Produkty

Alnag
16.8.2007 10:01
Dlouho spekulovaná čtvrtá edice D&D možná skutečně za nedlouho dojde naplnění. Nasvědčovaly by tomu přinejmenším některé současné události.

Nová diskuse o 4E
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
21.5.2008 16:27 - Alnag
Pokud chcete srovnávat, tak navrhuju si vzít nějaká dobrodružství pro DnD 3e, spočítat si v nich počty účinkujících nebo poměr bojových a nebojových scén. Podle mého, žádná velká změna a pokud tak mírně k lepšímu...
A nevím, co pořád máte s těma figurkama. Figurky existovaly i k ADnD. Pravda je, že ve 3e a 4e je jejich využití možná víc žádané, ale jaksi nevidím vztah mezi více figurek znamená méně RPG. Více figurek znamená více figurek. I více bojů znamená právě to - více bojů. Jde o to, jestli ty boje mají nějaký smysl, nějakou logiku a něco mění. Nebo jestli jsou jen tak.
Jedna věc je pravdivá - stejně jako ve SW Saga i ve 4e je to víc bojů proti davu slabších protivníků než forma 1 na 1. To je designérský záměr, vypíchne to pak ty souboje, kde stojíte proti hlavnímu drsňákovi nebo nějaké elitní skupině vůči těm, kde prostě masíte bandu "žrádla pro kanóny".
21.5.2008 16:37 - Aeris
Dalcor: Pardon, beriem späť. Keď ide o početnosť hack and slash scén tak súhlasím. Aj keď popravde občas mám chuť skôr na niečo "diablovité" než na poriadnu kampaň. Je však pravda, že mohli zbúchať lepšie úvodné dobrodružstvo.
21.5.2008 17:13 - Lotrando
Dalcor: tak já jich 50 mám, ale asi nejsou odpovídající dobrodružství. Mimochodem, ta předchozí poznámka byla ironická, ale chytil jsi se dobře, až ti z toho přeskočil caps lock :)
Pod RPG se dnes schová kde co. Já bych to taky neviděl černě, prostě se tam dá do dobrodružství postavit hodně figurek, pochybuju, že ale budou potřeba najednou. To bych musel vytáhnout drobný a znázorňovat je mincema. Houby by se stalo.
21.5.2008 20:41 - bigbythewise
Noir píše:
Fór je v tom, že Denní kouzla jsou velmi mocná. Vpodstatě by mělo takové kouzlo rozhodovat většinu střetnutí. Myslím, že možnost seslat ho dvakrát je hoodně silná věc. A nezapomeň, že síla kouzelníků v 4e byla úmyslně potlačená.
Ehm, nejsou. Nic takoveho jsem jeste nevidel. Denni kouzla jsou MNOHEM slabsi nez kouzla ve 3.E. Je mi znamo, ze 4E je ve znameni nerfu magie, jen jsem necekal takovouhle katastrofu.
Takze ti tim padem pripada hoodne silne, kdyz kouzelnik muze seslat 4x Time Stop namisto 3x? Tezko. Vzdyt je to rozdil jen jedne urovne povolani. Navic na takova kouzla jako je Time Stop muzeme ve 4E zapomenout. Od EPIC urovni cekam neco vic, nez jen takovou absurditu, kterou tahle schopnost bezesporu je.
22.5.2008 08:00 - Noir:
Dalcor: Hm, tak to já vzpomínám na dobrodružství z druhé edice Dragonlance(kdoví jak se to jmenovalo), kde postavy musí vybílít armádu thanoiů, pak se zapojí do bitvy o takovou tu věž(jak tam zabili Sturma), přičemž nepřátel jsou tam doslova tisíce. Je to adventure pro 8. úroveň...
bigby: Ale ty srovnáváš edice vůči sobě, aniž je porovnáváš vnitřně. V 4e jsou dailies VELMI silné. Jsou ultimátní schopností postav (asi krom rituálů). Ještě jsme neviděli dailies pro velmi vysoké úrovně, ale i ty pro nízké jsou asi dvakrát silnější než ostatní schopnosti. Mít možnost použít svou nejsilnější zbraň dvakrát místo jednou, je silné. A ano, kouzla jsou mnohem slabší než v 3,5-a to je fajn. Ony všechny Sleepy, Fingery of Death a podobné srandy byly trošku legrační. Pamatuju i, jak jsem hrál NWN (ten druhý datadisk) a finální souboj s hlavním padouchem (Mefisto) skončil poté, co jsem seslal jedno kouzlo a on si nesavnul. Nevím, tohle mi přišlo vždycky poněkdu nepěkné...
22.5.2008 11:48 - Dalcor
Andtom - ano počítám s tím že potřebuješ správné figurky. Samozřejmě nejsem idiot a došlo by mi že 127 figurek kupovat nebudu, seznam s radostí dodám, mám tov ypsané rpo černého rytíře.
Lotrando: jaká startovací
Noir: Hmm, já možná vím co máš na mysli - BTW taky jsou v tom dobrodružství pravidla pro boj armád a je to součástí tažení podle kterého byli napsány kroniky, jedno z DL něco... Jenže nebyl to starter... A úroveň je trošku někde jinde.
Alnag - já netvrdím že ADnD vs DnD nemělo figurky, promiň ale porovnejte si startery Druhé, třetí a čtvrté edice...
22.5.2008 11:50 - Dalcor
Seznam figurek:
18 Koboldů:
10 Minions bojovníci
3 Skirmishers s kopím
3 Dragonshields s mečem
1 Slinger s prakem
1 Wyrmpriest – nějaký šaman
Goblins:
1x Goblin se sekerou
3 gobliny s kuší
5 Goblin s kopím
1 tlustej goblin s palicí
8 Goblin s mečem
1 fat goblin
4 hobgoblini s řemdihem (nemusejí být od goblinů se liší jen barvou)
5 hobgoblin s mečem
1 hobgoblin šaman
Nemrtví
14 Zombies
12 skeleton
2 skeleton ve zbroji
5 vampire spawn
1 Ghoul
1 shadow
1 Wight
Ostatní
2 Guard Drakes /malý dráčkové/
4 Human Rabble /otrok/
1 Gnome s kuší
1 Halfling Slinger s prakem
1 Rat Swarm
13 Giant Rats
1 Ochre Jelly
1 Large Blue Slime
9 Kruthik
1 Elf Archer
1 pavouk
1 gelatinous cube
1 Titan Golem (bojovník)
2 Dragon Golem (přikrčený draci – malé figurky draků apod)
1 Clay Scout (golem)
2 Human berserker
1 Orcus Priest
1 Orcus High level Priest (není nutné)
22.5.2008 12:00 - thief
Fuj to jsem se lekl. Tohle mi nedělejte. Já jsem vážně chvilku myslel, že koukám na decklist v Magic the gathering a že to tady balíte. :-)
22.5.2008 12:19 - Dalcor
LOL. Ale jestli chceš hodím ti decklist mého stokartového jednokarťáku :)
22.5.2008 12:24 - Alnag
No a na námitky o tom, že je Keep moc bojový - na Wizardech je varianta závěrečného střetnutí jako Skill Encouter.
22.5.2008 12:25 - andtom
Dalcor: Důležitější IMHO je, jaká je nejmasovější scéna a kolik v ní je různých NPC. Alespoň pro toho, kdo nebazíruje na přesné figurce a spokojí se s libovolnými vhodnými zástupci figurek. Přece to, že existují nějaké figurky neznamená, že bez nich to nejde hrát (předtím nebyly a hrálo se).
22.5.2008 12:31 - Dalcor
Andtom - je to spočítáno tak, aby jsi měl na každou scénu dostatečné množství figurek určitého druhu, tj je scéna kde potřebuje 12 goblinu jednoho druhu, v další 6 jednoho a 8 druhého a pod.
Tvrdí snad někdo že to bez figurek nejde? Jen jsem konstatoval že pokud to někdo bude chtít hrát s figurkama, tak jich využije až 127 :)
22.5.2008 12:40 - andtom
Dalcor: Tak to jo, harcore figurkomilové by použili 126 figurek a jako gelatinous cube reálnou kostičku pudinku :)
22.5.2008 12:53 - Dalcor
a v ní zrezivělej meč?
22.5.2008 13:05 - Rytíř
Tyjo náhodou, vidět v akci tolik různejch figurek a postupně je porážet..! No to bych hrál todle dobrodružství už jen kuli tomu zážitku :)) A bylo by mi uplně šumák, jestli to má nebo nemá duchaplný pozadí :)
Zrovna nedávno jsem se o 4e bavil s kamarádem a docela mě překvapilo, že jak jsem tak nad tím přemýšlel, táhne mě čím dál míň.. a přitom sám nevím proč. řada věcí je tam moc pěkná a odpovídá mému vkusu. Jen bombastickou reklamou to taky nebude... nevim no. Možná už sem prostě starej a línej dělat to, co mě dřív občas hodně bavilo - studovat a učit se zas jiný, nový pravidla, koumat, co přinesou pro hru. :))
22.5.2008 13:22 - Almi
Ty jo... takovejch figurek! Já na starý kolena zainvestoval a nakoupil od DnD Ministů hromadu nepotřebnejch common a uncommon, využitelné s Dungeon Tilesama. Občas to okořením nějakou speciálně koupenou a musím říct, že zážitek je až neskutečnej. A to jsem nikdy na boje nějak nebyl ;-)
22.5.2008 14:22 - Lotrando
Almi: jenže ty jsi, .. no jak bych kulantně řekl .. , prostě divnej :). Nic proti Almi, já jsem taky trošku přiobjednal, ale skupinky 12 goblinů dělat nebudu, spíš jsem koukal na levné bosse, aby jste měli dobrou představu, co vás zabije.
22.5.2008 18:07 - Alnag
Požádal jsem Aerise, aby přesunul diskusi o překladu do zvláštního threadu - bude to asi dost výživné na samostatné téma.
22.5.2008 21:39 - bigbythewise
Noir píše:
V 4e jsou dailies VELMI silné. Jsou ultimátní schopností postav (asi krom rituálů). Ještě jsme neviděli dailies pro velmi vysoké úrovně, ale i ty pro nízké jsou asi dvakrát silnější než ostatní schopnosti. Mít možnost použít svou nejsilnější zbraň dvakrát místo jednou, je silné.
Muzes mi sem prosim hodit nejaky odkaz, protoze jsem nic takoveho jeste NEVIDEL. Jen velmi drsne osekane verze kouzel z predchozi edice a to byly kouzla snad az 16 urovne! Ono taky dost zalezi na tom, kolik tech "silnych zbrani" budes mit. Pokud budes mit 30 kouzel k nicemu a 1 dobre, tak se to asi hodi, ale pokud tech "pouzitelnych" bude treba 10, tak je tahle schopnost docela k nicemu. Nerikam, ze se to nehodi, ale rozhodne to neni adekvatni epickemu progressu postavy, od ktereho proste cekam vic "uber" schopnosti, protoze takove k epic dobrodruzstvim podle me patri. Prijde ti snad zajimave, ze treba epicky Fighter obdrzi na 21 urovni 100 HP? Me teda ne a to s tim Carodejem je podobne. Na druhou stranu, je mozne, ze ta schopnost pujde na dalsich urovnich jeste nejak rozvijet.
23.5.2008 08:17 - Lotrando
Bigby: ty se na to díváš z pohledu třetí edice. Tohle má být nová hra, jinak vymezená, má jiné cíle i mechanismy. Mě přijde, jakoby 3e neměla chyby a je prostě nejlepší. Osobně si to nemyslím, jen jsme se s tím naučili hrát. Dneska máš taky kouzl ajen k jednomu specifickému použití, takže jsou ve většině případů k ničemu a pak je pár co se používaj pořád.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086980104446411 secREMOTE_IP: 3.135.202.224