K otázce týkající se toho, proč používat XP jako odměnu, když odměnou je dobrý roleplaying, příběh atd.
Mike Mearls píše:A to je právě podstata věci. Nedokážu napsat pravidla, která by říkala "A jako odměnu za překonání tohoto střetnutí udělá DM nějaký fakt dobrý roleplaying." To nemůžu udělat, neboť nemám nad DMem vládu. Nemůžu ovlivnit jeho schopnosti. Můžu dát do příručky rady pro DMa, které ale upřímně na základě recenzí a komentářů stejně všichni ignorují. Můžu nabídnout doporučení, které vzhledem k tomu jak lidé reagovali na dobroučení karet s "questy" a vzali je jako "jedinou správnou cestu" a pak je hanobili.
Co můžu udělat je přidržet se XP a dát je na konec bludiště cesty, ať už jí bude souboj, sociální střet nebo doručení pizzy na herní sezení a doufat, že to bude stačit, aby se herní skupiny pohybovaly stejným směrem, jako pravidla.
K otázce týkající se "quest karet" - navrhovaného doplňku pro 4e, kdy DM dá hráčům kartu se zadaným questem, pro případné připomenutí toho, jaký úkol přijali.
Mike Mearls píše:Za prvé, karty nejsou systém, ale mám podezření, že mluvíš hlavně o mechanice questů jako takové. Karty nemají nic společného s tím, jak mechanika questů funguje, stejně jako papír a tužka neurčují, jak fungují životy. To jsou nástroje, jak implementovat mechaniku, ne mechanika samotná. Můžete mechaniku používat i bez těchto nástrojů. (...)
Ústřední poselství DMG 4e je jednoduché: učiňte hru zábavnou pro každého. Komunikujte s hráči. Učiňte očekávání jasná. Pracujte s hráči a ne proti nim. Pravda je, že DM, který bezmyšlenkovitě aplikuje questovou mechaniku, může způsobit problémy, ale to není to, co chceme.
Z čistě žoldáckého úhlu pohledu je v nejlepším ekonomickém zájmu WotC udělat cokoliv je třeba k vytvoření dobrých DMů. Dobří DMové tvoří zajímavé světy a zábavná dobrodružství. Pracují s hráči na vytvoření zábavné hry. Naslouchají. Modulují legračně hlas kdy ztvárňují kobolda. Oživují hru.
Očekáváme, že DMové uplatní při aplikaci pravidel svůj úsudek a budeme se snažit jim v tom pomoci.
Co se hráčské iniciativy týče, to není něco, do čeho bychom nezbytně nutili lidi. Někteří lidé jsou perfektně šťastní, když hrají DND s DMem, který je vede dobrodružstvími za nosem. Tihle týpci chtějí být baveni mlácením nestvůr. Jejich styl hry (nebo jeho nedostatek) nemá žádný účinek na hráče, kteří chtějí být aktivní. Stejně jako nemůžu nutit lidi, aby byli dobrými DMy, nemůžu je nutit, aby byli "dobrými" hráči ať už aplikujete jakýkoliv standard. CO můžu zkusit je vytvořit průchod do DnD a držet ho otevřený jak jen lze, aby si co nejvíce lidí tuhle zábavu vyzkoušelo a možná ji víc lidí hrálo.
(...)