RPG odborně

Alnag
3.8.2007 10:07
Jako doušku za mou přednáškou na Gameconu a díky příležitosti, která se naskytla, pár fakt o prodejnosti různých RPG... Nejlépe prodávaná RPG za květen 2007
5.10.2019 22:20 - sirien
Bohové jak já tenhle formát nesnášim - tři hodnotný informace sdělený za 10 vteřin každá a 1154 vteřin opakujících se bezobsažnejch keců náhodnejch opakujících se celebrit.

To jediný co vás na tom videu zajímá najdete na 3:45 - 4:15.
10.3.2020 11:25 - ShadoWWW
Q4 2019
1. Dungeons & Dragons (WotC)
2. Pathfinder (Paizo)
3. Shadowrun 6E (Catalyst Game Labs)
4. Star Wars (FFG)
5. Alien (Free League)

Shadowrun 6E boduje! Pokud vás, stejně jako mě, překvapilo probojování neznámé hry od neznámého švédského studia do elitní pětky, tak vězte, že teď o Free League asi bude hodně slyšet, protože uzavřeli smlouvu se Sophisticated Games a od léta převzali licenci na The One Ring a Adventures in Middle-Earth.
10.3.2020 11:49 - Gurney
Tak Free League není zas tak neznámé a je o nich slyšet minimálně od té doby, co se jejich Mutant Year Zero dočkal zpracování jako pc rpgčko, nemluvě o jejich dalších docela známých hrách jako Coriolis a Tales from the Loop. Konečně Forbidden Lands, co už snad brzy vyjdou v češtině, je taky jejich rpg.
10.3.2020 21:57 - ShadoWWW
Mea culpa. Tales from the Loop a Fobidden Lands znám poměrně dobře. Jen jsem nějak neznal jejich vydavatele. :)
10.3.2020 22:03 - Lethrendis
Mě překvapil a potěšil ten SR6. Potvrzuje mi to můj dojem, že lidé, kteří to fakt hrají, jsou s hrou daleko spokojenější (z mé vlastní zkušenosti i z pročítání SR fóra) než ti, co to nehrají a jen štěkají na Redditu :)
10.3.2020 23:06 - Gurney
Nutno dodat, že ten seznam nemá příliš velkou výpovědní hodnotu, co se kvality a spokojenosti týká. Pro velké značky typu Warhammer, Star Wars, Vampire/World of Darkness a Shadowrun by bylo spíš neobvyklé, pokud se mezi těmi prvními pěti (prakticky na 3. až 5. místě) vůbec neobjevily.
10.3.2020 23:57 - Lethrendis
Tak jasně, že to není totéž. Ale stejně mám radost, že se hra, kterou někteří tolik zatracovali, asi dobře prodává.
11.3.2020 00:03 - sirien
Lethrendis: tak prodává. Ale je otázka jestli to je hrou nebo značkou. DnD 4e se taky dobře prodávala, přitom jí komunit nikdy pořádně nepřijala, hateuje jí dodnes a dlouhodobě málem stála WotC pozici market leadera (kterou si tak tak udrželi jen tim, že 4e na poslední chvíli, ale přecejen včas pohřbili).
11.3.2020 00:16 - Lethrendis
Uvidíme, zatím je SR6 na trhu půl roku. Ale co mohu soudit z SR fóra, tam diskutující hráči celkově přijali 6E poměrně vlídně, i přes ty bugy, které to mělo.

Je kuriózní, že stejně jako u DnD, i u SR byla největší katastrofou 4E. To se snad ale tentokrát neopakuje.
11.3.2020 01:04 - York
Lethrendis píše:
i u SR byla největší katastrofou 4E


?
11.3.2020 02:33 - Colombo
Píše:
Je kuriózní, že stejně jako u DnD, i u SR byla největší katastrofou 4E. To se snad ale tentokrát neopakuje.

Ale 4E nebyla největší katastrofou pro SR.

4 edice v mnohém systém překopala, sjednotila pravidla a pokračovala v trendu, který nastolila 3E. Některé oblíbené featury byly odstraněny (dice source pool, který můžeš používat na různé věci, magie byla sjednocena pod jednotné mechaniky), najednou máš všudypřítomnou wifi... ale zejména 20th century edice se považuje za jedny z nejlepších SR pravidel.

Navíc si v tu dobu měl ty dvě SR PC hry, Shadowrun Returns (a datadisky/sequely/standalone) a SR: Boston něco, co tak nějak zkrachlo. Byl i jednotný web pro všechno SR, ale společnosti na tom nějak nedokázali (nebo nechtěli) společně pracovat, tak to krachlo.

Nějak v tu dobu ale začaly prosakovat ty finanční problémy, neschopnost platit kvalitní zaměstnance, což se ukázalo na kvalitně některých rozšiřujících příruček (Sourcebooků? Splatbooků? Jak se tomu říká?).

To se pak drasticky ukázalo na 5E, která byla místy nedomyšlená, korektura byla příšerná (nehledě na organizaci příručky) a nevím, že by se ony rozšiřující příručky nějak dobře hodnotili. SR: Anarchy taky nebyla extrémně dobře přijatá, ačkoliv hráči už delší dobu volali po nějakých jednodušších pravidlech.

Korektury 5E byly jen slabou náplastí a propracovanější fanovské korektury a bugfixy se ignorovaly. Hromada lidí z komunity odešla, jiní odešli s 6E. 6E byla taková katastrofa, že komunity, které byly zapsány na oficiální promo a měli streamovat... od toho raději upustili jak se jim do ruky dostal konečný produkt, který nebyl o moc lepší než ten betatest co dostali na začátku. Bugfixy a output od betatesterů byl ignorován, což pak mělo za následek, že SR6 dostal nějak 1 hvězdu na DriveThru a hromada lidí z komunity odešla.

Jakmile ti lidi, co by kritizovali něco odejdou... samozřejmě, že to co zbyde je jen echo-chamber, která produkt "přijala".
11.3.2020 07:27 - Lethrendis
Do tohohle jsem nechtěl zabřednout, ale budiž: Já netvrdím, že byla 4E nějak extrémně špatná hra. Ale říkám, že v té době byl nalomen brand.

Ve skutečnosti byla vlastně 4E dost přelomová, protože zavedla věci, na kterých stavěla jak 5E, tak i dnes 6E. Tak jako si byly hodně podobné 2E a 3E, jsou si podobné 4E až 6E.
Já hrál všechny edice vyjma právě 4E a co mohu soudit, tak současná podoba hry je lepší a zajímavější než ty staré. Hraju teď aktivně 6E a je to fajn. Hraje se to líp, než se hrála 5E, a ta se mi zase hrála líp než ty staré edice. Jsem tedy v zásadě spokojen.

Co se bohužel v té době stalo, že došlo k obrovské osobní roztržce mezi autory a na ně navázanými skupinami lidí. Padaly tam žaloby na zpronevěry a tak. Od té doby má současný tvůrčí team zaryté hatery.

Ano, Hardy a spol dělají diletantské chyby, kterými těmhle lidem nahrávají - u 6E to byla snaha vydat hru co nejdříve, což se projevilo produkční nekvalitou. Bohužel.

Nicméně tyto chyby jsou řešeny, v tuto chvíli řekl bych tak z 90%, a budou dozajista vyřešeny všechny. To samozřejmě nezabrání komukoliv, aby na nové edice SR dál plival.

Je to vždycky jako přes kopírák: "Miluju SR, ale současná podoba hry je tak špatná, že to nemůžu hrát..."

Coby aktivnímu hráči, který ty pravidla opravdu četl, mi to přijde směšné.
11.3.2020 07:46 - Corny
U SR mi připadá taky jako docela podstatný element to, že plno lidí má hodně rádo ten svět (třeba právě z docela kvalitních PC her), který je u téhle značky hodně prominentní a tak jsou ochotni ta pravidla nějak přežít, i když by o nich jako takových třeba až takové valné mínění neměli.

Mě by třeba popravdě zajímalo, kolik lidí z těch čísel tu hru (a nejen SR) hraje "as written" a kolik z nich ji hraje v hodně nahackované a nahouserulované podobě.
11.3.2020 07:56 - Lethrendis
Vzhledem k tomu, že v tomhle vláknu je to těžký off-topic, odpovím vedle.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.37535715103149 secREMOTE_IP: 18.204.227.117