Přehled d20 tvorby studia White Wolf

Studio White Wolf (tvůrce úspěšné hry World of Darkness) bylo jedním z prvních, kdo se chopili nabídky Wizards of the Coast vytvářet světy pro d20 System pod Open Game Licence. Tento článek si bere za úkol vám podat přehled jejich produkce v rámci jejich knižní linie Swords and Sorcery.
Swords and Sorcery je d20 System divize studia White Wolf (www.white-wolf.com). Jak bývá u WW zvykem, veškeré jejich světy jsou velmi propracované a podpořené detailními a přitom elegantními pravidly.
SnS kráčí jednoduchou cestou použití Dungeons and Dragons System Reference Document (SRD). To znamená, že drtivá většina jejich knih a her je plně kompatibilní s DnD 3.5. edice. Dost však úvodních informací, věnujme se jednotlivým světům a hrám:
- DRAGONMECH -
Svět původně vytvořený studiem Goodman Games se dočkal své poslední edice díky WW.
Jedná se o nesmírně zajímavý dark fantasy svět beroucí si mnoho ze steampunkového, clockpunkového a dalších žánrů včetně gundam a mecha. Hlavním příběhem je boj pozemských (Terrestrial) a měsíčních (Lunar) draků, do kterého se díky právě proběhnuvší průmyslovo-magické revoluci zapojují všechny klasické fantasy rasy (lidé, elfové, skřeti, trpaslíci...). Jedinou zbraní, schopnou se lunárním drakům postavit, jsou Mecha (obrovští bojoví roboti), pohánění párou, magií nebo snahou stovek otroků.
Dragonmech je svět se zajímavou premisou a revolučními nápady, které stojí zato vyzkoušet. Nepřekračuje však stín většiny ostatních podobných her a podobně jako jemu blízký svět Iron Kingdoms se svých fantasy kořenů a DnD patrona drží zuby nehty, což mu občas ubližuje. Na nic jiného si ale ani nehraje a proto stojí za návštěvu.
- EVERQUEST - (a EVERQUEST II)
Fandové online zábavy určitě již svět Norrath znají - jedná se totiž o dějiště jedné z nejoblíbenějších a nejúspěšnějších MMORPG - Everquest. Vytvořit stolní RPG z MMORPG byl ze strany WW promyšlený a velmi vydařený tah, který se bude ještě dlouho vyplácet, neboť přísun nových fanoušků je díky stále oblíbené online hře zaručen.
Everquest je ale jinak celkem klasický fantasy svět bez výraznějšího žánrového zaměření, zajímavý hlavně svou obrovskou rozsáhlostí, desítkami hratelných ras a neustále se dynamicky měnícím metaplotem. Občas mi vadí jeho snaha o umělou epičnost a až otravné mnohačetné pokusy stát se jedním z "Velkých" světů herní branže po boku Warcraftu, Warhammeru, Forgotten Realms a dalších.
Ať už se vám ale zalíbí Antonica, Faydwer nebo některý z exotičtějších kontinentů tohoto bohatého a mystického světa moderní high fantasy, heroické dobrodružství vás zajisté nemine. Pokud je to to, co hledáte, nejspíše nenajdete lepší volbu.
- GAMMA WORLD -
Kořeny tohoto světa leží v roce 1978, ve studiích původní Gygaxovy firmy TSR (stojící za první edicí DnD i jeho druhou edicí - ADnD). White Wolf se k němu dostal roku 2003 a vydal jeho novou edici pod nejmodernější verzí d20 Modern systému. Pokud jste hráli počítačovou nebo stolní verzi RPG Fallout, pak znáte základní podobu Gamma World. Přidejte ale ještě mnohem více mutantů a násilí, mnohem více robotů a supertechnologií, smíchejte s KKND, neustálým pocitem bezprostředního nebezpečí a totálního zmaru a jakýmsi podivným tušením, že za dalším rohem zničeného města můžete potkat NAPROSTO cokoliv...
V tomto světě nezpůsobila katastrofu jaderná válka (i když trocha té radiace se v pustinách najde), ale nekontrolovatelné bioinženýrství a nanotechnologie.
Jak vidíte, jde o originální a neotřelý pohled na postapokalyptické prostředí s notnou dávkou SF a hororu. Vzniká úžasný, děsivý koktejl, který si s žádným jiným nespletete.
- RAVENLOFT -
Ravenloft byl původně jedním ze základních světů DnD, ale pro třetí edici měl následovat osud Mystary, Spacejammeru, Greyhawku, Birthrightu a Dark Sunu - odložení k ledu a čekání na případnou (a nepravděpodobnou) resurekci.
Naštěstí se jej chopil White Wolf a jeho hororovému nádechu dodal mnoho ze svých bohatých zkušeností s World of Darkness, takže se jednoznačně jedná o nejrealističtější a nejbrutálnější ze světů pro Dungeons and Dragons.
Je to velmi stylový svět vyžadující opatrné zacházení, stojící na křehkých atmosférických základech. Za jejich dodržování se vám ale stoprocentně odvděčí...
Zde si k popisu světa dovolím citovat Alnagův článek Světy Dungeons and Dragons:
V Ravenloftu se setkáte se zcela jiným druhem fantasy, neboť Ravenloft není svět. Je to výtvor temných sil, které vyrhly kusy země a rozprostřely je do nekonečných muk.
Ravenloft je hororovým prostředím, kde dobro dlouho nevydrží a ani oportunismus nemá na růžích ustláno. Horor zde však nemá podobu klasických béčkových filmů. Spočívá v náznacích a nejistotě. Příběh není vystavěn okolo postav hrdinů, ale okolo padouchů, oproti kterým hrdinové působí bezvýznamně a bezmocně. Přitom to nejsou jakési nelidské zrůdy, ale bytosti, které byly zatraceny v důsledku svých slabostí, nezvládnutých vášní a morálních selhání. Děsivější je činí pomyšlení, že by se hrdinové mohli stejně snadno stát právě takovými. Ravenloft je o jiném druhu hrdinství, než klasické D&D světy.
Právě Ravenloft vytváří skutečné hrdiny, kteří se postaví zlu, i když není vyhlídky na úspěch, i když je čeká jen smrt či ještě hůře, ztráta vlastní duše. A přesto tak učiní, protože tak učinit musí...
Lépe shrnout Ravenloft snad ani nelze.
- SCARRED LANDS -
Scarred Land je původní svět studia White Wolf, který je označován za kombinaci Ravenloftu a Forgotten Realms.
Je silně inspirován reálnou mytologií starověku a v podstatě jde o velmi ranný, hororový a hodně temně laděný středověk.
Bohové a Titáni v něm vedli dlouhou ničivou válku, která svět uvrhla do temnoty a zmatku. Z těl Bohů i Titánů divoce prýští různé druhy magie (což vytváří velmi zajímavý přístup k magii, jež považuji za největší devizu Scarred Lands) a jejich prastaří sluhové, artefakty i nové kulty a nově vzniklá monstra bojují o zbytky po poničeném a pokrouceném světě rozprostřené moci.
Mezi tím vším se v tomto hororově laděném low-magic (svět s magií vyskytující se jen vzácně), brutálním prostředí odehrávají osudy obyčejných lidí, hledajících v něm své místo. Dobrodruzi snad nikde jinde nejsou tak nedostatkové, spotřební zboží než zde. Neopakovatelná atmosféra a vskutku neotřelý pohled na fantasy. Vřele doporučuji.
- TRINITY -
Trinity byla původně hrou běžící na White Wolfáckém Storyteller systému, ale po vydání OGL byla převedena na d20 System.
Jde o uvěřitelný, hyperreálný SF svět, založený na promyšlených vědeckých hypotézách a předpovědích.
Odehrává se v chaotickém 22. století, kdy mezi lidstvem a několika mimozemskými rasami panuje studená válka. Obrovské megakorporace se naopak vrhají do otevřených žoldáckých konfliktů a civilní populace se musí vyrovnat s častými mutacemi a nástupem nových, děsivých technologií.
Nový rozměr tomuto schématu kromě realistického přístupu dodává paradoxně radikální odklon od realismu - přidání lidí s psionickými schopnostmi do tohoto i tak nepřehledného vesmíru.
Psionické talenty těchto lidí dovolují neuvěřitelné věci a skutky... a osud lidstva leží na bedrech jejich vlastníků.
- WORLD OF WARCRAFT -
Původně se tato hra jmenovala Warcraft RPG, ale po vydání MMORPG WoW a obrovském úspěchu Everquest RPG se WW chytře rozhodli pojmenovat stolní RPG založené na World of Warcraft stejně jako jeho online počítačovou verzi.
Kdo by neznal knižní a herní sérii Warcraft? Konflikt Aliance a Hordy na Azerothu došel do patové situace, kdy obě strany sbírají síly k další obrovské válce... RPG dodává světu detailní popisy prostředí, kultur, ras a dalších drobností i významných odhalení, na které v počítačových a deskových verzích nezbývá místo, navíc v mnohem kompaktnější podobě než nabízejí knihy.
Pokud máte Warcraft v oblibě, není proč váhat. ---
Tím výčet her ze studia White Wolf běžících na d20 Systému sice končí, ale jak všichni tušíte, vesmír d20 her je mnohem širší. Zmapovat ho a podat ucelený pohled je v podstatě nemožné, přesto se o to pokusím.
Kromě divize Swords and Sorcery ještě v rámci OGL a d20 System White Wolf spolupracuje se studii Malhavoc Press a Necromancer Games. O nich a mnoha jiných vydavatelstvých se ode mne dozvíte někdy příště.
- převzato z Czechdnd Reloaded -
Napsal SEBastian_Chum 01.02.2006
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 0 příspěvky.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.24234294891357 secREMOTE_IP: 23.20.25.122