Jerson píše:
téma "Hráči si stěžují, že to či ono pravidlo je špatné, Bouchi odpovídá, že to není chyba, ale vlastnost" bylo probráno mnohokrát ještě na Lopuchu.
Bouchi píše:
No a co mam odpovidat, kdyz to dle vyjadreni autoru skutecne je vlastnost?
Však jsem napsal, že kritika jde na tvůj vrub, i když v tomto případě nejsi přímo odpovědný. Pokud vím, tak po vydání první verze se opravovaly nějaké ty chyby, bonusy za atletiku se dělily dvěma - předpokládám, že to bylo po poradě s autory, ale další "chyby" - nebo prostě další vlastnosti se nijak neměnily, i když na ně hráči poukazovali jako na chyby. Možná to bylo i tím, že autoři se už neangažovali, ale ono to není až tak podstatné - i oni pracovali s nějakým zadáním a někteří z nich stavěli na práci svých předchůdců. A všichni se drželi tabulky, která byla daná už na začátku - nebo alespoň její základ ...
nebo se pletu?
Čímž se dostaneme na úplný začátek, totiž k panu Chvátilovi (někdy bych ho rád potkal, tykám mám a ani ho neznám osobně), který tenhle princip vymyslel pro své RPG, které ale nikdy nevytvořil (nebo ne oficiálně). Nevím z jakého důvodu, ale jakožto autor prvotní myšlenky asi nikdy nemusel být konfrontován s faktickou složitostí pravidel postavených na této myšlence a použitých pro RPG - alespoň pro mnoho hráčů to jsou složitá pravidla, v porovnání s konkurencí určitě. V 90. letech ta konkurence byla o hodně menší a taky přístup k pravidlům byl jiný, ale to je opět vedlejší.
Osobně by mě zajímalo, kdo rozhodl, že DrD+ bude stát na této tabulce (nebo přístupu k číselným parametrům, to je vcelku jedno). Protože podobně jako Sirien se domnívám, že použití téhle tabulky byla chyba, zejména použití na všechno, včetně oblastí, které by bylo lepší řešit lineárně. A člověk nebo lidé, kteří řekli "DrD+ bude stát na tomhle systému" jsou v mých očích primárně odpovědní za výsledek, který možná mohl být lepší, ale osobně tomu nevěřím.
Ostatně ve druhé verzi CPH jsem používal podobně exponenciální tabulku pro určování dosahu dalekých kousel a počtu ovlivněných lidí, ale jednak se dala spočítat na prstech (protože každá +1 znamenala zhruba zdvojnásobení na stupnici 1, 2, 5, 10, 20, ...) a pak bylo mnoho oblastí, kde jsem ji sledal naprosto nepoužitelnou abylo jedno, jak hrubě nebo jemně jsem jí dělil - prostě to nevycházelo.
Takže můj názor na DrD+ je takový, že je to ne moc dobrý systém (nebo špatný, ať neslovíčkařím), přestože se na něm hodně lidí odvedlo hodně práce, ale s takovým nastavením nemohl být o mnoho lepší.