Alnag píše:
Například nechápu to srovnání s počítačovými hrami. Ano, 4e bude v některých aspektech podobnější některým PC hrám. Je to dobře nebo špatně? Já nevím. Nemyslím si, že sbližování s PC hrami je nějaké stigma. Ty PC hry jistě mají důvod, proč to tak mají, možná má 4e stejný důvod možná jiný...
Dobre Alnagu, tak pojdme. PC "RPG" hry vetsinou nehraji D&D hraci, respektive pro ne nejsou primo tyto hry urceny. Vetsinovi hraci techto her proste nejsou zvykli, nechapou ten divny D&D system, nechapou PROC jejich bojovnik ma jen tolik a tolik zivotu, kdyz jich MUZE mit vic. V PC hrach zalozenych na D&D pravidlech nebo svetech, ktere se hraji multiplayerove (
D&D online, NWN, NWN2...), je pak pro tyto lidi NEMOZNE a NEPRIPUSTNE, aby mel kazdy hrac jiny pocet zivotu, protoze by pak vsichni... ehm asi buleli jak mali kluci, nevim jak to jinak rict, je to detinske. Dale... Tito hraci jsou VETSINOU sobci, solisti a powergameri. Nezalezi jim na ostatnich, ale jen na vlastni postave. Tohle ovsem ODPORUJE smyslu papiroveho RPG, ktere je hlavne o tymovem dobrodruzstvi, kde se nehledi na nejaka cisla, kdo ma ceho vic, kdo MA VETSI STESTI - tohle je nebo muze byt TOLEROVANO, pokud ovsem nehrajes s bandou deti, na ktere se 4E s otevrenou naruci zrejme smeje.
Nechci, aby to vyznelo tak, ze jsou pro me PC RPG hry a jejich hraci povl, to vubec, ja je taky hraju. Nechci stavet D&D hrace RPG nad PC hrace. Jen je mi proti chuti to prenaseni lacinych, mainstreamovych a kolikrat i zbytecnych a nepochopitelnych triku a principu z tohoto PC konzumniho sveta do sveta komornejsiho, do sveta inteligentnich her, ktery to vubec nepotrebuje.
Alnag píše:
Stejně tak nemám pocit, že by už nebylo na výběr. Jestliže šlo houseruleovat životy jedním směrem (k pevným) půjde to i naopak. Spíš to nikdo nebude dělat (ale to je rozdíl) a důvod k zamyšlení, proč to nebude dělat!
To vis ze to pujde, jenomze system uz stim pocitat hloubeji nebude, viz muj predchozi prispevek. Nebudou to delat, protoze je to pohodlnejsi? Ano, vsichni maji vsechno a vseho stejne ze? Nikdo nemuze mit vice nebo mene? To mi neco pripomina. :) Diky te nerovnosti se mi ten system prave vzdycky libil.
Alnag píše:
A konečně - unikátnost. Skutečně činí unikátnost rozdíl jednoho dvou životů? Skutečně je unikátnost daná tím číslem. Dva číselně totožní bojovníci jsou stejný, protože jsou číselně totožní? Já bych řekl, že důležité je i to, jak jsou hráni a ne jen to co mají na char. sheetu. Dokonce bych řekl, že na tom, co mají na char. sheetu až tak nesejde a proto je v zásadě jedno, že se nebudou až tak lišit..
Ale no tak, o tomhle jsem se prece nebavil. Slo mi o unikatnost fyzicke schranky postavy, ne OSOBNOSTI postavy. Nemuzes protiargumentovat nebo zlehcovat systemovy problem - principy a nadrazenosti roleplayingove hry. Tohle nemam rad, nema to logiku.
Alnag píše:
Hlavně to chce klid a nohy v teple. Tohle je win-win situace. Komu se 4e nelíbí, hraje dál 3.5e a ušetří za nové příručky. Komu vyhovuje, získává to, co se mu líbí. Není důvod k panice.
Nerekl bych primo panika, ale minimalne zamysleni nad tim, kam nebo pro koho je 4E smerovana.