Jersone,
ještě k tomu klerikovi, samozřejmě záleží na složení družiny a typu hry. Když máš pětičlenou skupinu se dvěma bijcema, máš jinou situaci, než když třeba já aktuálně hraju pouze ve trojčlence bez bojovníka.
Každodenní výběr kouzel může být pro začátečníky náročný, ale pokud je situace v příběhu stabilní, tak je ten balíček připravených kouzel v podstatě obvykle stejný, jak píší ostatní.
Ale představ si:
- víš, že družina bude putovat nehostinnou krajinou bez hraničáře či druida, takže vybereš kouzla jako "stvoř nebo vyčisti vodu, stvoř jídlo" apod.
- věděli jsme, že jdeme do nitra sopky, ve které sídlí ohnivý mág, takže kouzlo "ochrana před energií" bylo povinností a díky tomu jsem třeba ustál tři ohnivé koule.
- víš, že v okolí se pohybuje spousta malých potvor, které jsou nebezpečné počtem, tak vezmeš nějaké plošné kouzlo jako třeba "přízrační strážci" které dosahují tři sáhy daleko a v těsné skupině uchrání i ostatní členy skupiny.
- víte, že vás čeká jeden těžký soupeř, pak volíš třeba "ochranu před dobrem a zlem, uvrhni kletbu, slepota apod"
- nebude tolik třeba souboje, ale spíš družina potřebuje podpořit všeobecně? Pak vezmeš kouzlo jako "požehnání"
- naopak téměř vždy se očekává, že máš připravená nějaká léčivá kouzla, v mém případě se mi osvědčila kombinace "léčivé slovo" a "léčivá motlitba" - jedno na postavení odpadlého člena na dálku a jedno na zotavení po boji.
Dle mých zkušeností je nejvíce vybíraná doména bouře, světla a života.
Vždy když jsme měli v družině klerika s doménou života, nikdo nezemřel, v tomhle to bylo téměř ultimátní.
V malé skupince hraju za půlorka s doménou bouře a v podstatě nahrazuju válečníky (složení máme bard, klerik a tulák), má dostatek útočných reakcí, což mi přijde super.
Doména světla je spíše pasivní v božských schopnostech, ale dát nestvůře nevýhodu k útoku, která se chystá dodělat zbitého bojovníka a zachránit ho tak před vyřazením, je super...
Jak říkám, klerik umí fakt dost a když se povede dobrý výběr domény do družiny, je k nezaplacení...