Allmir - články

Odbornosti

Obsah článku:


Obecné odbornosti si mohou vybírat všechna povolání, dokonce i postava bez povolání či netvor, stále však musí splňovat požadavky.

Odbornost Požadavky Výhoda
Běh - 5 násobná rychlost.
Bleskové reflexy - Bonus +2 k reflexům.
Boj poslepu - Nižší šance na minutí
Bojový střeh Zú 4+ Bonus k obraně, postih k útoku.
   • Vířivý útok Bojový střeh, Pohyblivost Útok na všechny soupeře (-4)
   • Zlepšené podrážení Bojový střeh bonus +4,
Finesy se zbraní Obr 12+, Zú 1+ K útoku se přičítá Obr
Míření Obr 13+ +1 k útoky na dálku
   • Přesná střelba Míření Ignoruješ kryt
   • Rychlá střelba Míření, Zú 6+ Střela navíc (-4)
Mocný útok Sil 13+ -2 k útoku, +4 k útočnosti
   • Roztínání Mocný útok Útok navíc, při skolení soupeře.
   • Útok na zbraň Mocný útok bonus +4,
   • Zlepšené rozrážení Mocný útok bonus +4 , cíl nemůže uhnout
Štěstí hrdinů Obecné povolání +1 záchrany, +1 ověření.
Tvrdost - Bonus 3 body života.
   • Nezdolnost Tvrdost Stabilizace, 1/2 plošné poranění.
Učenlivost - +6 bodů dovednosti
Učenost Int 13 +1 bod dovednosti / úroveň.
Uhýbání Obr 13+ Bonus +1 k obraně.
   • Pohyblivost Uhýbání, Zú 4+ Neprovokuje soupeře pohybem
Únik Reflex 3+. 1/2 plošné poranění
Velká tvrdost Výdrž 3+, Odl 13 + 1 bod života / úroveň
Velká výdrž - Bonus +2 na Výdrž
Zacházení se štíty - Umíš používat štíty.
Zacházení se zbraní - Umíš používat skupinu zbraní.
   • Zaměření (zbraň) Zacházení se zbraní, Zú 1+. +1 k útoku
      • Specializace Zaměření (zbraň), Zú 4+. +2 ke zranění
Zacházení se zbrojí - Umíš používat skupinu zbrojí.
   • Zaměření (zbroj) Zacházení se zbrojí, ZÚ 1+ Menší postih a omezení.
Zaměření (dovednost) Dovednost 3+ Bonus +3 k dovednosti.
Zlepšená kritika ZÚ 8+ hrozba kritiky o 1 vyšší
Zvířecí společník Příroda 3+ Získáš zvířecího společníka
Železná vůle - Bonus +2 na vůli.
     
seznamy    



POPIS


Běh (obecná)
Výhoda: Když běžíš, pohybuješ se pětinásobnou rychlostí (pokud máš na sobě lehkou, střední nebo vůbec žádnou zbroj a neneseš víc jak střední náklad) nebo rychlostí čtyřnásobnou (pokud máš na sobě těžkou zbroj nebo neseš těžký náklad). Když skáčeš s rozběhem, máš bonus +4 k ověřování Skákání. Když běžíš, ponecháváš si svůj bonus za Obr k obraně, můžeš provést jednu změnu směru o 90 stupňů nebo méně.
Normálně: Když běžíš, pohybuješ se čtyřnásobnou rychlostí (pokud máš na sobě lehkou, střední nebo vůbec žádnou zbroj a neneseš víc jak středně těžký náklad) nebo rychlostí trojnásobnou (pokud máš na sobě těžkou zbroj nebo neseš těžký náklad), navíc při tom ztrácíš bonus za Obratnost k obraně. Normálně můžeš běžet nebo se pokoušet o zteč pouze v přímém směru


Bleskové reflexy (obecná)
Výhoda: Získáš bonus +2 na všechny hody na záchranu na Reflexy.
Speciální: Hrdina +2, Rek +4, Legenda +6.


Boj poslepu (obecná)
Výhoda: Kdykoliv v boji nablízko mineš kvůli ukrytí, můžeš jednou znovu hodit procenta, abys zjistil, zdali jsi ho opravdu netrefil.
Neviditelný útočník nemá při útoku nablízko na tebe žádnou výhodu. Tzn., že neztrácíš svůj bonus za Obratnost ke Třídě zbroje a útočník nemá obvyklý bonus +2 za to, že je neviditelný. Při útoku na dálku si však neviditelný útočník tyto bonusy i nadále počítá.
Obvyklý postih k rychlosti pohybu za to, že nevidíš, máš pouze poloviční. Tma a špatná viditelnost obecně snižuje tvou rychlost na tři čtvrtiny normálu, místo na polovinu.
Normálně: Aplikují se obvyklé úpravy hodů na útoky pro neviditelné útočníky a ty ztrácíš svůj bonus za Obratnost k TZ. Navíc se aplikuje snížení rychlosti za pohyb v temnotě a špatné viditelnosti.
Speciální: Odbornost Boj poslepu nepomůže proti postavě, která je příjemcem kouzla mihotavost.


Bojový střeh (obecná)
Požadavky: Zú 5+.
Výhoda: Postava si může přičíst až bonus +4 k obraně, zároveň si stejný bonus odečítá od svého útoku.
Normálně: Při běžném střehu si postava započítává bonus +2 k obraně a postih -4 k útoku.
Speciální: Hrdina -4/+4, Rek -6/+6, Legenda -8/+8.

Vířivý útok (obecná)
Požadavky: Bojový střeh, Pohyblivost.
Výhoda: Když použiješ akci úplný útok, můžeš místo toho provést jeden útok nablízko na každého nepřítele, kterého máš v dosahu. Všechny tvé útoky obdrží postih –4 k útoku. Když použiješ odbornost Vířivý útok, vzdáváš se rovněž veškerých bonusových útoků i útoků navíc, které ti dávají jiné odbornosti, kouzla nebo schopnosti.
Speciální: Hrdina -4, Rek -2, Legenda 0.

Zlepšené podrážení (obecná)
Požadavky: Bojový střeh.
Výhoda: Pokud se pokoušíš podrazit protivníka když jsi neozbrojen, neprovokuješ k příležitostnému útoku. Zároveň máš bonus +4 na ověřování Síly při podrážení protivníka. Jestliže podrazíš protivníka v souboji nablízko, ihned dostaneš jeden útok nablízko na tohoto protivníka, jako bys nepoužil útok na pokus o jeho podražení.
Normálně: Bez této odbornosti provokuješ k příležitostnému útoku, jestliže se pokoušíš podrazit protivníka, když jsi neozbrojen.


Finesy se zbraní (obecná)
Požadavky: Zú 1+, Obr 13+.
Výhoda: S lehkou zbraní, rapírem, bičem nebo ostnatým řetězem, si postava místo opravy za Sílu může k hodům na útok přičíst opravu za Obratnost.


Míření (obecná)
Požadavky: -
Výhoda: Postava má bonus +1 k hodu na útok zbraněmi na dálku. Je-li ohrožována protivníkem v sousedním poli a používá střelnou či vrhací zbraň, neposkytuje protivníkovi bojovou výhodu.
Speciální: Tento bonus získá postava do vzdálenosti 30 stop na
vrhací zbraně a do vzdálenosti 60 stop na střelné zbraně.

Přesná střelba (obecná)
Požadavky: Míření.
Výhoda: Můžeš střílet nebo vrhat zbraní na dálku na protivníka bojujícího s někým tváří v tvář bez standardního postihu -4 k hodu na útok,
Speciální: Pokud má postava základní útok 11+, ignoruje veškeré bonusy za kryt menší než úlný kryt a rovněž ignoruje částečné ukrytí (20% šance na minutí).
Tuto odbornost nelze kombinovat s odborností Rychlá střelba

Rychlá střelba (obecná)
Požadavky: Obr 13, Míření, Zú 6+.
Výhoda: Můžeš získat navíc jeden útok za kolo zbraní pro boj na dálku, všechny tvé útoky obdrží postih –4 k útoku.
Speciální: Tuto odbornost nelze kombinovat s odborností Přesná střelba.
Hrdina -4, Rek -2, Legenda 0.


Mocný útok (obecná)
Požadavky: Sil 13+, ZÚ 1+.
Výhoda: Postava si odečte -2 k útoku, v případě že zasáhne, může si přičíst +4 k útočnosti (+5 používá-li obouruční zbraň). Bonusy a postihy platí až do začátku příští akce postavy.
Speciální: Hrdina -2/+4(+5), Rek -2/+6(+8), Legenda -2/+8(+10).

Roztínání (obecná)
Požadavky: Mocný útok.
Výhoda: Pokud postava dorazí tvora, ihned obdrží jeden útok nablízko navíc, proti jinému tvoru, který je v dosahu.
Útok navíc je proveden stejnou zbraní a se stejným bonusem, jako útok, který srazil předchozího tvora. Postava se základním útokem 11+ může skolit dva
protivníky po sobě, atd.

Útok na zbraň (obecná)
Požadavky: Mocný útok.
Výhoda: Když útočíš na objekt držený nebo nesený protivníkem (jako je zbraň nebo štít), nebo při pokusu o vyražení zbraně, neposkytuješ soupeři bojovou výhodu. Navíc máš bonus +4 na každý hod na útok, který vedeš na objekt držený nebo nesený jinou postavou, respektive při pokusu o vyražení.

Zlepšené rozrážení (obecná)
Požadavky: Mocný útok.
Výhoda: Když se pokoušíš o prorážení či zatlačení, cíl se ti nemůže vyhnout. Navíc máš bonus +4 na ověřování Síly, prováděné za účelem sražení protivníka k zemi či zatlačení obránce zpět.
Normálně: Bez této odbornosti si cíl prorážení může vybrat, jestli se ti uhne nebo tě bude blokovat, při prorážení.


Tvrdost* (obecná)
Výhoda: Postava obdrží 3 body života.
Speciální: Hrdina +3, Rek +6, Legenda +9.

Nezdolnost (obecná)
Výhoda: Postava získá několik následujících výhod:
1) Když jsi zraněn tak, že máš -1 až -9 životů, automaticky se stabilizuješ. Když je počet tvých životů snížen do záporu, můžeš se rozhodnout jednat tak, jako bys byl jen vyřazen a ne umírající. Pohybovou akci můžeš udělat bez toho, že by ses sám dál zraňoval, pokud však uděláš nějakou standardní akci (nebo jakoukoliv akci, kterou DM považuje za vysilující, včetně některých volných akcí, jako je např. zrychlené kouzlo), jsi po jejím dokončení zraněn za 1 život.
2) Veškeré plošné útoky, u kterých se provádí záchranný hod na Výdrž či Vůli, poraní postavu jen za polovinu bodů života.


Učenlivost* (obecná)
Výhoda: Postava získá 6 bodů dovedností navíc.
Speciální: Tuto odbornost si postava může vzít vícekrát.


Učenost (obecná)  Požadavky: Int 13
Výhoda: Postava získá za každou svou úroveň jeden bod dovednosti navíc.
Speciální: Pokud si postava vezme tuto odbornost na 1.úrovni, obdrží 4 body navíc místo jednoho.


Uhýbání (obecná)
Předpoklady: Obr 13.
Výhoda: Během jakékoliv své akce si může postava zvolit jednoho protivníka, proti kterému má úhybný bonus +1 k obraně. Bonus se automaticky přesune na posledního žijícího protivníka.
Speciální: Hrdina +1, Rek +2, Legenda +3.

Pohyblivost (obecná)
Požadavky: Uhýbání, Zú 4+.
Výhoda: Při útoku zbraní nablízko se můžeš pohnout před i po útoku, pokud tvůj celkový pohyb nepřekročí tvou rychlost. Tímto svým pohybem neprovokuješ obránce, na kterého útočíš, k příležitostnému útoku, můžeš ale provokovat k příležitostnému útoku jiné tvory, proti kterým máš bonus +4 z obraně. Tuto odbornost nemůžeš použít, když máš na sobě těžkou zbroj. Úhybné bonusy se sčítají, narozdíl od většiny ostatních bonusů.


Únik (obecná)
Požadavky: Reflex 3+.
Výhoda: Veškeré plošné útoky, u kterých se provádí záchraný hod na Reflex (např. dech rudého draka nebo ohnivá koule), poraní postavu jen za polovinu bodů života.
Speciální: Únik může postava použít pouze když má lehkou nebo žádnou zbroj.


Velká tvrdost (obecná)
Požadavky: Výdrž 3+, Odl 13+.
Výhoda: Postava získá bonus +1 život za každou svou úroveň. Životy získá zpětně za každou svou úrověň, i když se odbornost naučí na vyšší úrovni.


Velká výdrž (obecná)
Výhoda: Získáš bonus +2 na všechny hody na záchranu na Výdrž, bonus se ti rovněž započítává při ověřování bezvědomí, stabilizace.
Speciální: Hrdina +2, Rek +4, Legenda +6.


Zacházení se štítem (obecná)
Výhoda: Můžeš používat štít a mít pouze standardní postihy.
Normálně: Když používáš štít, s nímž neumíš zacházet, máš postih za zbroj štítu k hodům na útok a k hodům na všechny dovednosti související s pohybem, včetně ověřování Jezdectví.


Zacházení se zbraní (obecná)
Výhoda: Umíš zacházet se zvolenou skupinou zbraní.
Normálně: Při použití zbraně, s níž neumíš zacházet, máš postih -2 k hodům na útok.

Zaměření na zbraň (obecná)
Výhoda: Bonus +1 na všechny útoky touto skupinou zbraní.
Speciální: Hrdina +1, Rek +2, Legenda +3.

• • Specializace (obecná)
Požadavky:ZÚ 4+, Zaměření (zbraň).
Výhoda: Postava obdrží bonus +2 k poranění, při útoku zvolenou zbraní (zbraň je v rukou postavy nebezpečnější).
Speciální: Tuto odbornost se postava může naučit vícekrát,
pokaždé na jinou zbraň.
Hrdina +2, Rek +3, Legenda +4.


Zacházení se zbrojí (obecná)
Výhoda: Pokud nosíš zbroj, se kterou umíš zacházet, postih za ni si počítáš jen při ověřování Akrobacie, Atletika, Nenápadnost.
Normálně: Postava mající na sobě zbroj, s níž neumí zacházet, si započítává její postih za zbroj k hodům na útok a ke každému ověřování dovedností zahrnujících pohyb, včetně Jezdectví.

Zaměření na zbroj (obecná)
Požadavky: Zacházení se zbrojí.
Výhoda: Postih za nošení této skupiny zbrojí je snížen o 1, maximální bonus obratnosti je o 1 vyšší, postava není omezena rychlostí ve zbroji (v těžké zbroji je maximální rychlost stále trojnásobná).


Zaměření na dovednost (obecná)
Výhoda: Bonus +3 na všechna ověřování týkající se této dovednosti.
Speciální: Hrdina +3, Rek +6, Legenda +9.


Zlepšená kritika (obecná)
Požadavky: Zú 8+.
Výhoda: Všechny tvé rozsahy hrozby kritickým zásahem při útoku jsou o 1 vyšší.


Zvířecí společník (obecná)
Požadavky: Příroda 2+.
Výhoda: Postava získá zvířecího společníka, zvolit si může v podstatě jakékoliv zvíře (konečné slovo má DM). Toto zvíře je věrným společníkem, které provází postavu v jeho dobrodružstvích tak, jak je to pro jeho druh přirozené. Postava může dát zvířeti volnost a vzít si jiného společníka. V případě že společník padne, může si najít nového společníka.
Zvířecí společník je nejprve naprosto typickým zástupcem svého druhu. S tím, jak se zvyšuje úroveň postavy, roste i síla zvířete.
Celková vitalita společníka malé velikosti je stejná jako úroveň postavy. Za každou větší třídu velikosti je maximální vitalita společníka o 1 nižší. Společník obdrží bonus ve výši 1/3 úrovně postavy, k přirozené zbroji, síle, obratnosti a bonusovým trikům.
Spojení (zvl): Postava dokáže ovládat svého společníka volnou akcí nebo mu něco rozkázat pohybovou akcí, a to i když nemá žádné stupně v dovednosti Zacházení se zvířaty. Postava má bonus za okolnosti +4 na všechna ověřování porozumění, které se týkají jeho zvířecího společníka.
Sdílení (zvl): Pokud si to postava přeje, pak každé kouzlo (ne však kouzelná schopnost), které sesílá sám na sebe, působí i na jeho zvířecího společníka. Ten musí být v době sesílání kouzla do 5 stop od něj, aby na ně působilo. Postava a její zvířecí společník mohou sdílet i taková kouzla, která normálně nepůsobí na tvory toho druhu, kterého je společník (zvířata).
Únik (zvl): Jestliže je zvířecí společník cílem útoku, který normálně umožňuje hodit si na záchranu na Reflexy je zraněn jen za polovinu životů.
Oddanost (zvl): Oddanost zvířecího společníka vůči jeho pánu je taková, má morální bonus +4 na ověřování Vůle vůči zaříkávacím kouzlům a efektům.
Vícenásobný útok: Zvířecí společník získává Vícenásobný útok jako bonusovou odbornost, pokud má alespoň dva nebo více přirozených útoků. Pokud nemá počet požadovaných přirozených útoků, získá jeden vedlejší útok.


Železná vůle (obecná)
Výhoda: Získáš bonus +2 na všechny hody na záchranu na Vůli.
Speciální: Hrdina +2, Rek +4, Legenda +6.
 


Boj nablízko [obecné]
Umíš bojovat v těsných prostorách a uhýbat uchopení.
Předpoklady: Základní útočný bonus +3
Výhoda: Když se nepřítel pokusí s tebou vyvolat zápas, pak jakékoliv zranění, které jsi mu způsobil úspěšným vyprovokovaným útokem při tomto pokusu, se ti přičítá k hodu na zápas, kterým se tomu snažíš odolat. Navíc můžeš provést příležitostný útok i na nepřítele, který má odbornost Zlepšeného zápasu.
Tato odbornost ti nedává navíc možnost útočit příležitostně, takže když už nemáš žádné takové útoky pro dané kolo, pak nemáš žádnou výhodu za znalost Boje nablízko.

Drž řad [obecné]
Jsi trénován v obranné taktice vůči protivníkům útočícím ztečí.
Předpoklady: Základní útočný bonus +2, bojové reflexy
Výhoda: Můžeš provést příležitostný útok na protivníka, který se při útoku ztečí na tebe dostal do oblasti, kterou ohrožuješ. Tento útok je proveden těsně předtím, než je proveden útok ztečí.


Útok vleže [obecné]
Z lehu útočíš bez postihů.
Předpoklady: Základní útočný bonus +2, bleskové reflexy, Obr 15+
Výhoda: Můžeš provést útok z lehu bez postihů k hodu. Jestliže byl tvůj útok úspěšný, můžeš se rovnou volnou akcí postavit na nohy.

 



 

< Obecné >
Metamagie Povolání
Napsal Comikus 01.12.2009
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 10 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.074012994766235 secREMOTE_IP: 18.221.206.73