Noir: To jsem netušil, že v AD&D se většina soubojů odehrává tak, že družina na 15. úrovni potká draka. Mně se to u stolu nikdy nestalo, kolikrát se to prosím Tě stalo Tobě? Miluji akademické debaty o 15. úrovni ... Proto pominu pár drobností, které mě v příkladu překvapují, jako třeba automatické trefování, konstantní počet zranění, neházení na save proti disintagrate, drak je nečinný, ... Chápu, že to měl být příklad, na kterém se máme všichni hodně zasmát, jak je AD&D primitivní.
To že se boj ve 4e táhne, ovšem není otázkou akademické debaty o hře pět úrovní od stropu (tj. pro 4e o 25. levelu), platí to od prvního levelu.
S úhlem pohledu, že je zlé, pokud kouzelník kouzlí kouzla a jiné postavy nemají k tomu obdobu, se vystavujeme riziku, že v tomto úhlu pohledu je družina Pána prstenů nuda, neboť Gandalf umí kouzlit a ostatní nemají obdobu kouzlení ...
Souhlasím s tím, co napsal Sirien: vytratila se mystičnost, feeling ... (proti AD&D i 3e).
4e postavila postavy do jedné lajny (osobně tomu říkám, že nyní všechny postavy kouzlí, protože ve hře se to tak chová), ale něco nikoli nedůležitého se obětovalo. Záleží na každém, co považuje za důležité.
P.S.: V AD&D ani 3e jsem kouzelníka nehrál a nehraji. A vždy jsem se bavil.