na to, že si hráči chrání svoje informace / character sheety před dalšími hráči jsem také zvyklý :) chápu ale, že když je někdo citlivý k atmosféře, tak mu to může přijít nepohodlné (tedy ne třeba ten samotný screen, ale atmosféra nedůvěry, kterou to pro něj navozuje).
Jerson píše:
překáží to, když chci něco podat, když společně něco kreslíme, překáží to ve výhledu na mapy, obrázky, battleplán, a na to si není jak odvyknout.
Pravdou ale je, že když jsme hráli s tebou Omegu, tak si nevybavuji, že by cokoli z tohoto proběhlo. Tedy, i kdybys byl za plentou, tak by se to v těchto věcech během hry spíše neprojevilo.
Konec konců, lidé u toho hráli i z postele, z verandy, prostě co chatička na Dálavě nabídla.
Jerson píše:
GM by se měl hráčů zeptat, zda jim to nevadí, a když to nikomu nevadí, klidně ať ho použije. Když by to někomu vadilo, tak buď screen odstranit úplně, nebo uspořádat sezení
tak když se sejdou protichůdné potřeby, musí buď jeden ustoupit, nebo se najde kompromis, nebo se rozejdou, to je fakt.
že ty ze svého přístupu budeš preferovat hráče před GMem, je myslím zřejmé. jestli je to vliv toho, kdy jsi jako hráč měl špatnou zkušenost s přístupem GMa ... on ten screen svádí k tomu, aby byl GM podezírán z fixlování kostek. zajímavé by bylo ověřit, jak velkému množství hráčů by GM screen vadil méně, kdyby kupříkladu GM vůbec neházel (všechny hody by dělali hráči), nebo házel otevřeně, před GM screenem
zkus se na to podívat i z pohledu GMa, který má třeba zkušenosti, že měl připravená dobrodružství, svoje mapky, hádanky a překvapení, a pak mu tam hráči (ať už úmyslně nebo náhodou) koukli, a část té práce, kterou do toho dal, vyletěla komínem. jestlis tohle nikdy nezažil, rozumím víc tomu, že ti GM screen přijde zbytečný
Jerson píše:
aby mohl mít screen po straně, kde bude třeba bude zakrývat mapy není připravené figurky, ale jinak aby měl před sebou volno.
To u stolu často nejde technicky zajistit, aby to bylo současně i použitelné.