude i dobře hrát. Jinak mne příjemně překvapilo kolik se do knih vlezlo informací o RPG (rady jak na to, o čem je rpg) a dobrá mi připadá i struktura.
29.5.2008 16:14 - jonka
Fritz: btw týmová hra prostě vychází ze hry. Ono je taky dost pravděpodobné, že když hraje parta lidí, že budou mezi sebou nějak spolupracovat a rozdělovat si role a úkoly. Efektivita je všude. Doporučená role u povolání nic neznamená (nic než doporučení), každá postava se dá hrát na tisíc způsobů.
29.5.2008 16:23 - Fritzs
jonka: To si právěže nejsem moc jisté...
29.5.2008 16:50 - jonka
Nevím teď čím si nejsi jistý, ale jestli tím týmovým hraním, tak to je jeden ze způsobů - ne jediný, ale jestli jím hraješ, tak k rolím v družině dřív nebo později přijdeš ..a nemusí se nutně vymezovat na tanky, nukery a podobně, ale rozdělení úkolů tam bude.
29.5.2008 17:21 - Quentin
uz se tesim az to vase debatovani o tymove praci zbori moje druzina ortodoxnich dmgdealeru, kteri bez healera ve 3,5 prekracovali svuj CR treba o tretinu :)
29.5.2008 17:22 - Peekay
Quentin, posli ich do Tomb of Horrors!
29.5.2008 17:29 - Gurney
S tím WoW nazýváním classů v družině: je špatně když se začátečníkům řekne, jaká má která postava funkci v družině když na to stejně přijdou sami, jen později?(vlastně až při hraní Planescapu na pc mi došlo že Dakkon s Mortem mi vlastně taky pořád tankují a to byla 2e) Že je lepší spolupráce různých povolání není žádná změna od 3.5 tam je taky lepší když na jednoho protivníka útočí tulák a bojovník než když je na to bojovník sám.
29.5.2008 17:32 - Fritzs
Gurney: Je špatně,když si na základě tohodle schématu musí dělat družinu... (ač tímhle do jísté míry trpěli i předchozí edice, zde je to dotažené do extrému)
29.5.2008 17:40 - Gurney
No to je špatně, ale oni nemusí.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.099096059799194 secREMOTE_IP: 3.129.70.157