Andtome, mě zase přide tabulka a figurky k navození napšetí podobné jako posílání papírků, jen u nás se nehraje na to, že ostatní hráči ví a tváří se že neví - na papírcích odemně je stejně často "máš nepříjemný pocit" jako "škrábe tě v nose" (z toho samého důvodu - mimoherními technikami zvyšuju napetí a nejistotu hráčů, i když se nic neděje)
Jak píše Xeth - ne každý člověk v klobouku se zvednutým límce je agent, může to být i člověk, kterému je zima, ale to už musí ráč odhadnout sám pomocí nějaké dovednosti a vhodnou volbou otázek.
A zrovna tak používám agenty, kterých si hráči nevšimnou, a pohodové agenty a cokoliv dalšího. Občas je záměrně klamu, ale spíš mi jde o to popsat postavy tak, aby hráči jen od pohledu nemohli
vědět, co je daná postava zač, ale aby si mohli
udělat názor jen na základě vzhledu - správný nebo špatný, to už je na nich. Postav k plášti a klobouku popisuju stejně, ale detaily ukazují, jestli je to agent nebo vášnivý čtenář novin, a na ty detaily se hráči musí zeptat.
Ve výsledku docílím toho, že hráčům řeknu informaci o postavě, oni si můžou udělat vlastní názor z prvního dojmu, nicméně tento názor může být mylný. Pokud se na danou postavu soustředí víc, můžou svůj názor potvrdit dalším pozorováním, nebo zjistit omyl - když jim daná postava přijde nezajímavá, nebo jim první dojem stačí, je to v pořádku.
---------------
A jedna věc, která mě přesvědčila o moci obrázků - na Pragoconu jsem v jedné situaci postavám nabídl pistoli. Než abych jí popisoval (což dost dobře nejde), tak jsem jim ukázal obrázek - Mauser "smeták", taková nehezká pistle, i když účinější než ty co měli. Ale oni jí hned odmítli, ani je nezajímaly žádné statistiky, prostě "Fuj, to nechci".
Přesně jako když si vybíráš zbraň reálně v obchodě - líbí se ti nebo ne a jak je dobrá zjišťuješ až potom.
Když to funguje u zbraní, nevím proč by to nemohlo fungovat u lidí.