Rytíř: Bifiho nelze brát vůbec vážně. To je zase další perla z kategorie hraní Vampire a jiných RPG her, které nejsou dost free, cool a in způsobuje fyzické poškození mozku. Lidská mysl je velmi plastická, a můžu vás ubezpečit, že je experimentálně potvrzeno, že se dokáže vzapamatovat i z mnohaletého cepování v určitých vzorcích chování ... pokud k tomu bude mít dobrý důvod.
Otázka je, co je špatného na hraní hrdiny, funkční skupině a získávání odměn? Myslím si, že nic. Ale to jsem holt zase já.
Co se týče těch mladých hráčů... statistika je sice trošku jiná, nejvíc do DnD investuje už trošku odrostlejší generace, ale samozřejmě pokud tvoří strategii, která ti má vydržet, musíš oslovit i mladší generace, které samozřejmě jsou primárně odkojené na PC hrách. O tom žádná.
S tím bojem... já si myslím, že DnD (současné, o 4e toho víme dost málo) boj nevnucují, ale rozhodně ho velmi usnadňují a propracovávají. Vidím v tom jistý rozdíl, ale uznávám, že tohle tady je. Druhá věc je, jestli boj apriori vylučuje role-playing, což si myslím, že není pravda. Naopak, skutečná role se projeví i v boji i mimo něj stejně jasně. Takže asi tak.