Já mam z hlediska změny a přecházení na jiný systém jednu jednoznačnou zkušenost - moc se mi před snad dvěma lety (nebo už to jsou tři? tyjo... no to je fuk) zalíbilo GURPS. Chtěl jsem ho vyzkoušet, načetl pravidla, povykládal o nich kámošům... pak sme dali první hru. A dopadla vyloženě tragicky, protože kámoš dělal vypravěče (já chtěl vyzkoušet postavu) a řídil hru zcela ve stylu Dnd, takže než se stihnul příběh rozvinout, sejmuli nás nějaký poskoci. GM si prostě neuvědomil, že ta hra je jiná a zažité postupy z Dnd tu nefungují. A v důsledku tohodle prvního špatnýho dojmu (k čemuž se samo přidaly i další věci, nebylo to jen toto) už jsme gurps nikdy nehráli. Což mi přišlo škoda.
Je určitě pravda, že lidi takoví jsou, že jak si jednou zvyknou na něco, nechtějí to měnit. A první láska je prostě první láska :) Ale pořád to nic nemění na tom, že kdo hraje Dnd má určitý styl hry a ten se mění jen pomalu a postupně.
Čímž ale samozřejmě nechci říct, že je to špatně :) Hrajem dál Dnd a jsme spokojený. A hrajem ho teď trochu jinak, než kdysi - hezky se to ukázalo nedávno, když se k nám po skoro 4 letech odmlky znovu přidali dva hráči. A pak mi říkali, že to bylo úplně jiný, než dřív, že jsme to kdysi hráli úplně jinak... byli z toho překvapený a já zpětně taky, jak moc se to změnilo, za pár let. Nicméně základ pořád zůstává - chcem mít postavy, které jsou schopné se o sebe v boji postarat, vyhledáváme konflikty a chceme ZK a poklady, resp. nějakou hmotnou odměnu. Ty schémata prostě fungujou pořád..