- Osobně nehraju hry, které by z GM screenu nějak benefitovaly (Fate, Blades, ...), v drtivé většině hází hráči a když už potřebuju nějaké poznámky, tak je mám u sebe v bločku. Popravdě i kdybych hrál třeba DnD, tak screen pravděpodobně nepoužívám a házím z principu viditelně (nejen proto, že tajný hody moc neuznávám, ale i to podle mě moc odděluje GM a zbytek hráčů), leda bychom hráli hru, která vysloveně vyžaduje hody, co hráči nevidí. Sám ale screen mám spíš v podobné kategorii jako Dice tower... v podstatě fancy gadget, který ale k hraní není moc potřeba.
- Když ho GM použije, tak záleží na tom, co to je za GM a na čem jsme se dohodli na začátku. Pokud hrajeme něco, k čemu jsou tajné hody vhodné nebo potřeba, tak ať si ho používá, stejně tak pokud ho má třeba primárně na pravidla, poznámky a jiné propriety, ale hází veřejně. Pokud bychom hráli něco, kde házení tajně není nutné a GM přesto hází za screenem, tak bych asi dal najevo, že mi to moc nesedí a nadšený bych z toho nebyl.
- Podle mě by použití GM screenu, pokud není jen na poznámky a rychlá pravidla atd., mělo vycházet z domluvou přede hrou, tj. z toho, co hrajeme a jak jsme se na té hře dohodli. Tj. ano, měl by se "ptát" hráčů. Pokud řekne "Mě je jedno, co si o tom myslíte ale já si budu házet tajně za screenem", je to pro mě varovný signál.
- Co se "hráčských" screenů týče, tak asi podobně jako k tomu GM screenu. Mělo by to vycházet z dohody o hře na začátku hraní. Pokud hrajeme něco otevřenějšího, tak bych byl spíš proti, pokud bychom hráli třeba DnD a budou to používat pro svoje poznámky nebo na pravidla, tak je to docela jejich věc, jestli budou používat něco podobného. A popravdě, co se mě týče, tak pokud GM chce házet tajně za screenem, tak mi připadá jen fér, aby něco takového trpěl i u hráčů ;)