Allmir - články

Odbornosti

Obsah článku:
Odbornosti povolání se smí učit jen postava, která získá úroveň v obecném povolání.

 

 

 

POVOLÁNÍ Požadavky Výhoda
Boj beze zbraně - Silnější útok beze zbraně.
   • Odrážení střel Boj beze zbraně, Obr 13+. Lepší obrana proti střelám.
   • Ochromující úder Boj beze zbraně, Obr a Mdr 13+, Zú 8+. Ohromí soupeře.
Boj v sedle Jezdectví 1+ Neprovokuje, možnost uhnutí
   • Nájezd Boj v sedle, Jezdectví 5+. Podupání, dvojnásobné zranění
Boj více zbraněmi Obr 15+, Zú 1+. Útok vedlejší zbraní
   • Mistr více zbraní Boj více zbraněmi, Zú 6+. menší postihy
Boj se štítem Zacházení se štíty, Zú 1+. neztrácí obranu štítu při manévru
   • Mistr štítu Boj se štítem, Zú 6+. odstrčení, lepší obrana
Bojové reflexy Zú 2+. poloviční poranění.
   • Záhadný úhyb Bojové reflexy, Zú 3+. postavu nelze zaskočit
Lučba Vlohy pro magii, Mystika 4+. Výroba svitků, lektvarů.
   • Tvorba Lučba, Mystika 8+. Výroba magického vybavení.
Rozzuření Sil a Odl 13+, Zú 1+. bonus k útoku a životům
   • Snížené zranění Rozzuření, Zú 6+. SZ 1/-
Rychlý pohyb Reflex 2+, Iniciativa 3+ bonus +10 rychlost, +1 reflex.
   • Bleskový pohyb Rychlý pohyb bonus +20 rychlost, +2 reflex.
Stopování Příroda 3+. umožňuje sledovat stopy
  • Porozumění divočině Stopování, Příroda 6+ . Pohyb beze stop.
Úhlavní nepřítel Znalost 2+. bonus k útoku
  • Smrtící lovec Úhlavní nepřítel, Znalost 4+. bonus ke zranění
Zákeřný útok Nenápadnost 4+. navíc +1k6, žádná TZ
  • Vražedný útok Zákeřný útok, Nenápadnost 8+. způsobuje únavu a krvácení
Zabiják mágů Mystika 2+, Zú 3+. Ignoruje opatrné sesílání.
  • Průnik magickou ochranou Zabiják mágů, Mystika 4+. projde magickou obranou
Zvířecí podoba Úroveň 5+, Příroda 6+ můžeš se proměnit ve zvíře
  • Zlepšená proměna Zvířecí podoba, Příroda
9+
více proměn

 

 
seznamy



POPIS


Boj beze zbraně (povolání)
Požadavky: -
Výhoda: Postava se považuje za ozbrojenou i beze zbraně (může provést příležitostný útok, neposkytuje soupeři bojovou výhodu, pokud útočí beze zbraně.). Síla zbraně neozbrojeného útoku je o 1 vyší.

Odrážení střel (povolání)
Požadavky: Uhýbání, ZÚ 4+.
Výhoda: Proti nepříteli se střelnou zbraní, před kterým Uhýbáš, si můžeš do obrany započítat svůj základní obranný bonus.

Ochromující úder (povolání)
Požadavky: Mdr 13, Boj beze zbraně, ZÚ 8+.
Výhoda: Použití této odbornosti musíš ohlásit před hodem na útok (neúspěšný útok tedy pokus znehodnotí). Ochromující úder přinutí nepřítele, zraněného tvým úderem beze zbraně, aby si hodil na záchranu na Výdrž (TO 10 + 1/2 tvé úrovně postavy + tvá oprava Mdr); to vše navíc k normálnímu zranění. Obránce, který v tomto hodu neuspěje, je na 1 kolo (do doby těsně před tím, než je znovu na řadě) ochromen. Ochromená postava nemůže jednat, ztrácí veškeré bonusy za Obratnost k obraně a má postih -2 k obraně. O ochromující útok se můžeš pokusit jednou za den, plus jednou za každé tvé čtyři úrovně, a ne více než jednou za kolo. Tvorové imunní vůči kritickým zásahům nemohou být ochromeni.


Boj v sedle (povolání)
Požadavky: Jezdectví 1+.
Výhoda: Jednou za kolo, když by tvé jezdecké zvíře mělo být zasaženo v souboji, můžeš ověřit Jezdectví (v reakci na útok) a negovat tento zásah. Aby se zásah negoval, musíš ověřit Jezdectví tak, aby výsledek byl vyšší než výsledný útok protivníka. (Ověření Jezdectví se vlastně stane obranou tvého zvířete, pokud je tedy vyšší). Když jsi v sedle a používáš akci zteč, můžeš se pohnout a zaútočit jako u normální zteče a pak se pohnout ještě jednou (musíš pokračovat v přímém směru pohybu zteče). Tvůj celkový pohyb v daném kole nemůže přesáhnout dvojnásobek rychlosti tvého jezdeckého zvířete. Protivníka, na něhož útočíš, neprovokuješ k příležitostnému útoku ty ani tvůj kůň.
Speciální: Máš-li zároveň odbornost Zlepšené prorážení, a pokusíš se o prorážení soupeře, když jsi v sedle, tvůj cíl se ti nemůže uhnout. Tvůj oř může provést jeden útok kopytem proti tomu, koho se ti podařilo srazit k zemi; má při tom standardní bonus +4 k hodu na útok proti ležícímu cíli.

Nájezd (povolání)
Požadavky: Jezdectví 8+, Boj v sedle.
Výhoda: Pokud používáš zteč ze hřbetu zvířete, síla tvé zbraně je dvojnásobná (způsobí dvojnásobné poranění). Když se pokoušíš o sražení, cíl se ti nemůže vyhnout. Jestliže protivníka
úspěšně srazíš, může tvůj oř provést jeden volný útok kopytem.
Speciální: Magické bonusy ani jiná vylepšení zbraně se nenásobí.


Boj více zbraněmi (povolání)
Požadavky: Obr 15
Výhoda: Postihy za boj dvěma zbraněmi se snižují. Postih pro primární ruku je snížen o 2 a pro tvou druhou ruku o 6.
Pokud druhou zbraň nevyužiješ k útoku, máš odrazový bonus +1 ke své obraně.
Normálně: Při takovémto způsobu boje máš postih -6 k běžnému útoku nebo útokům svou primární rukou a postih -10 k útoku svou druhou rukou. Jestliže je zbraň ve tvé druhé ruce lehká, postihy se zmenší o 2. (Neozbrojený úder je vždy považován za lehkou zbraň.)

Mistr více zbraní (povolání)
Pokud druhou zbraň nevyužiješ k útoku, máš odrazový bonus +2 ke své obraně.


Boj se štítem (povolání)
Požadavky: Zacházení se štítem
Výhoda: Když provádíš útok či jiný manévr štítem, můžeš si nadále počítat jeho štítový bonus ke své
obraně.
Normálně: Bez této odbornosti postava, která provede úder štítem, ztrácí jeho štítový bonus k TZ, dokud není opět na řadě.

Mistr štítu (povolání)
Požadavky: Boj se štítem
Výhoda: Neprovádíš–li štítem útok či manévr máš bonus +1 k obraně (štítový bonus). Vykrytí střel, můžeš si do své obrany proti střelám započítat i své bojové umění.
Při úspěšném zásahu štítem, můžeš jako volnou akci provést pokus o
strnutí soupeře.


Bojové reflexy (povolání)
Požadavky: Zú 2+.
Výhoda: Postava není zaskočena před začátkem souboje, i když prohraje iniciativu, stále si muže započítat obratnost a ostatní úhybné bonusy, může provést příležitostný útok, i když prohraje iniciativu. Může provést až dva
příležitostné útoky.

Záhadný úhyb (povolání)
Požadavky: Bojové reflexy, Zú 3+.
Výhoda: Postava si ponechává svůj bonus za Obratnost k obraně (má-li nějaký) i tehdy, když je zaskočena nebo napadena neviditelným protivníkem. (Stále však ztrácí svůj bonus za Obratnost, když je znehybněna.) Postavu není možné
obstoupit. Pouze protivník s alespoň o 4 vyšší úrovní dokáže překonat tuto jeho obranu a do zad jí zaútočit (a zaútočit na něj díky tomu zákeřně).
Speciální: Všechny úrovně povolání se pro účely určení minimální úrovně postavy potřebné pro zákeřný útok na postavu sčítají.


Lučba (povolání)
Požadavky: Vlohy pro magii, Mystika 4+.
Výhoda: Postava může psát svitky, míchat lektvary a vyrábět jednorázové magické vybavení a předměty.

Tvorba (povolání)
Požadavky: Lučba, Mystika 8+.
Výhoda: Postava může vyrábět trvalé magické vybavení, předměty, zbroje, hůlky a odlévat prsteny.


Rozzuření (povolání)
Požadavky: Sil 13+, Odl 13+, Zú 1+.
Výhoda: Když si myslí, že je to třeba, dokáže postava propadnou bojovému šílenství, kdy nevnímá bolest a řve touhou po krvi. Je-li postava rozzuřená, oplývá obrovskou silou a odolností, ale nedbá už tolik na obranu. Dočasně získává +4 k Síle a Odolnosti, má morální bonus +2 na hody na Vůli, ale má postih -2 k obraně. Když zuří, nemůže postava používat dovednosti nebo schopnosti, které vyžadují trpělivost či soustředění. Rozzuření je volná akce, ale postava ji může provést pouze když je na ní řada.
Rozzuření trvá 3 kola + oprava za Odolnost (už zvýšenou). Po jejím skončení je však unavená, po dobu jedné minuty za každé kolo, kdy byla rozzuřena. Postava se nemůže znovu rozzuřit, je-li unavená.
Na 9. úrovni je bonus k Síle a Odolnosti zvýšen na +6, morální bonus na +4;
na 18. úrovni je bonus k Síle a Odolnosti zvýšen na +8, morální bonus na +6 a postava není unavená po skončení rozzuření.
Speciální: Dočasným zvýšením Odolnosti se postavě okamžitě zvýší počet bodů života. Tyto body však zmizí, jakmile přestane zuřit a její Odolnost se vrátí zpět na normální úroveň.
Nevýhoda: Po zvolení této odbornosti obdrží postava mimořádný postih -2 k Diplomacii.

Snížené zranění (povolání)
Požadavky: Rozzuření, Zú 5+.
Výhoda: Postava získává sníženou zranitelnost. Odečti 1 od každého zranění, které utrží po zásahu zbraní nebo přirozeným útokem. Má-li postava Zú 10 a více, snížené zranění se zvýší na 2/-, atd. Snížená zranitelnost může snížit utržené zranění na 0, ale ne pod 0.


Rychlý pohyb (povolání)
Požadavky: Reflex 2+, Iniciativa 3+.
Výhoda: Pozemní rychlost postavy je o 10 stop větší, než je pro její rasu obvyklé. Tuto výhodu má jen když má lehkou nebo střední zbroj nebo nemá zbroj žádnou, a když není těžce naložena. Dále obdrží bonus +1 k
záchrannému hodu na Reflex.

Bleskový pohyb (povolání)
Požadavky: .
Výhoda: Pozemní rychlost postavy se zvýší o dalších 10 stop (Celkem o 20 stop). Dále obdrží další bonus +1 k
záchrannému hodu na Reflex.


Stopování(povolání)
Požadavky: Příroda 3+.
Výhoda: Umíš nalézt a sledovat stopy. Nalezení stop nebo jejich sledování po 1 míli vyžaduje ověření Přírody. Při stopování se pohybuješ jen 1/2 rychlostí (nebo plnou rychlostí, ale s postihem -5 anebo dvojnásobnou, ale s postihem -20). Jestliže Přírodu neověříš, můžeš se o to ještě jednou pokusit po 10 minutách.
Normálně: Bez této odbornosti můžeš Přírodu použít k nalezení stop, ale sledovat je můžeš jen pokud TO tohoto úkolu je 10 nebo méně. Nebo můžeš použít dovednost Vnímání, s jejíž pomocí také najdeš stopy nebo jiné známky průchodu tvorů danou oblastí (použij TO uvedené výše); s pomocí Vnímání, ale nemůžeš stopy sledovat, a to ani v případě, že ti je někdo ukázal.
Speciální: Tato odbornost ti neumožní hledat ani sledovat stopy, které udělal příjemce kouzla projdi beze stop. Pokud se někdo pokusí stopovat tebe má postih -5 v ověření.

Porozumění divočině (povolání)
Požadavky: Stopování, Příroda 6+.
Výhoda:
1) Postava dokáže zlepšit postoj zvířat vůči němu. Tato schopnost účinkuje úplně stejně, jako ověřování Diplomacie na zlepšení postoje nějaké osoby. Počáteční postoj typického domácího zvířete je neutrální, zatímco divokého zvířete je nedůvěřivý.
2) Postava dokáže rozpoznat zda je přírodní zdroj potravy (včetně vody) poživatelný či nikoliv.
3) Postava se dokáže pohybovat skrze libovolný druh zarostlých oblastí (tj. skrze přirozeně pichlavé křoví, popínavé rostliny a šlahouny, hustým podrostem apod.) svou normální rychlostí a bez toho, že by tím byla jakkoli zraňována nebo poškozena a nezanechává žádné stopy (ani pachové).
Speciální: Křoví, houštiny nebo zarostlé oblasti, které jsou očarovány nebo magicky ovlivněny tak, aby překážely pohybu, na ní nadále působí.



Úhlavní nepřítel (povolání)
Požadavky: Znalosti 2+.
Výhoda: Postava si může zvolit jeden druh tvorů (draky, obry, nemrtvé, skřety, atd.) jako svého úhlavního nepřítele. Na tyto tvory obdrží bonus +1 k ověřování Předstírání, Prohlédnutí, Vnímání a Příroda, když používá tyto dovednosti proti svým úhlavním nepřátelům. Navíc má tento bonus i k hodu na útok v boji s nimi. Na 1.úrovni obdrží bonus +1 a na každé páté se tento bonus zvýší o 1 (až na +5 na 20. úrovni).
Speciální: Tuto odbornost si postava může vzít vícekrát, pokaždé na nového nepřítele.

Smrtící lovec (povolání)
Požadavky: Úhlavní nepřítel, Znalosti 4+.
Výhoda: Bonus proti úhlavnímu nepříteli se započítává i do zranění, hrozba kritiky při boji s úhlavním nepřítelem se posune o 1.


Zabiják mágů (povolání)
Požadavky: Mystika 2+, Zú 3+.
Výhoda: Postava získá bonus +1 k hodům na Vůli. Zabiják ignoruje opatrné sesílání oponenta, kterého ohrožuje. Oponent (sesílatel) si je vědom, že je zabijákem ohrožován.

Průnik magickou ochranou (povolání)
Požadavky: Zabiják mágů, Mystika 4+.
Výhoda: Ignoruje magické bonusy k obraně.


Zákeřný útok (povolání)
Požadavky: Nenápadnost 4+.
Výhoda: Kdykoli postava útočí na protivníka, který si nemůže započítávat do obrany bonus za svou Obratnost (bez ohledu na to, jestli vůbec nějaký bonus má), obdrží ke svému zranění zákeřným útokem bonus +1k6, obránce si nezapočítává třídu zbroje. Útoky vrhací zbraní se mohou za zákeřný útok počítat jen v tom případě, kdy je cíl do 30 stop (střelnou 60).
Speciální: Tvor, který je imunní vůči kritickému poranění, není zranitelný ani zákeřným útokem. Postava nemůže zákeřně zaútočit na tvora, který se kryje, nebo útočit tak na tvora, jehož citlivá místa jsou mimo dosah (v dosahu má např. jen jeho končetiny)

Vražedný útok (povolání)
Požadavky: Zákeřný útok, Nenápadnost 8+.
Výhoda: Pokud postava zasáhne, automaticky způsobí únavu terče. V případě, že způsobil poranění za 10 a více životů, musí terč ověřit svou výdrž, aby nezačal krvácet.


Zvířecí podoba (Povolání)
Požadavky: Úroveň 5+, Příroda 6+.
Výhoda: Postava dokáže proměnit své tělo ve zvířecí. Smí se proměnit jen v to zvíře, které má stejnou nebo menší vitalitu a stejnou nebo
menší velikost (Drobná, Malá, Střední), postava se smí přeměnit pouze do jedné čeledi zvířat (např. medvědovití). Přeměna (do zvířete či zpět) trvá standardní akci a neprovokuje příležitostný útok. Postava si zachovává svou úroveň, životy, hody na záchranu, Zú, duševní vlastnosti, základy dovedností a umožňuje-li to nová forma i
odbornosti a schopnosti. Obdrží všechny mimořádné schopnosti a přebírá fyzické vlastnosti nové formy. Proměna trvá 1 hodinu za úroveň, dokud jí postava nezruší, nepromění se v jiné zvíře nebo dokud není mrtvá. Přeměna vyléčí postavě poranění rovnající se 1/2 její úrovně.

úr. počet proměn poznámka
5. 1xden  
8. 2xden Třída
11. 3xden Velká
14. 4xden Líté
17. 5xden Obří
20. 6xden Jakékoliv
     
Speciální: Dlouhodobé setrvávání v jedné zvířecí podobě může zapříčinit poruchy chování či vzhledu postavy, nebo dokonce zapříčinit trvalou přeměnu.

Zlepšená proměna (Duchovní)
Požadavky: Zvířecí podoba, Příroda 9+.
Naučením této odbornosti získá postava několik následujících výhod:
1) Může přeměnit pouze část svého těla ve zvířecí. Může si nechat narůst: drápy; dlouhé nohy, jazyk či krk; chlupy; kopyta; ocas; parohy; pařáty; peří; ploutve; roh(y); srst; zobák; apod. nebo přeměnit své orgány a získat tím mimořádné schopnosti některých zvířat (žábry, křídla, apod.). Přeměnou vyčerpá jeden svůj pokus na celkovou proměnu.
2) Zvýší počet proměn na den o 2.
3) Pasivní magické předměty postavy se mohou použít i po proměně.


< Povolání >
Obecné Rasové
Napsal Comikus 01.12.2009
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 10 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.074888944625854 secREMOTE_IP: 3.21.113.147