Kultura

Alnag
28.5.2008 14:07
Dungeons & Dragons 4e (II)
Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.

Navazuje na více či méně spekulativní diskusi o 4E.
28.10.2008 16:19 - Alnag
Ano, hypoteticky ano...
28.10.2008 16:39 - Conlai
...ale fakticky myslím ne, protože za něčí tah máš jednu opportunity action a jednu immediate action (interrupt nebo reaction) za celé kolo.
Takže tvůj cíl (ve 4E) nebude mít 10 AoO a i kdyby (přes free action, close burst, různé cíle atp.) tak ty na něj nebudeš mít 10 útoků z marku, protože to je immediate action a tu máš jen jednou za celé kolo.
Strana 268 v PHB.
28.10.2008 16:47 - Merlin
bude mít 10 AoO na 10 různých osob! na každou jednu
28.10.2008 16:53 - Conlai
Tak potom schytá jen jeden útok z Fighter's Challenge a na všechny AoO samozřejmě -2.
28.10.2008 17:02 - Merlin
Conlai: ano, s tím už plně souhlasím :)
28.10.2008 17:18 - Alnag
Ok. Pojďme si to projít víc do detailu. Kdy může nastat Merlinem popisovaná situace, kdy dojde na víc Opportunity Attacks.
U opportunity attack (str. 290) se píše, že "You can take only one opportunity action during another combatant's turn, but you can take any number during a round."
Jinými slovy, je-li kolem tebe šest goblinů a všichni udělají nějakou hroznou hloupost, za kterou dostanou OA, uděláš za kolo (round) řekněme šest OA.
Pak je tu combat challenge (str. 76), kde se píše: "In addition, whenever a marked enemy that is adjacent to you shifts or makes an attack that does not include you, you can make a melee basic attack against that enemy as an immediate interrupt.
Takže kdykoliv si švácnete do goblina, fighter si švácne do vás. Jediné co by to mohlo zhatit je to, jak se používá immediate action, jak naznačuje Conlai.
Takže se podíváme na stranu 268. Tady zjistíme, že má Conlai pravdu, že Opportunity Action (např. OA) je "once per combatant's turn", zatímco Combat Challenge je immediate action, která je once per round.
Případný rozdíl round a turn je vysvětlen na strane 266.
Omlouvám se, za takový rozbor, ale zatím se ty pravidla pořád učím a přišlo mi, že se to může hodit i někomu jinému. Díky za správný výklad Conlai, vypadá to, že už máš nahráno :))
28.10.2008 17:30 - Merlin
děkuji za informace...sry, že vás otravuju takovýma problémama :D
28.10.2008 17:36 - Conlai
V minulé hře jsem se poučil. Changeling spy, poslední zbývající z tlupy únosců se vrhnul na rukojmí, aby je zabil. Oznámil jsem hráčům, že jestli zasáhne, rukojmí (vztah jedné z postav) zemře. Náš trpaslík válečník se vmanévroval tak dobře, že changelingův (úspěšný) útok přerušil a uťal mu ruce v loktech... fighter's challenge (a defender role) v akci.
28.10.2008 17:37 - Alnag
Conlai: Tak to zní hodně hustě...
EDIT:
Merlin: Mně to přijde fajn. Alespoň se člověk dozví něco nového a bůhví, kdy se to bude hodit. I když vyřešil jsem problém s pravidly po svém. Delegoval jsem na jednoho hráče sledování iniciativy, druhému jsem vrazil PHB s tím, že hledá sporné případy...
Zjistil jsem totiž, že mne tyhle věci jednak nejdou a druhak zdržují...
28.10.2008 17:38 - Lotrando
jenže to by ti goblinji museli mít každej jinou iniciativu, ne?
28.10.2008 17:46 - Merlin
Lotr: mají
28.10.2008 18:16 - Merlin
je považován second wind za healing?
28.10.2008 18:23 - Blaine
Ano, je. Proc? Kvuli Beacon of Hope?
28.10.2008 18:40 - Merlin
uvedu příklad: postava padne v boji k zemi, má 0 surges. Ostatní ji pomoci healu stabilizují...kolik má postava životů a co vlastně může?
28.10.2008 19:12 - Blaine
PHB str. 185: Stabilize the Dying: Make a DC 15 Heal check to stabilize an adjacent dying character. If you succeed, the character can stop making death saving throws until he or she takes damage. The character’s current hit point total doesn’t change as a result of being stabilized.
Ma stejne zivotu jako mela predtim. (napr -23), pouze si nehazi zachrany proti smrti. Pokud nema healing surges, tak si nemuze dat second wind, ani se nemuze nijak dolecit po boji. Takze ji banda musi nekam odtahnout a tam si musi dat dlouhy odpocinek
28.10.2008 19:22 - Merlin
Blain: takhle si to taky myslím
28.10.2008 19:30 - Blaine
2Merlin: no ono to ani jinak nejde, pokud teda nema nejaky charakter nejakou ablitu, ktera by bez toho, aby lecena postava mela healing surge - pripad paladinovych Lay on Hands, ktery vezme svoji healing surge a "venuje" ji lecene postave. Jinak pokud by stabilizovana postava dostala jakykoliv dalsi dmg, tak zase bude muset hazet death saving throw.
28.10.2008 19:38 - Merlin
2Blaine: jasně..já jsem to jen nahodil, protože jsem to neměl čas hledat v pravidlech ted behem hry
28.10.2008 19:39 - Blaine
pohodka, hledani v pravidlech behem hry nechavam na hracich:) ja se musim starat o jiny veci (jako treba o to, aby nezborili byt ve kterym hrajem:))
29.10.2008 00:47 - LZJ
Merlin píše:
postava padne v boji k zemi, má 0 surges
Jak jsi toho dosáhnul? Už jsme měli dying postavy, ale že by došly surges, to ještě ne.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086107015609741 secREMOTE_IP: 18.217.220.114